Oletko kuin äitis (N) tai isäs (M)?

20 posts, 1 page, 9,747 views

turquoise

Posts: 732

#1 • • turquoise e-ra2co
Nii, on tullut vaan kovin huomattua miten lapsuudentyttökaverit ovat ruvenneet muistuttamaan luonteiltaan ihan helvetisti omia äitejään, oletteko te samaa sukupuolta olevaa vanhempaanne? Miten tämä ilmenee?

Otsikolla en siis aliarvioi käyttäjiä *nauru*

Otetaan huomioon myös se, jos esim. poika on kasvanut pelkästään mutsinsa kanssa, että onko tämä yksinhuoltajuus muovannut miten oman persoonan kehittymistä.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Prime Number

Posts: 2,705

#2 • • Prime Number UG-///
Joo ei o muovannu, yh mutsi ei saanu musta yhtään vähemmän huithapelia, kuin mitä faija oli aikoinaan mun ikäisenä.

--
Repikää siitä

Miltzu

Posts: 188

#3 • • Miltzu
Joo. Äitin kanssa ollaan ihan yhtä kunnianhimoisia ja urasuuntautuneita, tosin ihan eri aloilla. Se ero meissä on että äiti ei koskaan puhu tunteistaan yhtään ja on oikeesti aika "kylmä" ja mä oon taas vastakohta, puhuisin koko ajan tunteista ja toiveista ja haaveista jos joku vaan jaksais kuunnella.

Niin ja oonhan mä jo kolmannen polven alkoholisti, sekin tulee mutsilta *possu*

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

ipe

Posts: 1,845

#4 • • ipe X-Rust / Holvi
en.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

pirpeli

Posts: 5,533

#5 • • pirpeli
Olen yh-äidin kasvattama, hyvin paljon äitini kaltainen. Minussa on selkeesti esillä feminiininen ja maskuliininen puoli, samoin kuin äidissäni. Joskus toi maskuliininen on ollut enemmänkin esillä, mutta huomaan että on käynyt samat ku äitylillä, eli "vanhemmiten" naisellinen puoli korostuu useammin.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

yertle

Posts: 421

#6 • • yertle
Mä oon alkanu vuosi vuodelta muistuttamaan äitiäni. Uusin ilmiö on mun hiusten väri :D äitillä on aina ollu oranssit hiukset, ja nyt laitoin minäkin. Vaikka oon aina vannonu, että oranssiks en värjää. Seurauksena äidin työkaveri oli kattonu mun kuvaa, ja luullu mua äitiks.

Mun äiti itkee ihan kaikelle mitä se lukee tai näkee telkkarissa. Nuorena ihmettelin kauheesti kun äiti vollotti ku Sinkkuelämässä oli hautajaiset. Sillon en ite itkeny melkeenpä koskaan. Mutta nyt oon alkanu itkemään samoille asioille kanssa :D

Luulin tilanneeni äitille nyt joululahjaks kirjan, mutta kun sain paketin käteeni ni sieltä paljastu äänikirja, joka koostui kahdesta C-kasetista. Äiti oli ite linkittäny sen kirjan ihan mulle, eikä kumpikaan meistä huomannu että se on äänikirja. Äiti on kova sähläämään just tolla tavalla, ja näköjään oon menossa samaan suuntaan. Äiti kanssa usein lopettaa puhumisen kesken lauseen, eikä jatka ennenku sitä muistuttaa että se yritti sanoa jotain. Aika useesti se ei sitten edes enää muista sitä lauseen loppua. Odottelen tässä, että alan tekee samaa muutaman vuoden sisään.

Mut äiti on paras, on ihan jees muistuttaa sitä *sydän*
MRC

Posts: 1,346

#7 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
Mä en muistuta kumpaakaan :)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

ninscu

Posts: 635

#8 • • Edited ninscu candydelic
Muistutan molempia tietyiltä osin, aika fifty-fifty sanoisin. Isältä oon perinyt mm. huumorintajun ja tavaroiden vtun säilyttämisen ja nyt vanhemmiten mussa on tullut esiin äidin luonteenpiirteitä.

edit. mutta silti kaukana molemmista.

--
.. grooving with the eternal now ..

Mai

Posts: 374

#10 • • Mai Villikisu
Äiskän kanssa luonteet suht samanlaisia ja molemmat äkkipikaisia ja kovia pulputtamaan. Myyntitaito löytyy molemmilta, saadaan vaikka lunta myytyä ;)
turquoise

Posts: 732

#11 • • turquoise e-ra2co
Äitiltä tunteellisuus, kapinallisuus, usko "yliluonnollisiin", avoimuus, ystävällisyys (äiti on tosin paljon kiltimpi kuin minä), boheemius, seikkailunhalu, arvot, "ei se oo niin höperönnuukaa", tykätään päihtyä (se tosin vielä enemmän...), kätevyys, sotkuisuus.

Isältä huumorintaju (ei se mikään huuliveikko kyllä tosiaan ole), kilpailuntahto, temperamentti, urheilullisuus, vilpillisyys (minä en käytä tätä ihmissuhteissa, mutta rahan säästämiseksi usein esim. baarin sisäänpääsyissä, junissa jne. *justjoo*), kova tahto, kärsimättömyys.

Porukat eros ku olin 9, joten tuntuu luonnolliselta että muistutan enemmän äitiäni koska asuin sen kanssa kaksin ties kuinka kauan. Ja mitä vanhemmaks oon tullu, sitä enemmän oon ruvennu sitä muistuttaan. Hyvä niin, äiti on huipputyyppi.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Freja

Posts: 8,774

#12 • • Freja Sihteeri
Mä tavallaan oon suvun mustalammas, erikoinen tapaus, oman tiensä kulkija jne, mutta kyllä musta kuitenkin jotain suvulle ominaista löytyy.

Oon hemmetin itsepäinen. Se on molempien, sekä äitin että isän, suvun piirteitä.
Äiti on myös vähän sellanen malttamaton, jota piirrettä musta löytyy hemmetin paljon.

Iskän puolelta tullut into valokuvaukseen, luontoon ja vaelteluun.

Mä toivon, ettei musta tulis vanhempana niin paljoa luonteeltani äidin kaltaista, joka suuttuu suht helpolla ja itsepäisyytensä ansiosta on joskus aika pitkävihainenkin.

Aika paljon oon ehkä vaan.. Erilainen.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

whispering

Posts: 871

#13 • • whispering Super Juusto
50/50, tuntuu että tullut molemmilta omat pääluonteenpiirteet.
Avatar
#14 • • Reivaaja Guest
itsepäisyys äitiltä ja kurittomuus isältä. Paradoksaalisesti toisaalta olen hyvinkin vastuuntuntoinen, kunhan kyse ei ole vain itsestäni. Oikeastaan pitäis sanoa, että mulla on paljon itsekuria, muttei motivaatiota käyttää sitä ja sen olen perinyt isältäni.
sweetas

Posts: 5

#15 • • sweetas
Äidiltä empatia, suvaitsevaisuus ja valitettavasti myös ajoittain kuuntelemisen taidon puute.
Isiltä varmaan kirosanat ja äkkipikaisuus :p
Cloud

Posts: 2,162

#16 • • Cloud Game Freak

Replying to Oletko kuin äitis (N) tai isäs (M)?:

yertle, 23.12.2009 23:15:
Mut äiti on paras, on ihan jees muistuttaa sitä *sydän*



awww, tää on niin sulosesti sanottu. Kai sä oot äitilleskin sanonut noin, tykkäis varmasti.


Itse asiaan. En itseasiassa tiedä, en oo koskaan ajatellut asiaa. Jos nopeasti pitäisi päättää niin sanoisin, että enemmän äitini tyylinen mutta mutta. Pitääpä mietiskellä hetkinen ja kirjoittaa sitten lisää :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

turquoise

Posts: 732

#17 • • turquoise e-ra2co

d3r0, 28.12.2009 03:26:
eli mielestäsi siis käyttäytyminen on geeneissä, johon ei pysty itse vaikuttamaan? impulsiivinen apina joka toistaa geeneissä perimiään ominaisuuksia loputtomasti? mutta vastatakseni kysymykseesi - en, enkä myöskään sinun.



Puhuinko kysymyksessäni sanaakaan geeneistä?

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

yertle

Posts: 421

#18 • • yertle

Replying to Oletko kuin äitis (N) tai isäs (M)?:

Cloud, 28.12.2009 19:43:
---
yertle, 23.12.2009 23:15:
Mut äiti on paras, on ihan jees muistuttaa sitä *sydän*

---


awww, tää on niin sulosesti sanottu. Kai sä oot äitilleskin sanonut noin, tykkäis varmasti.



Oon sanonu, että se on paras kyllä monia kertoja :D mut en suostu myöntämään sille että on jees muistuttaa sitä. Vaikka kyllä se sen huomaa muutenkin varmaan, käyttämällä yliluonnollisia Äiti-kykyjään.
turquoise

Posts: 732

#19 • • turquoise e-ra2co

d3r0, 28.12.2009 22:27:
---
sativa, 28.12.2009 20:23:
---


Puhuinko kysymyksessäni sanaakaan geeneistä?

---


geeneissä on esim. sukupuoli.. ja siltä sait sen mielestäni vaikuttamaan, mut unoha, jos tuut joskus ****en suunnalle niin voin tarjoo donitsei ja kahvit, soita mulle sit kun kasvat aikuiseks :)



, kirjoitti d3r0 -nimimerkillä forumilla pyörivä miespuolinen henkilö 28.12.2009 kello 22:27.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.