432Hz vs 440Hz konemusiikissa

99 posts, 5 pages, 69,167 views

Avatar
#61 • • Edited Reivaaja Guest
The Planets ("Planeetat") on englantilaisen Gustav Holstin vuosina 1914–1916 säveltämä orkesterisarja, jonka osat kuvaavat eri planeettoja. Teos on säveltäjän esitetyimpiä ja siitä on saatavilla useita levytyksiä. Sarja ensiesitettiin 29. syyskuuta 1918 Lontoossa Sir Adrian Boultin johtamana. Ensimmäinen julkinen esitys sodan jälkeen oli Birminghamissa 10. lokakuuta 1920. Holst sai idean teokseensa Clifford Baxilta. Säveltäjä oli sitä mieltä, että teos ei sen suosiosta huolimatta kuulunut hänen parhaimpiin teoksiinsa. Hän ilmaisi katkeruutensa siitä, että koki muiden teostensa jäävän täysin "Planeettojen" varjoon.

:(

Sarjassa on seitsemän osaa, jotka on nimetty aurinkokuntamme planeettojen mukaan; mukana ovat Maata lukuun ottamatta kaikki planeetat. Maa ei ole mukana, koska osien inspiraation lähde oli astrologinen ja mytologinen, eikä tähtitieteellinen

http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Planets
iam

Posts: 3,085

#62 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Mikä tahansa järjestelmä joka on harmoniassa meidän oman geometrian kanssa, on varmastikin parempi kuin jonkun asiaa ymmärtämättömän summittainen 440 pyöristys?
Avatar
#63 • • Reivaaja Guest
Vooiii peruna. :D

Avatar
#64 • • Reivaaja Guest

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

iam, 3.12.2009 06:15:
Mikä tahansa järjestelmä joka on harmoniassa meidän oman geometrian kanssa, on varmastikin parempi kuin jonkun asiaa ymmärtämättömän summittainen 440 pyöristys?


Niinhän sitä luulis. Ainakin jos uskoo symmetriseen symmetriaan.
iam

Posts: 3,085

#65 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

Reivaaja, 3.12.2009 06:32:
---
iam, 3.12.2009 06:15:
Mikä tahansa järjestelmä joka on harmoniassa meidän oman geometrian kanssa, on varmastikin parempi kuin jonkun asiaa ymmärtämättömän summittainen 440 pyöristys?

---

Niinhän sitä luulis. Ainakin jos uskoo symmetriseen symmetriaan.


Ei tarvi edes uskoa :) Samalla tavalla miten se subbari tärisyttää klubin ikkunaa, kaikki äänet jotka meihin kohdistuvat vaikuttavat jokaiseen soluun mitä meissä on. Metelissä olemisesta tulee sairaaksi vaikka olisi korvatulpat, äänellä parantamisesta voisi pitää vaikka parin päivän luennon, mutta tälle foorumille se olisi lähinnä pelkkää itsemurhaa?
Avatar
#66 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

iam, 3.12.2009 07:28:
Ei tarvi edes uskoa :) Samalla tavalla miten se subbari tärisyttää klubin ikkunaa, kaikki äänet jotka meihin kohdistuvat vaikuttavat jokaiseen soluun mitä meissä on. Metelissä olemisesta tulee sairaaksi vaikka olisi korvatulpat, äänellä parantamisesta voisi pitää vaikka parin päivän luennon, mutta tälle foorumille se olisi lähinnä pelkkää itsemurhaa?



Niin.. No... Mitä metelin terveyshaitoilla tarkoitat? Stressiä? Vai kenties syöpää? Toki ihmisessäkin on resonassitaajuuksia, mutta niitä on monia ja samoissa kohdissa päällekkäin, jolloin niiden interferenssi, sekä pehmytkudoksien 'damping factor' tekee siitä hiukka monimutkaisempaa kuin Japanilainen Sensei tuhatvuotisella perinteellä saattaisi väittää.

Kyllä. Olen tietoinen äänen parantavasta vaikutuksesta, mutta sä et ole siitä tietoinen. Se kertoo, ettet ole edes kovinkaan kiinnostunut aiheesta, koska et ole lukenut edes ketjua mielenkiintoisten, uusien huomioiden toivossa rakastamassasi aiheessa. Sä oot änkyrä, ja sulla on siihen toki oikeus.
Tutkimukseni/selvitykseni mukaan tietojesi geneerisestä tiedonetsinnän puutteesta kertoo minulle suhteellisen kiistattomastí, että sinun tutkimuksesi on ylimalkaisia, joten luennointisi ei päräyttäisi varmaankaan minua kovinkaan suuresti.

Mä en kutsuisi sua amatööriksi, koska se halventaisi harrastuksiani.
Avatar
#67 • • Reivaaja Guest
Ja vittu saatana perkele. Lopettakaa toi hymynaaman inflatoiminen.
iam

Posts: 3,085

#68 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

Reivaaja, 3.12.2009 08:10:
Niin.. No... Mitä metelin terveyshaitoilla tarkoitat? Stressiä? Vai kenties syöpää? Toki ihmisessäkin on resonassitaajuuksia, mutta niitä on monia ja samoissa kohdissa päällekkäin, jolloin niiden interferenssi, sekä pehmytkudoksien 'damping factor' tekee siitä hiukka monimutkaisempaa kuin Japanilainen Sensei tuhatvuotisella perinteellä saattaisi väittää.

Kyllä. Olen tietoinen äänen parantavasta vaikutuksesta, mutta sä et ole siitä tietoinen. Se kertoo, ettet ole edes kovinkaan kiinnostunut aiheesta, koska et ole lukenut edes ketjua mielenkiintoisten, uusien huomioiden toivossa rakastamassasi aiheessa. Sä oot änkyrä, ja sulla on siihen toki oikeus.
Tutkimukseni/selvitykseni mukaan tietojesi geneerisestä tiedonetsinnän puutteesta kertoo minulle suhteellisen kiistattomastí, että sinun tutkimuksesi on ylimalkaisia, joten luennointisi ei päräyttäisi varmaankaan minua kovinkaan suuresti.

Mä en kutsuisi sua amatööriksi, koska se halventaisi harrastuksiani.


Auts.. mistä moinen purkaus? Kaikki ok?

Kysyt mitä terveysvaikutuksia metelillä on, mutta silti tiedät miten ääni parantaa? Mahdatko tiedostaa että tuollaisen energialatauksen kehittäminen ja purkaminen on vielä haitallisempaa kuin se meteli?

Luin topikin läpi ja aihe kiinnostaa osana toista kokonaisuutta. Olisin copy+pastennut vaikka muiden tutkielmia 444hz systeemistä ja Solfeggio taajuuksista kun en itse jaksa tehdä tutkimusta, kunhan fiilistelen, mutta ehkä joskus toiste sitten.

PS. Olin joskus änkyrä, mutta se johtui yksinkertaisesti siitä että olin änkyröiden ympäröimä. Taas kerran, tällä samalla tavalla se metelikin on haitallista.
Avatar
#69 • • Reivaaja Guest

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

iam, 3.12.2009 08:32:
Auts.. mistä moinen purkaus? Kaikki ok?


Ohmmmmmmm...


Kysyt mitä terveysvaikutuksia metelillä on, mutta silti tiedät miten ääni parantaa? Mahdatko tiedostaa että tuollaisen energialatauksen kehittäminen ja purkaminen on vielä haitallisempaa kuin se meteli?


Ohmmmmmmm...


Luin topikin läpi ja aihe kiinnostaa osana toista kokonaisuutta. Olisin copy+pastennut vaikka muiden tutkielmia 444hz systeemistä ja Solfeggio taajuuksista kun en itse jaksa tehdä tutkimusta, kunhan fiilistelen, mutta ehkä joskus toiste sitten.


Reiki:ä?

PS. Olin joskus änkyrä, mutta se johtui yksinkertaisesti siitä että olin änkyröiden ympäröimä. Taas kerran, tällä samalla tavalla se metelikin on haitallista.



Saanko kaataa sun vastuulles?
iam

Posts: 3,085

#70 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

Reivaaja, 3.12.2009 08:36:
Ohmmmmmmm...


Toi OM äänne oikein tehtynä generoi 528 Hz. Yksinään siihen ei tietenkään pääse ihan tarkasti, mutta mitä useampi ihminen tekee tuota samaan aikaan, sitä lähemmäksi päästään. Tuo taajuus mm. puhdistaa veden korjaamalla sen molekyylirakenteen resonanssin kautta. Jos ei kehtaa hymistellä, voi generoida mp3:n ja fiksata vaikka vesikannun valmiiksi.

Useissa tuning järjestelmissä on vähintäänkin tuo 528 jollain nuottipaikalla, mutta mahdollisimman moni tuosta 174, 285, 396, 417, 528, 639, 741, 852, 963 setistä on yrittetty tunkea mukaan ilman että musa kuulostaa huonolta.

Saanko kaataa sun vastuulles?


Harmi ettei suomessa ole tätä sanontaa: knock yourself out
Avatar
#71 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

iam, 3.12.2009 08:48:
---
Reivaaja, 3.12.2009 08:36:
Ohmmmmmmm...
---

Tuo taajuus mm. puhdistaa veden korjaamalla sen molekyylirakenteen resonanssin kautta.



Kuinka lujaa tota pitää soittaa, että mä saan kuuloni takaisin?

Tartteex tää oman topickin?
http://www.liveh2o.org/love528/

Tai hei. Joku vois kyhää magical-mastertunen jos on nää molemmat. 528 ja 432

Jos ei kehtaa hymistellä, voi generoida mp3:n ja fiksata vaikka vesikannun valmiiksi.


Mul on jo kloorattu päijänne ja vedenkeitin. :)
DJ Rx

Posts: 2,527

#73 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

Timce, 1.12.2009 22:22:
Mitä eroa on 432 ja 440 noin niinkö käytännössä? Voi käyttää rautalankaa, kiviä ja vaikka käpyjä havainnollistamaan. Ääninäytteet erityisen tervetulleita.



Jäbä on kyl nyt ihan kokonaan sivuuttanut yleisesti käytetyn klassisessa musiikissa käytetyn A1-446Hz vireen. Yritän tässä just pähkiä et miten saan 446Hz vireessä olevat orkesteri samplet soimaan hyvin 440Hz vireessä olevien logicin samplebankin sämplejen kanssa PRKL. Jos jollain on jotain hyviä idiksiä ton laskennallisen vireen laskemisen ja samplejen pitchaamisen sijaan ni otan niitä mielellään vastaan

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Avatar
#74 • • Reivaaja Guest

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

iam, 3.12.2009 08:48:
Toi OM äänne oikein tehtynä generoi 528 Hz. Yksinään siihen ei tietenkään pääse ihan tarkasti, mutta mitä useampi ihminen tekee tuota samaan aikaan, sitä lähemmäksi päästään.



Ai niiku tossa huilussa?
http://www2.siba.fi/akustiikka/index.php?id=15&la=fi

Toi kyl on sinänsä mielenkiintoinen ilmiö, mutta miten sukupuolijakauma on huomioitu tossa.. Kuten se että muusikot alkaa soittaa yhteistä biisiä ihan vaan aloittamalla soittamisen käskystä soittaa jotain.

Vedenopuhdistus kusee vaan vähän siinä, ettei äänessä ole fysikaalisesti mitattavaa energiaa paljoa. Toki sähköllä ja suolatulla vedellä vois kokeilla, jonka jälkeen tislaus veden, että paljon tulisi eroa muihin taajuuksiin ja pelkkään tislaukseen.
Avatar
#76 • • Reivaaja Guest
Sibelius-akatemia:

''Yksiviivainen a on virallisesti 440 Hz, vaikka käytännössä on siirrytty 442 - 443, jopa 446 hertsiin.''

Tulevaisuudesta on tulossa synkkä ja rauhaton :/

Ennen oli kaikki paremmin.
Avatar
#77 • • Reivaaja Guest

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

iam, 3.12.2009 09:15:
---
Reivaaja, 3.12.2009 08:58:


Kuinka lujaa tota pitää soittaa, että mä saan kuuloni takaisin?
---

Kantasoluilla voi kohta fiksata, rotille on jo kasvatettu uusia sellaisia sisäkorvan karvatuppeja (vai mitähän ne oli). Teoriassa äänelläkin voi aktivoida kantasoluja, mutten valitettavasti osaa vielä neuvoa siinä asiassa.

http://www.ijdb.ehu.es/web/paper.php?doi=072372rm&a=f



Kiitokset linkistä. Oon kyllä lukenut asiasta, mutten noin kattavasta lähteestä.
jakke

Posts: 120

#79 • • jakke shine fish / cordis / veezay

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

DJ Rx, 3.12.2009 09:12:
Yritän tässä just pähkiä et miten saan 446Hz vireessä olevat orkesteri samplet soimaan hyvin 440Hz vireessä olevien logicin samplebankin sämplejen kanssa PRKL. Jos jollain on jotain hyviä idiksiä ton laskennallisen vireen laskemisen ja samplejen pitchaamisen sijaan ni otan niitä mielellään vastaan


miksei 23.4 sentin finetuneruuvaus kelpaa?
flatstick

Posts: 343

#80 • • flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club

Replying to 432Hz vs 440Hz konemusiikissa:

speukka, 2.12.2009 12:35:
---
Voin lyödä muuten vetoa, että kun pistetään sokkona topicin alottajalle siniaaltoa 5 minuutin välein vaikka 10 sec clippeinä eri taajuuksilla 430-440Hz niin kaveri ei tunnista mikä niistä on mikäkin, vaikka väittää että 432 kuulostaa luonnollisimmalta.



Paljos pannaan vetoa? 432 kuulostaa luonnollisemmalle kuin 440. E != I.

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don't fight the feeling..