Massive Attack 16.10.2009 @ Helsinki

14 posts, 1 page, 4,190 views

Tapi

Posts: 1,437

#1 • • Tapi Dreamstate
Olkoonkin, että odotukseni eivät olleet mitenkään erityisen korkealla, mutta näin jälkikäteenkin sanottuna oli mielestäni aika väsynyt keikka. Massive Attack soitti hieman alle pari tunti kliinistä ja vaisua soitantaa ilman minkäänlaista yritystä tai liverevittelyä. Orkesterin jäsenet olivat tosi jäässä, mistä parhaiten kertoo se, etteivät he saaneet yleisöä mukaan edes Unfinishen Sympathyn aikana.

Ainoa hyvä asia konsertissa oli todella kekseliäs ja hieno lavan taustavalaistus, mutta sen sijaan itse bändin jäsenten valaistus oli unohdettu kokonaan, mikä söi hieman fiilistä. PA kuulosti ihan hyvältä, mutta soundi jäi puolitehoiseksi aivan liian pienen äänenvoimakkuuden vuoksi.

Potentiaalia olisi varmasti ollut, mutta nyt meni 2h ja vähän yli 40€ harakoille. *eikä*
Lyra

Posts: 666

#2 • • Lyra
Mä tykkäsin kyl varsin paljon! Olin kyllä niin väsynyt et chillimmät triphopit meinas tuudittaa uneen :D
mut olihan siinä sit muutakin!

mun mielest jengi oli kyl mukana, oli paukutusta ablodeja ja huutamista.. en sit tieä mimmost meininki oli lattialla mut kyl se siltä näyti et ihmiset nautti. En mä nyt nää massive attackii sellaseks bändiks joka huutaa lavalla "KAIKKI MUKAAN!!" tms, oli oikein eteerinen mut silti nauttivan oloinen fiilis esiintyjillä..

visut oli upeet ja jos jengii ei ois ravannu aivan kokoajan ohi niin olis ehk kerennyt lukeekin niitä..
mainio bonus suomenkieliset tekstit! *tirsk*
SYYTTOMAN EI TARVITSE PELATA :D

+ ääni ei olis voinut olla kyllä yhtään kovemmalla. imo.
Tuoppo

Posts: 135

#3 • • Tuoppo Tamppaaja
Soittiks ne uusii biisei? Ne on kait nopeita, mutta kuitenkin hitaita :) NYT:n haastattelusta.

--
- Haluan tasapainoa elämään -

samlainio

Posts: 1,264

#4 • • samlainio
Musta keikka oli hyvä. Ei mikään maailmaa mullistava, mutta hyvä. Massive Attackin musa on kuitenkin aina ollu synkkää ja trip hop -keikka tuskin koskaan saa kauheen "menevää" menoa aikaseks, joten itte ainakin osasin odottaa just tollasta suht lepposaa menoa. Uusia biisejä tuli jonnin verran, tai ainakin kuvittelin ne uusiks biiseiksi, koska oli mulle tuntemattomia, ja kuitenkin tunnen MA:n tuotannon aika hyvin. Visuaalit olit tosiaan todella siistit ja mm Teardropin aikana aivan älyttömän hienot, nosti ihan karvat pystyyn.

Keikan jälkeen päästiin viel tapamaan bändiä, kun oli heidän hyvien tuttujen kanssa liikenteessä. Oli aika jännää päästä kätteleen ja jubaileen possen kanssa :) Yks niitä unohtumattomia kokemuksia. Kiitokset sitä meidän ihanille ystäville ;)
J Raninen

Posts: 950

#5 • • J Raninen
Mitä mitä? Mun mielestä se oli ihan loistokeikka. Ääni ei ois tarttenu olla yhtään kovemmalla ja muutenkin sain kyllä mitä odotin. Ite asiassa mietiskelin, että olis ollu siisti unenomaisen chilli keikka, kun kaikille olis laitettu rantatuoli alle ja heitetty visuaalit katonrajaan :)

Biisit oli kyitenkin synkähköjä ja hitaita, niin ei siinä tosiaan mitään volttiapinoita, silmiäpuhkovia lasereita tai piri-MC:tä kaivannut.

Hyvä keikka se oli.
Dirt

Posts: 105

#6 • • Dirt Chiken hunting
mulla ei oo mitään negaa sanottavaa keikasta. lähdinkin liikenteeseen asenteella ''ei Massive oo mikään livebändi'', mut erinomaisen keikan vetivät. visuaalit oli todella hyvät, ääni sovalla voimakkuudella ainaskin kentälle, kesto ihan sopiva. niin no, tietenkin parit klassikot ois voinut soittaa parin uuden tilalla mutta eipä toi nyt kokonaisuutta muuta. erinomainen tapahtuma ja täysin rahansa arvoinen.
Unik

Posts: 4,117

#7 • • Unik

Replying to Massive Attack 16.10.2009 @ Helsinki:

Tapi, 17.10.2009 15:53:
Olkoonkin, että odotukseni eivät olleet mitenkään erityisen korkealla, mutta näin jälkikäteenkin sanottuna oli mielestäni aika väsynyt keikka. Massive Attack soitti hieman alle pari tunti kliinistä ja vaisua soitantaa ilman minkäänlaista yritystä tai liverevittelyä. Orkesterin jäsenet olivat tosi jäässä, mistä parhaiten kertoo se, etteivät he saaneet yleisöä mukaan edes Unfinishen Sympathyn aikana.

Ainoa hyvä asia konsertissa oli todella kekseliäs ja hieno lavan taustavalaistus, mutta sen sijaan itse bändin jäsenten valaistus oli unohdettu kokonaan, mikä söi hieman fiilistä. PA kuulosti ihan hyvältä, mutta soundi jäi puolitehoiseksi aivan liian pienen äänenvoimakkuuden vuoksi.

Potentiaalia olisi varmasti ollut, mutta nyt meni 2h ja vähän yli 40€ harakoille. *eikä*


"Mutta sen sijaan itse bändin jäsenten valaistus oli unohdettu kokonaan, mikä söi hieman fiilistä."
Hyvin mahdollista et jätkät itse halunneet olla pois valokeilasta ;)
z

Posts: 1,146

#8 • • z
keikka oli hyvä mutta lyhyt. porukka ei tosiaan turhia hyppinyt, mutta fiilistelemäänhän tuonne tultiin. mukavat loikoilupaikat katsomossa oli suomen keikalle onnistunut valinta. we like.
Lyylikki

Posts: 2,975

#9 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Sillä, että jengi olisi siellä kentällä hytkynyt vähän enemmän musan tahtiin, olis ehkä tullut tosta keikasta semmoinen lämminhenkinen enemmän klubikeikan oloinen, kun ison areenan keikka. Valitettavasti taidetaan me suomalaiset olla aika jäyhää kansaa, ei liikkunut lanne, eikä naamalta näkynyt fiilistä.

Tosin ymmärrän kyllä, koska itsekin oli aika väsynyt viikon tohinoista, että välillä oli vaan ihana seistä, pistää silmät kiinni ja fiilistellä hyvää musiikkia. Tosin itsellä taisi pylly pyöriä siinäkin kohtaa. Eikä suomalaiselle lukijakansalle ainakaan ole fiksua laittaa tekstiä lavasteeksi, koska itse ainakin jäin hyvinkin tiukkaan tuijottamaan niitä.

Ymmärsikö joku sitä lentoreitti läppää? Jotenkin niin, että ensin siinä pyöri normaaleja lentoreittejä ja sitten "erikoisia", joissa loppujen viimein määränpäänä oli esim. Kabul tms. Meni multa vähän ohi, että mitä siinä ajettiin takaa? Oliko ne jotain Guantánamon lentoja vai mitä?

Mutta kyllä mä keikasta tykkäsin. Jäähallia ei ollut tukotettu ihan älyttömän täyteen, mikä oli mukavaa.
speukka

Posts: 335

#10 • • speukka

Replying to Massive Attack 16.10.2009 @ Helsinki:

Lyylikki, 17.10.2009 21:56:
Sillä, että jengi olisi siellä kentällä hytkynyt vähän enemmän musan tahtiin, olis ehkä tullut tosta keikasta semmoinen lämminhenkinen enemmän klubikeikan oloinen, kun ison areenan keikka. Valitettavasti taidetaan me suomalaiset olla aika jäyhää kansaa, ei liikkunut lanne, eikä naamalta näkynyt fiilistä.



Varmaan tää selittää hyvin miks keikka oli lyhyt :) Johan siin menee bändiltä soittofiilikset jos kukaan ei reagoi mitenkään. Suomalaisten perusongelma on tää et seisotaa ku tikut paskassa. Siks ei huvita Suomessa enää keikoilla käydäkään.
Avatar
#11 • • Vihta Guest

Replying to Massive Attack 16.10.2009 @ Helsinki:

speukka, 18.10.2009 10:36:
---
Lyylikki, 17.10.2009 21:56:
Sillä, että jengi olisi siellä kentällä hytkynyt vähän enemmän musan tahtiin, olis ehkä tullut tosta keikasta semmoinen lämminhenkinen enemmän klubikeikan oloinen, kun ison areenan keikka. Valitettavasti taidetaan me suomalaiset olla aika jäyhää kansaa, ei liikkunut lanne, eikä naamalta näkynyt fiilistä.

---


Varmaan tää selittää hyvin miks keikka oli lyhyt :) Johan siin menee bändiltä soittofiilikset jos kukaan ei reagoi mitenkään. Suomalaisten perusongelma on tää et seisotaa ku tikut paskassa. Siks ei huvita Suomessa enää keikoilla käydäkään.



Onko joku bändi muuten jättänyt joskus tulematta tän kyseisen syyn
takia?
J Raninen

Posts: 950

#12 • • J Raninen

Replying to Massive Attack 16.10.2009 @ Helsinki:

Lyylikki
Ymmärsikö joku sitä lentoreitti läppää? Jotenkin niin, että ensin siinä pyöri normaaleja lentoreittejä ja sitten "erikoisia", joissa loppujen viimein määränpäänä oli esim. Kabul tms. Meni multa vähän ohi, että mitä siinä ajettiin takaa? Oliko ne jotain Guantánamon lentoja vai mitä?


Eikös siellä vasemmassa yläkulmassa ollu se teksti "Extraordinary rendition" niitten punasten lentojen aikana? Eli siis viittaa näihin.
Lyylikki

Posts: 2,975

#13 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Massive Attack 16.10.2009 @ Helsinki:

J Raninen, 18.10.2009 12:24:
Eikös siellä vasemmassa yläkulmassa ollu se teksti "Extraordinary rendition" niitten punasten lentojen aikana? Eli siis viittaa näihin.



OK, kiitos. En siis ollut ajatuskehittelyineni ihan hakoteillä. Ei tuo termi extraordinary rendition ollut ennestään tuttu.
Yö

Posts: 85

#14 • •

Replying to Massive Attack 16.10.2009 @ Helsinki:

Viihdyin, olisi tosin saanut olla pitempikin keikka!

samlainio, 17.10.2009 19:11:


Keikan jälkeen päästiin viel tapamaan bändiä, kun oli heidän hyvien tuttujen kanssa liikenteessä. Oli aika jännää päästä kätteleen ja jubaileen possen kanssa :) Yks niitä unohtumattomia kokemuksia. Kiitokset sitä meidän ihanille ystäville ;)



Our pleasure *hihu*