Margo V - God (RankkaSami Kovatechno rmx)

6 posts, 1 page, 1,747 views

mza

Posts: 2,954

#2 • • Edited mza Erikoismies erikoistehtävässä
Mihinkäs tän biisin alapäämöyrinät on jätetty?
...ja ennen kaikkea miks?
Aika hennon kuulonen täl hetkellä.
Kyl mun mielestä kovassa teknossa alapäätä pitää olla ...ja paljon!
SamHard

Posts: 2,098

#3 • • SamHard

Replying to Margo V - God (RankkaSami Kovatechno rmx):

mza, 10.10.2009 20:57:
Mihinkäs tän biisin alapäämöyrinät on jätetty?
...ja ennen kaikkea miks?
Aika hennon kuulonen täl hetkellä.
Kyl mun mielestä kovassa teknossa alapäätä pitää olla ...ja paljon!



Kick ajaa sen basson tilan*hymy* Toi Fl studion limitteri syö kai
osan alataajuuksista.. Pitää equttaa bassoon lisää ytyä!
mange

Posts: 1,913

#5 • • mange Terrorcraft
Tavallaan ihan hauska tekele niin kuin monet remixit / hard techno coverit. Mutta biisi itsessään on vähän "tönkkö-tönkkö"-biisi, eli ei rullaa yhtään.
Toivon että et ole tuhlannut hirveesti aikaa tähän. =) Mutta sitä en sano ettetkö voisi vääntää joskus hyvää kovisteknoa. :-)

Omasta mielestä tämä kaipaa eteenpäin puskevaa ("groovemaista") ja energistä meininkiä niin kuin alkuperäinen raita antaa merkiksi.
Avatar
#6 • • astaroth Guest

Replying to Margo V - God (RankkaSami Kovatechno rmx):

mza, 10.10.2009 20:57:
Mihinkäs tän biisin alapäämöyrinät on jätetty?


en usko niiden olevan jätetty mihinkään. veikkaan syynä olevan ennemmin sen että perkussiot/haitsut/ylä-rekisteri on omaan korvaan sen verran naamassa, ettei noista alapäistä pysty nauttimaan ilman, että korvia alkaa särkemään. noiden kahden instrumaailman volasuhteita hieman kompensoimalla jo luulisi alkavan potkimaan paremmin. veikkaan että sillä saat jo hyvää aikaan, että laitat tota hattua vähintään 2-3db pienemmälle. nyt mixdown ei kuitenkaan ole sellaisessa balanssissa, että se mihinkään hukkuisi. nyt jää vaan äänimaailma laihaksi.

bassoksi käännetty kikki kyllä toimii, mutta noi on siitä nihkeitä, että sitten sulla on vähän nihkeämmät kontrollointimahdollisuudet, jos haluat säätää ns. kikkiä ja basslinea erikseen. itse olen monesti pelannut näissä tapauksissa kahdella kikillä, joista toinen toimii ns. iskuna (lyhyempi grid) ja toisen tehtävä on olla nimenomaan bassline. you can't always have both ways

tykityksestä en lähtisi vielä tässä vaiheessa puhumaan, kuitenkin jää sen verran keskeneräinen maku (en tiedä oliko sulla vielä mitä visioita tästä raidasta). dynamiikkaa kuitenkin tarvitaan lisää, ja se paranee jo huimasti sillä, että saat instrumentit parempaan balanssiin keskenään. tällä reseptillä meininki on ennemmin junttaavaa rullaamisen sijaan, ja itse suosin jälkimmäistä vaihtoehtoa

limitteriäkin voisi varmaan vetää vähän tiukemmalle, tää soi kuitenkin jossain -10dB