Aiotko lopettaa paihteidenkayton?

67 posts, 4 pages, 40,809 views

tomii

Posts: 3,594

#41 • • tomii kallion herttua
Enpä aio, mutta olen kyllä ruvennut vähentämään. Meikäläinen tavallaan tarvii duuniviikon jälkeen tollasta pientä ryyppäys-resetointia. Olen koittanut pidellä täysin selviä viikonloppuja joka 3. tai 2. vkloppu. Huomannut, että tekee ihan hyvää. Mutta tuskin lopetan koskaan kokonaan.

--
reivaan kunnes kuolen

L-m

Posts: 58

#42 • • Edited L-m

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

kinderi, 25.4.2010 12:20:
---
Logan Miller, 23.4.2010 18:16:
Monet aikuiset ryyppäilee silloin tällöin vaikka onkin lapsia tai mentiin naimisiin.. mutta katsoisin että nyt jos on pieniälapsia kotona niin baareissa käynti ei saisi olla kovin yleistä ainakaan.

---


Miten naimisiinmeno vaikuttaa viinan vetämiseen? :D

Itsehän käyn ulkona 2-4krt kuussa ja yleensä sillon tulee juotua. Ja pieniä lapsiakin löytyy, muttei se ole mitenkään ongelmallista.

En mä kuitenkaan lasten kotona ollessa juo.

Jos alkoholista ei tule ongelmia, ei fyysisesti eikä henkisesti, niin miksi se pitäis kokonaan lopettaa?



Kelle on ja kelle ei ole.
Mielestäni asia on kiinni yksilöstä.
Tiedän kuitenkin henkilöitä, jotka ovat lopettaneet mm. perheen lisäyksen takia.
Mutta veikkaan että henkilö on halunnut lopettaa jo aiemmin mutta ei ole kyennyt.
Mielestäni naimisiinmeno saattaisi tuoda hyvinkin moraalisia kynnyksiä vetää vinaa..
Esim. mun mummo alkaa heti vetään kamallaa uskovaishihhuli saarnaa kun olen ostanut 1 pullon I-olutta ja varsinkin naimisiin meno lisäisi vielä pelimerkkejä saarnata mun suvussa.
Enkä yhtään ihmettele jos mummon aviomies kuoli viinan takia jo eläkeiän varhaisessa vaiheessa n. 60-vuotiaana ja syy ennen aikaiseen eläkkeeseen oli viina..
Druma

Posts: 416

#43 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.
Jos joskus terveydellisistä syistä joudun valitsemaan kuolenko vai lopetanko niin kyllä, lopetan.

Jos joskus huomaan alkoholin tuhoavan sosiaalista elämääni niin kyllä, lopetan.
Cloud

Posts: 2,162

#44 • • Cloud Game Freak
jos mistään ei saa niin varmasti sitten. Muuten tuskin kokonaan koskaan.
Tosin niin harvoin käytän ja yleensä silloinkin se on saunakalja tm, jäätelökastike tai ruoan kanssa lasi viiniä tms. niin enpä pidä tuota pahana tai edes varsinaisena "päihtymys" käyttämisenä.

Kesällä tulee tietty käytönmäärän kasvua kun terassilla se yksi otettua useammin.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

L-m

Posts: 58

#45 • • Edited L-m

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

Druma, 26.4.2010 16:12:
Jos joskus huomaan alkoholin tuhoavan sosiaalista elämääni niin kyllä, lopetan.



Jaa.. no jos tuolla kattelee noita alkoholisteja niin uusi sosiaalinen elämä alkaa kyllä mukavien buliukkojen kanssa.. pääsee sitten oikean puistokemistin hommiin sairaseläkkeen turvin.
Druma

Posts: 416

#46 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

Logan Miller, 26.4.2010 16:24:
---
Druma, 26.4.2010 16:12:
Jos joskus huomaan alkoholin tuhoavan sosiaalista elämääni niin kyllä, lopetan.

---


Jaa.. no jos tuolla kattelee noita alkoholisteja niin uusi sosiaalinen elämä alkaa kyllä mukavien buliukkojen kanssa.. pääsee sitten oikean puistokemistin hommiin sairaseläkkeen turvin.



No siihen seurapiirielämään ei kovin suurta hinkua ole. :D
L-m

Posts: 58

#47 • • Edited L-m

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

Druma, 26.4.2010 23:56:
---
Logan Miller, 26.4.2010 16:24:
---
Druma, 26.4.2010 16:12:
Jos joskus huomaan alkoholin tuhoavan sosiaalista elämääni niin kyllä, lopetan.

---


Jaa.. no jos tuolla kattelee noita alkoholisteja niin uusi sosiaalinen elämä alkaa kyllä mukavien buliukkojen kanssa.. pääsee sitten oikean puistokemistin hommiin sairaseläkkeen turvin.

---


No siihen seurapiirielämään ei kovin suurta hinkua ole. :D



No ei mullakaan.. selitellä nyt kaikille omaa surkeuttaan ja kerron sitten satuja kun olin muukalaislegioonassa vuonna miekka ja kilpi kun mulla meni hyvin..
alphamagic

Posts: 3,628

#48 • • alphamagic
En.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

SASHA  F

Posts: 1,722

#49 • • SASHA F
En tod*känni*
Dj WerneX

Posts: 394

#50 • • Dj WerneX
en todellakaan aijo ::D
m1kk3

Posts: 5,560

#51 • • Edited m1kk3 no-life
vähentynyt jonkun verran (ilman mitään sen kummempaa tsemppaamista), mut en usko että lopetan kokonaan, enkä nää siihen mitään syytäkään. Kyllä sitä ite tarvii välillä sellasta nollausta ja rentoutumista lasillisen ääressä.

edit: rajusti -> jonkun verran :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

nomic

Posts: 4,120

#52 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

Logan Miller, 26.4.2010 16:24:
---
Druma, 26.4.2010 16:12:
Jos joskus huomaan alkoholin tuhoavan sosiaalista elämääni niin kyllä, lopetan.

---


Jaa.. no jos tuolla kattelee noita alkoholisteja niin uusi sosiaalinen elämä alkaa kyllä mukavien buliukkojen kanssa.. pääsee sitten oikean puistokemistin hommiin sairaseläkkeen turvin.



Tää on just se, mihin tähtään tulevaisuudessa! *jiihaa*
ValaX

Posts: 3,891

#53 • • ValaX
Olen lopettanut. Kahvia ja energiajuomia kuluu sitten senkin edestä:)
Lime_

Posts: 401

#54 • • Lime_
Sen verran rauhottunut tuon viinan kanssa läträäminen, että enää hyvin harvoin tulee juotua ns. taju pois tai nollaus kännejä, kuten vielä joskus kun sitä alkoi baareissa käymään ja jo ennen sitä. Siitä meni hohto kun tajusi miten hölmöä se on, kun olo ei yleensä parane yhtään tietyn promille rajan täyttyessä ja silloin kannattaa vain ylläpitää sitä mielummin kun vetää lisää.

En silti näe, että alkoholi olisi ongelma milläänlailla, joten en ole ajatellut lopettaa sitä luultavasti koskaan. Jo muutama olut saa sellaisen mukavan rentouden tunteen ja hyvän fiiliksen.

Jotenkin kammoksuisin sitä ideaa, että lähtisin reivaamaan pelkän energiajuoman voimin, koska luultavasti sitten iskisi jossain vaiheessa joku sydänvaiva peliin, kun repii itsestään liikoja. Ja ei se tunnelma tartu samanlailla, kuin sen sosiaalisen oluen kera.

Tietysti tulevaisuudessa jos ja kun perheen saa perustettua pystyn pitämään päihteettömän linjan sen odotusajan ja tietty sen verran kontrollissa alkoholin muutenkin ettei lapset saa sitä kuvaa että aikuisena joka viikonloppu olisi oltava mäyräkoira kumottuna. Sauna kalja tai pari tuskin ketään tappaa kuitenkaan.

Huumeita en ole kokeillut ja olen ajatellut pitää sen linjan. Jos hollantiin eksyn, niin voin kyllä kokeilla laillisia päihteitä, mutta sekin on vain uteliaisuutta jota ei tulisi sitten enää kokeiltua kun palaisi reissulta.
Kimbou

Posts: 608

#55 • • Kimbou
taas mieleen tullu tää alkoholin lopetus kokonaan, polttais sitten vaikka pilveä joskus harvoin viikonloppusin jos haluu ittensä päihdyttää. Vielä siihen ei rahkeet riitä mutta ehkä joskus.

Meni tossa yksi viikonloppu niin överiksi kun voi vaan mennä. Oon tosi rauhallinen tyyppi enkä koskaan oo varsinaisesti joutunut edes tappelemaan, nyt sitten pimeni loppuilta baarissa ja kävin broidin ja ja kavereiden päälle,poketkin meinasi saada osansa (tai siis minä) kun nyrkit pystyssä uhosin ja huusin!! En ymmärrä miten voi tollain nupissa naksahtaa ei vaan mee mun ymmäykseen, ei sitten millään. Mielessä pyörii ajatus että juomaan olis laitettu jotain kun raivo kohtauksen tolleen saa ja vielä ihan tyhjästä. Mut ehkä se kuningas alkoholi teki vaan tepposen. Vuosisadan tunarointi ja häpeä on sanoinkuvailematon vielä kuukaudenkin jälkeen.

Ehkä siinä juomassa on ollut jotain.....hmmmm, ei tällästä oo ennen tapahtunu, teini iässä ehkä kerran mutta ei nyt 10 vuotta jälkeenpäin pitäs tollein enään flipata. Muistiki meni ihmeen helposti ja täysin (kaikki mustaa)eikä sammumisesta tietoakaan ennen kello 7 aamulla.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

SamHard

Posts: 2,098

#56 • • Edited SamHard
Vähensin tupakointia ja herskaa en vedä enää ennen aamu 8!*nauru*
Wolverine

Posts: 1,860

#57 • • Wolverine

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

Kimbou, 29.5.2010 15:22:
taas mieleen tullu tää alkoholin lopetus kokonaan, polttais sitten vaikka pilveä joskus harvoin viikonloppusin jos haluu ittensä päihdyttää. Vielä siihen ei rahkeet riitä mutta ehkä joskus.

Meni tossa yksi viikonloppu niin överiksi kun voi vaan mennä. Oon tosi rauhallinen tyyppi enkä koskaan oo varsinaisesti joutunut edes tappelemaan, nyt sitten pimeni loppuilta baarissa ja kävin broidin ja ja kavereiden päälle,poketkin meinasi saada osansa (tai siis minä) kun nyrkit pystyssä uhosin ja huusin!! En ymmärrä miten voi tollain nupissa naksahtaa ei vaan mee mun ymmäykseen, ei sitten millään. Mielessä pyörii ajatus että juomaan olis laitettu jotain kun raivo kohtauksen tolleen saa ja vielä ihan tyhjästä. Mut ehkä se kuningas alkoholi teki vaan tepposen. Vuosisadan tunarointi ja häpeä on sanoinkuvailematon vielä kuukaudenkin jälkeen.

Ehkä siinä juomassa on ollut jotain.....hmmmm, ei tällästä oo ennen tapahtunu, teini iässä ehkä kerran mutta ei nyt 10 vuotta jälkeenpäin pitäs tollein enään flipata. Muistiki meni ihmeen helposti ja täysin (kaikki mustaa)eikä sammumisesta tietoakaan ennen kello 7 aamulla.



itellä ollu sama mielessä jo pidemmän aikaa. vähitellen oppinu hillitsemään itteäni kun juon mutta kyllä vieläkin välillä naksahtaa päässä (varsinki kirkkaita juodessa, tästä syystä pysyn nykyään miedommissa juomissa) ja sit hävettää taas monta viikkoa/kuukautta. suurin ongelma on tosiaan se että pystyn oikeastaan juomaan miten paljon tahansa ilman että tulee minkäänlaista stoppia, muisti kuitenkin katoaa varsin helposti ja melkein aina illassa on pieniä (välillä isompiakin) aukkoja.. sitten sitä konttaa viimeisillä voimilla kotiin ja sammuu eteiseen, saa kuulla tyttöystävältä että sitä tuli 4 aikaan kotiin mutta itsellä on viimeinen muistikuva joskus 12 jälkeen tanssilattialta. olisi mielenkiintoista tietää mitä tossa välissä on tapahtunu, ainoot muistot illasta onkin sit se loputon määrä kuitteja mitä löytyy taskun pohjalta.
Avatar
#58 • • Edited astaroth Guest

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

Wolverine, 29.5.2010 15:56:
kyllä vieläkin välillä naksahtaa päässä (varsinki kirkkaita juodessa, tästä syystä pysyn nykyään miedommissa juomissa) ja sit hävettää taas monta viikkoa/kuukautta.


tällainen päihdekäyttäytyminen on edelleen sellaista, jota mä en pysty käsittämään tai hyväksymään millään tasolla. ikinä

voin vetää itseni vaikka miten sekavaan kuntoon tahansa, mutta en silti ole ikinä kokenut mitään tarvetta alkaa vittuilemaan tai tappelemaan kenenkään kanssa muuten, kuin itseäni tai toisia puolustaakseni. yleensä saan olla vielä se, joka joutuu toppuuttelemaan seurueen vakituisia riitapukareita siitä huolimatta, että olen tuplasti heikommassa hapessa. nykään passaan tai häivyn oitis sellaisesta seurasta, jossa voin odottaa korkealla todennäköisyydellä vastaavaa käyttäytymistä

jos itselläni olisi taipumusta uhata kenenkään fyysistä terveyttä vain sillä perusteella, että mä nyt vaan oon sellainen kännissä (tai joku muu ihan helvetin lapsellinen peruste), niin saisi dokaaminen jäädä siihen paikkaan. mikä se pointti siinä päihtymisessä on, jos se ei nimenomaan ole hauskaa? tokkopa kukaan siitä toisten illan pilaamisestakaan nauttii, ellei sitten ole ihan täysi douchebag
Wolverine

Posts: 1,860

#59 • • Wolverine

Replying to Aiotko lopettaa paihteidenkayton?:

astaroth, 29.5.2010 16:14:
---
Wolverine, 29.5.2010 15:56:
kyllä vieläkin välillä naksahtaa päässä (varsinki kirkkaita juodessa, tästä syystä pysyn nykyään miedommissa juomissa) ja sit hävettää taas monta viikkoa/kuukautta.

---

tällainen päihdekäyttäytyminen on edelleen sellaista, jota mä en pysty käsittämään tai hyväksymään millään tasolla. ikinä

voin vetää itseni vaikka miten sekavaan kuntoon tahansa, mutta en silti ole ikinä kokenut mitään tarvetta alkaa vittuilemaan tai tappelemaan kenenkään kanssa muuten, kuin itseäni tai toisia puolustaakseni. yleensä saan olla vielä se, joka joutuu toppuuttelemaan seurueen vakituisia riitapukareita siitä huolimatta, että olen tuplasti heikommassa hapessa. nykään passaan tai häivyn oitis sellaisesta seurasta, jossa voin odottaa korkealla todennäköisyydellä vastaavaa käyttäytymistä

jos itselläni olisi taipumusta uhata kenenkään fyysistä terveyttä vain sillä perusteella, että mä nyt vaan oon sellainen kännissä (tai joku muu ihan helvetin lapsellinen peruste), niin saisi dokaaminen jäädä siihen paikkaan. mikä se pointti siinä päihtymisessä on, jos se ei nimenomaan ole hauskaa? tokkopa kukaan siitä toisten illan pilaamisestakaan nauttii, ellei sitten ole ihan täysi douchebag



njoo ei olis varmaan pitäny käyttää tota sanaa "naksahtaa" koska en sit jaksanu selittää sitä sen enempää. olin miten heikossa hapessa tahansa niin en koskaan aloita tappelua, selvinpäin en lähde edes mukaan tappeluun (toki annan takaisin) jossei ole mikään ihan outu tilanne. jos olisin jaksanu selittää tarpeeks niin olisin sanonu että aggressiivisuus nousee kyllä aivan toiselle tasolle ja jos joku tulee haastamaan riitaa niin en kyllä peräänny. mutta tosiaan noita tappeluja en oo koskaan aloittanu koska en oo väkivaltainen luonne noin yleisesti. mulla toi "naksahdus" tarkoittaa suurimmaksi osaksi sitä että persoonallisuus muuttuu aika radikaalisti, normaalisti olen rauhallinen ihminen joka diggaaa järkevistä keskusteluista mutta jos olen "naamat" niin silloin muutun röyhkeäksi playboyksi joka pokailee kaikkia hyvännäköisiä naisia ihan vaan huvin vuoksi. sit kun ne sattuukin olemaan mukana niin jossai takaraivossa järjen ääni sanoo että nyt stop ja sit lähdenkin kotiin. olis varmaan pitäny selittää alunperin vähän tarkemmin, nyt ku luin iteki ton niin siitä sai semmosen käsityksen että päässä naksahtaa pahemman kerran ja kävelen ympäri valkoinen vaimari päällä ja heittelen ihmisiä tuopilla päähän huvin vuoks ;<
Kimbou

Posts: 608

#60 • • Kimbou
Siis jokaiseen tilanteeseen (tappeluun) johon oon joutunu elämäni aikana, harvoin miltei koskaan en ole edes lyönyt takaisin vaikka itteä on lyöty. usein oon jopa ottanu muutaman juoksu askeleen pois vaikka olisin melko varmasti pärjännyt (tää nyt kuulosti tyhmältä). En ymmärrä mistä tollanen raivo kumpuaa sit yhtenä iltana ja vielä sellasia ihmisiä kohtaan ketkä on niitä tärkeimpiä eli omia veljiä, pikkuveljiä. Mitään ongelmia elämässä ei suoranaisesti ole normaaleja pieniä vaan.

Nyt sitä jotenkin ymmärsi ton alkoholin vaikutuksen jotenkin tosi henkilökohtasesti, olen mäkin yleensä ollut se kuka on saanut olla riitojen välissä ja repiä kavereita tappeluiden keskeltä pois mutta nyt se olinkin minä itse mikä tuntuu vitun sekavalta. nyt jokainen kerta kun ottaa alkoholia saa mielessään pelätä että karkaakohan se kontrolli vielä joskus uudestaan. Oon mäkin ollut miljoonat kerrat niin tuhannen sekasin että mitään en muista mutta koskaan en oo agressiiviseksi alkanut korkeintaan riitaisaksi.

Kerta kiellon päälle ja sit loppu juomingit täysin laakista. Muuten odotellen valaistumista!!!

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.