Open Source vs Closed Source CMS

50 posts, 3 pages, 28,875 views

andi--

Posts: 1,381

#21 • • andi-- lunttu

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

mark hamilton, 29.1.2010 18:52:
---
$, 29.1.2010 18:43:
---
mark hamilton, 29.1.2010 17:57:
---
Tietääkseni NDA:ta ei rikota kun kuitenkaan ei puhuta mm. todellisista asiakasprojekteista joiden tietojen levittelystä voi sitten joutua vastuuseen.

---

Eiköhän NDA:ssa itsessään tehdä selväksi mitkä asiat pidetään salassa sopimusosapuolien kesken.

---
Juu.. mutta tiiän kokemuksesta että joillakin ihmisillä on pikkusen moiset harhakäsitteet NDA-sopimuksista koska ovat olleet elämänsä töissä vain kahdessa yrityksessä tavallisena duunarina ja nähneet vain 2 kpl NDA-sopimuksia. Joissa on työlain säädännön korvausvaatimus 1-6 kk palkan palauttaminen työnatajalle ja että sopimus on voimassa 1-vuoden työsuhteen loppumisessa. Ja haiskahtaa siiltä, että niiden käsitykset B-to-B-puolen NDA:sta on kuulopuheita koska duunarille varmaan yrityksen B-to-B sopimuksia ei edes näytetä ja johtajat niistä ei paljon mitään kerro, enkä myöskään kyllä duunarille ees saisi sellasta näyttää.



Herra $:lla on kyllä ihan hyvä pointti tossa. Ei se pelkkä NDA-sopimus merkitse mitään, vaan se mitä siinä sovitaan. Tässä kun välillä tuntuu että ainoa millä on väliä on se NDA...

--
- RAAH -

evvk

Posts: 1,918

#22 • • Edited evvk

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

andi--, 29.1.2010 19:15:
---
mark hamilton, 29.1.2010 18:52:
---
$, 29.1.2010 18:43:
---
mark hamilton, 29.1.2010 17:57:
---
Tietääkseni NDA:ta ei rikota kun kuitenkaan ei puhuta mm. todellisista asiakasprojekteista joiden tietojen levittelystä voi sitten joutua vastuuseen.

---

Eiköhän NDA:ssa itsessään tehdä selväksi mitkä asiat pidetään salassa sopimusosapuolien kesken.

---
Juu.. mutta tiiän kokemuksesta että joillakin ihmisillä on pikkusen moiset harhakäsitteet NDA-sopimuksista koska ovat olleet elämänsä töissä vain kahdessa yrityksessä tavallisena duunarina ja nähneet vain 2 kpl NDA-sopimuksia. Joissa on työlain säädännön korvausvaatimus 1-6 kk palkan palauttaminen työnatajalle ja että sopimus on voimassa 1-vuoden työsuhteen loppumisessa. Ja haiskahtaa siiltä, että niiden käsitykset B-to-B-puolen NDA:sta on kuulopuheita koska duunarille varmaan yrityksen B-to-B sopimuksia ei edes näytetä ja johtajat niistä ei paljon mitään kerro, enkä myöskään kyllä duunarille ees saisi sellasta näyttää.

---


Herra $:lla on kyllä ihan hyvä pointti tossa. Ei se pelkkä NDA-sopimus merkitse mitään, vaan se mitä siinä sovitaan. Tässä kun välillä tuntuu että ainoa millä on väliä on se NDA...



Kyllä mä sen tiedän että siinä on pointti. Mutta kun mä tiiän sen että jos puhun henkilölle X jotain ja niin miten NDA-sallii niin sieltä voi tulla väite että rikon muka NDA:ta ja varoittaa ennenkuulumatomista tähtitieteelisistä korvausvaatimuksista jotka voin muka saada. Tosin turha minun yleistää koska hyvin harvoin tapaan ihmisen joka väittää asiat aivan toisin kuin mitä mm. laissa lukee. Kuten täysin päinvastaisen käsityksen kelle oletuksena kuuluu tekijän oikeudet B-to-B kaupassa ja millään et saa ks. ihmistä uskomaan että se on väärässä.
Tiiän myös että yritystominnassa demogratia ei usein toimi koska se jolla on ne kaksi ääntä on minun päätösvaltaa vastaan enemmän kuin minun yksi ääni joten se jolla on kaksi ääntä päättää sen miten asia on vaikka yritys menisi päätöksen takia konkurssin jolloin minun on toimittava yrityksen pelastemisen takia 2 äneen omistajan käskyn vastaisesti.
Ongelma on se että henkilö joka asiaa väittää ei ole minun NDA:ta nähnyt ja kuvittelee mitä siinä lukee.

Sitten se mikä voisi pelottaa.. niin jos jossain tietyllä foorumilla avaan keskustelun missä kerrotaan mielipiteitä mm. Microsoftista niin ylläpito voi nostaa minua vastaan oikeuden käynnin. Vaikka ei ole mitään juridista syytä kieltää minua väittämästä netissä asiasta mitään. Koska minä en kuitenkaan edes Microsoftia hauku, jos kerron että niiden Open Source -lisenssit eivät ole merkki sitä että Microsoft aloitaa hyväntekeväisyyden ja Windows tulee Open Sourcena nettiin. Ja on kummallista moderointi politiikkaa jos asiaa ei saa mainita.
En myöskään halua aina Open Source tyypien kanssa keskustella näistä koska ne voi syytellä ihmisiä moraalitomuudesta kun ne käyttävät Windowsia.. koska niille Linux on ilmainen vain siksi että siinä on se mitä tarvitsevat ja eivät tarvitse supportia. Linuxissa ei edelleenkä olen Adobe Photoshoppia eikä ehkä koskaan tule olemaankaan ja Linuxin vastineet eivät minulle kelpaa tai riitä ja siksi on pakko käyttää Windowsia ja Linux friikki ei asiaa vaan tajua.
evvk

Posts: 1,918

#23 • • evvk
Pelon aiheen syy voisi olla kuitekin se että toimin typerästi postaten julkiseen jakoon tietoa missä en riko NDA:ta koska itseni kanssa sitä en voi rikkoa.
Mutta pelottavaa ehkä siksi että nämä tiedot voivat olla minun oman edun kannalta kuitekin huonoa pistää julkisesti esille kilpailijoiden luettavaksi.
Myöskin psygologisella tasolla keskustelut ovat netissä kovin rasittavaa jos keskustelu ei vaan toimi.
Tiedän myöskin että esim. baarissa on kovin riskaapelia käyttää omaa valtaisaa itsetuntoa hyväkseen kun menee ihmisille puhumaan koska se voi joitakin ärsyttää ja jos liian pitkälle menee niin voi tulla nenä aika pikkusen kipeäksi.
domi

Posts: 7,069

#24 • • domi Työn sankari.
Aika hienoa, keskustelua piti käydä Open Source vs. Closed Source (jota ei ikinä tullutkaan kunnolla) ja nyt tämä kuten kaikki muutkin sun tekemät threadit menee jonkun vitun NDAn käsittelyyn.

Oletan että tämä ketju ei kiinnosta n. 95% forumin käyttäjistä ja niistä viidestä prosentista noin neljää tuo NDA ei kiinnosta. Joten teetkö tätä vain sille yhdelle prosentille? Ja jos teet, niin eikö kannattaisi etsiä parempi forum, jossa JOPA 95% voisi olla kiinnostuneita tästä aiheesta. Epäilen tosin tuota viimeistä, koska kirjallinen ulosantisi on kehittynyt yhtä paljon kuin Digital Beat viimeisen viiden vuoden aikana.
Jimmyfi

Posts: 904

#25 • • Jimmyfi
Hyviä open source cms :
- Joomla (voi liittää kaikkee kivaa siihen gallerioita, foorumeita, videostriimi palveluita yms),
- e107 quite handy <3.

ja näitä open cms on vaikka kuinka monta. plussana näissä on tietty se että viat korjataan nopeasti ja sitten pienenä miinuksena on että ne pitää itse asennella ja jos sattuu modailemaan omaa joomlaansa niin joutuu päivitysten jälkeen usein tekemään modaukset uusiks (syö vähäsen hermoi se).

suljetuissa CMS:ssä hyvänä puolena on että se paketti mikä toimitetaan on yleensä toimiva ja siihen saa suoraa tukea myyjäfirmasta. Mutta jos tekijä firma menee konkkaan, imepeukaloo ja kärsi. maksoit monta miljuunaa ja sait tyhjää ku firma lopetti. en kyllä tiedä yhtään cmsää closed puolelta *^_^*

Kannatta testailla noita avoimen lähdekoodin cmssejä kotiservulla ja kattoa mikä sopii omaan tarpeeseen. on olemassa sellasia cms jotka on ns tabula rasa eli aivan tyhjiä ja siihen voi lisäillä toimintoja mitä itse tarvitsee esim: Xoops


ps. listaus avoimista cms:stä : http://php.opensourcecms.com/

Että eiku testimään ja etsimään omaan tarpeeseen sopiva.

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#27 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
http://www.packtpub.com/award

ilmainen open source CMS on mun valinta (tällä hetkellä WordPress on suosikki), ellei tietysti asiakas halua jotain tiettyä maksullista suljettua alustaa. Jos hyvä tuki on tärkeää niin silloin kannattaa valita joku suosituimmista, joilla on myös suht laaja käyttäjäkunta suomalaisia (Joomla, WordPress, Drupal tai ModX). Joo, maksullisissa on varmasti esim. puhelintuki, mutta oikeastaan poikkeuksetta on myös open source systeemien kanssa ongelmatilanteissa googlettamalla löytynyt vastaukset ja ohjeet.

Nyt on työn alla projekti, jossa sivuille pitää sisällyttää pientä verkkokaupan tynkää. WP-E-Commerce plugari vaikuttaa ihan toimivalta, mutta miinuksena tietysti kotimaisten pankkien tunneloinnin puuttuminen maksuvaihtoehdoista. Onko tietoa, istuuko mikään saatavilla oleva verkkokauppasovellus (sisältäen suomalaisten pankkien tunneloinnin) mutkattomasti WordPressiin tai johonkin muuhun ilmaiseen CMS:ään??
andi--

Posts: 1,381

#28 • • andi-- lunttu

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

mark hamilton, 29.1.2010 20:12:
---
andi--, 29.1.2010 19:15:
Herra $:lla on kyllä ihan hyvä pointti tossa. Ei se pelkkä NDA-sopimus merkitse mitään, vaan se mitä siinä sovitaan. Tässä kun välillä tuntuu että ainoa millä on väliä on se NDA...
---

Kyllä mä sen tiedän että siinä on pointti. Mutta kun mä tiiän sen että jos puhun henkilölle X jotain ja niin miten NDA-sallii niin sieltä voi tulla väite että rikon muka NDA:ta ja varoittaa ennenkuulumatomista tähtitieteelisistä korvausvaatimuksista jotka voin muka saada. Tosin turha minun yleistää koska hyvin harvoin tapaan ihmisen joka väittää asiat aivan toisin kuin mitä mm. laissa lukee. Kuten täysin päinvastaisen käsityksen kelle oletuksena kuuluu tekijän oikeudet B-to-B kaupassa ja millään et saa ks. ihmistä uskomaan että se on väärässä.
Tiiän myös että yritystominnassa demogratia ei usein toimi koska se jolla on ne kaksi ääntä on minun päätösvaltaa vastaan enemmän kuin minun yksi ääni joten se jolla on kaksi ääntä päättää sen miten asia on vaikka yritys menisi päätöksen takia konkurssin jolloin minun on toimittava yrityksen pelastemisen takia 2 äneen omistajan käskyn vastaisesti.
Ongelma on se että henkilö joka asiaa väittää ei ole minun NDA:ta nähnyt ja kuvittelee mitä siinä lukee.

Sitten se mikä voisi pelottaa.. niin jos jossain tietyllä foorumilla avaan keskustelun missä kerrotaan mielipiteitä mm. Microsoftista niin ylläpito voi nostaa minua vastaan oikeuden käynnin. Vaikka ei ole mitään juridista syytä kieltää minua väittämästä netissä asiasta mitään. Koska minä en kuitenkaan edes Microsoftia hauku, jos kerron että niiden Open Source -lisenssit eivät ole merkki sitä että Microsoft aloitaa hyväntekeväisyyden ja Windows tulee Open Sourcena nettiin. Ja on kummallista moderointi politiikkaa jos asiaa ei saa mainita.
En myöskään halua aina Open Source tyypien kanssa keskustella näistä koska ne voi syytellä ihmisiä moraalitomuudesta kun ne käyttävät Windowsia.. koska niille Linux on ilmainen vain siksi että siinä on se mitä tarvitsevat ja eivät tarvitse supportia. Linuxissa ei edelleenkä olen Adobe Photoshoppia eikä ehkä koskaan tule olemaankaan ja Linuxin vastineet eivät minulle kelpaa tai riitä ja siksi on pakko käyttää Windowsia ja Linux friikki ei asiaa vaan tajua.



Oletko koskaan harkinnut poliitikon uraa? Puhe oli NDA:sta ja yhtäkkiä ollaankiin yrityksen päätöksenteossa ja Windows vs. Linux -väännössä. Kirjoitat paljon sanomatta oikeastaan yhtään mitään.

Jos aloitat keskustelun open sourcen ja closed sourcen erosta ja heti alkuun vetoat ettet tästä oikein voi puhua koska olet allekirjoittanut NDA-sopimuksen, niin sinun antisi tälle keskustelulle taitaa olla aika lähellä nollaa?

--
- RAAH -

evvk

Posts: 1,918

#29 • • Edited evvk

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

andi--, 30.1.2010 18:23:
---
mark hamilton, 29.1.2010 20:12:
---
andi--, 29.1.2010 19:15:
Herra $:lla on kyllä ihan hyvä pointti tossa. Ei se pelkkä NDA-sopimus merkitse mitään, vaan se mitä siinä sovitaan. Tässä kun välillä tuntuu että ainoa millä on väliä on se NDA...
---

Kyllä mä sen tiedän että siinä on pointti. Mutta kun mä tiiän sen että jos puhun henkilölle X jotain ja niin miten NDA-sallii niin sieltä voi tulla väite että rikon muka NDA:ta ja varoittaa ennenkuulumatomista tähtitieteelisistä korvausvaatimuksista jotka voin muka saada. Tosin turha minun yleistää koska hyvin harvoin tapaan ihmisen joka väittää asiat aivan toisin kuin mitä mm. laissa lukee. Kuten täysin päinvastaisen käsityksen kelle oletuksena kuuluu tekijän oikeudet B-to-B kaupassa ja millään et saa ks. ihmistä uskomaan että se on väärässä.
Tiiän myös että yritystominnassa demogratia ei usein toimi koska se jolla on ne kaksi ääntä on minun päätösvaltaa vastaan enemmän kuin minun yksi ääni joten se jolla on kaksi ääntä päättää sen miten asia on vaikka yritys menisi päätöksen takia konkurssin jolloin minun on toimittava yrityksen pelastemisen takia 2 äneen omistajan käskyn vastaisesti.
Ongelma on se että henkilö joka asiaa väittää ei ole minun NDA:ta nähnyt ja kuvittelee mitä siinä lukee.

Sitten se mikä voisi pelottaa.. niin jos jossain tietyllä foorumilla avaan keskustelun missä kerrotaan mielipiteitä mm. Microsoftista niin ylläpito voi nostaa minua vastaan oikeuden käynnin. Vaikka ei ole mitään juridista syytä kieltää minua väittämästä netissä asiasta mitään. Koska minä en kuitenkaan edes Microsoftia hauku, jos kerron että niiden Open Source -lisenssit eivät ole merkki sitä että Microsoft aloitaa hyväntekeväisyyden ja Windows tulee Open Sourcena nettiin. Ja on kummallista moderointi politiikkaa jos asiaa ei saa mainita.
En myöskään halua aina Open Source tyypien kanssa keskustella näistä koska ne voi syytellä ihmisiä moraalitomuudesta kun ne käyttävät Windowsia.. koska niille Linux on ilmainen vain siksi että siinä on se mitä tarvitsevat ja eivät tarvitse supportia. Linuxissa ei edelleenkä olen Adobe Photoshoppia eikä ehkä koskaan tule olemaankaan ja Linuxin vastineet eivät minulle kelpaa tai riitä ja siksi on pakko käyttää Windowsia ja Linux friikki ei asiaa vaan tajua.

---


Oletko koskaan harkinnut poliitikon uraa? Puhe oli NDA:sta ja yhtäkkiä ollaankiin yrityksen päätöksenteossa ja Windows vs. Linux -väännössä. Kirjoitat paljon sanomatta oikeastaan yhtään mitään.

Jos aloitat keskustelun open sourcen ja closed sourcen erosta ja heti alkuun vetoat ettet tästä oikein voi puhua koska olet allekirjoittanut NDA-sopimuksen, niin sinun antisi tälle keskustelulle taitaa olla aika lähellä nollaa?



Ei vaan jos kirjoitan tähän ja vastaus on aina "minua pelottaa".. niin alan ihmetellä että miksi ja mitä ks. asialla mahdetaan tarkoittaa. Kun kiltisti kysyn että mitä hä? Niin vastausta ei anneta, ja joudun käymään asian takia priiva keskustelun että saisin ees jonkin vasatauksen asiaan ja sitten uhataan että jos jatkan keskustelua niin saan syytteen härinnästä polisitutkinnan kautta.
Eli aloin vain arvailla syitä miksi tyypit pelkää ja mistä aikovat ehkä minua syyttää.. vedin arvaalla et olisikohan NDA... ei ollut. Siis eikä tän tiimoilta ole sellaista kirjoitettukaan ees.

Miksi te kiertelette ja kaarelette ja käännätte sanomisiani jopa törkeisiin syytöksiin. Miksi ei voi sanoa heti suoraan miten asia on vaan pitää laittaa joku epäselkeä lause "minua peolottaa".. Mulla ei meinaan pääkestä jos ei olla asiallisia ja suorapuheisia ja sanota asiaa niin kuin se oikeesti on. Kuten esim. LinkedIn-foorumeilla ja ExtJS LLC:n foorumeilla.
domi

Posts: 7,069

#30 • • domi Työn sankari.

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

mark hamilton, 30.1.2010 19:04:
---
andi--, 30.1.2010 18:23:
---
mark hamilton, 29.1.2010 20:12:
---
andi--, 29.1.2010 19:15:
Herra $:lla on kyllä ihan hyvä pointti tossa. Ei se pelkkä NDA-sopimus merkitse mitään, vaan se mitä siinä sovitaan. Tässä kun välillä tuntuu että ainoa millä on väliä on se NDA...
---

Kyllä mä sen tiedän että siinä on pointti. Mutta kun mä tiiän sen että jos puhun henkilölle X jotain ja niin miten NDA-sallii niin sieltä voi tulla väite että rikon muka NDA:ta ja varoittaa ennenkuulumatomista tähtitieteelisistä korvausvaatimuksista jotka voin muka saada. Tosin turha minun yleistää koska hyvin harvoin tapaan ihmisen joka väittää asiat aivan toisin kuin mitä mm. laissa lukee. Kuten täysin päinvastaisen käsityksen kelle oletuksena kuuluu tekijän oikeudet B-to-B kaupassa ja millään et saa ks. ihmistä uskomaan että se on väärässä.
Tiiän myös että yritystominnassa demogratia ei usein toimi koska se jolla on ne kaksi ääntä on minun päätösvaltaa vastaan enemmän kuin minun yksi ääni joten se jolla on kaksi ääntä päättää sen miten asia on vaikka yritys menisi päätöksen takia konkurssin jolloin minun on toimittava yrityksen pelastemisen takia 2 äneen omistajan käskyn vastaisesti.
Ongelma on se että henkilö joka asiaa väittää ei ole minun NDA:ta nähnyt ja kuvittelee mitä siinä lukee.

Sitten se mikä voisi pelottaa.. niin jos jossain tietyllä foorumilla avaan keskustelun missä kerrotaan mielipiteitä mm. Microsoftista niin ylläpito voi nostaa minua vastaan oikeuden käynnin. Vaikka ei ole mitään juridista syytä kieltää minua väittämästä netissä asiasta mitään. Koska minä en kuitenkaan edes Microsoftia hauku, jos kerron että niiden Open Source -lisenssit eivät ole merkki sitä että Microsoft aloitaa hyväntekeväisyyden ja Windows tulee Open Sourcena nettiin. Ja on kummallista moderointi politiikkaa jos asiaa ei saa mainita.
En myöskään halua aina Open Source tyypien kanssa keskustella näistä koska ne voi syytellä ihmisiä moraalitomuudesta kun ne käyttävät Windowsia.. koska niille Linux on ilmainen vain siksi että siinä on se mitä tarvitsevat ja eivät tarvitse supportia. Linuxissa ei edelleenkä olen Adobe Photoshoppia eikä ehkä koskaan tule olemaankaan ja Linuxin vastineet eivät minulle kelpaa tai riitä ja siksi on pakko käyttää Windowsia ja Linux friikki ei asiaa vaan tajua.

---


Oletko koskaan harkinnut poliitikon uraa? Puhe oli NDA:sta ja yhtäkkiä ollaankiin yrityksen päätöksenteossa ja Windows vs. Linux -väännössä. Kirjoitat paljon sanomatta oikeastaan yhtään mitään.

Jos aloitat keskustelun open sourcen ja closed sourcen erosta ja heti alkuun vetoat ettet tästä oikein voi puhua koska olet allekirjoittanut NDA-sopimuksen, niin sinun antisi tälle keskustelulle taitaa olla aika lähellä nollaa?

---


Ei vaan jos kirjoitan tähän ja vastaus on aina "minua pelottaa".. niin alan ihmetellä että miksi ja mitä ks. asialla mahdetaan tarkoittaa. Kun kiltisti kysyn että mitä hä? Niin vastausta ei anneta, ja joudun käymään asian takia priiva keskustelun että saisin ees jonkin vasatauksen asiaan ja sitten uhataan että jos jatkan keskustelua niin saan syytteen härinnästä polisitutkinnan kautta.
Eli aloin vain arvailla syitä miksi tyypit pelkää ja mistä aikovat ehkä minua syyttää.. vedin arvaalla et olisikohan NDA... ei ollut. Siis eikä tän tiimoilta ole sellaista kirjoitettukaan ees.

Miksi te kiertelette ja kaarelette ja käännätte sanomisiani jopa törkeisiin syytöksiin. Miksi ei voi sanoa heti suoraan miten asia on vaan pitää laittaa joku epäselkeä lause "minua peolottaa".. Mulla ei meinaan pääkestä jos ei olla asiallisia ja suorapuheisia ja sanota asiaa niin kuin se oikeesti on. Kuten esim. LinkedIn-foorumeilla ja ExtJS LLC:n foorumeilla.


Paljon lauseita, vähän asiaa, kuitenkin saman asian toistamista jo n:tä kertaa. Seuraavaksi voisin kysyä, että tehoaako sun käyttämä lääkitys, ja jos ei niin kannattaisiko sitä vaihtaa?
akir0

Posts: 2,554

#31 • • akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

De Souza, 30.1.2010 11:23:
WP-E-Commerce plugari vaikuttaa ihan toimivalta, mutta miinuksena tietysti kotimaisten pankkien tunneloinnin puuttuminen maksuvaihtoehdoista. Onko tietoa, istuuko mikään saatavilla oleva verkkokauppasovellus (sisältäen suomalaisten pankkien tunneloinnin) mutkattomasti WordPressiin tai johonkin muuhun ilmaiseen CMS:ään??



Ei se kauhean monimutkainen oo se pankkimaksun toteuttaminen, mutta valmiina sitä ei taida mistään (ilmaiseksi) saada.
akir0

Posts: 2,554

#32 • • akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

Jimmyfi, 30.1.2010 09:23:
ja näitä open cms on vaikka kuinka monta. plussana näissä on tietty se että viat korjataan nopeasti ja sitten pienenä miinuksena on että ne pitää itse asennella ja jos sattuu modailemaan omaa joomlaansa niin joutuu päivitysten jälkeen usein tekemään modaukset uusiks (syö vähäsen hermoi se).

suljetuissa CMS:ssä hyvänä puolena on että se paketti mikä toimitetaan on yleensä toimiva ja siihen saa suoraa tukea myyjäfirmasta. Mutta jos tekijä firma menee konkkaan, imepeukaloo ja kärsi. maksoit monta miljuunaa ja sait tyhjää ku firma lopetti. en kyllä tiedä yhtään cmsää closed puolelta



Sama homma se on molemmilla puolilla. Kun ollaan jotain järeämpää ajamassa, sinne Open Source puolellekin pitää jostain ne tukipalvelut ostaa. Eikä se OpenSource tuotekaan juuri päivity, jos kaverit vaan totetaa joskus, että tää on paskaa, tehdään uus versio, eikä tueta vanhaa.

Mutta kuten totesit ja kuten oikein onkin, niin ilman vaatimuksia joku Open Source vs. Closed Source keskustelu ja keskustelu itse platformeista on ihan turhaa hommaa. Oikeaan tarpeeseen oikeat työkalut niinku sanotaan.
andi--

Posts: 1,381

#33 • • andi-- lunttu

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

mark hamilton, 30.1.2010 19:04:
---
andi--, 30.1.2010 18:23:
Oletko koskaan harkinnut poliitikon uraa? Puhe oli NDA:sta ja yhtäkkiä ollaankiin yrityksen päätöksenteossa ja Windows vs. Linux -väännössä. Kirjoitat paljon sanomatta oikeastaan yhtään mitään.

Jos aloitat keskustelun open sourcen ja closed sourcen erosta ja heti alkuun vetoat ettet tästä oikein voi puhua koska olet allekirjoittanut NDA-sopimuksen, niin sinun antisi tälle keskustelulle taitaa olla aika lähellä nollaa?

---
Ei vaan jos kirjoitan tähän ja vastaus on aina "minua pelottaa".. niin alan ihmetellä että miksi ja mitä ks. asialla mahdetaan tarkoittaa. Kun kiltisti kysyn että mitä hä? Niin vastausta ei anneta, ja joudun käymään asian takia priiva keskustelun että saisin ees jonkin vasatauksen asiaan ja sitten uhataan että jos jatkan keskustelua niin saan syytteen härinnästä polisitutkinnan kautta.
Eli aloin vain arvailla syitä miksi tyypit pelkää ja mistä aikovat ehkä minua syyttää.. vedin arvaalla et olisikohan NDA... ei ollut. Siis eikä tän tiimoilta ole sellaista kirjoitettukaan ees.

Miksi te kiertelette ja kaarelette ja käännätte sanomisiani jopa törkeisiin syytöksiin. Miksi ei voi sanoa heti suoraan miten asia on vaan pitää laittaa joku epäselkeä lause "minua peolottaa".. Mulla ei meinaan pääkestä jos ei olla asiallisia ja suorapuheisia ja sanota asiaa niin kuin se oikeesti on. Kuten esim. LinkedIn-foorumeilla ja ExtJS LLC:n foorumeilla.



Suurin ongelma tässä on se ettei tuo vastauksesi liittynyt taas mitenkään mun postaukseen. Itse en ole kertaakaan vastannut "minua pelottaa" tai tietääkseni "kierrellyt, kaarrellut ja kääntänyt sanomisiasi"? Turha kai tästä on jatkaa kun ei tunnun tikat osuvan samaan aihetauluun mun kanssa.

--
- RAAH -

evvk

Posts: 1,918

#35 • • Edited evvk

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

andi--, 30.1.2010 19:15:
---
mark hamilton, 30.1.2010 19:04:
---
andi--, 30.1.2010 18:23:
Oletko koskaan harkinnut poliitikon uraa? Puhe oli NDA:sta ja yhtäkkiä ollaankiin yrityksen päätöksenteossa ja Windows vs. Linux -väännössä. Kirjoitat paljon sanomatta oikeastaan yhtään mitään.

Jos aloitat keskustelun open sourcen ja closed sourcen erosta ja heti alkuun vetoat ettet tästä oikein voi puhua koska olet allekirjoittanut NDA-sopimuksen, niin sinun antisi tälle keskustelulle taitaa olla aika lähellä nollaa?

---
Ei vaan jos kirjoitan tähän ja vastaus on aina "minua pelottaa".. niin alan ihmetellä että miksi ja mitä ks. asialla mahdetaan tarkoittaa. Kun kiltisti kysyn että mitä hä? Niin vastausta ei anneta, ja joudun käymään asian takia priiva keskustelun että saisin ees jonkin vasatauksen asiaan ja sitten uhataan että jos jatkan keskustelua niin saan syytteen härinnästä polisitutkinnan kautta.
Eli aloin vain arvailla syitä miksi tyypit pelkää ja mistä aikovat ehkä minua syyttää.. vedin arvaalla et olisikohan NDA... ei ollut. Siis eikä tän tiimoilta ole sellaista kirjoitettukaan ees.

Miksi te kiertelette ja kaarelette ja käännätte sanomisiani jopa törkeisiin syytöksiin. Miksi ei voi sanoa heti suoraan miten asia on vaan pitää laittaa joku epäselkeä lause "minua peolottaa".. Mulla ei meinaan pääkestä jos ei olla asiallisia ja suorapuheisia ja sanota asiaa niin kuin se oikeesti on. Kuten esim. LinkedIn-foorumeilla ja ExtJS LLC:n foorumeilla.

---


Suurin ongelma tässä on se ettei tuo vastauksesi liittynyt taas mitenkään mun postaukseen. Itse en ole kertaakaan vastannut "minua pelottaa" tai tietääkseni "kierrellyt, kaarrellut ja kääntänyt sanomisiasi"? Turha kai tästä on jatkaa kun ei tunnun tikat osuvan samaan aihetauluun mun kanssa.



Et sinä tietenkään vaan yksi niistä joka vuodesta toiseen tuntuu pistävän melkoisen epäasiallista kommettia mulle. Näitä vastaaavia tyyppejä on täällä muutama ja jotenkin tuntuu että ne tekee asian tahallaan saadakseen sitten muita sanomaan mitä sanovat. Tiedän mm. koulukokemuksista että on tyyppejä jotka näin tekevät. Eli mm. alkavat kysellä minulta tietoja Tampereen baareista että minkälainen baari on Nitetrain.. tunne- ja motivivaistollani näen heti mikä on tyypin oikea motiivi eli päästä minulle vittuilemaan jolloin ehkä teen virheen kun alan suorilta vittuilla typpille ja sitten minulla on kokoliuta vittuilijoita.. kun ne eivät tajua sitä että näen sen että ks. tyyppi yrittää vain manipuloida muita vittuilemaan minulle.

Myöskin olen esitellyt täällä minun liiketoimintaan liityviä juttuja.. joo okoo en ole graafikko enkä sellaiseksi itseäni luule mutta jos esittelen minun itseni vähintäänkin modamaa kuvagalleriaa niin on minusta loukkavaa kritisoida niitä kuvia siinä kunniitä ei ole tarkoitus esitellä ja väittää niiden olevan hienoja vaan esitellä kuvagalleriasoftaa jonka olen itse koodannut. Tällä hetkellä olen kuitenkin melkohyvin jo menestynyt. Mulla on mapillinen partnersopimuksia ulkomaisten ja kotimaisten firmojen kanssa ja melko isot vakituiset asiakaat jotka ostavat minulta koodaustyötä Java- ja PHP-puolella. Vaikka toimintani on vielä puuhastelua niin sitä ei saisi silti aliarvioida koska oikeesti liiketominnassa onnistuminen ei ole helppoa. Myöskin toisen liiketoiminnan aliarvioiminen netissä on rikos ja kunnian luokkauksesta netissä voi saada jopa 4000 EUR korvausvatimukset tai 6 kk linnaa.. mutta vielä ei ole kunnianloukkauksen tai julkisen herjan kaltaisia juttuja tapahtunut mistä voisi syytteen nostaa.. koska ne ovat olleet melko pienimuotoisia ja liian kiistan alasia oikeudessa.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#36 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

akir0, 30.1.2010 19:10:
---
De Souza, 30.1.2010 11:23:
WP-E-Commerce plugari vaikuttaa ihan toimivalta, mutta miinuksena tietysti kotimaisten pankkien tunneloinnin puuttuminen maksuvaihtoehdoista. Onko tietoa, istuuko mikään saatavilla oleva verkkokauppasovellus (sisältäen suomalaisten pankkien tunneloinnin) mutkattomasti WordPressiin tai johonkin muuhun ilmaiseen CMS:ään??

---

Ei se kauhean monimutkainen oo se pankkimaksun toteuttaminen, mutta valmiina sitä ei taida mistään (ilmaiseksi) saada.



Käsittääkseni jos itse alkaa tekemään niin jokaisen pankin kanssa pitäisi käydä tekemässä sopimus, eikä lukemani perusteella ole mitään halpaa puuhaa. Toisaalta ei tarvitsisi maksaa valmiiden palveluiden kuukausi- ja tapahtumakohtaisia maksuja, joten pidemmällä tähtäimellä tulisi edullisemmaksi vaihtoehdoksi. Noh, täytyypä tutkiskella vielä eri vaihtoehtoja...
Jimmyfi

Posts: 904

#37 • • Jimmyfi
löytyy parit ilmaset kauppapaikka skriptit joissa on kaikki suomen maksumallit mutta se vatii pankkien kanssa ne sopimukset tai sitten on tietty vaihtoehtona Luottokunta, joka hoitaa maksujen perinnät ja pistää rahat sun tilille.

Toi ilmanen minkä mä tiedän toimii vain tomcat servulla... ett niii.. mut sitä ei taida saada integroitua mihinkään.

oScommerencen kait saapi liitettyä phpbbhen ja joihinkin muihinkin foorumipohjiin ja siellä on myytävänä yks plugi Luottokunnan maksamiseen (jouduin joskus ostaan yhteen projektiin sen).

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Jimmyfi

Posts: 904

#38 • • Jimmyfi
ja tosiaan sen maksuplugin tekeminen ei oo hankalaa.. se vaatii pientä matikkapäätä ja ohjelmointitaitoa. luottokunnalta saa esim ohjeet mitä pitää tehdä että saa oikeet varmenteet maksuyhteydelle yms.

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#39 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Open Source vs Closed Source CMS:

Jimmyfi, 31.1.2010 10:28:
ja tosiaan sen maksuplugin tekeminen ei oo hankalaa.. se vaatii pientä matikkapäätä ja ohjelmointitaitoa. luottokunnalta saa esim ohjeet mitä pitää tehdä että saa oikeet varmenteet maksuyhteydelle yms.



mun laskupäällä 4/4 tahtia menee vielä, mutta sitä monimutkaisemmat laskut aiheuttaa harmaita hiuksia :D Eikä toi ohjelmointitaitokaan ole vahvinta osaamistani, joten ehkäpä on kaikille osapuolille (asiakkaalle, firmalle ja minulle) parempi, että turvaudun johonkin valmiiseen ratkaisuun jos on pakottava tarve noille maksutavoille...
anqqa

Posts: 4,032

#40 • • anqqa tirehtööri
Kyllä se open sourcen puolelle ehdottomasti menee.. ite joskus käyttäny Wordpressiä ja sen verran mukavasti taipuu lähes kaikkeen jotta voi suositella. Toinen toisaalla suositeltu ilmainen on FrogCMS jos haluaa vähän keveempää.

SNS puolellahan paras on Anqh <3

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!