CDJ-2000 & CDJ-900

65 posts, 4 pages, 16,145 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#41 • • Edited Jussi Soro choon!

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

darudevil, 17.9.2009 17:19:
itseasiassa taitaa olla vähemmän featureita ainakin cue/loop-osastolla, ja ei juuri mitään mitä jo en olisi itse säätänyt omalla combollani.


Itse kun tulee käytettyä tosi paljon looppeja, niin josko tolla sais ne jo kerranki osumaan järkevästi kohdalleen. Siitä vaan sit talteen SD:lle, cuepointteihin kaikki olennaiset samplet suvannoista ja looppikikkailua päälle. No ei se mikään Ableton varmaan oo, mut toivottavasti tolla saa tosiaan säädettyä looppeja aika vapaasti.

17.10. choonissa muuten käytössä nämä laitteet, voin antaa palautetta kunhan saan käpisteltyä. Jos oot Ville turgguses tuolloin, niin tuu päiväl tsekkaan itse!
Ozma

Posts: 867

#42 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

Beliar, 18.9.2009 14:02:
---
xl8r, 18.9.2009 13:49:
[clip]

---


Agree! *joo*


Tä on oikeasti ihan helvetin mahtava feature. mm. viimeks b2b:ssä oli pulassa minä ... toinen osapuoli näki multa ääniraidan, mutta mäpäs olinkin pihalla ku lumiukko. Tosin, megastaradj vetää vaikka kielellä sokkona vaihdon sisään samalle tehden helikopteria x)

Laitteisiin olen kyl muuten vähän pettynyt. Mukavia lisiä, mutta ihan oikeesti jotain minkä takia ostaisin tai edes halajaisin noita soittimia jäi puuttumaan täysin :S
Beliar

Posts: 1,361

#43 • • Beliar

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

Ozma, 18.9.2009 14:33:
Mukavia lisiä, mutta ihan oikeesti jotain minkä takia ostaisin tai edes halajaisin noita soittimia jäi puuttumaan täysin :S



No eihän Pioneerin laite lanseeraukset ole koskaan olleet uusilta fiitsereiltään niin maailmaa mullistavia, ettäkö päivittäminen edellisestä mallista uusimpaan olisi ollut ehdottomasti edellytettyä. Melkein näkisin tämänkin rautapäivityksen siinä valossa, että CDJ-1000 mk1:iä ja mk2:ia tullaan kulumisen myötä päivitteleen CDJ-2000:een. Mk3:t taas jäävät odottelemaan CDJ-2000:n seuraavaa versiota, joka on tuloillaan jo 4...5 vuoden sisään. Siis kun tarkastellaan massamarkkinoita!

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Ozma

Posts: 867

#44 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

Beliar, 18.9.2009 14:54:
No eihän Pioneerin laite lanseeraukset ole koskaan olleet uusilta fiitsereiltään niin maailmaa mullistavia, ettäkö päivittäminen edellisestä mallista uusimpaan olisi ollut ehdottomasti edellytettyä. Melkein näkisin tämänkin rautapäivityksen siinä valossa, että CDJ-1000 mk1:iä ja mk2:ia tullaan kulumisen myötä päivitteleen CDJ-2000:een. Mk3:t taas jäävät odottelemaan CDJ-2000:n seuraavaa versiota, joka on tuloillaan jo 4...5 vuoden sisään. Siis kun tarkastellaan massamarkkinoita!


Dat ... tarttusin hypeen liikaan :(
remotion

Posts: 5,283

#46 • • remotion nostatus guru

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

xl8r, 18.9.2009 13:49:
---
speukka, 18.9.2009 13:03:
---
J-Mx, 18.9.2009 09:58:
---
Teeppä se sit :|

Arvasin et joku sanoo tän, mut ei se vinyylistä näkeminen ja toi ääniraidan näkeminen oo sama asia.

---


On se sama asia, molemmista näkee biisin volkkatasot, eikä yhtään mitään muuta :) Toisaalta turhia molemmat, koska biisit pitää muistaa ulkoo, mut kunnosta riippuen aina sekään ei ole mahdollista

---


On muuten vitun vaikeeta soittaa b2b jonkun kanssa tolla periaatteella jos setti ei oo etukäteen suunniteltu. Varmasti toiselta löytyy sellaisia ralleja mitä ei itseltä löydy (parhaimmillaan nään ainakin itse b2b setin sellaisena jossa molemmilla dj:llä on hieman erilainen tyyli ja "soundi") ja ennemminkin se vaatii sitten yleisesti kyseisen musiikkilajin tuntemusta ja pelisilmää kuin biisien ulkoa opettelemista.



nih no enitenhän tuosta on kuitenkin apua tälläselle helvetin laiskalle dj:lle kuten vaikka minä.
Raidan koostumuksenhan yleensä muistaa päässään, mutta nyt sen sijaan että pistäisi biisit soimaan lähes aina ekasta biitistä kun ei ole jaksanut kelailla useinkaan perinteisillä metodeilla sinne mansikkapaikoille asti... niin nyt voi sitten tehdä sen sormella baria kerran klikkaamalla. Aivan kuten vinyylin neulaa siirtäisi tai vuosimallin 199X windowsin ääninauhurissa jo muinoin.

Eli kyllähän se helpommaksi soittelun tekee, jonka takia varmaan tulee jälleen entistä luovemmin soiteltua. niin jos siis olisi nuo dekit himassa, kavereilla tai saisi keikkaa jostain :D
Physics

Posts: 831

#47 • • Edited Physics Radio - suckers never play me!
no tota mitä tosta nyt sanois. Mun mielestä 800/1000 on hyviä vehkeitä soittamiseen, emmä ainakaan tarvi mitään lisää niihin...ja eipä 800/1000ssakaan tuu käytettyä kaikkea nippuloita ja nappuloita. Ja en kyl näe itteeni tulevan klubille joku memory stikki handussa...jotekin se on vaan....väärin :D
AuralCandy.Net

Posts: 289

#48 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

Physics, 19.9.2009 22:25:
Ja en kyl näe itteeni tulevan klubille joku memory stikki handussa...jotekin se on vaan....väärin :D



Ma en jummarra. Vinyyli-jukkien antipatiat CD:tä/muistitikkuja kohtaan mä ehkä jollain tasolla ymmärrän, koska kyseessä on analogi vs. digitaali -mediat. Mutta että toinen digitaalisen datan varastointiväline on jotenkin viileämpi kuin toinen? Ööh, por que? *ding*

Mulle CD:iltä soittaminen on jäänyt lähinnä sellaiseksi välimallin kuriositeetiksi, kun siirryin vinyylistä suoraan "täysdigitaaliseen". Mut mitä oon kollegojen touhuja katsellut, tuntuu että CD-jukkailu yhdistää vinyylin ja digitaalisen huonoimmat puolet: fyysisen mediat riskit (katoilevat levyt, naarmuuntuvat ym. hajoilevat levyt, digimedian "sieluttomuus", yms.).
Physics

Posts: 831

#49 • • Physics Radio - suckers never play me!

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

mk-ultra, 20.9.2009 12:01:
---
Physics, 19.9.2009 22:25:
Ja en kyl näe itteeni tulevan klubille joku memory stikki handussa...jotekin se on vaan....väärin :D
---


Ma en jummarra. Vinyyli-jukkien antipatiat CD:tä/muistitikkuja kohtaan mä ehkä jollain tasolla ymmärrän, koska kyseessä on analogi vs. digitaali -mediat. Mutta että toinen digitaalisen datan varastointiväline on jotenkin viileämpi kuin toinen? Ööh, por que? *ding*

Mulle CD:iltä soittaminen on jäänyt lähinnä sellaiseksi välimallin kuriositeetiksi, kun siirryin vinyylistä suoraan "täysdigitaaliseen". Mut mitä oon kollegojen touhuja katsellut, tuntuu että CD-jukkailu yhdistää vinyylin ja digitaalisen huonoimmat puolet: fyysisen mediat riskit (katoilevat levyt, naarmuuntuvat ym. hajoilevat levyt, digimedian "sieluttomuus", yms.).



ei mulla mitään antipatioita ole, mun puolesta ihmiset saa soittaa ihan miten ne haluu, ihan millä formaatilla ne haluaa .toi nyt on ihan makuasia..mun mielestä tos muistitikkuhommas vaan joutuis käyttää liikaa aikaa johonkin imo epäolennaiseen, toisaalta, en ole sitä kyllä viellä kokeillut, joutunee kokeilla joskus. Jotekin on semmonen mielikuva hommasta että se vie dj homman semmoselle tietotekniselle levelille että kohta tarvii jotkut datanomin paperit et pääsee kaivelemaan ne wavit sielt cdjistä :D sen takia mä just tykkään cd:stä, koska ne toimii mulle, on joku fyysinen objekti mitä konkreettisesti vaihtaa ilman että joutuu raahata jotain läppäriä mukana. Minulla on kyllä aika vahva vinyylitausta tolla soittamisella, joten tämä varmasti kyllä myös vaikuttaa.. Vinyylin verrattuna ne on myös käytännöllisemät, kun matkustelee. no anyways pieni selvennys ;)
AuralCandy.Net

Posts: 289

#50 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

Physics, 20.9.2009 12:30:
ei mulla mitään antipatioita ole, mun puolesta ihmiset saa soittaa ihan miten ne haluu, ihan millä formaatilla ne haluaa .toi nyt on ihan makuasia..mun mielestä tos muistitikkuhommas vaan joutuis käyttää liikaa aikaa johonkin imo epäolennaiseen, toisaalta, en ole sitä kyllä viellä kokeillut, joutunee kokeilla joskus. Jotekin on semmonen mielikuva hommasta että se vie dj homman semmoselle tietotekniselle levelille että kohta tarvii jotkut datanomin paperit et pääsee kaivelemaan ne wavit sielt cdjistä :D sen takia mä just tykkään cd:stä, koska ne toimii mulle, on joku fyysinen objekti mitä konkreettisesti vaihtaa ilman että joutuu raahata jotain läppäriä mukana. Minulla on kyllä aika vahva vinyylitausta tolla soittamisella, joten tämä varmasti kyllä myös vaikuttaa.. Vinyylin verrattuna ne on myös käytännöllisemät, kun matkustelee. no anyways pieni selvennys ;)



Käyttää aikaa epäolennaiseen? Ai siis mihin? Siihen että sä vaan siirrät tietokoneelta vaikka koko sun musiikkikirjaston tikulle ja tökkäät sen tikun siihen Pioneeriin kiinni. Ja tämä oli hankalampaa huojuvan CD-R pinon polttamiseen verrattuna hankalampaa millä tavoin? Ja siis nyt puhutaan nimenomaan USB-medialta soittamisesta, ei siitä että käytetään CDJ:tä kontrollerina läppärille.

En ole koskaan aiemmin kuullut kenenkään sanovan, että tykkää siitä, että joutuu etsimään/pläräämän levyjä soittaessa. IMHO kun mä soitan biisejä, mä haluan soittaa niitä enkä etsiä niitä.

Mutta kuten sanoit, kukin tyylillään. Mun puolesta soittakoot itse kukin miten lystää...mutta kannataa myös varautua siihen, että noottia sataa argumenteista jotka on vähän tuulesta temmattuja *vink*
blastic

Posts: 930

#51 • • blastic ballistic ballstick
Täällä ehkä ollaan jo hieman off-topikin rajamailla, mutta koitan nyt sekoittaa omat kommenttini soppaan ja pysyä myös jonkun verran aiheessa.

Ensinäkin tämä hype näistä uusista soittimista on mielestäni hieman liioiteltua. Itse näkisin tämän lähinnä Pioneerin soittimien päivityksenä nykyaikaan enkä minään mullistavana uutuutena. Tottahan toki uudet ominaisuudet näyttävät oikein hyviltä, mutta kyllähän esimerkiksi tuo aaltomuotokuva ja sen avulla biisin selaaminen on tuttu Seratoista ja vastaavista. Mitään vähempää ei siis olisi syytä ollut odottaakaan.

Itse pidän vinyylistä enemmän kuin mistään muusta ja se on mielestäni soittotuntumaltaan mukavin media. Tässä asiassa olen siis samaa mieltä Physicsin kanssa, että fyysinen levy on mukavan simppeli, helppo ja geneerinen vaihtoehto.

Muistini on enimmäkseen visuaalinen, joten senkin takia on helpompi hahmottaa musakokoelmaa fyysisen median ja sen kansitaiteen avulla. Samoin levyjen plärääminen toimii minulle ihan hyvin, koska sillä tietyllä levyllä on se tietty paikkansa levylaukussa/hyllyssä. Tekstipohjaisten biisilistojen kanssa olen pahasti hukassa.

Mk-ultran kanssa olen samaa mieltä siitä, että cd jokseenkin turha välimallin media. Jos soittaa digitaalista mediaa, niin mieluummin sitten ottaa oman läppärin mukaan tai tulee dekkien taakse muistikku taskussa. Itse asiassa tänään aion tehdä juurikin niin. Vaikka vinyyliaddikti olenkin, niin Sunday Funissa soittelen lähes pelkästään digimediaa muistitikulta. Saa tulla katsomaan ja toteamaan että se ei ole mitenkään väärin. Jos jotakuta kiinnostaa, niin soittosysteeminä on ilmaissofta Mixxx. Uskokaa pois, sekin on ihan käyttökelponen vehje vaikka onkin open sourcea eikä vielä ominaisuuksiltaan ihan viimeistelty.
AuralCandy.Net

Posts: 289

#52 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

blastic, 20.9.2009 16:52:
Muistini on enimmäkseen visuaalinen, joten senkin takia on helpompi hahmottaa musakokoelmaa fyysisen median ja sen kansitaiteen avulla. Samoin levyjen plärääminen toimii minulle ihan hyvin, koska sillä tietyllä levyllä on se tietty paikkansa levylaukussa/hyllyssä. Tekstipohjaisten biisilistojen kanssa olen pahasti hukassa.



Sama juttu itsellä tuon vinyyli-taustan johdosta. Siksi onkin mukavaa, että softissa alkaa olla jo oletusarvoisesti tuo raidan kansitaide näkyvillä. CDJ-2000 näyttää myös kansitaiteen näytöllä, which is nice.
Junkieman

Posts: 123

#53 • • Junkieman
Ihan kivoja ominaisuuksia, osa ihan kaivattujakin. Toi wave-kuvio on hyvä juttu, oon aina tykännyt niistä, kun oon aika visuaalinen ihminen. Klubikäyttöön ihan jees, mutta en mä oikein keksi mitään syitä miks kukaan kotiin tommasta hommais, kun samalla hinnalla saa hyvän DJ-kontrollerin, Mäkin ja vaikka Traktorin ja jää vielä rahaa kaljaan. Harmi, että meidän firmassa ei taatusti olla koskaan siirtymässä noihin soittimiin, sen verta pihiä on meininki.

Ite oon vinyylin pinnalta tosi huono tsekkimään mitään ja jos vedän settini tyypin perään, joka soittelee vinskoilta, niin sit oon aina sillei, että "hei, miten toi biisi loppuu? millon?" :D Pitäs opetella, mut ei toi ole ollut ongelma kuin nyt vasta parilla keikalla, kun kaverit noita vinyyleitä soittaa koko ajan enempi.
remotion

Posts: 5,283

#54 • • remotion nostatus guru

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

Junkieman, 22.9.2009 04:20:
Ite oon vinyylin pinnalta tosi huono tsekkimään mitään ja jos vedän settini tyypin perään, joka soittelee vinskoilta, niin sit oon aina sillei, että "hei, miten toi biisi loppuu? millon?" :D Pitäs opetella, mut ei toi ole ollut ongelma kuin nyt vasta parilla keikalla, kun kaverit noita vinyyleitä soittaa koko ajan enempi.


Is it that hard? oikeesti?
Junkieman

Posts: 123

#55 • • Junkieman

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

remotion
Is it that hard? oikeesti?



Ei, ei se varmasti ole, mutta ei sitä nyt kännipäissään kesken klubi-illan opi.
Infekto

Posts: 266

#56 • • Infekto

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

mk-ultra, 20.9.2009 16:06:

Käyttää aikaa epäolennaiseen? Ai siis mihin? Siihen että sä vaan siirrät tietokoneelta vaikka koko sun musiikkikirjaston tikulle ja tökkäät sen tikun siihen Pioneeriin kiinni. Ja tämä oli hankalampaa huojuvan CD-R pinon polttamiseen verrattuna hankalampaa millä tavoin?


Cd vihkoo plärätes näkömuisti toimii melko nopeesti , failei tikusta kelaamalla täytyy olla aika tarkkaan folderit kohillaan et löytää jonkun random biisin mikä tulee mieleen soittaan.
(Eri asia jengillä joka tekee biisilistan valmiiks , saman tien voi sit tehä koko miksauksen ja painaa playtä)
Tossa cdj 400 ei ainakaan usbin selaus ollu mitään herkkua.
Kakstonnisessa graffanäyttö kyl varmaan jeesaa ja toi pioneerin "levylaukku" softa kiinnostaa kans.Jos noi toimii kunnolla niin siirryn kyllä cd:stä USB:hen. (Vaikka menee tossa nyt varmaan vuosi kaks ennenkun noita alkaa olla klubeilla).
darudevil

Posts: 427

#57 • • darudevil Darude

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

JussiS, 18.9.2009 14:09:
---
darudevil, 17.9.2009 17:19:
itseasiassa taitaa olla vähemmän featureita ainakin cue/loop-osastolla, ja ei juuri mitään mitä jo en olisi itse säätänyt omalla combollani.
---

Itse kun tulee käytettyä tosi paljon looppeja, niin josko tolla sais ne jo kerranki osumaan järkevästi kohdalleen. Siitä vaan sit talteen SD:lle, cuepointteihin kaikki olennaiset samplet suvannoista ja looppikikkailua päälle. No ei se mikään Ableton varmaan oo, mut toivottavasti tolla saa tosiaan säädettyä looppeja aika vapaasti.

17.10. choonissa muuten käytössä nämä laitteet, voin antaa palautetta kunhan saan käpisteltyä. Jos oot Ville turgguses tuolloin, niin tuu päiväl tsekkaan itse!


En oo mestoilla, olen jossain muualla soittamassa, mutta kiitos kutsusta! Kyl mä niitä pääsen tossa joku päivä testaamaan, ei täs niin kamala paniikki sen suhteen ;)

Kuulemma saa loopit paremmin kohdalleen kuin aiemmin, enkä dissaile missään nimessä vehjettä, mutta tarkoitin, että Traktor+Otus -yhdistelmällä mulle on ollu 8 looppia ja hot cueta (+ x määrä tavallisia, joista saa kivasti visuaalisia markkereita) mahdollista jo jonkun aikaa.

Infekto, 24.9.2009 01:03:

Cd vihkoo plärätes näkömuisti toimii melko nopeesti , failei tikusta kelaamalla täytyy olla aika tarkkaan folderit kohillaan et löytää jonkun random biisin mikä tulee mieleen soittaan.
(Eri asia jengillä joka tekee biisilistan valmiiks , saman tien voi sit tehä koko miksauksen ja painaa playtä)


Niinno, ite teen Traktoriin soittolistan (rungon) about joka keikalle, siinä on usein tuplaten tai joskus triplatenkin biisejä lopulta soitettuihin verrattuna, ja sitten mulla on sellaset "klassikot", "kevennys", "diipinnys", "omat" ja pari muuta listaa joista voi parilla veivauksella ladata seuraavaksi biisiksi ihan jotain muuta. Ja sen lisäksi Traktorissa on search. Ei se listan tekeminen ainakaan täällä tarkoita samaa kuin valmiin miksin soitto. Ja toinen näkökulma tulee kans mieleen; onko huono asia, jos tietää biisikombinaatioista etukäteen, että ne tulee toimimaan lattialla, ja että aktiivisesti miettii niitä ja testaa etukäteen hyvän miksauspaikan tai kaks? Onko se huijaamista vai ammatimaista valmistelua ja hyvää korvaa? (jep, offtopiiiiikki)
Yallu

Posts: 1,910

#59 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to CDJ-2000 & CDJ-900:

darudevil, 24.9.2009 02:21:

....Ja toinen näkökulma tulee kans mieleen; onko huono asia, jos tietää biisikombinaatioista etukäteen, että ne tulee toimimaan lattialla, ja että aktiivisesti miettii niitä ja testaa etukäteen hyvän miksauspaikan tai kaks? Onko se huijaamista vai ammatimaista valmistelua ja hyvää korvaa? (jep, offtopiiiiikki)



Tätä mä olen jo pitkään ihmetellyt.. Miksi on huono asia, että miettii settiä etukäteen? Mun mielestä se on vaan hyvä juttu. Tottakai pitää osata mukautua, mutta voihan niitä biisejä miettiä valmiiksi.. Sori OT.
Prime Number

Posts: 2,705

#60 • • Prime Number UG-///
Lähes kaikkia soittomedioita kokeilleena voin sanoa että nyt löytyi mun juttu.

Visuaalisen muistin omaavana henkilönä vinyylit oli jees kun kuvan perusteella muisti biisin, mutta yli 100:n vinyylin mukana ronttaaminen alkaa jo ottaa fysiikan päälle. Lisäksi tuntemattomista biiseistä näki b2bssä suvannot sun muut.

Cd:t on ihan kivoja kun mukana kulkee koko levyhylly mutta yksittäiset biisit nimineen ei sano mulle mitään. Käytännössä tämä tarkoitti sitä että tiettyjä biisejä tuli soiteltua enemmän ja jotkut todella hyvät vain jäivät soittamatta.

Seratossa yhdistyy kuvat ja kevyt mukana kannettavuus mutta folderien selaus hiirellä tai nuolinäppäimellä on hanurista, tai siis itse en oikein pidä.


cdj2000
Yksinkertaiset valikkohakemistot, biisirakenne, kuvat ja kevyt mukana kulkeva digimedia.

Im loving it.

Ostan.

--
Repikää siitä