Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki

423 posts, 22 pages, 169,998 views

tomii

Posts: 3,594

#283 • • tomii kallion herttua

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

Syntse, 1.1.2010 21:56:
Ihmettelen kyllä ihmisiä jotka tälläisiin tapahtumiin lähtee ilman tulppia ja sitten valittaa liian kovasta äänestä.



Joo mä oon ihmetellyt tota jo monta vuotta. Voin kokemuksesta sanoa, että tinnitus on vitun vammanen juttu. Onneksi itsellä toi korva parani (ei mennyt äänen takia, vaan korvatulehduksen jälkioireen takia, mut silti), koska toi oli ihan oikeesti sellanen juttu, ettei paljoa naurattais, jos olisi jäänyt loppuiäksi. Eli käyttäkää oikeasti tulppia. Asia sit taas erikseen, jos tulpatkaan ei riitä, sit on äänet liian kovalla. Ja musta toi on sellanen juttu, että mm. APTEEKISTA saatavat originaalit EAR-tulpat pitää riittää. Jos ei riitä, sit on volaa/painetta liikaa. Mut jos ei käytä bileissä tulppia, niin voi kyl vain ja ainoastaan syyttää itseään. *piis*

Mitä näihin bileisiin tulee, niin mun mielestä mul ei missään välissä tuntunut, etteikö mun tulpat olisi riittäneet (apteekista ostetut silikonivaha-"tulpat"). Tosin en ollut ihan aamun sarastukseen asti pelimestoilla.

--
reivaan kunnes kuolen

ezzy

Posts: 8,060

#285 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

Syntse, 1.1.2010 21:56:
Juu ei ollu roskiksia keskel salia useita mutta reunoilla oli kyllä aika hyvin omasta mielestäni ja aina kun tarvitsin löysin nopeasti säkin tai roskiksen mihin roskani laittaa ja niitäkin jopa täyttyessä vietiin pois ja uusittiin uusilla säkeillä. Kyl niitä siis löyty jos viitsi hieman vilkaista ympärilleen.

Jaa kuulovauriobileet no olihan siellä musa kovalla mutta jos äänen säätää niin että eturivissä pystyy hyvin olee ilman tulppia koko illan niin takana ei sitten varmaan kuule mitään, ratkaisu tietysti olisi levittää tasaisesti pa:ta koko salin pituudelta, tämä kyllä sitten vaatii valuuttaakin huomattavasti lisää. Ihmettelen kyllä ihmisiä jotka tälläisiin tapahtumiin lähtee ilman tulppia ja sitten valittaa liian kovasta äänestä. Itsellä oli tulpat enkä kärsinyt äänen kovuudesta kajarin vieressäkään seisoen, ei soi korvat normaalia enempää tänään. Anyway oma on kuulonne eikä se kuulu mulle yhtään miten sitä haluatte hoitaa. Omaan mieleen sopivan lujalla voi kuunnella musiikkia kotonakin, tapahtumissa se yleensä sitten soikin oikeasti lujalla.



Voi kun saisin euron aina kun tän saman kuulee polkka-dj:ltä :) Ei tarvis rahasta huolehtia. Tu sanoo samaa vaikka muutaman vuoden kuluttua ku oot kuuroutunut.

Jos varmaan villinä arvauksena 90% bilettää ilman tulppia, niin on se aika vitun turhaa luukuttaa niin että rinta puskee sisälle 50m päästä PA-kamoista eikä yläpäistä saa mitään selvää. Pääsalissa kuuli voksut jotenkuten ja bassopuuroa takaosassa kahden maissa.
tättähäärä

Posts: 103

#286 • • tättähäärä
Laitan minäkin jotain.

Mulla oli tosi kovat odotukset näistä bileistä, ja kun saavuin paikalle siinä 01-aikaan meinasi epäusko iskeä. Juuri sillä hetkellä jono rappusissa ei kunnolla vetänyt ja tuntui, ettei sitä pääse sisälle ollenkaan. Mutta sen alun tungoksen jälkeenhän siellä oli hyvin tilaa liikkua ja olla.

Mulla meni koko ilta hardin puolella ja kyllä tanssin *plur*. Aivan mahtavaa pauketta, kiitos Sasha ja Therapist *sydän*.

Mun mielestä musiikki oli liian kovalla. Tosin itseäni se ei häirinnyt, koska oli tulpat (joita ilman en todellakaan pärjäisi), mutta tuntui että kukaan muu kuullut mitään mitä sanoin. Mä kuulin kyllä ihmeen selvästi kaiken, mutta joutui huutamaan keuhkonsa pihalle että sai asiansa sanottua.

Kaikin puolin hyvä fiilis jäi, vaikka ehkä toi ota omat juomat mukaan -meininki ei oo kuitenkaan ihan mua varten. Tuleehan se älyttömän paljon halvemmaksi, mutta ihmiset on kyllä sitten sitäkin enemmän kännissä *nauru*. Ehkä sitä tulee sit vähän turvaton olo isossa ihmismassassa missä kaikki on ihan kuutamolla.

Mutta ehdottomasti kiitos näistä *joo*!

Ja voin kertoa, että hyvän kännin ja kolmen tunnin unien (06-09) jälkeen tuntuu hienolta istua autossa 7h.

--
Tee mitä lystäät, jos se on paskaa mä en kuuntele.

Avatar
#287 • • Snow White Guest
Mä lähdin itse tapahtumaan Haminasta 02.30.
Autolla kesti sotkee sinne Hersesaareen hetki, mut oli sen arvoista kaukaa tulla! Bileis oon viimeksi käynyt -07, et oli jo aikakin. Vaikka olikin aika vähän porukkaa niin musa upeeta ja porukka hyvällä mielellä :)


Kiitoksia vaan kaikille tapahtuman järjästäjille, seuraavalla kerralla tullaan aikaisemmin!!
polly

Posts: 1,259

#288 • • polly Herra

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

Freja, 1.1.2010 17:13:
---
Indigo, 1.1.2010 17:03:
Oho. Oliko kenties mun setin aikana? Soitin kello 3.30-4.30 siellä psykepuolella. Jo ihan johtuen ko. tilan äänen puuroutumisesta kyselin lavalla käyneiltä järkkääjiltä äänenpaineesta, vältin mikseriä pääsemästä punaiselle ja kävin jopa pari kertaa lattian puolella kuuntelemassa ääntä :)

---


joko sun setin loppupuolel tai si seuraavan alkupuolel, about 4:40 taidettiin ulostautua mestasta :)
Muistan kyl jalan vipattaneen viime hetkinä, mut si jossain vaihees huomas joidenkin tiettyjen äänien särkevän/kutiavan korvaa, niin kerättii kimpsut ja mentii narikkaan.
Voihan toki olla, et korvat oli jo ni hellänä muilta stageilta, et psykekin alko kuulostaan hieman särkyvältä.. En tiedä. :D
Mut jos muut nauttineet psykepuolella aamuun asti, ni sit se olin vaa mä ja seuralainen. :D



se oli varmaan sit mun setti, katsoin mielestäni tasot indigolta mutta jos sulla ei ollut yhtään punasta ja mä menin paikoitelle kahdella niin on se varmasti aika paljon kovemmalla ollut, tsori siitä...
menin sit tekeen siihen alkuu aika klassisen mokan, Sulla Indigo oli varmaan elacinit tai muuten vaan kuulokkeen volumet tosi kovalla ja soittelin sit ekan vaihdon niillä voimakkuuksilla ja sen jälkeen peli olikin jo kuulon osalta menetetty :D :D


Kivaa oli ja kiitos kaikille
Syntse

Posts: 1,652

#289 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

ezzy, 1.1.2010 22:32:


Voi kun saisin euron aina kun tän saman kuulee polkka-dj:ltä :) Ei tarvis rahasta huolehtia. Tu sanoo samaa vaikka muutaman vuoden kuluttua ku oot kuuroutunut.

Jos varmaan villinä arvauksena 90% bilettää ilman tulppia, niin on se aika vitun turhaa luukuttaa niin että rinta puskee sisälle 50m päästä PA-kamoista eikä yläpäistä saa mitään selvää. Pääsalissa kuuli voksut jotenkuten ja bassopuuroa takaosassa kahden maissa.



Sul on hyvä yleiskäsitys et kaikki polkka-deejiit vetää kaikki punasella aina :) Itse en tuota harrasta, taidan olla huono polkka-dj. Muutamat bileet on jääny tulpat kotiin ja siitä seurauksena jatkuva vinkuna korvissa joten bileisiin en lähde ilman tulppia. Sehän ny on fakta että bileissä desibelit ylittää kuulovaurion mudosostumisen rajat joten kannattaa ne tulpat ottaa itse kunkin mukaan. Riippuen tietysti venuesta mutta jos 10m mitattuna A SLOW db keskiarvo ois jotain 75db niin jengi valittais aivan varmasti et oli liian hiljaisella ja toisissa venueissa jossa hallia on vaikka 50m niin takaosassa ei varmaan hirveesti enää kuuluis.

Esim näissä bileissä kyllä ois voinut hardi puolella ajoittain olla volume pienemmälläkin mutta ei kyl mun korviin sattunut tulppien kanssa, päästagella parhaaseen aikaan varmaan oli hyväkin olla volaa että taaempanakin ihmiset kuuli kun niitä oli.
Indigo

Posts: 918

#290 • • Edited Indigo
Näissä bileissä äänenpaineet on karanneet illan myötä varmaan senkin takia yläkanttiin että joka tilan soittajat on kilpailleet keskenään ja yrittäneet peittää toisista huoneista tulleen mökän (Huhtikselle terveisiä osuvasta huomiosta). Silti kokemukseni mukaan millään stagella, mitä tuli käytyä kuuntelemassa, äänenpaineet ei olleet kuulovauriotasoilla ellei sitten olisi ollut etuosassa tilaa ilman tulppia. Mutta tätä en ole päässyt kokemaan missään muualla klubilla tai bileissä kuin Redrumissa ja useimmiten en sielläkään :)

Ainakin psykehuoneen PA ei tuntunut olevan viritetty ihan sillä parhaalla mahdollisella tavalla. Voisin kuvitella että sillä kasalla kaappeja olisi saanut paremmankin soundin, mutta villi veikkaus sekin. Vaihtoehtona olisi tietenkin ollut soittaa huomattavasti hiljaisemmalla jolloin sitten olisi muiden tilojen äänet peittäneet kaiken alleen. Tehdashallien akustiikka on aina tosi ongelmallinen verrattuna esimerkiksi klubeihin, ja tarvitaan todella hyvää (yleensä hintavampaa) äänentoistoa ja asiansa osaavia äänimiehiä että soundit ei mene puuroksi. Näissä bileissä oli mielestäni olosuhteet huomioonottaen ihan ok soundi.

Luulisin silti että todella monet ovat viihtyneet täällä ja tulevat muistamaan nämä bileet vuosia eteenpäin. Warehousebileissä saa harvoin samoja mukavuuksia ja olosuhteita kuin paremmilla klubeilla mutta se _fiilis_ onkin se juttu miksi olen sitä mieltä että näitä bileitä ei voi todellakaan koskaan olla liikaa. Kiitos siis järjestäjille todennäköisesti isosta urakasta ja toivottavasti bileet päätyivät plussan puolelle budjetin osalta :)
Indigo

Posts: 918

#291 • • Indigo

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

pollySulla Indigo oli varmaan elacinit tai muuten vaan kuulokkeen volumet tosi kovalla ja soittelin sit ekan vaihdon niillä voimakkuuksilla ja sen jälkeen peli olikin jo kuulon osalta menetetty :D :D



En kyllä tiedä miten ne tulpat tähän liittyy mut kyllä tulppia tulee käytettyä soittaessa ja suosittelen muillekin. Vaikka miksaisi kaikki vaihdot senkut korvissa niin sekin on imo aika kuluttavaa korville.

PS. oliks näille äänenpaineille bileissä oma topicinsa? Olisi kyllä aika tärkeä ja hyvä keskustelunaihe. Silloin joskus takavuosina ei kaapeista tainnut lähteä sellaista mökää kuin nykypäivinä, koska vasta viimeisten parin vuoden aikana on ko. aihe tuntunut tulleen yhdeksi aika perustavaa laatua olevaksi ongelmaksi.
polly

Posts: 1,259

#292 • • polly Herra

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

Indigo, 2.1.2010 00:40:
---
pollySulla Indigo oli varmaan elacinit tai muuten vaan kuulokkeen volumet tosi kovalla ja soittelin sit ekan vaihdon niillä voimakkuuksilla ja sen jälkeen peli olikin jo kuulon osalta menetetty :D :D
---


En kyllä tiedä miten ne tulpat tähän liittyy mut kyllä tulppia tulee käytettyä soittaessa ja suosittelen muillekin. Vaikka miksaisi kaikki vaihdot senkut korvissa niin sekin on imo aika kuluttavaa korville.



se liittyy sillä että tulpat korvissa pitää kuulokkeiden volume nostaa kovemmaksi kuin ilman tulppia ja minä jostakin syystä en sitä huomannut ennen ekan vaihdon loppua että volat oli niin kovalla ja sen jälkeen ei mikään enään kuulostanut kovalta
Riku

Posts: 3,187

#293 • • Edited Riku The Little Prince
Nopea parin perusjutun selvitys täältä järkkäilleiltä... Kunhan kunnon levot on takana, vastaillaan sitten kunnolla kaikkiin näihin palautteisiin kohta kohdalta. Mutta ISO KIITOS kaikille bilettäjille, DJ:lle, apureille... Kaikille. Vaikka allekirjoitan kaiken annetun kritiikin, ja monet asiat korjattiin jo illan aikana siihen kuntoon kun vain voitiin, mutta esimerkiksi se sisäänpääsyväylä ei siitä levene vaikka mitä tekisi. Pahimman ruuhkan aikana kävimme ilmoittamassa järjestysmiehille, että sisällä saa hetken poikkeuksellisesti polttaa tupakkaa, jotta ruuhka helpoittaisi eikä kukaan kaatuisi ryysiksen takia pää edellä portaissa ja loukkaantuisi pahasti, mutta ikävä kyllä seiniä meistä ei ole siirtämään. Ja kuten Indigo sanoi, jos ja kun musiikki oli liian lujalla, nöyrä pyyntö, oli sitten meidän tai kenen tahansa muun bileet; Käykää ilmoittamassa asiasta DJ:lle. En tiedä yhtään tapausta jossa DJ olisi ikinä sanonut "ei" tuohon pyyntöön. Mutta jos järjestäjät eivät saa illan aikana asiakaspalautetta jotain kautta, emme voi korjata asioita joiden emme tiedä olevan vialla.

Kaikki palaute otetaan siis vilpittömän kiitollisena vastaan, koska siitä aina opitaan seuraavaa kertaa varten.

Anteeksi niistä asioista jotka eivät sujuneet niin hyvin kuin olisi pitänyt, ja kiitos kaikille jotka olivat mukana luomassa sitä tunnelmaa ja menoa. Mutta paremmalla ajalla kerromme miksi ne asiat jotka menivät pieleen, menivät pieleen. Osassa meidän on pakko katsoa itseemme ja myöntää virheemme, mutta osa asioista on sellaisia, jotka olivat täysin meidän vaikutuskykymme ulkopuolella, ja ne tehtiin niin hyvin kuin ne ylipäätään vain oli mahdollista hoitaa.

Mutta sanotaan, että kunhan kuulette koko tarinan, tulette saamaan sellaisen vilauksen kulissien taakse, että saippuaoopperat häviävät kaikelle todelle. Ymmärrätte myöhemmin kun ehdimme julkistaa sen, miten täällä on selkäänpuukotusta harrastettu. Payback is a bitch.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Combo

Posts: 128

#294 • • Combo Tunemasterz
Aivat uskomattoman loistavat bileet!!! Ei vois parempia uudenvuoden kemuja enää olla.*aplodit**aplodit* Todella isot kiitokset järjestäjille ja soittajille. Oli todella hauskaa! *hikoil**nauru* Näitä lisää!!! *sydän**plur*
Nitta

Posts: 5,021

#295 • • Edited Nitta Sateenkaaren päässä

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

griip, 1.1.2010 14:30:
mukavat kemut, diggasin :) onnistuin unohtamaan reppuni tuonne ja hukkaamaan kännykkäni bileissä, mistäköhän näitä voisi kysellä?


Tämä keskustelu on hyvä paikka kysellä ja sitten yksäriä yksityiskohtaisine kuvauksineen täällä Klubbarissa hlölle Prime Number.

Tapi, 1.1.2010 14:35:
Oli kyl tosiaan kerrassaan vaikuttavat bileet, toivottavasti onnistuivat myös taloudellisesti.

Seuraavalla kerralla narikka ja lipunmyynti pois portaikosta


Olisitko mieluummin odotellut ulkosalla pakkasessa? ;)

Avangion, 1.1.2010 16:12:
Valot oli nätit. Ne ohjattavat blinderit päälavalla oli hienot!

Stroboista piptää sanoa useammallekin tapahtuman järjestäjälle.
Se saisi tulla epäsuoraan. Tekee pahaa kun useampi sellainen on suunnattu suoraan silmiin! Tätä ei tunnuta oppivan. Blinderit voi olla suoraan kohti, ei strobot.


Näistä molemmista olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä!

Riku, 2.1.2010 03:44:
-clips-

Kaikki palaute otetaan siis vilpittömän kiitollisena vastaan, koska siitä aina opitaan seuraavaa kertaa varten.

Mutta sanotaan, että kunhan kuulette koko tarinan, tulette saamaan sellaisen vilauksen kulissien taakse, että saippuaoopperat häviävät kaikelle todelle.
-clips-



*plur*
Amnesia

Posts: 888

#298 • • Amnesia
Eikös edellisissä ko. paikan bileissä missä olen ollut, niin sisäänkäyntijärjestelyt on ollut jotenkin eri tavalla? Siinä missä oli nyt chilli? Vaikea sanoa kun muistikuvat jotain 2002/2003, mutta tää sisäänkäynti/vessa/narikka/rööki- hässäkkä oli kyl aika eeppisesti päin vittua...mutta järkkärit tekivät parhaansa, ja jos vaihtoehtoja ei ollut niin sit ei...Sitä vielä niille jotka valittavat "tunkemisesta", että siellä on välillä pakko jonkun tunkee johonkin suuntaan että suma purkautuu, pahimmat sumput synty siitä kun oli pari liian "isoa" ja liian kohteliasta vastakkain niin siinä sitten odotellaan aamuun asti...

Mutta se siitä, ei se itse bileitä haitannut. Jotka oli selkeesti pirun hyvät, warehouse-bileitä ei ole ikinä liikaa *joo* Polkkastage upposi tällä kertaa parhaiten, yllättävää sinänsä, tai sitten ei *justjoo* Pääsali ja psyke toimi kyllä myös, joten runsaudenpulaa oli *slurps* Silloin kun kävi oldskool-puolella kääntymässä niin siellä oli jo luovutettu, kaikki ovet avattu päästagelle ja oldskool-stagen biiseistä ei tajunnut mitään *ding*

Iso käsi järkkäreille, tämmösissä on vitusti duunia *ankka*
Tapi

Posts: 1,437

#299 • • Tapi Dreamstate

Replying to Liquid Skies NYE 31.12.2009 @ Helsinki:

Nitta, 2.1.2010 07:12:
Olisitko mieluummin odotellut ulkosalla pakkasessa? ;)


Ongelma tuossa oli siinä, että nyt portaissa kulkivat kaikki jotka tulivat sisään tai menivät ulos, tupakoitsijat ja vessaan menijät. Kun ihmisiä on paikalla about 1000, on yksi portaikko todella pieni tähän kaikkeen.

Asian olisi voinut ratkaista käsittääkseni vaikkapa siten, että narikkaa ja lipunmyyntiä oltaisiin siirretty 10m tanssilattialle päin, jolloin ihmiset olisivat päässeet pois portaista suoraan yläkerran tasanteelle riisumaan vaatteita ja ostamaan lippua.
Alchemiist

Posts: 134

#300 • • Alchemiist SPEAKAFREAK
Ihan aluks kiitos kaikille järjestäjille, bilettäjille ja vaikka maahisille, oli aivan helevetin hieno meininki. Alusta asti oli omalla jengillä leiri pystyssä siinä hardilavan nurkassa, eikä yhtään haitannuti vaikka jäi muut lavat oikeestaan kokonaan kuulematta.

Pieni vitutus meinas iskee kun tajus bileisiin sisään tullessa siinä jonossa kattoo kelloo ja se olikin 00:03. Jotenkin ajattelin et ois voinu sen vuodenvaihdehetken viettää jotenkin muutenkin kun siinä rappusissa, mutta onneks siitä ei päässy sitten kun ylöspäin. Noh, oma mokahan se oli. *eikä*

En viitti sanoo kyllä enää mitään niistä rappusista, joista jokaselle bilettäjälle jai varmaan jonkunlainen kokemus. Aamuyöstä niissäkin alko meno jo toimia kyl, kun porukka sen verran väheni.

Parhaat setit soitti kyl Substanced ja Jnks, vaikka ei Nomic & Alek -combostakaan jääny huono muisto. *sydän* Kiitos teille, ja tottakai muillekkin.

ps. Iso kiitos myös sille porukalle joka ei siinä pihassa ottanut meidän tilataksia, vaikka huomasi sen ennen meitä. Sai aika kauan sitäkin pakua vartoilla, onneksi sentään sai olla sisällä.

Mutta overall: aivan viiden tähden kamaa! Ens vuonna uusiks joohan? *aplodit*

--
SUOMIPOLKKA!<3