DJ-kuulokkeita, kokemuksia?

52 posts, 3 pages, 16,791 views

Yallu

Posts: 1,910

#21 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi
Mä en ole viitsinyt edes kokeilla hyviä (lue kalliita) luureja, ettei ala harmittamaan.. Olen nyt soitellut 5 vuotta Behringerin luureilla, jotka kustansivat 20€. Ovat olleet joka sentin arvoiset.. *pepsodent*

edit: Typo tuesday
Avatar
#22 • • jukebox Guest

Replying to DJ-kuulokkeita, kokemuksia?:

Caro², 21.7.2009 15:26:
---
Timce, 21.7.2009 12:03:
*clips
---

Suomessa on tekninen ymmärrys jonkinverran korkeemmalla kuin ulkomailla. Ei kannata tässä asiassa lähteä merta edemmäs kalaan, ihan kirjaimellisesti.

Tää tekninen ymmärrys ja osaaminen heijastuu ihan kaikkeen tekemiseen. Täällä on ihan pikkubileistäkin lähtien huippulaitteet dj-kopissa.

ohhoh! onpas taas yksipuolinen väite. tuon todentaminen vaatii vähän enemmän itse mestoilla oloa kuin mitä yhden ihmisen aikakäsite antaa myöden, kyvystä nyt puhumattakaan. tohdin väittää ettei siihen sinun rahkeesi riitä, "tallensit skeneä" osaltasi amatööripohjalta miten paljon hyvänsä. ja sikäli jo heittämäsi suhteutat esim. ravintolapuolelta muihinkin kuin seduloihin niin esitänpä kysymyksen: kauanko olet osaltasi rafla-dj:ä toiminut? puhutaan sitten taas lisää.


---
jukebox, 21.7.2009 14:05:
---
T3k, 21.7.2009 11:49:
sennheiserin hd-25:t.

---

ja niin PASKAT korvilla että vituttaa! *stop*

---

Tää voi olla hyvin totta sun kohdalla, mutta ei monen muun.

se on juurikin sitä niin itseni kuin monen muunkin kolleegan kohdalla. minä en ole osaltani kieltänyt tämän(kään) aiheen subjektiivisuutta.
äänenlaadullisesti kelpuutan ks. ihan mielelläni.



EDIt3: Tästä pääsee siihen ikuiseen totuuteen: Kokeile ensiksi tuotetta jonka ostat, sitten et pety

älä nyt sentään sorru yrittää opettamaan isääs kusemaan.


---
Loopy, 21.7.2009 13:11:
Sony MDR 7506
Soveltuvat hyvin DJ-käyttöön. Suora taajuusvaste pitää huolen siitä, että yksittäiset soundit erottuvat hyvin, soundi on hyvin balanssissa - eli senkkujen ja seiskasatkujen bassokuminasta ei ole tietoakaan.

---

olen todennut niiden olevan aivan silkkaa jätettä.
Noi tuntuu olevan sellasille ihmisille hyvät luurit, jotka tekee enemmänkin työskentelyä studiossa tai studiomonitorin kaltasella toistimella.

sikäli nuo silkaksi "jätteeksi" omien testailujesi lomassa luokittelet niin on suht koomista, että samaan hengenvetoon kategorioit käyttäjäryhmänkin. kysymys kuuluukin: mitä nämä jo mainitsemasi ks. "jätteiden" käyttäjät sinusta nähden täten yleisellä tasolla edustavat? :D


Sonin luurit sen sijaan kumisee voimakkaan yläbasson takia.

tämä siis SINUN näkemyksesi asiasta johon mm. itse en yhdy niin miltään osin.

ezzy

Posts: 8,060

#24 • • ezzy Droid-pappa

Replying to DJ-kuulokkeita, kokemuksia?:

mr.a, 21.7.2009 12:23:
Edelliset Senkut kesti 10v todella rankkaa käyttöä, ainoat komponentit jotka niihin joudut vaihtamaan tasaisin väliajoin on pehmusteet, kerran taisin joutua vaihtaan piuhan.

Ylivoimaiset äänellisesti, jotkut ei diggaa niiden ´pienuudesta´mutta makuasoista ei kannata lähteä hämmentämään. Mun mielestä silti parhaat kuulokkeet mitä markkinoilta löytyy. 15 soitttovuoden kokemuksella.



Itsellä taitaa mennä kahdeksatta vuotta hd25-sp:t enkä o saanu so far kuin yhdet pehmusteet silpuksi. Johdot on kestäny loistavasti, vaikka ne kulki vuosia laukussakin messissä jokapaikkaan. Mainiot ja suht edulliset ja miellyttävät pitää päässä sekä kuunnella, pikkasen bassovoittoista, mut niin on musakin :) Nykyisin duunissa 8h/pv käytössä.
speukka

Posts: 335

#26 • • Edited speukka
Senkku HD-25-1 täälläkin käytössä olleet jo 7 vuotta. Enkä ole vaihtamassa pois. Hyvällä äänilähteellä vasta pääsee kunnolla nauttimaan - paskalla äänilähteellä kuuluu tietenkin korostuneemmin paskaa korvista siinä missä toiset luurit saattaa kuulostaa vahingossa "paremmalle". Tää kuuluisa 320kbit mp3 vs WAV:kin joskus saatu eroteltua kyseisillä luureilla.
nenna

Posts: 1,916

#27 • • nenna • dbxx / Camari / rubiX / choon! / Club Fantasy •
..mites PIONEER HDJ-2000, jollain kokemuksia?..Defa:lla ainakin tais olla nää..
..hiukan suolanen hinta vaan, T-kauppa myy 299€..toivottavasti ovat kestävemmät kun edeltäjänsä.. *igor*
Tapi

Posts: 1,437

#28 • • Tapi Dreamstate
Ah tätä iänikuista kuulokevääntöä! Kuten jo kauan ollaan tiedetty, niin HD-25 nyt vaan sattuu olemaan ominaisuuksiltaan täysin ylivoimainen valinta kilpailijoihin verrattuna.

Sonyn, Stantonin tai vaikka Behringerin luureilla soittavat ja niitä hehkuttavat ovat tietenkin oikeutettuja näin tekemään, mutta se ei muuta em. faktaa mihinkään suuntaan.
Caro²

Posts: 5,301

#29 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to DJ-kuulokkeita, kokemuksia?:

Tapi, 21.7.2009 23:35:
Ah tätä iänikuista kuulokevääntöä! Kuten jo kauan ollaan tiedetty, niin HD-25 nyt vaan sattuu olemaan ominaisuuksiltaan täysin ylivoimainen valinta kilpailijoihin verrattuna.


Jeps. Omat ajatukset ainakin tällähetkellä tukee tätä. Sennheisereiden (omakohtainen) paremmuus on niin monen tekijän summa. Itelleni tärkeitä kriteereitä on:

1) Näillä luureilla erotan juuri ne asiat musasta mitä haluankin erottaa
2) Järjetön eristämiskyky
3) Tolkuttoman kestävät
4) Kevyet, mutta silti napakat päässä
5) Jos jotain hajoaa, osat on vaihdettavissa yksi kerrallaan.

EDIT:

Joku osti joskus sonyn mdr-v700dj:t sen takia, että ne oli katu-uskottavammat. No, sitä ei käy kyllä kieltäminen *iloinen*
Avatar
#30 • • astaroth Guest

Replying to DJ-kuulokkeita, kokemuksia?:

Caro², 21.7.2009 23:45:
Jeps. Omat ajatukset ainakin tällähetkellä tukee tätä. Sennheisereiden paremmuus on niin monen tekijän summa. Itelleni tärkeitä kriteereitä on:
1) Näillä luureilla erotan juuri ne asiat musasta mitä haluankin erottaa
2) Järjetön eristämiskyky
3) Tolkuttoman kestävät
4) Kevyet, mutta silti napakat päässä
5) Jos jotain hajoaa, osat on vaihdettavissa yksi kerrallaan.


plus mielestäni oikein hyvä hinta-laatu-suhde

itsellä on tällä hetkellä käytössä sennheiser hd-25 II:t (jossa korvasuojusten johtoja painava helma on korjattu), kierretyllä puhelinpiuhalla. jälkeenpäin ajateltuna olisi ollu parempi ottaa peruspiuhalla, joka on kakkosversiossa puoli metriä entistä pitempi. näillä luureilla tulee myös väännettyä musiikkia, ja tuo kierretty piuha osaa roikkua veemäisesti ja on yllättävän raskas

toisaalta eipä tarvitse kärsiä senkkumiehen perinteistä FUUUUUU-tilannetta, kun kurottautuessasi levylaukulle kiristynyt johto nykäisee päätäsi
akiapina

Posts: 2,729

#32 • • akiapina apinaki
rp-dj-1200.jpg

Bassoa löytyy, joka on mun mielestä ihan kiva ominaisuus kun hakee biittiä kohdalleen. Kestävät ja todella jämäkät, miinuspuolena jälkimmäisessä se että tuntee kyllä korvissaan jos noita pitää useamman tunnin päässä, mutta harvoin tulee miksattua kuulokkeet päässä joten ei haittaa mua. Lisäks noissa on fiilistä paljon enemmän kuin monissa muissa kuulokkeissa, mut ne on tietty makuasioita :)
Individual

Posts: 10,942

#33 • • Edited Individual HYPNO!
Itse vaihtaminen yhdestä Senkku-mallista (ei HD-25 kylläkään) noihin Sonyihin avasi ihan uuden maailman soittamisessa. Vihdoin kuulin jotakin ja sain selvää. Muistan tämän tapahtuneen eräitä bileitä kasatessa, joissa mulla oli keikkakin. Pari kolme päivää rakennettiin ja toki soiteltiin pa:lla. Ei oikein toiminut mulla edelleenkään. Sitten sain Sonyt korviini ja kyllä oli kiva veivaa sen jälkeen. Pidän tosiaan niiden voisko sanoa tasaisesta soundista. Ja sit jos omaa taustaa tuodaan tähän niin olen eka kolme vuotta opiskellut bändien kanssa työskentelyä (rec, mix, master) ja sitten melkein kahdeksan vuotta olen ollut äänituottajana radiossa.

edit: en siis osaa sanoa millainen se olis ollut alunalkaen soittaa noilla kaksfemmoilla. Nyt aiemmista luureista vaihdettuani sonyihin, homma läks futaamaan paremmin ja nyt ne tuntuu oikeilta mulle. Noita em. senkkuja ajoittain kokeiltuani en ole niitten kanssa päässyt sinuiksi.
villelope

Posts: 2,846

#37 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to DJ-kuulokkeita, kokemuksia?:

nenna, 21.7.2009 23:34:
..mites PIONEER HDJ-2000, jollain kokemuksia?..Defa:lla ainakin tais olla nää..
..hiukan suolanen hinta vaan, T-kauppa myy 299€..toivottavasti ovat kestävemmät kun edeltäjänsä.. *igor*


Kysypä Wispyltä, sillä on ko. luurit ollut käytössä nyt muutaman kuukauden.
gr

Posts: 1,116

#38 • • gr Hu-hu

Replying to DJ-kuulokkeita, kokemuksia?:

nenna, 21.7.2009 23:34:
..mites PIONEER HDJ-2000, jollain kokemuksia?..Defa:lla ainakin tais olla nää..
..hiukan suolanen hinta vaan, T-kauppa myy 299€..toivottavasti ovat kestävemmät kun edeltäjänsä.. *igor*


Onpa muute iha saatanan kalliit IMO, mut jos ton tyyliset kiehtoo eniten niin itsellä erittäin positiiviset kokemukset A&H XD-53 luureista *piis*
Kriss G

Posts: 1,492

#40 • • Kriss G Wir brauchen bass
Ite poistin just senkun hd-25 c II:t. Vähän ne on raskaammat päässä mut ainakaa ei enää tuu mikseri lattialle ku kaivaa levyjä :) Suosittelen kaikille joita vituttaa se kämänen suora piuha.

--
DESTROY ALL HIPPIES