Replying to DJ-kuulokkeita, kokemuksia?:
Timce, 21.7.2009 12:03:
No ehkä mä seison korjattuna tällä kertaa. Olen saanut sellasen mielikuvan ulkomaisia foorumeita lukiessani, että ne olis hyvät kuulokkeet.
Suomessa on tekninen ymmärrys jonkinverran korkeemmalla kuin ulkomailla. Ei kannata tässä asiassa lähteä merta edemmäs kalaan, ihan kirjaimellisesti.
Tää tekninen ymmärrys ja osaaminen heijastuu ihan kaikkeen tekemiseen. Täällä on ihan pikkubileistäkin lähtien huippulaitteet dj-kopissa. Porukka ostaa huippuluokan kalustoa ihan kotikäyttöön ja tekninen tietotaso laitteista on myös melkosen vahvalla pohjalla :)
jukebox, 21.7.2009 14:05:
---
T3k, 21.7.2009 11:49:
sennheiserin hd-25:t.
Hyvä soundi, kestävät, kevyet ja peittää taustamökän loistavasti.
---
ja niin PASKAT korvilla että vituttaa!
Tää voi olla hyvin totta sun kohdalla, mutta ei monen muun. Sennheiserit joko istuu tai ei istu, välimuotoa ei oikein tunnu löytyvän. Sama pätee silmälasien kanssa. Monet sanoo että ei istu yhtään ja yhtä monet sanoo, että istuu erittäin hyvin.
EDIt3: Tästä pääsee siihen ikuiseen totuuteen: Kokeile ensiksi tuotetta jonka ostat, sitten et pety :)
Loopy, 21.7.2009 13:11:
Sony MDR 7506
Aamen. Nää ovat olleet kyllä parhaat mahdolliset luurit ikinä.
Soveltuvat hyvin DJ-käyttöön. Suora taajuusvaste pitää huolen siitä, että yksittäiset soundit erottuvat hyvin, soundi on hyvin balanssissa - eli senkkujen ja seiskasatkujen bassokuminasta ei ole tietoakaan.
Lisäksi koska kyseessä ovat kuitenkin studiomonitoriluurit, soveltuvat ne loistavasti myös studiotyöskentelyyn. On tässä taannoin tullut tehtyä muutama julkaisuun saakka mennyt raita ja remiksi pelkästään ko. luurien varassa.
Ne kerrat jotka olen itse noita testannut, niin olen todennut niiden olevan aivan silkkaa jätettä. En erottanut kyseisten luurien soinnin seasta yhtään elementtiä mitä halusin. Noi tuntuu olevan sellasille ihmisille hyvät luurit, jotka tekee enemmänkin työskentelyä studiossa tai studiomonitorin kaltasella toistimella. Yks asia mikä itseäni kaikissa toistolaitteissa vituttaa kaikkein eniten on se, että ne ainoastaan toistaa materiaalin, mutta ei soi (=väritä soundia). Samasta syystä en voi sietää esm genelecin kaiuttimien soundia, se on aivan hirveetä rapaa kuuntelukaiuttimeksi. Todella rasittavaa kuunnella kun kaiutin ei soi, vaan toistaa piirutarkasti joka asian. Kaikissa geneleceissä jotka on eteen sattunut on sama ongelma.
Onneksi on erityyppisiä kailottimia ja kuulottimia, niin jokaiseen makuun löytyy passeli härveli :) Voiskin ostaa noi allenhiitin luurit ja testata onks ne niin hyvät mitä sanotaan :)
PS. Sennheiserit ei ainakaan miun mielestä kyllä kumise, vaikka bassopää onkin vahvasti mukana. Sonin luurit sen sijaan kumisee voimakkaan yläbasson takia.
EDIT5: Ainoot miinukset mitä senikoista tulee mieleen, on liittimien ja pehmusteiden yhteensopivuusongelmat sekä pehmusteiden napakkuuden väheneminen käytön myötä ja sitä kautta soundin tunkkaantuminen.