Damaskos - Syyria

3 posts, 1 page, 1,902 views

JasoX

#1 • • JasoX Ruoska
Kukaan käynyt? mitään hyviä vinkkejä missä kannattaa käydä kääntymässä kun pääsee paikan päälle? Itse oon lähdössä tonne katsomaan ainakin vanhaa kaupunkia. Ilmeisesti paikan päällä kannattaa liikkua joko jalkaisin tai taxilla, julkista liikennettä ei taida hirmuisesti olla/ se ei ole kovin luotettavaa.

Kaikki info damaskokseen tai syyriaan liittyen on tervetullutta. varsinkin nähtävyyksiä ja muita mielenkiintoisia paikkoja tekisi mieli käydä katsomassa. 10 päiväksi olen tuonne lähdössä joten ihan kaikkea ei varmasti ehdi käymään läpi.

--
heartbeat will never fade

#2 • • Annakins Guest
Emmä ees tiiä mistä alottaa! :) Damaskos on yks mun lempikaupungeista, valitettavasti vaan viimeisestä vierailusta on jo 4 vuotta :/

Vanha kaupunki on tosiaan näkemisen arvoinen, siellä menee helposti tovi jos toinenkin. Sieltä nyt ainakin Hamidiya, Bab Tuma, Umayyad-moskeija tulee ekana mieleen.

Liikkuminen onnistuu helposti kävellen ja taksit oli ainakin sillon vielä todella halpoja. Julkinen liikenne on minibussien varassa ja niissä on kyltit arabiaksi, joten se on vähän kinkkisempää. Jos lähtee Damaskoksen ulkopuolelle, niin suosittelen busseja. Siellä on pari isoa bussiasemaa joilta pääsee minne tahansa, milloin tahansa ja halvalla (ellei tosiaan hintataso oo pompannu kauheesti). Myös Palmyrassa kannattaa käydä jos ehtii.

Jos oot Syyriassa 10 päivää, niin ehtisit periaatteessa käydä helposti myös Beirutissa. Bussimatka kestää n. 4 tuntia, kimppataksilla menee n. 2,5.
$

#3 • • $ Destination weekend!
Jiihaa!

Pitää komppaa Annaa. Olin Libanonissa ja Syyriassa viikon verran syksyllä 2006. Beirutista ajoin taksilla juurikin sen 4 tuntia Damaskokseen ja pidin kovasti kummastakin kaupungista.

Damaskoksesta saa eniten irti kun vaan lähtee kävelemään vanhaan kaupunkiin ilman karttaa ja päämäärää. Varsinainen bilettäjän mekka se ei ole. Kuitenkin lasereita ja muita valoefektejä saa erittäin edullisesti suuren moskeijan vieressä sijaitsevista liikkeistä.

Beirut olisi aika must jos siellä ei ole aikaisemmin käynyt ja siellä B018-klubi. Tykkäsin niin kovasti Beirutista, että kävin siellä uudelleen 2007.

Kummassakaan maassa ei tarvitse juuri pelätä muuta kuin hullua liikennettä.