Replying to Assembly Summer '09:
Juhgu, 9.7.2009 15:53:
eihän se itse äänen prosessointi kai vie juuri mitään tilaa, kun ei tee siihen syntikkaan graafista käyttöliittymää eikä sampleja.
Tuossapa se selitys tulikin. DSP-koodi ei paljoa tilaa vie. Käytönnössä nuo optimointitekniikat sekä äänelle että tekstureille tulevat hyvin esiin Farbrauschin .the .product 64k demossa. 64k demo tuottaa 176MB tekstureja ja 12 kanavaisena äänen 15 minuutiksi (ja laskeskelee niitä etukäteen tovin). Jos tuohon laskee vielä videofiidin viemän tilan niin päästään aika hyviin pakkaussuhteisiin :)
Käytännössä noissa kokorajoitteisissa demoissa pääoptimointitekniikka taitaa olla datan generointi algoritmeilla. Tuossa vuoristodemossa generoituja juttuja ovat:
- videofiidi: pinnanmuodot, tekstuurit (pinnanmuotojen mukaan algoritmilla)
- ääni: biisi, soundit
Valmiiksi demoa varten tehty / valittu:
- lähtödata eri generoinneille (seedit)
- biisin ohjausdata
- eventit, mitkä ohjaavat videofiidiä
- kameran liikerata
- koodi, pääosin algoritmit generointiin (pinnanmuodot, tekstuurit, soundit, biisi)
Imo nuo pienemmät demot ovat paljon mielenkiintoisempia kuin isokokoiset demot. Tuntuu että isoissa demoissa sisältöpuoli jää turhan usein vähän niukaksi.