13 posts, 1 page, 5,797 views
Myrsky, 12.6.2009 17:53:
en tiä tuleeko oikeeseen paikkaan,mu menköön..
concorde elektron suositusneulapaino on 4g mut teknaris loppuu säätövara 1.5 jälkeen.. woot apua
Myrsky, 12.6.2009 17:53:
concorde elektron suositusneulapaino on 4g mut teknaris loppuu säätövara 1.5 jälkeen.. woot apua
jukebox, 13.6.2009 11:40:
perusperiaatteiltaanhan tässäkin pätee "wanha kunnon": mikä ei tartu, ei tuo vahinkoa. eli, se että säätövara stoppaa standardiasetuksiin on vain askeleen päässä itse äänivarren pääpainon kääntämisestä tyystin toisin päin, joka jo sinällään saa useimpien hifisti_hikipinkojen niskavillat kiharalle. mutta tuo on varsin toimiva kikka, kun halutaan todellista jämäkkyyttä soitettaessa ja etenkin varmistettaessa esim. cue pisteen nopea haku levyä veivatessa rajullakin otteella ilman pelkoa, että neula tänä aikana menee ks. vaikutuksesta mihin tahtoo.
-itsellä stanton trackmaster II-sk äänirasiat, joiden kohdalla olen henk.koht. hyväksi havainnut pitäytyä jo mainitussa ratkaisussa kokonaiskonseptin osalta. toimenpidehän sinällään ei (sikäli mikäli esim. itse samaa kokeiltuasi päätyisit mahd. siihen mistä puhe) rasioitasi "tapa", vaikka sitä uhkakuvaa jotkin tahot ilmoille manaisivatkin. itse neulallehan jokainen lisägramma synnyttää tunnetusti kuormaa ja antiskatingin extraaminen taasen sivuttaisrasitusta, teit sitten niin tahi näin.
mutta ainakaan mulla ei ole ilmennyt probleemia niin äänen (lue esim.: korkeitten signaalien vääristymät keski- ja matalataajuksien kustannuksella jne.) kuin taasen itse käytönkään kohdalla miltään osin ja sentään samat rasiat kiinni jo useamman vuoden.. toki neuloja on vaihdettu mutta tästä(kin) huolimatta harvoin, kun ei vain tarvetta ole ilmennyt.
Caro², 13.6.2009 23:45:
---
jukebox, 13.6.2009 11:40:
perusperiaatteiltaanhan tässäkin pätee "wanha kunnon": mikä ei tartu, ei tuo vahinkoa. eli, se että säätövara stoppaa standardiasetuksiin on vain askeleen päässä itse äänivarren pääpainon kääntämisestä tyystin toisin päin, joka jo sinällään saa useimpien hifisti_hikipinkojen niskavillat kiharalle. mutta tuo on varsin toimiva kikka, kun halutaan todellista jämäkkyyttä soitettaessa ja etenkin varmistettaessa esim. cue pisteen nopea haku levyä veivatessa rajullakin otteella ilman pelkoa, että neula tänä aikana menee ks. vaikutuksesta mihin tahtoo.
-itsellä stanton trackmaster II-sk äänirasiat, joiden kohdalla olen henk.koht. hyväksi havainnut pitäytyä jo mainitussa ratkaisussa kokonaiskonseptin osalta. toimenpidehän sinällään ei (sikäli mikäli esim. itse samaa kokeiltuasi päätyisit mahd. siihen mistä puhe) rasioitasi "tapa", vaikka sitä uhkakuvaa jotkin tahot ilmoille manaisivatkin. itse neulallehan jokainen lisägramma synnyttää tunnetusti kuormaa ja antiskatingin extraaminen taasen sivuttaisrasitusta, teit sitten niin tahi näin.
mutta ainakaan mulla ei ole ilmennyt probleemia niin äänen (lue esim.: korkeitten signaalien vääristymät keski- ja matalataajuksien kustannuksella jne.) kuin taasen itse käytönkään kohdalla miltään osin ja sentään samat rasiat kiinni jo useamman vuoden.. toki neuloja on vaihdettu mutta tästä(kin) huolimatta harvoin, kun ei vain tarvetta ole ilmennyt.
---
*lootusasento ja kynttilä navassa, hommmmm..
jukebox, 14.6.2009 00:09:
---
---
olen "valaistunut".. NOT.
otetaanpa sitten vielä kertauksen vuoksi ja oikeaoppisesti
hola, te kaikki stanton master -sarjan äänirasioitten käyttäjät! voitte huoletta (näin halutessanne) kääntää äänivarren vastapainon toisin päin, ilman pelkoa neularipustuksen mahd. hajoamisesta.
Caro², 14.6.2009 01:53:
---
jukebox, 14.6.2009 00:09:
---
---
olen "valaistunut".. NOT.
---
Aika turhanpäivästä vittuilua sulta ilman pienintäkään ymmärrystä siitä, mitä sen siun rakkaan askin sisällä ihan aikuisten oikeasti tapahtuu. Joskaan kyseinen ymmärtämättömyys ei ole laisinkaan harvinaista dj:lle; joiden ymmärrys loppuu noin 99% siihen, mitä käytännössä "on tullut huomattua".
siis hetkinen! VITTUILUA? täsmentäisitkö tuon henk.koht. käsityksesi osapuilleen selkeästi, jottei jäisi tyystin epäselväksi tähän(kään) suuntaan? ja, kun lukaisee yllä kirjoittamas plörinän niin herää kysymys, että: kukas se puolestaan nyt vittuilee ja kaiken kukkuraksi ratkeaa vieläpä yleistämään? tosin eihän tuo ole mitään uutta hra. "wana-b kaikkitietävältä" tällä saralla paikoin, kun historias zekkaa. <--menkööt tuo siitä "vittuilusta". xD
Vuosien varrella on tullut mitä himmeempiä uskomuksia ja "tietoja" vastaan
jaathan myös nuo uskomukset meidän kaikkien kanssa, jotta tietäisimme täsmälleen ne osiot joita nyt korostat?
Ei mitenkään väheksyen vuosien kokemusta, mutta joskus saa käyttää myös omia aivoja sen sijaan, että nielee kaikki stoorit mitä DJ Ape on kertonut latodiskossa vuonna 1979.
vittu sä olet "hauska" kuin sydänkohtaus.
käytähän toki myös välillä omiasikin sikäli ne omaat ja kilauta vaikka jaakko eräpuulle jos "et vaan osaa".
---
otetaanpa sitten vielä kertauksen vuoksi ja oikeaoppisesti
---
(oikeaoppista olis noudattaa annettuja suosituksia, toimi ne tai ei).
"toimi ne tai EI." jälkimmäiseen jo viitaten: tämäkö siis puolestaan edustaa omaa "oikeaoppista" käsitystäsi asian tiimoilta? vaikka vituillaan olisi ohjeistettuna(kin) niin se olkoon "oikeaoppista"?
Käytännössä toimivaa kertomuksesi kyllä on. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että stantton kyllä kestää mielettömillä ylipainoilla ajamisen.
"hipvitunhurraa!" käsityskykymme kohtaa sentään yhdessä kiistattomassa seikassa.
äänirasia jolle on annettu suosituspainoksi esm 2-5grammaa on niin sysipaska aski, että sitä JOUTUU käyttämään lähes tuplapainoilla
kuka vittu muka on väittänyt että "joutuu" käyttämään???
älä perkele tule asettamaan sanoja mun suuhuni.
nyt on ollut kyse henk.koht. valinnastani sekä vinkistäni samalla muille ks. rasioiden radikaalimmasta käyttösovelluksesta, jota itse tunnut pitävän jonkin tason solvauksena "uskontoasi" kohtaan. way to go fucker!
---
hola, te kaikki stanton master -sarjan äänirasioitten käyttäjät! voitte huoletta (näin halutessanne) kääntää äänivarren vastapainon toisin päin, ilman pelkoa neularipustuksen mahd. hajoamisesta.
---
Pätee myös oletuskuvassasi olevaan sarjaan, sekä ainakin 600-sarjaan. 800-sarjasta en osaa sanoa.
minäpä osaan, kun en aiemmin asiaa huomioinut, eli kyllä, 800-sarjaan pätee kuin päteekin.
Tsekkaappa muuten samalla uiko vanha neula ns pohjassa
Jos ui, niin onneksi olkoon, neularipustuksesi on paskana.
minä en "tsekkaile" sinun sanomanasi yhtikäs mitään mutta tiedänpä kertoa ei ui. en tarvitse "toivotuksiasi" tältä(kään) osin.
PS. Unohdit muuten kertoa, että 50senttisestä saa hyvän lisäpainon
ja jälleen lisää sanojen asettamista suuhun? minä en sattumoisin unohtanut mitään jo tyrkyttämästäs. en vain maininnut ks. seikasta sen enempiä. mutta muistathan myös itse, että pienemmälläkin valuuttapainolla kuin 50c, saa kaltaisesi mielen järkkymään.
-
PPs.
*follw the leader ja käläkäläkäläkälä
jukebox, 14.6.2009 04:45:
Aika turhanpäivästä vittuilua sulta
--
siis hetkinen! VITTUILUA?
---
jaathan myös nuo uskomukset meidän kaikkien kanssa, jotta tietäisimme täsmälleen ne osiot joita nyt korostat?
"toimi ne tai EI." jälkimmäiseen jo viitaten: tämäkö siis puolestaan edustaa omaa "oikeaoppista" käsitystäsi asian tiimoilta? vaikka vituillaan olisi ohjeistettuna(kin) niin se olkoon "oikeaoppista"?
äänirasia jolle on annettu suosituspainoksi esm 2-5grammaa on niin sysipaska aski, että sitä JOUTUU käyttämään lähes tuplapainoilla
--
way to go fucker!
--
ja jälleen lisää sanojen asettamista suuhun? minä en sattumoisin unohtanut mitään jo tyrkyttämästäs. en vain maininnut ks. seikasta sen enempiä. mutta muistathan myös itse, että pienemmälläkin valuuttapainolla kuin 50c, saa kaltaisesi mielen järkkymään.
ja sitten itse sitä FAKTATIETOA:
ÄÄNIVARSI JA RESONANSSIT
KULMAVIRHE JA SÄÄDÖT
NEULANVOIMA JA ANTISKATING
tekisipä mieleni kieltämättä jopa hieman vielä läpi luennoida ja jopa syventyä vaikkapa: rasiatyypit (mm ja mc), rasian kiinnitys, neulan hionta, massa ja seurantakyky tahi vaikkapa taajuusvaste ja kuormitus jne. mutta et mielestäni ole vaivan arvoinen, kun tuollaisen pätijän kuvan näissä asioissa itsestäsi olet ojentanut..
seurahan tunnetusti tekee kaiketi kaltaisekseen, joten suonet anteeksi yllä olevan oman vastaavani?
pidän myös yhä(kin) kiinni jo koetusta sekä etenkin clubiympäristössä (mutta myös bedroom käytössä) hyväksi havaitusta äänivarren vastapainon kääntämisestä stantonien osilta...
...joka ei vähennä jo kirjoittamani faktatiedon sisäistettyä itseisarvoa niin miltään osin, joka oli/ON hela hoidon "se" ydin, joka herralle piti näin pitemmän kaavan mukaan osoittaa.
ja ethän vastaisuudessakaan pyri pitelemään mulkustani kiinni, kun kusen saati oleta osoittavasi allekirjoittaneelle jotain "uutta" tästä aiheesta.. siinä, kun kastelet vain kenkäsi.
Caro², 14.6.2009 15:10:
---
jukebox, 14.6.2009 04:45:
Aika turhanpäivästä vittuilua sulta
--
siis hetkinen! VITTUILUA?
---
Onks sulla useinkin tapana tiivistää muiden tekstit joksikin muka-fiksuksi quotiksi?
tuskin sen enempää kuin itselläsikään. joskin oma käsityksesi tästä oli aika prole.
---
---
Tuo jos joku, btw, on sanojen suuhun laittamista ja vittuilua
se oli tässä tapauksessa tarkoituskin jälkeen omasi. wow, "älysit".
---
---
---
No jos et itse ole törmännyt yhteenkään hatusta revittyyn uskomukseen vuosien varrella niin ihmettelen suuresti. Suurin uskomus (ja tässä mainitsemisen arvoinen) on ainakin oman kokemukseni mukaan mikserin "nollatason ylittäminen" ja niiden, ah niin kuuluisien, punasten ledien vahtiminen. Onneksi nykyään valmistajat ovat tajunnett vaihtaa ne punaiset ledit esm oransseihin tai sinisiin.. Toi on varmaan tyyppiesimerkki näistä DJ Ape vuonna 1979 -opeista kun soitettiin citronicin ruputiskillä eikä tarinoiden jälkeen ajatella/ymmärretä miten ja miksi nykysillä dj-tiskeillä "nollatason" ylittäminen on enemmän kuin suotavaa (noin soittoteknisesti).
jep, tuossa ei ollut uutta mikään.
---
---
Sulle näyttäs oikeaoppinen olevan sitä, mikä toimii käytännössä - mentiin siinä sitten väärille urille tai ei. Ihan kiistaton fakta on se kaikkein simppelin asia, että levyt ja naulat kuluu jos neulapainot ruuvataan tappiin. En vaan voi huonona päivänäkään pitää moista ratkaisua "oikeaoppisena"
olet oikeaoppisesti opetellut oikeaoppisen sanan.
no, tuo nyt on "vaihteeksi" tyystin oma tulkintasi asiasta, josta allekirjoittaneen osalta olet jämähtänyt kuin kuiva sperma spämmäämään semisti quotaten sitä mitä alunalkaen tarkoitin pienenä piruiluna, mutta jatka toki.. siis oikeaoppisesti.
Ainoa ympäristö missä olen itse joutunut käyttämään ylisuuria neulapainoja on rantabileet
niin, "näin" siis sinun kohdallasi.
---
--
---
No "joutuu" on ehkä mahdollisesti turhan karrikoitu ilmaisu.
hah, ai "ehkä"? kiva, kun itse(kkin) tuon älysit.
Kyllä se valitettavasti minun ajatusmaailmassani menee muotoon: Stanttonin askeilla joutuu käyttämään neulapainoa toisinpäin, että rasiaa pystyy normaalisti käyttämään.
huokaus. no, sinun ajatuksenmatelulla tuo muoto ei tuo muoassaan mitään uutta etenkin, kun jatkat yleistämistä. ai, mitä yleistämistä? väännänkö nyt puolestani siitä ratapalkista pallopäälle? LUE ALLA KIRJOITTAMASI.
kyllä tuo toimintamalli tuntuu olevan käytännössä kaikilla jotka stanttonin askeilla soittaa (paitsi varmaan Thomaksella).
---
way to go fucker!
---
Omg.. Melkein kiehun raivosta
vielähän sul on aikaa tuonkin toteutukseen, kun pätemises ei läpäise EDES etulinjaa.
---
--
---
Mitäs sanojen suuhun asettelua tuossa on. Täytyhän tommonen kikka nyt muistaa kertoa kun sille linjalle on lähdetty.
eikös tuo "kikka" edusta juurikin jo itsesi aiemmin ilmaisemaa epätoivoa ks. suhteen?
---
---
ja sitten itse sitä FAKTATIETOA:
ÄÄNIVARSI JA RESONANSSIT
---
Ei uutta tietoa tässäkään kappaleessa - joskin tekstin yleinen ymmärtäminen tällä foorumilla verrattuna vinyyliharrastajiin on varmaan vähän niin ja näin...
tämän osion ei ollut tarkoitus välttämättä tuoda sitä "uutta" sinulle, vaikka quottaukseni kohde tällä haavaa oletkin. julkitoin tällä ettet ole todellakaan ainoa tällä(kään) foorumilla, joka asioihin on paneutunut. ja sikäli olisin jättänyt nuo kirjoittamatta (siis osiot jotka kirjoitin), veikkaisin pätemiseesi vedoten, että olisit vinkunut sitten taas siitäkin, kun en anna esimerkkejä tiedostani asian tiimoilta.
Tuohon olis muuten kannattanu ihan sivuhuomiona mainita subsonic-filtteristä tai ainakin heittää vinkkinä moisen tekemisestä digijakariin jos bileissä levareita käytetään..
voit toki täydentää vaikka kaikki ne "aukot" kirjoituksissani, jotka koet sen tarpeessa olevan. säästyypähän oma aikani sekä energia hela hoidosta. kukaan tuskin estänee mahd. aikeitasi tuolla rintamalla? lol.
---
KULMAVIRHE JA SÄÄDÖT
---
Ja ei uutta tietoa myöskään tässä kappaleessa.
pänttääthän jo aiemmassa vastaavassa mainitsemani.
ps. et yhäkään ole allu-ainoa, jolle kirjoitukseni kohdensin.. siis faktat. vaikka quottauksesta onkin kyse.
---
NEULANVOIMA JA ANTISKATING
---
Unohdit mainita, että sivuttaisliikettä kutsutaan nimenomaan "skating"-ilmiöksi, tästä termi Antiskating...
jawol, herr komendant! mitä suurimmat sympatiani tästä korjauksesta.
"ja maailma pppelastuu."
(Tämä on nyt sitä ihan aitoa ja oikeaa pätemistä*).
upeaa että huomaat oman tavaramerkkisi. joskaan tuo nyt keltään ole jäänyt tältä(kään) osin huomiotta.
---
tekisipä mieleni kieltämättä jopa hieman vielä läpi luennoida ja jopa syventyä vaikkapa: rasiatyypit (mm ja mc), rasian kiinnitys, neulan hionta, massa ja seurantakyky tahi vaikkapa taajuusvaste ja kuormitus jne. mutta et mielestäni ole vaivan arvoinen, kun tuollaisen pätijän kuvan näissä asioissa itsestäsi olet ojentanut..
---
Eipä noista kela- tai magneettiankkurirasioista tarvi sen enempää ainakaan miulle tulla luennoimaan.
loistavaa. säästän siis jälleen energiaa. ja muistathan toki myös itse toimia vastaavasti? minä kun "tarvitsen" niitä tietoja sitten sitäkin vähemmän.
Pätemistä: Unohdit mainita high output mc:t tuosta listastasi.*
tuolla(kin) voit täytellä niitä "aukkojasi" joista jo ylempänä mainitsin.
Rasian kiinnityksestä oliskin ihan nasta kuulla, mitä sulla on siitä sanottavaa, vai oliko se vaan epätoivoinen yritys päteä*.
näin lyhyemmän kaavan mukaan, jottei safka jäähdy kaltaises tähden:
-äänirasia kiinnitetään varteen tai siihen liittyvään rasiakelkkaan yleensä kahdella ruuvilla. kiinnitysreikien etäisyys on vakioitu puoleksi tuumaksi (12,5 mm), joten tässä suhteessa ei ole asennusongelmia. ruuvikiinnitteisten rasioiden valinnanvara on suuri. halvoissa soittimissa käytetään usein pistokekiinnitystä (t4p), joka yksinkertaistaa rasian asennusta huomattavasti. ruuveja ei tarvita ja useimmat säädöt jäävät pois. markkinoilla on myös soittimia, joihin sopivat vain saman valmistajan erikoiskiinnitteiset rasiat. rasiaa kiinnitettäessä kannattaa ruuvit jättää hieman löysiksi, jotta rasiaa voi liikuttaa. aseta äänirasian kohdistuslevy lautaselle ja etsi rasian sijoitus, jossa kulmavirhe on mahdollisimman pieni. neulan oikea paikka voidaan määritellä myös joidenkin levysoittimien mukana tulevalla kohdistimella, joka asetetaan kelkan päähän. kun rasian oikea sijoitus on löytynyt, kiristä kiinnitysruuvit tiukoiksi.
äänirasian toiston tarkkuudesta puhuttaessa mainitaan toisinaan käsite seurantakyky. sen avulla pyritään kuvaamaan, kuinka suuria mutkia rasia pystyy seuraamaan äänen säröytymättä. yleensä sitä tutkitaan testilevylle kaiverretulla keskitaajuisella signaalilla. seurantakyvyn arvoissa saattaa olla rasioiden välillä suuriakin eroja, mutta käytännössä niillä ei ole juuri merkitystä. useimmat hifilaatuiset rasiat pystyvät seuraamaan testilevyn uria, jotka vastaavat suurimpia tavallisilla äänilevyillä esiintyviä tasoja. tilanne muuttuu kuitenkin, kun kaiverrus sisältää samanaikaisesti useita ääniä, ja mukana on myös voimakkaita korkeita taajuuksia. tällöin TODELLINEN seuranta tulee esiin, ja rasioiden toiston puhtaudessa ilmenee suuria eroja.
..jos tahdot tykisti lisää tutoria niin lähestythän asiassa allekirjoittanutta privassa, jottet pyri pätemiselläsi pollaasi enempia pakottamaan. en aio alati tuoda ymmärtämättömyyteesi täällä sitä, että "todistelu" tästä tieto/taidosta on muillakin sisäistettynä sekä hallinnassa kuin mahdollisesti sinulla.
"serious, dude.. i'm worry about you."
Neulan hionnastakaan ei sen suuremmin tarvitse mitään laittaa. Uskoisin, että DJ-puolella on kaikilla levyjä soittavilla riittävät perustiedot hallussa
Massan ja seurantakyvyn - tai taajuusvasteen ja kuormituksen suhteen tuskin tulee myöskään mitään sellaista, mitä ei olisi edes jollain asteella tiedossa tai ihan vähintään loogisesti ymmärrettävissä :)
helvetin hyvä, säästyn jälleen vaivalta. tosin nyt, kun tuota tarkemmin tutkailee niin lienee aivan yksi ja sama, jotta mitä siihen suuntaan ammentaa.. "se, kun ei ole sulle mitään uutta".
---
seurahan tunnetusti tekee kaiketi kaltaisekseen, joten suonet anteeksi yllä olevan oman vastaavani?
---
Kaikin mokomin. Sinun viestiinhän tässä alunperin vastasin :)
ja jonka toinen osapuoli jo nyttemmin olet. tämäkään ei etene monotonisesti, ihan vain muistutuksena.
---
pidän myös yhä(kin) kiinni jo koetusta sekä etenkin clubiympäristössä (mutta myös bedroom käytössä) hyväksi havaitusta äänivarren vastapainon kääntämisestä stantonien osilta...
---
Tässä ei lienee ollut minkään asteista epäselvyyttä.
jeesus, kauanhan se kestikin.
---
...joka ei vähennä jo kirjoittamani faktatiedon sisäistettyä itseisarvoa niin miltään osin, joka oli/ON hela hoidon "se" ydin, joka herralle piti näin pitemmän kaavan mukaan osoittaa.
---
Se mitä tuossa raapustuksessasi osoitit, ei ollut kyllä minkään asteista uutta tietoa tämän asian ympärillä - vaikka kovasti niin toivoit/luulit :)
ja kukas se siellä taas/jälleen mussuttaa sanoja suuhun? jos olisit EDES vaivautunut lopettamaan tuon viimeises ?-merkkiin niin olisit päässyt pälkähästä mutta, kun ei. no, ominaista sinulle. kohta a) aivan ja samaa sanon myös sinun rusnailuistasi arvon "guru", länsirintamalta EI mitään uutta ja siihen ne poju opetuksesi sitten jäävätkin. kohta b) minä en toivonut saati luullut (kuten taas tyrkytit) tämän tienoilta niin yhtikäs mitään. toin yhäkin vain julki sen, jonka ylempää pääset jälleen opettelemaan ja kertaamaan sillä onhan kertaus opintojesi äiti.
---
ja ethän vastaisuudessakaan pyri pitelemään mulkustani kiinni, kun kusen saati oleta osoittavasi allekirjoittaneelle jotain "uutta" tästä aiheesta.. siinä, kun kastelet vain kenkäsi.
---
Ensimmäinen viestisi oli niin epätyhjentävästi kirjoitettu, että koin asiakseni olla se hifisti-hikipinko jonka yksinkertaisesti vaan täytyy tuoda myös kolikon toinen puoli esille koska et sitä itse vaivautunut kirjoittamaan. Ei varmaan tekis yhtään haittaa, että kirjoittaa seuraavalla kerralla asiasta sen verran tyhjentävästi (ja kansantajuisesti) että joku levareiden kanssa puljaamista aloittava saisi mahdollisimman hyvän kuvan kolikon molemmilta puolilta?
tähän tähdätään. toivottavasti myös ILMAN pätemistä siellä suunnassa.
Nyt pitää ihan aidosti kysyä, johon jopa toivon saavani vastauksen, mikä on se syy joka sai valitsemaan nimenomaan Stanttonin rasiat?
heh, on mulla toki muitakin rasioita mutta, kun kerran nyt on ollut tästä tämä hela huljutus niin suon sinulle vastauksen:
tarvitsin taannoin rasiat, joiden kestävyyttä niin scrats- kuin keikkakäytön "rajummanpuoleinen" käyttö ei helpolla hätkähdyttäisi. vertasin verekseltään valikoimaa ja ks. rasiat osoittautuivat mielestäni parhaiten soveltuviksi jo mainittuun ja onhan se kivaa olla oikeassa. ei siinä mitään sen radikaalimpaa. näin.