33 posts, 2 pages, 11,790 views
Replying to miniläppäril nauhoittaminen:
Caro², 6.8.2009 09:14:
Kerran on kokeiltu miniläppärin inputilla äänittää - ja äänenlaatu oli jotain paskan ja roskan väliltä. Lähempänä sitä paskaa. Sama pätee ihan normiläppäreihin ja perus integroituihin äänipiireihin (edit: tosin niistä saa paremmin selvää kyllä).
....
....
Vaikkei mikään audiofiili olekkaan (eikä tuosta kortista vielä siihen riittäiskään), niin tulee ainakin tallennettua se oma setti mahdollisimman hyvälaatusena :) (tietty jos mikserinä on jotain numarkkia tai behringeriä, niin se nyt on sama vaikka äänittäisitte sen mummon mankalla sen jälkeen)
speukka, 6.8.2009 10:22:
Tästä tulikin mieleeni, että tässäkin foorumissa muutamat jätkät, jotka haukkuu vuoronperään pioneerin djm-600 soundia paskaks ja kehuu mun-10000e-vehkeet-on-hifiä, nauhottelee kuitenkin settinsä jollain umpipaskalla raudalla. Lopputulos olisi 100x parempi sillä paskalla pioneerilla ja paremmalla äänikortilla. ;D
ipe, 5.8.2009 21:12:
juu, usb-äänikortti! itse ostin tämmöisen:
http://www.thomann.de/fi/miditech_audioface_usb.htm
ottaa virtansa usbista, hyvin toimii eikä ole hinnalla pilattu.
Miniläppärit on vitusta, poikittain, piikkisenä ja väärän mallisena. Ostakaa oikeita koneita. PHYI!
Juhgu, 6.8.2009 11:29:
EVO. Miniläppärillä + ulkoisella äänikortilla onnistuu setin nauhoitus ihan siinä missä isommallakin koneella, ja puolet halvemmalla, eikä siihen tartte mitään ulkoisia näyttöjä tai näppiksiä. Record-nappia painaa vaan. Ihan ihmeellisiä neuvoja jakelet kyllä. :o
Caro², 6.8.2009 11:34:
---
Mitä helvettiä sellasella roskalla tekee oikeesti?
Juhgu, 6.8.2009 11:29:
---
Miniläppärit on vitusta, poikittain, piikkisenä ja väärän mallisena. Ostakaa oikeita koneita. PHYI!
---
EVO. Miniläppärillä + ulkoisella äänikortilla onnistuu setin nauhoitus ihan siinä missä isommallakin koneella, ja puolet halvemmalla, eikä siihen tartte mitään ulkoisia näyttöjä tai näppiksiä. Useimmissa ohjelmissa riittää se yks record-nappi. Ihan ihmeellisiä neuvoja jakelet kyllä. :o
Caro², 6.8.2009 11:04:
Ite olen tyytynyt yhdistelmään Teknarit+Grado dj200i, Allen&Heath Xone:92 + M-audion 2496. Vieläkin sais paremmalla äänikortilla soundia selkeämmäksi :(
---
edit100: Näyttääkö miniläppäri yöpöydällä jotenkin paremmalta kuin normaali läppäri? toimiiko miniläppäri kotikoneena paremmin kuin esm normaali läppäri tai pöytäkone? Mitä helvettiä sellasella roskalla tekee oikeesti? Jokainen opiskelijakin omistaa joko läppärin tai pöytäkoneen jolla tekee työt/opiskelut. Ainoa järjellinen käyttökohde miniläppärille on kakkoskoneena luennoille, muistiinpanojen tekemiseen (ja siinäkin normaali läppäri toimii paremmin). Argh. vittu mitä antipatioita.
-clips-
-clips-
laite, 6.8.2009 13:54:
Mä oon ollut tosi tyytyväinen mun pöytäkoneeseen kun sillä on kiva esim. surffata netissä puistossa ja junassa ja samalla kuunnella musiikkia.
Juhgu, 6.8.2009 14:08:
---
laite, 6.8.2009 13:54:
Mä oon ollut tosi tyytyväinen mun pöytäkoneeseen kun sillä on kiva esim. surffata netissä puistossa ja junassa ja samalla kuunnella musiikkia.
---
Mä kyllästyin tohon miniläppärin heikkoon suorituskykyyn, ku siinä on vaan 1.6Ghz prossu, ni hommasin sit keikkakoneeks tollasen Cray T3E:n. En ole katunut päätöstäni; kulkee kätevästi repussa, tosi helppo pluggaa kiinni, ja äänenlaatu on mitä mainioin.
laite, 6.8.2009 14:11:
---
Mitä äänikorttia oot käyttäny? Kelpaako USB-liitäntäinen vai pitääkö olla esim. Firewire? Siis silleen äänenlaadullisesti jotta saat kaiken mahdollisen taltioitua?