Ihan turha uutisointi! =0

33 posts, 2 pages, 8,905 views

kuilu ja kummitus

#1 • • Edited kuilu ja kummitus
Itse itseäni moderoiden tosta kuolintopikista siirsin, ja perustin PAREMMAN triidin, ei ole ollut tapana hautajaisissakaan riehua ja vittuilla:

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=67582

OMat aiemmat postit siitä triidistä:

kuilun partaalla, 12.5.2009 11:23:
Onpas kaunis r.i.p. triidi... Ei ollut tunnettu kixu- tai polcca-dj, ni mitä välii? Solidaarisuudesta ja empatiasta viis, tärkeintä on tuoda ilmi se, ettei tuntenut kyseistä dj'tä edes nimeltä, joten uutisointi oli IHAN TURHAA! Käsittämätöntä tunteen kylmyyttä. Kandeisko ehkä mennä myös hautajaisiin ilmoittelemaan nuo mielipiteenne?

"Pelkäsin, että se oli insert ur favo-dj, mut ONNEX joku muu kuoli! Miksi ihmisiä näin säikytellään!?" Toivottavsti kuitenkin hiffaatte, että kixu- tai polcca-artistin kuolema on jollekulle gootille yhtä yhdentekevää, ja saattavat samoin ihmettellä sitä uutisointia.

NO MITÄ JOS paljastuuki et se oli esim jonkun TUNNETUN klubi-DJ'N tai -TUOTTAJAN sukulainen tai kaveri!?!? =0

Tähän ei majava pysty.

DJ Byakhiam, nuorena menit, ja just siinä klisheisessä 27v iässä, r.i.p.

ja...

kuilun partaalla, 12.5.2009 11:54:
---
UzU, 12.5.2009 11:38:Eipä se mun mielestä osoita mitään empatiakyvyn puutetta ettei tunne suurta surua ja tuskaa kun joku täysin tuntematon henkilö on kuollut. Sitähän tapahtuu koko ajan että joku kuolee.
---

Juu, en tuota tarkoittanutkaan. Mut meetsä joka kerta kertomaan sureville, et sä et sure? Empatiakyvyn puutetta on tuollainen ihmettely, et "miksi ihmeessä tuosta uutisoitiin?" juuri NYT ja TÄSSÄ. Kyseisen kritiikin voisi esittää hienovaraisemminkin, ja jossain muualla, kuin paikassa, jossa on mahdollisesti surijoita läsnä.

Luepa uudestaan se mun postaus, ja vastaapa vaik siinä esitettyihin kysymyksiin? Miltä susta tuntuis, jos olis jonkun suomalaisen kixu-dj'n, jonka kuolemasta olisi uutisoitu muualla netissä, r.i.p.triidi, ja siihen tulis joku, et "kuka toi muka on, miksi siitä uutisoidaan? miksei mummoni kuolemasta uutisoitu?" Sekin olisi empatian puutetta.

---
Lähinnä tässä mun mielestä tulee keskustelua siksi että juttu uutisoitiin aika isosti, vaikka kyseessä ei ollut mitenkään tunnettu henkilö.
---

Ai ku sä ai klubbarin kixu- ynnä polcca-puritsit ei tunne jotakuta, ni se ei ole tunnettu?

Toivottavasti tässä ihmettelevät ovat ilmoittaneet läheisilleen selkeästi, ettei heidän kuolemastaan saa ilmoitella julkisesti, jottei synny yhtä ikäviä tilanteita ja väärinymmärryksiä.

"UzU who?"

---
En sano että kaikkien julkkisten kuolemat pitäisi uutisoida isosti ja sitten yhdessä surra, mutta jos kaikki tätä vastaavat kuolemat uutisoitaisiin niin voitais perustaa oma lehti tai pari sille.
---

"Tätä vastaavat"? Säsiis et tunne koko tapausta, mut kuitenkin osaat arvottaa kuolleen statusta noinkin hyvin??? Nettiin ei mahdu tekstiä???

---
Ja en aio vastata siihen kilometrin mittaiseen replyyn jonka tähän saan.
---

Jaaha, toivon totisesti, ettet olisi vastannut edes edelliseen. Sun asentees on vastenmielinen ja raukkamainen. Olet varmasti hupaisa vieras hautajaisissa, mut nyt voit mennä tsiigaa kuolinilmoituksia Nore Cityn Uutisista.

Nousi siis keskustelua siitä, kenen kuolema on uutisoinnin arvoinen.

Juhgu, 12.5.2009 11:57:
Iltalehti kiittää antamastanne hiteistä saitille, ja lupaa tehdä vastaavaa laatu-uutisointia jatkossakin.

Mitä tarkotat? IL välitti uutisen englannista. Ja koska se teki sen siksi, että on voittoa tavoitteleva yritys, niin se on yhtäkkiä nihkeetä, koska..?

Olisiko tuo kuolema tullut jättää uutisoimatta a) siinä englantilaisessa lehdessä, ja/tai b) suomalaisessa mediassa?
Olisiko uutisen postaaminen Klubbariin pitänyt jättää väliin?
Miksi joillekuille on tärkeätä kertoa muille, ettei heitä kiinnosta jokin asia, sekö sitten on kiinnostavaa?

Koittakaahan k***päät, muutkin ku Juhgu, vastata tohon? Valittakaa sille enkkulehdelle, et "ei se ollu suosittu dj, ku Klubbaris kukaan ei o kuulukaa siitä". Dementationki varmaa vaa pätee ja yrittää saada goottipillua, ku se sano tunteneensa sen joskus!

Hieman noussu pissi päähän tietyille klubituksen vakiurpoille, kevät tulee ja mahlat valuu, koppelot pörrää suolla. Klubitus ei tod ole koko maailma, eikä koko Suomi. Veikkaan, et suurimmalle osalle suomalaisista Orkidea tai Proteus ovat tuntemattomia tähtiä. Vastikään jostain tuntemattomaksi jääneestä syystä klubikansa koki itsensä hyveellisemmäksi kuin muunlaisen musiikin ystävät...

Ja nyt jo joku vertaa tota kuollutta dj'tä kuolleeseen koiraan, en käsitä. Kyllä nyt kaikki tauaa, et ihminen on kuolevainen, mut sekö se sit on parasta muistopuhetta, sekö on se tärkein inputti tällaisessa muistelussa? Varsinkin kun suurimalla osalla tässäkin pauhaavista ei ole kuolemasta vielä minkäänlaista käsitystä. Nyt sit viel ihmeteliin, et laitoin ignoreen muutaman sankarin tostakin triidistä. No he itse olisivat halunneet pitää tuon DJ Byakhiamin "noressa" ikuisesti, syystä joka on yhä epäselvä. Käsi ylös, joka nyt vaatii, ettei hänen kuolemastaan saa uutisoida lehdissä tai ilmoittaa esim Klubbarissa. JOS et sellaista vaadi, niin miksi vaatisit tämän uutisen norettamista?

Hävettää suomiteknon puolesta, et aktiiveistakin löytyy tollasia vatipäitä. Pintapaskaa. "Hyi ku ruma!" on uusi Klubbari-slogan.

PS. Nii tää on nyt se kohta, missä voi ihmetellä uutiskynnyksiä sun muita turhien ihmisten kuolemia vastaisuudesakin ilman, et tulee loukanneeks surevia ihmisiä. JOS haluaa vittuilla ihmisille, ku niil on joku läheinen tai tuttu kuollu, ni se kandee tehä juuri kyseisissä r.i.p. triideissä.

PSS. Ampukaa joku mut, mä pseudomoderoin..! Ei vaan, kyl munki vittuilulla on rajoja, ja yks niistä kulkee kuolleiden ja heitä surevien kohdalla.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Juhgu

#2 • • Juhgu Virnistelijä
Zzzzz

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

kuilu ja kummitus

#3 • • kuilu ja kummitus

Juhgu, 12.5.2009 13:06:
Zzzzz

Näin Juhgu alleviivaa omaa urpouttaan ja pienimunaisuuttaan, eikä edes kykne sanaa saamaan suustaan, vaan pitää tuola tavalla kikkailla tulkinnanvaraisesti. Miten surkea ja mitätön itsetunto ja maailma pitääkään olla, että sisällöksi kelpaa se, että luettelee asioita, jotka eivät kiinnosta.

Sä itse koit, että tämä keskustelu on tarpeen aiemmin. Nyt sitten kuorsaat.

Nyt hävettää Lahen puolesta.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Sallakat

#4 • • Sallakat jungle, baby !
ei se, että yhdestä pienestä uutislinkistä tehtiin perinteinen klubitusvänkäystopic, niin nyt niitä pitäis olla vielä kaksin kappalein. halleluja o/
Juhgu

#5 • • Edited Juhgu Virnistelijä

kuilun partaalla, 12.5.2009 13:14:
---
Näin Juhgu alleviivaa omaa urpouttaan ja pienimunaisuuttaan, eikä edes kykne sanaa saamaan suustaan, vaan pitää tuola tavalla kikkailla tulkinnanvaraisesti. Miten surkea ja mitätön itsetunto ja maailma pitääkään olla, että sisällöksi kelpaa se, että luettelee asioita, jotka eivät kiinnosta.

Voin luetella myös ihmisiä.

roomfull.jpg

--

Byproduct (live)

kuilu ja kummitus

#6 • • kuilu ja kummitus
Juhgu, sä itse alunperin ihmettelit uutisointia. Tässä olis triidi aiheesta. Miksi et vastaa sulle esitettyihin kysymyksiin? Miksi mieluummin jauhat paskaa ja olet kusipää? Sun fotoreplyistäs kiinnostuneilla täytyy mun wanha akvaario.

Perkele, unehtu se nore namiska! =0 No ainakin tässä voi vittuilla ilman, et tulee olo, et itse on kusipää.

Sallakat, 12.5.2009 13:15:
ei se, että yhdestä pienestä uutislinkistä tehtiin perinteinen klubitusvänkäystopic, niin nyt niitä pitäis olla vielä kaksin kappalein. halleluja o/

...

Itse koin, että kuolinuutisesta tehtiin vänkäys, joten kelasin, et sen vänkäyksen voi tehdä tässä, ja yleisemmällä tasolla, ettei tosiaan tartte joka kerta vänkätä väärässä paikassa, eli silloin, kun joku on surullinen.

Säkään et vastannut tässä esitettyihin kysymyksiin, vaan aloit heti vänkäämään, miksi vitussa? JOS et tykkää vänkäämisestä, älä vänkää?

Tuee ihan mieleen kärjistettynä ne Westboron babtistikirkon tyypit, jotka riehuu hautajaisissa.

westboro.jpg

--

Dementation

#7 • • Dementation wednesday?

kuilun partaalla, 12.5.2009 13:03:
Dementationki varmaa vaa pätee ja yrittää saada goottipillua, ku se sano tunteneensa sen joskus!

Joo, itsekin hieman hämmentyneenä luin tuota topikkia jo siinä kohdassa kun en vielä ollut huomannut että kyse on tuttavasta tai itse asiasta kaverista vuosien takaa.

Musta on hurjaa, että ihmiset uskaltaa puhua tommosia juttuja julkisesti foorumilla, koska vaikken mä olekkaan vuosiin ollut ko. herran kanssa tekemisissä, niin tätäkin foorumia voi lukea ihmiset, joille toi kuolema on todella paljon herkempi ja läheisempi asia.

En tiedä moniko täällä haluaisi lukea vaikkapa omasta äidistään tai sisaruksistaan tai edes kavereistaan moista "Ei ketään kiinnosta sen kuolema, koska se ei ollut tarpeeks skene!!!!111??++" *ding*

Tää on klubikulttuuriin perustuva saitti ja mun mielestä jokaisen klubikulttuuriin liittyvän ihmisen kuolinilmoituksen voi laittaa tänne, jos jonkun mielestä se on aiheellista. Itsekkään en olis ko. kaverin kuolemaa bongannut ellei sitä tänne olisi laittanut joku tai ellei iltalehdet olis tota uutisoinut.

Nyt osaan laittaa muutaman osanottoviestin sellaisille ihmisille, joiden tiedän tunteneen kyseisen herran minua paljon paremmin.

Mikä siis kukaan teistä on sanomaan että uutisointi oli turha tai että ketään ei kiinnosta?

Jos näätte ohikulkiessanne hautajaiset joissa ei haudata ketään tuttua ihmistä, niin huuteletteko siellä hautausmaan reunalla että "Menkää himaanne, ei ketään kiinnosta nää monttubileet!" vai haetteko peräti kaupasta kananmunia ja menette heittelemään vieraita niillä?

*piis* & *plur* niinku vaan vai täh?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Juhgu

#8 • • Juhgu Virnistelijä

Dementation, 12.5.2009 13:35:
---
Jos näätte ohikulkiessanne hautajaiset joissa ei haudata ketään tuttua ihmistä, niin huuteletteko siellä hautausmaan reunalla että "Menkää himaanne, ei ketään kiinnosta nää monttubileet!" vai haetteko peräti kaupasta kananmunia ja menette heittelemään vieraita niillä?

Joo, ja jos ne ei tajuu välittömästi poistua, niin rakennan 5 metrin kokoisen olkinuken ja pieksen ne sillä hengiltä.

Toisenlaisen olkinukkevertauksen esittääkseni, on myös aika traagista, että tänään puukotettiin mies Kotkassa. Mut jos joku tulee pitämään sen hautajaisia esim. mun takapihalle, ni pyydän heitä ystävällisesti poistumaan, sillä olenhan kylmä, tunteeton kusipää.

--

Byproduct (live)

Dementation

#9 • • Dementation wednesday?

Juhgu, 12.5.2009 13:42:
Joo, ja jos ne ei tajuu välittömästi poistua, niin rakennan 5 metrin kokoisen olkinuken ja pieksen ne sillä hengiltä.

Toisenlaisen olkinukkevertauksen esittääkseni, on myös aika traagista, että tänään puukotettiin mies Kotkassa. Mut jos joku tulee pitämään sen hautajaisia esim. mun takapihalle, ni pyydän heitä ystävällisesti poistumaan, sillä olenhan kylmä, tunteeton kusipää.

Tervetuloa Juhgun klubitukseen! No trespassing! Violators will be shot! Survivors will be shot again!
Remember to ask permission to everything from Juhgu! private property!

Ei nyt siis oikeesti pahalla, mutta vertaaminen siihen että joku tekee jotain sun takapihalla (= sun yksityisaluetta) tai joku tekee jotain klubbarissa (ei oikeesti sun yksityisaluetta) on aika eri asia.

On hienoa että pidät klubitusta arvossa ja olet osa sen aktiivista käyttäjäkuntaa, mutta jos nyt hetkeksi pysähdyt arvioimaan uudestaan taas sitä kuinka tärkeä ja suuri osa klubitusta sinä loppujen lopuksi olet tai et ole. *pepsodent*

--

Juhgu

#10 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Dementation, 12.5.2009 13:49:
---
Ei nyt siis oikeesti pahalla, mutta vertaaminen siihen että joku tekee jotain sun takapihalla (= sun yksityisaluetta) tai joku tekee jotain klubbarissa (ei oikeesti sun yksityisaluetta) on aika eri asia.

Niin on, kyseessähän oli 5-metrinen olkinukke, kuten myös tossa kananmunajutussa. En tiedä jätitkö ymmärtämättä vahingossa vai tahallasi, mutta ilmeisesti nyt on paikallaan kirjoittaa disclaimeri että hei emmä ihan oikeesti ja tosissani pidä klubbaria mun takapihana.

Disclaimer: hei emmä ihan oikeesti ja tosissani pidä klubbaria mun takapihana. Tarkoitus oli havainnollistaa, että olkinukkea voidaan käyttää myös toiseen suuntaan.

--

Byproduct (live)

ezzy

#11 • • ezzy Droid-pappa
Vaadin tähän myös 300 riviä pseudo-tiedettä ja nysväystä juhgun psyykkeestä.
Dementation

#12 • • Dementation wednesday?

Juhgu, 12.5.2009 13:54:
Niin on, kyseessähän oli 5-metrinen olkinukke, kuten myös tossa kananmunajutussa. En tiedä jätitkö ymmärtämättä vahingossa vai tahallasi, mutta ilmeisesti nyt on paikallaan kirjoittaa disclaimeri että hei emmä ihan oikeesti ja tosissani pidä klubbaria mun takapihana.

Pitää myöntää että väänsin ratapalkista olkinuken ihan siksi että jos jollekin ei muuten uppoa se asia, että toiselle jokin asia voi olla hyvin kipeä tai herkkä vaikka itselle se ei tuntuisi missään ja imho pitäisi mennä sen mukaan miltä toisista voi tuntua, kun kyseessä ei kuitenkaan ole asia joka on itseltä pois/itseä vastaan.

Disclaimer: hei emmä ihan oikeesti ja tosissani pidä klubbaria mun takapihana. Tarkoitus oli havainnollistaa, että olkinukkea voidaan käyttää myös toiseen suuntaan.

No aina silloin tällöin tuntuu että tietyillä ihmisillä (ei välttämättä just sulla tai AST porukkalla) täällä nousee omistajan kruunu päähän ja aletaan huudella kultatuolilta alamaisille. Niissä kohdissa ja jo pikkasen ennenkin on mun mielestä ihan hyvä aina hiukan vääntää ratapalkkia ja muistuttaa että kukin meistä on vain pieni osa tätä suurta yhteisöä.

Mut joo, toivon vaan että ihmiset hiukan useammin miettis sitä että joku voi tosissaan loukkaantua siitä ylenpalttisesta naaman repimisestä ja kaikki ei ehkä osaa suhtautua siihen vaan klubbarin (huonoina) tapoina tai huumorilla...

Over and Out *piis*

--

Apo

#13 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Vittu mitä paskaa. Pisteet hyvistä tavoista tyypeille. Vaikka toisin sanotaan niin aika paljonkin tuntuu siltä että monet pitävät klubitusta omana hiekkalaatikkonaan jossa saa halutessaan tehdä mitä tahansa.
Dementation

#14 • • Dementation wednesday?

Apo, 12.5.2009 14:24:
Vittu mitä paskaa.

Hyvin tiivistetty *aplodit*

--

Freja

#15 • • Freja Sihteeri
Eikö tänkin keskustelun ois voinu siirtää suoraan kuolleen DJn topikista off-topic-jatkoille?

Pitääkö kaikesta väännöstä tehdä aina oma topikkinsa?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Dementation

#16 • • Dementation wednesday?

Freja, 12.5.2009 14:42:
Eikö tänkin keskustelun ois voinu siirtää suoraan kuolleen DJn topikista off-topic-jatkoille?

Pitääkö kaikesta väännöstä tehdä aina oma topikkinsa?

Onko siitä varsinaisesti haittaa, varsinkin kun tätä topikkia voi nyt käyttää keskustelualustana siitä että mikä on turhaa uutisointia ja mikä ei.

Tästä lähin siis uutisthreadit voi jättää ilman vänkäystä ja kaiken uutisvänkäämisen voi käydä täällä.

Off-topic jatkot on vähän turhan laaja skaala ja sopii musta paremmin semmosiin henk. koht. vääntöihin, kun tälläiseen ihan oikeasta asiasta käytävään jopa järkevään ja rakentavaankin keskusteluun...

Onhan se siis offtopikkia alkuperäisessä paikassaan, mutta ei täällä.

Vai pitäiskö klubbarista lopettaa kokonaan uusien topikkien perustaminen ja kaikki asiat joille ei ole vielä topikkia, menis sit offtopikkiin *lmao*

--

Freja

#17 • • Edited Freja Sihteeri

Dementation, 12.5.2009 14:47:
Vai pitäiskö klubbarista lopettaa kokonaan uusien topikkien perustaminen ja kaikki asiat joille ei ole vielä topikkia, menis sit offtopikkiin *lmao*

En mä sitä sanonut (kuten varmastikin ymmärsit), vaan pohdin vain "ääneen" sitä että kuinka moni asia sitä topikin perustamista vaatii?

Sinänsä ois ihan jees topikki, jos vain aloitus olisi ollut hieman järkevämpi eikä muiden ihmisten dissaaminen.

edittiä vielä: pitäis kirjottaa vähän pitemmin että ihan jokainen ymmärtäisi pointtini eikä nousisi varpailleen mutta nyt en vaan yksinkertasesti jaksa. ihan sama mulle. ei kuilua kuitenkaan kiinnosta mitä sanon ku oon sen noressa.

--

Dementation

#18 • • Dementation wednesday?

Freja, 12.5.2009 14:51:
En mä sitä sanonut (kuten varmastikin ymmärsit), vaan pohdin vain "ääneen" sitä että kuinka moni asia sitä topikin perustamista vaatii?

Joo, kunhan kärjistin. Mä pohdin samaa että kuinka monia asia topikin perustamista vaatii, mutta toisaalta musta täällä turhat ja päällekäiset topikit aika hyvin lukotetaan, joten imho täällä aika hyvin pysyy kurissa uusien topikkien määrä.

Sinänsä ois ihan jees topikki, jos vain aloitus olisi ollut hieman järkevämpi eikä muiden ihmisten dissaaminen.

No pointti tulee aika hyvin kuitenkin esiin, vaikka kuilu kärkevä onkin aloituksessaan... Enkä sanois että ihan syyttä suotta edes. Ja kun kuitenkin siellä nousee esiin topikin idea myös, eikä se ole pelkkää dissausta, niin sillon musta se toimii tarpeeksi hyvänä alustuksena järkevälle keskustelulle.

edittiä vielä: pitäis kirjottaa vähän pitemmin että ihan jokainen ymmärtäisi pointtini eikä nousisi varpailleen mutta nyt en vaan yksinkertasesti jaksa. ihan sama mulle. ei kuilua kuitenkaan kiinnosta mitä sanon ku oon sen noressa.

No ei hätää, sä oot tyttö, sä saat asiat anteeksi nätillä hymyllä *hali*

ps. Kiva että mietit asioita kuilun kannalta, mutta meitä on pari muutakin klubituksessa kuin se, joten voisitko meidän takia nähdä vaivaa, vaikket kuilun takia haluakkaan nähdä? *pepsodent*

--

Freja

#19 • • Freja Sihteeri

Dementation, 12.5.2009 14:57:
No ei hätää, sä oot tyttö, sä saat asiat anteeksi nätillä hymyllä *hali*

*nättihymystel*
*^__^*

ps. Kiva että mietit asioita kuilun kannalta, mutta meitä on pari muutakin klubituksessa kuin se, joten voisitko meidän takia nähdä vaivaa, vaikket kuilun takia haluakkaan nähdä? *pepsodent*

muah! Ehkä mä joskus. Ny oon vaa nii väsyny et taidan mennä nukkuun, kun ajatus ei yksinkertaisesti vaan kulje täysillä siitä vajaasta mitä se yleensä kulkee.
Se kulkee siis niinsanotusti vajaalla vajaalla. :D

--

isfnbojbbssn

#20 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
ottamatta kantaa just tähän tapaukseen.. mutta ite en sillee
oikein tajua noita "skenekuolemien" poikimia RIP -topicceja,
joissa kaikkien on pakko käydä osoittamassa valittelunsa
vaikkei tuntisikaan kuollutta tai omaisia. *igor*

--
dasinoaisnvs