Mediamaksu

270 posts, 14 pages, 65,158 views

liikkuva muna

#101 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Zeratul, 26.4.2009 20:36:
---
alek szahala, 26.4.2009 18:39:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/04/864723

Vähän ihmetyttää miks pienet yritykset halutaan päästää pälkähästä, muttei pienituloisia.

---

Ja tossa viel kehtaa itkee et "joutuis semmosetki yritykset maksaa jolla ei oo vastaanottamiseen tarvittavaa laitteistoa". Vaikka toi liikevaihdosta määritettävä raja ois vaan kymmenyksen esitetystä nii se ois ihan vitun iso raha verrattuna [o]vähempiosasen[/o] yksityisen vuosibudjettiin. Et vetäkööt joo vitun päähänsä. *igor*

muoks. taitaa aika harva meistä, edes vähä parempiosasista tienata 40k+ vuodessa. :D

Jeps, huvittaa kanssa toi että kuntien, seurakuntien ja valtion (ylläri!) ei tarvitse mediamaksua maksaa jos eivät harjoita liiketoimintaa. MUTTA:

"Kenellekään ei ole luvassa helpotuksia julkisen palvelun mediamaksusta. [...] Esimerkiksi kuurosokeille ei Aamulehden mukaan ole suunniteltu helpotuksia."
(IL)
liikkuva muna

#102 • • liikkuva muna an egg on the move
Aika mielenkiintoisia gallupeja ollut tänään lehdissä.

Iltalehti ja Metro mm. kysyivät, pitäisikö TV-maksu korvata mediamaksulla, kummankin tulokset olivat n. 70% vastaan, 30% puolesta.

Saapa nähdä miten kansanedustajat edustava kansan mielepidettä kun H-hetki koittaa. *nauru* (vai pitäisiköhän jo sanoa "kansaa edustamattomat")
Damien

#103 • • Edited Damien [tr3ox]

alek szahala, 27.4.2009 19:22:
Aika mielenkiintoisia gallupeja ollut tänään lehdissä...

Mit mit mit vit?! Onks Alekki löytäny ittelleen ristiretken? Riittiks huumeita vastaan älämölöily, löysiks jotain vääryyttä mikä koskettaa olemustas? Miks vitussa kenenkään pitäis välittää jostain mediamaksusta.

MAKSAKAA VEROT SAATANAN HIPIT, VEROT ON VEROJA JA VEROT MAKSETAAN PERKELE!

*lighting a spliff, lighting the atmo, enlighting myself*

*sarcasm off*

Tässä mielestäni hieno esimerkki sukupolvien välisestä kuilu-kysymyksestä, jossa vanha hallitseva elitti ei miellä mediansa ja merkityksensä vähäpätöisyyttä ja pakkotuottaa yhteiskuntaan marginaaleja palvelevaa palvelua. Yle:ä voidaan supistaa, yt-neuvottelut vaan päälle ja tarjontaa pienemmäksi. Nuoriso on jo netissä, vanhukset voivat tulla perästä ja yleisradio sopii supistua parilla kanavalla ja radiokanavalla.

ps. Now you know how it feels ASSHOLE! *plur*
liikkuva muna

#104 • • liikkuva muna an egg on the move

Damien, 27.4.2009 21:15:
---
---

Mit mit mit vit?! Onks Alekki löytäny ittelleen ristiretken? Riittiks huumeita vastaan älämölöily, löysiks jotain vääryyttä mikä koskettaa olemustas? Miks vitussa kenenkään pitäis välittää jostain mediamaksusta.

Kelaappa damsku sitä, että mediamaksun myötä sullekin jää vähemmän massia ostaa synteettisiä huumeita :(

*sarcasm off*

Mikä vero? Tässähän yritetään pakkokaupata ihmisille palveluita, joita he eivät tarvitse. En omaa juristin pykälänlukutaitoa, mutta ihan kaupunkilaisjärjellä tää "mediamaksu" ei käy oikein yksiin kuluttajansuojalain kanssa:

9 § (29.8.2008/561)
Kielto käyttää aggressiivisia menettelyjä:

Aggressiivisena menettelynä pidetään häirintää, pakottamista ja muuta sellaista kuluttajan painostamista, joka on omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman painostamista olisi tehnyt.
Damien

#105 • • Damien [tr3ox]

alek szahala, 28.4.2009 01:26:
---
Damien, 27.4.2009 21:15:
---
---

---

Kelaappa damsku sitä, että mediamaksun myötä sullekin jää vähemmän massia ostaa synteettisiä huumeita :(

*sarcasm off*

---

---

Mikä vero? Tässähän yritetään pakkokaupata ihmisille palveluita, joita he eivät tarvitse. En omaa juristin pykälänlukutaitoa, mutta ihan kaupunkilaisjärjellä tää "mediamaksu" ei käy oikein yksiin kuluttajansuojalain kanssa:

9 § (29.8.2008/561)
Kielto käyttää aggressiivisia menettelyjä:

Aggressiivisena menettelynä pidetään häirintää, pakottamista ja muuta sellaista kuluttajan painostamista, joka on omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman painostamista olisi tehnyt.

Ohi meni ohimosta. Älä naura itsellesi. *piis*
Ober

#109 • • Ober Dog shit taco

Tyranoid, 28.4.2009 16:53:
---
Ober, 28.4.2009 16:22:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904289486644_uu.shtml jotenki mua alko vituttaa toi lööppi

---

OMG joo kelaa, Ylen henkilökunta saa ostaa omalla rahallaan (5,60e) pienen muoviboksin sushia! Sairasta.

haha pelle. Emmä tota meinannu vaan yleesäkki koko lööppii ja varsinki ton ukkelin naamaa tossa kuvassa. Kai mua saa ärsyttää mikä mua ärsyttää. Täl hetkellä ärsyttää kaikki mikä liittyy yleen.. mun puolesta koko lafka sais mennä vaikka konkkaan jos ei keksi reiluu keinoo rahottaa itteensä
Damien

#110 • • Damien [tr3ox]

---
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904289486644_uu.shtml jotenki mua alko vituttaa toi lööppi

---

OMG joo kelaa, Ylen henkilökunta saa ostaa omalla rahallaan (5,60e) pienen muoviboksin sushia! Sairasta.

OMG!

*vääntää Bodysnatchersien huuto-äänen päälle*

YYYYYYYYYYYYYYYYLELÄÄÄÄÄÄÄINEEEEEN!!!!!!!

*vink*
La Petite

#111 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

---

---

Nimenomaan! Ja siis kerran kahdessa viikossa tota jopa tarjolla, onpas nyt ÖKYmeininkiä!
*lmao*

ja suurin osahan on tässä vaiheessa jo autuaan tietämättömiä siitä, että tää YLE maksu EI OLE YLEn eikä varsinkaan Jungnerin keksimä...

jep täälläki YYYLLEELLÄIINNEENNN (mut sietäs varmaan polttaa roviolla, kun ostan kaks kertaa kuussa sushia salaatin sijasta)

--
Rem tene, verba seqventur

Jone

#112 • • Jone Archibald Haddock

La Petite, 29.4.2009 07:32:
Nimenomaan! Ja siis kerran kahdessa viikossa tota jopa tarjolla, onpas nyt ÖKYmeininkiä!
*lmao*

ja suurin osahan on tässä vaiheessa jo autuaan tietämättömiä siitä, että tää YLE maksu EI OLE YLEn eikä varsinkaan Jungnerin keksimä...

jep täälläki YYYLLEELLÄIINNEENNN (mut sietäs varmaan polttaa roviolla, kun ostan kaks kertaa kuussa sushia salaatin sijasta)

Olet yleläinen ja ainoastaan henkilöstön sushilounaiden kommentointi ja toinen vastaavanlaatuinen yhdentekevyys ylittää sulla sen kynnyksen jonka jälkeen koet tarvetta kirjoitella Mediamaksu-topiciin?

Oh dear.

Olis oikeasti hauskaa kuulla ihan teidän yleläistenkin omaa henkilökohtaista näkemystä näistä kansalaisia paljon puhuttaneista asioista, mutta ilmeisesti vastaisuudessakin luvassa on lähinnä älähdyksiä ja naurua silloin kuin "teitä vastaan rikotaan."
La Petite

#113 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

Jone, 29.4.2009 07:57:
---
La Petite, 29.4.2009 07:32:
*lmao*

---

Olet yleläinen ja ainoastaan henkilöstön sushilounaiden kommentointi ja toinen vastaavanlaatuinen yhdentekevyys ylittää sulla sen kynnyksen jonka jälkeen koet tarvetta kirjoitella Mediamaksu-topiciin?

Oh dear.

Olis oikeasti hauskaa kuulla ihan teidän yleläistenkin omaa henkilökohtaista näkemystä näistä kansalaisia paljon puhuttaneista asioista, mutta ilmeisesti vastaisuudessakin luvassa on lähinnä älähdyksiä ja naurua silloin kuin "teitä vastaan rikotaan."

Dear Jone,
valitettavasti ole niin huono YLEläinen, että en lähde tätä asiaa klubbarissa tämän enempää argumentoimaan. Osittain siksi, että itsekin tällä hetkellä tutkin vasta tätä mediamaksujupakkaa (työstämme muutaman ihmisen kanssa tästä juttua).
Osittain siksi, että kunnollisen vastauksen laatimiseen menisi ihan hurjasti aikaa. Mikael tosin viime viikon puheessaan sanoi, että "älkää ottako skeidaa vastaan" , so in this case I guess I just failed :(

Toisaalta, mä ymmärrän ERITTÄIN hyvin sen, että tämä media/ylemaksu ärsyttää ihmisiä. Onhan tv-lupaakin vastustettu jo pitkään. Sitä en pysty ymmärtämään, miksi jotakuta ärsyttää mitä jotkut täällä nauttii lounaakseen. Sushin lisäksi täällä on tarjolla muutakin hyvää ruokaa, josta maksamme 5,60 € *hymy*

--
Rem tene, verba seqventur

Jago

#114 • • Jago un-trained monkee
Mä en kuuntele radiota, töllöö katon harvoin ja silloinkaan en yleä, koska kumpikaan kanava ei näy meillä.
Vastasin siis ei.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Miika

#115 • • Miika
Mä omistan tv:n mutta se on kellarissa pölyyntymässä. Suoraan sanoen vituttaa tällaset suunnitelmat. Ymmärrän silti hyvin niitä jotka maksaa lupansa, että vituttaa kun on liuta muita jotka katsoo tv:tä ilman lupaa. Sotikoot keskenään!

Kuten Jungner itse sanoi puheessaan (ilmeisesti Yleläisille):
Älkää ottako skeidaa vastaan!!
Juhgu

#116 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Miika, 29.4.2009 10:45:
Kuten Jungner itse sanoi puheessaan (ilmeisesti Yleläisille):
Älkää ottako skeidaa vastaan!!

Tää oli kyllä hilpeän ironinen lausahdus. :) Kuten myös Järventauksen repliikki "kriittisesti suhtaudun siihen, että nyt maksun saattavat joutua suorittamaan myös ne yritykset, joilla ei näitä tv-laitteita ole". Ironinen on myös kansanedustajan titteli jos menee tätä mediamaksua puoltamaan.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Damien

#117 • • Damien [tr3ox]

La Petite,Sitä en pysty ymmärtämään, miksi jotakuta ärsyttää mitä jotkut täällä nauttii lounaakseen. Sushin lisäksi täällä on tarjolla muutakin hyvää ruokaa, josta maksamme 5,60 € *hymy*

Eihän siinä ole muusta kysymys kuin valtakunnallisen yleisradion painiskellessa rahoitusvaikeuksien kanssa, sen tj-lähettää kokit kursseille jotta saisisitte ostaa sushia 5,60€. Monipuolista ruokaa kannattaa tukea, mutta ajoitukset vois harkita uudelleen - jos kerta ei oo sitä rahaa ees toimintansa pyörittämiseen. Pröystäilyltä tuo vaikuttaa ulkopuolisille ja älä ota henk. koht. jos mä vittuilen mun tutulle yleläiselle *piis*
Tyranoid

#118 • • Edited Tyranoid FINRG

Damien, 29.4.2009 13:03:
valtakunnallisen yleisradion painiskellessa rahoitusvaikeuksien kanssa, sen tj-lähettää kokit kursseille jotta saisisitte ostaa sushia 5,60€.

Mä oon ilmeisesti se tuttu yleläinen? :)

Tää menee jo jossain määrin offtopicciin, mut tilanne on tämä: Ylen alueella Pasilassa on useampi henkilöstöravintola jotka kilpailevat keskenään. Vain yksi ravintoloista on Ylen omistama, muut ulkopuolisten, esim. Fazer Amican. Kaikissa ravintoloissa voivat yleläiset aterioida tuohon mainittuun 5,60e hintaan. Kaikilla alueen ravintoloilla on erilaisia kampanjoita myynninedistämiseksi. On luomulihaa, Meksiko-viikkoa, yms. Mun käsittääkseni toi sushijuttu on ollut yksi näistä kampanjoista. Ja ilmeisesti toimiva sellainen, syöjiä on ko. ravintolassa ollut sushipäivinä huomattavan paljon enemmän kuin tavallisesti. Eli tämän Ylen omistaman ravintolan myynti on kasvanut sushitarjoilun myötä, todennäköisesti jopa aika paljon.

Ole siis Damien huoleti, sun tv-lupamaksuja ei ole käytetty meidän herkkusuiden sushipröystäilyyn. ;)
Damien

#119 • • Damien [tr3ox]

Tyranoid,
Ole siis Damien huoleti, sun tv-lupamaksuja ei ole käytetty meidän herkkusuiden sushipröystäilyyn. ;)

!Keltainen lehdistö KELTAiNEN lehdistö KELTAiNEN LEHDiSTÖ JELTAINEN PEFLETISTÖ! *plur*

ps. voix yleläisten propagandaan luottaa? . .. okei okei gotcha this thing here has been cleared.
Euphoria

#120 • • Euphoria 4 everyone
LOL koko mediamaksu*lmao*