Mediamaksu

270 posts, 14 pages, 65,210 views

rjv

#61 • • Edited rjv neuron tuoppi kiitos

Mark, 24.4.2009 11:09:
---
rjv, 24.4.2009 11:02:
mutta joo MINÄ EN KÄYTÄ JULKISTA TERVEYDENHUOLTOA EN MENE MAKSAMAAN MUIDENKAAN TERVEYDENHUOLLOSTA VITTU MITÄÄN SAATANA.

mutta tota mediamaksun konseptia ja suuruutta vois vielä funtsia uusiks. tv-lupakikkailusta ja siihen liittyvästä byrokratiasta ois hyvä päästä eroon, perseestähän moinen.

---

Niin, kyllähän sä varmaan itsekin hiffaat kumpi on tärkeempää - töllön ja radion pari kanavaa vai kansanterveys ja hyvinvointi? Vai vähentääkö ylen tarjonta merkittävästi esim. sosiaalisia ongelmia tai hoitaa vammat autokolarin jälkeen?

-M

ainiin joo. kaikki asiat maailmassa on niinku joko tai.

edit:

ja kantsii lukea noi akiron postaukset. dude has a point. tai sanoo samat jutut mitä meikäki sanois jo viittis tehä muutaki ku provoilla.
Mark

#62 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

rjv, 24.4.2009 13:41:
ainiin joo. kaikki asiat maailmassa on niinku joko tai.

edit:

ja kantsii lukea noi akiron postaukset. dude has a point. tai sanoo samat jutut mitä meikäki sanois jo viittis tehä muutaki ku provoilla.

Luettu, olen eri mieltä. Ja silloin kun puhutaan kustannuksista, se ON joko tai. X määrä rahaa = X määrä palvelua, EI X + Y määrä palvelua.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

ezzy

#63 • • ezzy Droid-pappa

Skipi, 24.4.2009 09:35:
Muistetaan kaikki vuonna -58 aloitettu tv lupamaksu oli alun perin väliaikainen tapa kerätä varoja täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmistoja varten sekä siihen liittyviin oheis- ja lisäpalveuihin.

Eli jos väliaikaisuus on kestänyt puoli vuosikymmentä on meidän aika ruveta miettimään muita keinoja pakkorahastukseen..

Kaikki tietää mihin nää johtaa tässä maassa. Väliaikaisuus my ass.

autoverotarra.gif
Skipi

#64 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///

ezzy, 24.4.2009 14:10:
---
Skipi, 24.4.2009 09:35:
Muistetaan kaikki vuonna -58 aloitettu tv lupamaksu oli alun perin väliaikainen tapa kerätä varoja täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmistoja varten sekä siihen liittyviin oheis- ja lisäpalveuihin.

Eli jos väliaikaisuus on kestänyt puoli vuosikymmentä on meidän aika ruveta miettimään muita keinoja pakkorahastukseen..

---

Kaikki tietää mihin nää johtaa tässä maassa. Väliaikaisuus my ass.

autoverotarra.gif

VUOSILUKUKIN TÄSMÄÄ..
Aziz Combat Fighter

#65 • • Aziz Combat Fighter
Paskaa perseyttä. Ei mulla ole telkkaria. En maksa.

Tulkoot aseen kanssa hakemaan.
anton fine

#66 • • anton fine myspace.com/finethedj
Siis oikeasti, mulla EI ole telkkaria ja jos katsonkin telkkaria jossain, niin EN VITUS Ylen tarjoamaa viihdettä, puhumattakaan Ylen persepaskaradiotarjonnasta. Jos minulle saapuu joskus moinen lasku, niin kyllä aijon tappelee vaik oikeudessa asiasta..
whispering

#67 • • Edited whispering Super Juusto

Valtakunnanperkele, 24.4.2009 14:32:
Paskaa perseyttä. Ei mulla ole telkkaria. En maksa.

Tulkoot aseen kanssa hakemaan.

No se on van siitä kiinni, kuinka arvokkaana pidät luottotietojasi :P Jos siis toi oikeesti tulee käytännöksi.

anton fine, 24.4.2009 14:57:
Siis oikeasti, mulla EI ole telkkaria ja jos katsonkin telkkaria jossain, niin EN VITUS Ylen tarjoamaa viihdettä, puhumattakaan Ylen persepaskaradiotarjonnasta. Jos minulle saapuu joskus moinen lasku, niin kyllä aijon tappelee vaik oikeudessa asiasta..

Nii, ja kaikille motareille maksu automaatit, silloille kans, ku MÄ en ainakaan käytä niitä. Kaikki autotiet autoilijoitten maksettavaksi. Liikuntahallit ym skeida niitten maksettavaks jotka niitä käyttää. Sama koko kulttuurin ja kaikki kirjastot vois samalla ajaa alas. Koska MÄ en niitä käytä, minä minä minä *justjoo*
%

#68 • • Edited %
Eiköhän tää YLE:n johtoryhmän mietintä oo mennyt jotenkin näin ylen saunaillassa tai vastaavassa: "Hei me ei ollakkaan saatu pitkään aikaan palkankorotusta, mitäs tälle vois tehdä?" "No jos koitettais saada yle verovaroin rahoitetuks, niin säästyis lupatarkastijien palkat ja saatais itse lisää liksaa." "Hei mulla on vielä parempi idea, se ei tee hyvää meidän imagolle, että meidän toiminta rahoitetaan veroilla(verot nousee tai se on muusta budjetista pois)" "Hei mites olis tämmöinen mediamaksu, joka perittäis kaikilta aikuisilta, näin me saadaan myös suurinosa kansasta(koska niillä on tv-lupa) tän taakse, kun sanotaan, että niiden tv-lupamaksu laskee" "Loistava idea! Opiskelijat ja työttömillä yms. ei oo sitten tähän enää paljon nokankoputtamista, kun suurin osa kansasta on tän uudistuksen takana"

Omasta mielestä YLE vois alkaa katseleen uusia rahoituskeinoja, näyttäis vaikka mainoksia tunnin välein, niin eipä toi kauheesti musta ohjelmien katselua haittais ja vaikka radioon kans mainoksia ja nettiin. Tai sitten maksukortille vaan palvelut, niin ne maksaa jotka tarvitsee. Toisaalta verorahoitus vois olla kans ihan ok, mutta onko kaikki YLE:n toiminnot ihan tarpeellisia sitten, tuskin? Verorahoille on kyllä parempaakin käyttöä varsinkin näinä aikoina, kuin esim. jotkut radio-ohjelmat ja sopranosit telkusta.

Mediamaksu kuulostaa kyllä jotenkin järkyttävältä vähäosaisia kohtaan, ei prkl jotain muuta olis keksittävä.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Jinx

#69 • • Jinx Superfeminine
EI!

Olisivat vaan ottaneet ne kortit käyttöön niin näkisivät sitte kuka todella katsoo ja raha tulis sen mukaan.

--
Pyllykkä

Dementation

#70 • • Edited Dementation wednesday?

akir0, 24.4.2009 08:18:
Mikä ihmeen laskutusyksikkö on "kotitalous" muutenkin.

Tätä mäkin mietin, eli jos vaikka kaikki televisiota omistamattomat vaihtaa osoitteekseen yhden ainoan osoitteen ja asuvat sitten missä tahtovat, niin nämä vaikka 10K tai 100K ihmistä maksavat sitten yhden yhteisen 175 euroa, koska ovat yksi kotitalous ja maassa on sitten vaikka 100K tyhjää asuntoa jossa ei asu kukaan *vink*

Olen myös miettinyt, että jos ton asian veis barrikaadeille sillä että sais mukaan vaikka 10K tai 100K tai vaikka 1000K ihmistä, jotka jättäis maksamatta mielenosoituksena ton maksun, niin tulisko tohon muutos vai tuhottaisko oikeesti valtion toimesta todella monien ihmisten luottotiedot ja siten suljettais porukalta tosi paljon ovia elämässä? *ding* Voiko demokraattinen valtio todella mennä moiseen, jos ei puhuta enää mistään parista vastustajasta vaan tuhansista tai jopa sadoista tuhansista ihmisistä?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Takyon

#71 • • Takyon Möwkö

whispering, 24.4.2009 16:07:
No se on van siitä kiinni, kuinka arvokkaana pidät luottotietojasi :P Jos siis toi oikeesti tulee käytännöksi.

Eikai pakollisista maksuista voi menettää luottotietoja.. Eli jos yksinkertaisesti ei ole rahaa ja silti olisi tällaisia maksuja mitkä pitää maksaa (vrt. esim nettiliittymä jonka voi lopettaa jolloin maksua ei enää tule), ja vielä noinkin suuria maksuja niin milläs maksat. Eikö olisi vähintäänkin epäoikeudenmukaista menettää luottotietonsa tällaisen takia?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Takyon

#72 • • Edited Takyon Möwkö

Dementation, 24.4.2009 16:20:
Tätä mäkin mietin, eli jos vaikka kaikki televisiota omistamattomat vaihtaa osoitteekseen yhden ainoan osoitteen ja asuvat sitten missä tahtovat, niin nämä vaikka 10K tai 100K ihmistä maksavat sitten yhden yhteisen 175 euroa, koska ovat yksi kotitalous ja maassa on sitten vaikka 100K tyhjää asuntoa jossa ei asu kukaan *vink*

Ylen sivuilta poimittua:
"Vastuu maksamisesta kuuluisi kaikille asuntokunnan täysi-ikäisille henkilöille. "
(http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/04/tyoryhma_ylen_rahoitukseen_175_euron_mediamaksu__700179.html?origin=rss)

Eli tarkottaako tää nyt tosiaan sitä että nykyään kun tv-lupa maksetaan yhden kerran per talous jossa on telkkari niin mediamaksua maksaisikin perheen molemmat vanhemmat ja mahdolliset kotona asuvat täysi-ikäiset lapset? Paskaa!

edit. samalta ylen sivulta heti seuraavassa lauseessa: "Maksu määrättäisiin vuosittain siten, että kukin asuntokunta maksaisi noin 175 euron maksun. ".. Päättäisivät nyt edes mitä tarkottavat..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Dementation

#73 • • Edited Dementation wednesday?

Takyon, 24.4.2009 16:34:

Näin mediamaksu peritään:

* Viestintävirasto lähettää kotiin laskun aina vuodenvaihteen jälkeen
* Maksun voi todennäköisesti maksaa useammassa erässä
* Kaikki asuntokunnassa asuvat yli 18-vuotiaat ovat yhdessä vastuussa maksusta
* Jos asuntokunnassa asuu useampi täysikäinen, lasku tulee kaikkien nimellä
* Tiedot saadaan väestörekisterikeskuksesta
* Jokainen on maksuvelvollinen vain yhdessä osoitteessa
* Esimerkiksi opiskelija, joka on kirjoilla vanhempiensa luona, ei ole maksuvelvollinen opiskelija-asunnossaan
* Jos mediamaksua ei maksa, se voidaan ulosmitata

Elikkäs siis jos asunnossa asuu 10 ihmistä (kommuuni) niin lasku on siis yhdessä näille ihmisille, eli 17,5 euroa per nenä. Ja kuten todettua useammasta osoitteesta sitä ei tarvitse maksaa, eli jos perustaa 100K ihmisen yhteisosoitekommuunin (postiosoite voi olla muualla, kunhan asumisosoite on tämä) niin sillon 100K ihmistä voi maksaa yhdessä sen 175 euroa *lmao*

Ja näköjään ulosmittauskelpoinen lasku on tuo.

--

Takyon

#74 • • Takyon Möwkö

Dementation, 24.4.2009 16:40:
Elikkäs siis jos asunnossa asuu 10 ihmistä (kommuuni) niin lasku on siis yhdessä näille ihmisille, eli 17,5 euroa per nenä. Ja kuten todettua useammasta osoitteesta sitä ei tarvitse maksaa, eli jos perustaa 100K ihmisen yhteisosoitekommuunin (postiosoite voi olla muualla, kunhan asumisosoite on tämä) niin sillon 100K ihmistä voi maksaa yhdessä sen 175 euroa *lmao*

Pistetääks klubbariporukan kesken homma hoitoon. Ostetaan yhteisvaroin jostakin hyvin halpa yksiö johon kaikki sitten "muuttavat" :D

Ja näköjään ulosmittauskelpoinen lasku on tuo.

Joo niin näyttäis. Aivan vitun perseestä kun ei vaan ole varaa tollaseen eikä mitään haluja kattoa telkkariakaan *hmph*

--
info

Dementation

#75 • • Dementation wednesday?

Takyon, 24.4.2009 16:53:
Joo niin näyttäis. Aivan vitun perseestä kun ei vaan ole varaa tollaseen eikä mitään haluja kattoa telkkariakaan *hmph*

Sossu ostaa kaikille näille ihmisille radion joka on säädetty YLEn paikallisradiolle ja sitten joko sulle tulee 175 euron lasku tai sit sun vuosittaisista sossurahoista vähennetään vastaava summa, koska sun kuuluu suomen kansalaisena kuunnella sitä radiota jotta tiedät mitä maailmalla tapahtuu (uutiset) ja jotta säkin koet kulttuurillisia elämyksiä (jäkismatsit ja iskelmät)

--

Dementation

#76 • • Dementation wednesday?

Takyon, 24.4.2009 16:53:
Pistetääks klubbariporukan kesken homma hoitoon. Ostetaan yhteisvaroin jostakin hyvin halpa yksiö johon kaikki sitten "muuttavat" :D

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2008/08/21/katso-tasta-suomen-halvimmat-asunnot/200821659/139

Sijainti tyyppi koko, m2 kokonaishinta, euroa hinta/m2
Kajaani kerrostalo 38,00 10500,00 276

Ei olis järin paha sijoitus porukalla *vink*

Onkohan Suomessa mitään lakia, miten monta ihmistä saa asua samassa asunnossa/tietyllä neliömäärällä tms?

--

Takyon

#77 • • Takyon Möwkö

Dementation, 24.4.2009 17:02:
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2008/08/21/katso-tasta-suomen-halvimmat-asunnot/200821659/139

Sijainti tyyppi koko, m2 kokonaishinta, euroa hinta/m2
Kajaani kerrostalo 38,00 10500,00 276

Ei olis järin paha sijoitus porukalla *vink*

Onkohan Suomessa mitään lakia, miten monta ihmistä saa asua samassa asunnossa/tietyllä neliömäärällä tms?

Jumankauta, mun kämppä on saman kokonen ja mä maksan siitä kuusinkertaisen summan pankille :D

--
info

Dementation

#78 • • Dementation wednesday?

Takyon, 24.4.2009 17:09:
Jumankauta, mun kämppä on saman kokonen ja mä maksan siitä kuusinkertaisen summan pankille :D

Sun kämppä ei oo Kajaanissa ja hei, jos lohduttaa, niin tuossa asunnossa ilman telkkaria oleminen on tulevaisuudessa ihan yhtä kallista kuin sunkin kämpässä *vink*

--

Yallu

#79 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi
Miksei tätäkin maksua voida sisällyttää laitteistojen sekä liittymien hintoihin? Piilomaksu olisi kaikista paras, silloin kaikki käyttäjät oikeasti maksaisivat käytöstä.

Mediamaksu laajakaistahintoihin!!
Wolverine

#80 • • Edited Wolverine
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU