Dokumentti Obamasta - älä katso jos elät pumpulissa

54 posts, 3 pages, 17,313 views

Umbala

#41 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

kuilun partaalla, 6.5.2009 10:15:

Jaaha. No ku ne faktat on faktoja. Ja Jonesin lässytykset lässytyksiä. Faktat, joita Jones pyörittelee ovat olleet tiedossa jo vuosikymmeniä, poliittinen eliitti syyhkyilee aina silloin tällöin, ei mikään varsinainen uutinen, ellei sit tosiaan ole elänyt pumpulissa.

Mutta kun suurin osa ihmisistä tuntuu elävän siinä pumpulissa. Videolta kun löytyy paljon faktaa, joka olisi monen hyvä tietää, mutta saattaa jäädä näkemättä, koska laitetaan koko pätkä foliohattuilun piikkiin.

Johtopäätelmät, esim "Kennedyn murhasi poliittinen eliitti" tai "Obama on kuin Hitler" ovat taasen kaukaa haettuja yhdistelmiä. Kaikenhan VOI selittää.

Ja siis pakko myöntää, toi Hitler vertaus oli vähän kaukaa haettu, mutta tehokeinona aika hyvä. Ja siis eihän sitä koskaan tiedä miten härskiksi meno seuraavan kahden-kolmen vuoden aikana muuttuu. *vink*

Noi suosittelemas linkit on ehdottomasti tarkistamisen arvoisia, ja sieltä löytyy aika mielenkiintoistakin tietoa siitä miten tähän nykytilanteeseen on tultu. Kuitenkin tämä kyseinen dokkari koskettaa meitä jokaista hieman lähemmin, joten jos aihe yhtään kiinnostaa, suosittelen ehdottomasti kyseisen pätkän katsomista.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

AcidR

#42 • • AcidR Serine (Distortion)
Nähty jokunen kuukaus sit, rupes vaan naurattaa kun kaikki nää ketä haastatellaan on jotain random räppäreitä ja koomikkoja :D

Onhan tossa varmasti paljon perää niinkun melkein kaikissa noissa conspiracy-dokkareissa mut edelleen osa on ihan hakemalla haettua sontaa ilman mitään foolproof näyttöä
Juhgu

#43 • • Juhgu Virnistelijä

Umbala, 27.5.2009 17:15:
---
Mutta kun suurin osa ihmisistä tuntuu elävän siinä pumpulissa. Videolta kun löytyy paljon faktaa, joka olisi monen hyvä tietää, mutta saattaa jäädä näkemättä, koska laitetaan koko pätkä foliohattuilun piikkiin.

No jos pätkässä on osa naurettavaa foliohattuilua, niin vaikea muuhunkaan tekstiin on suhtautua kovin luottavaisin mielin. :p Tässä ketjussa mainitaan että haastatellaan räppäreitä ja koomikoita ja sisältää obama=hitlervertauksia tjsp. Ei kyl hirveesti houkuttele katsomaan. :p

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Umbala

#44 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Juhgu, 27.5.2009 18:06:

No jos pätkässä on osa naurettavaa foliohattuilua, niin vaikea muuhunkaan tekstiin on suhtautua kovin luottavaisin mielin. :p Tässä ketjussa mainitaan että haastatellaan räppäreitä ja koomikoita ja sisältää obama=hitlervertauksia tjsp. Ei kyl hirveesti houkuttele katsomaan. :p

No mä en itse kamalasti foliohattuilua sieltä löytänyt, mutta kyseinen pätkä kuuluu pääteemaltaan "foliohattu" pätkiin. Se, että videossa on haastateltu räppäreitä sekä koomikoita on ehkä ennemminkin tehokeino saada kansa tajuamaan videon sisältö, koska räppärit sekä koomikot vetoavat kansaan vähän paremmin kuin analyytikot ja pankkiirit.
Toi Hitler vertaus on kyl vähän härski, mutta katsoithan sä varmaan sen Mikkosenkin Hitler vertauksen, ja tässä pätkässä kyseinen asia on esitetty vieläkin viihdyttävämmin ja huomattavasti paremmin aiheeseen sopivammin.

--

Jone

#45 • • Jone Archibald Haddock
Mua alkoi kummasti kiinnostamaan tämä topic Eurovaali-topicin muutamasta postauksesta johtuen ja oli ihan pakko katsoa ryhdyinköhän pienimuotoisesti bashaamaan aformia ihan turhan takia.

No, sit pystyin katsomaan tätä "dokkaria" ehkä viisi minuuttia pitäen sitä jatkuvalla syötöllä kammottavimpana populistisena paskana mihin olen aikoihin törmännyt. Nuf said.
Juhgu

#46 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Umbala, 27.5.2009 18:13:
---
Toi Hitler vertaus on kyl vähän härski, mutta katsoithan sä varmaan sen Mikkosenkin Hitler vertauksen

Katsoin joo (irkkilinkistä), mutta en pitänyt Mikkosta järin täysijärkisenä saati uskottavana tyyppinä, enkä todellakaan kuunnellut enempää sen höpinöitä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

aform

#47 • • aform

Jone, 27.5.2009 18:16:
Mua alkoi kummasti kiinnostamaan tämä topic Eurovaali-topicin muutamasta postauksesta johtuen ja oli ihan pakko katsoa ryhdyinköhän pienimuotoisesti bashaamaan aformia ihan turhan takia.

No, sit pystyin katsomaan tätä "dokkaria" ehkä viisi minuuttia pitäen sitä jatkuvalla syötöllä kammottavimpana populistisena paskana mihin olen aikoihin törmännyt. Nuf said.

Jone. Dokumentin keskimääräinen kohdeyleisö on tavallinen amerikkalainen. Tavallinen amerikkalainen on vielä toistaiseksi aika unen sekaisessa tv-apatiassa. Jos tälläiselle kaverille näyttää puhdasta excel dataa tai ranskalaisia viivoja 2 tuntia, ei hän jaksa katsoa sitä. Joten heille on kommunikoitava heidän ymmärtämillään tyylikeinoilla.

Pätkän tarjoama informaatio on se mikä siinä on oleellista. Tämänkin dokumentti näyttää vain muutaman pikselin isosta kuvasta. Vaikkakin monta erittäin tärkeää pikseliä.

Dokumentin alussa on jostain syystä siitä tehty traileri. Tuo traileri ei ole erityisen kertova ote sisällöstä. Sen funktio lienee puhtaasti provokaatio. Ne kriittiseen asiaan pureutuvat kohdat löytyvät pidemmältä.

Joku voisi kysyä multa, että miksi vaivaudun. Ehkä olen näitäkin foorumeita selaillut sen verran aikojen saatossa, että olen huomannut Jonen harrastavan ajattelua. Ehkä vaivaudun sen takia, että olisi mielenkiintoista jos saisin hänet ottamaan dokumentin haasteena. Koska vähän hömppäähän mitään on arvostella viiden minuutin perusteella.

Ja sanottakoon tähän, että mua ei kiinnosta mitkään foorumi pisteet tai mitä ne nyt oli. Mua kiinnostaa jos joku oikeasti osaa kuunnella ja yhdistää paperilla näkyviä pisteitä viivoin toisiinsa.

Koska henkilöt jotka hommia kulisseista pyörittää eivät leiki hiekkalaatikolla. He ei niin sanotusti pelleile. Kennedyn tapaus vaikkakin avoin sellainen antaa ehkä perspektiiviä asioihin.
Mitä tarkoitan sillä. Tarkoitan määräystä nro. 11110.

Kuva on iso. Mikä toisaalta pelottaa ja toisaalta tekee siitä mielenkiintoisen. Mä en lähtis tähän hommaan jos en olisi itse vakuuttunut. Sanottakoon, että olen nähnyt tarpeeksi., Moni kriittinen yksityiskohta / palapelin pala ei vaadi enää enempää todisitelua tai loogista kyseenalaistamista.

Kyseessä on polku ja jossain vaiheessa sillä polulla huomaa katsovansa maailmaa eri silmin. Sitä huomaaa, että jotain erittäin suurta on ollut meidän nenien edessä kaiken aikaa. Mutta kukaan ei ole opettanut meitä näkemään. *sydän*
ratas

#48 • • Edited ratas
Tää osuis paremmin 9/11-ketjuun, mutta se (911) on tässäkin ketjussa yllättäen vetäisty esiin ja mun nähdäkseni tää soveltuu tänkin keskustelun pääteemaan aika hyvin:
http://www.sciencenews.org/view/generic/id/44046/title/The_inner_worlds_of_conspiracy_believers

“It seems likely that conspiratorial beliefs serve a similar psychological function to superstitious, paranormal and, more controversially, religious beliefs, as they help some people to gain a sense of control over an unpredictable world,”
Jone

#49 • • Jone Archibald Haddock

aform, 27.5.2009 20:35:
Kirjoitus

Haaste vastaanotettu. Perehdyn dokumenttiin ehtiessäni ja annan sille mahdollisuuden.

Valitettavasti epäilen ettei se muuta oikein mitään. Kirjoituksistasi kaikuu mun korviini tällä hetkellä lähinnä se, että rämmit aika syvällä salaliittojen suossa. Jos joku kaunis päivä osoittautuu että olit niiden kanssa oikeassa niin lupaan nostaa käteni pystyyn ihmiskunnan korruptoituneisuuden edessä.
kuilu ja kummitus

#50 • • kuilu ja kummitus

Umbala, 27.5.2009 17:15: Mutta kun suurin osa ihmisistä tuntuu elävän siinä pumpulissa.

No, tossa dokkarissa ilmenevät faktat eivät ole mitään uusia paljastuksia. Kaikki se tieto on olemassa ja on ollut olemassa jo kauan. Mulla ainaki tuli mieleen, et toi Jones yrittää keksiä kaiken uudestaan voidakseen rahastaa sillä wanhalla tiedolla.

Videolta kun löytyy paljon faktaa, joka olisi monen hyvä tietää, mutta saattaa jäädä näkemättä, koska laitetaan koko pätkä foliohattuilun piikkiin.

Sen takia ne kandeeki tsiigaa sellasia dokumentteja, joissa ne foliohattujutut on minimissä, kuten aiemmin mainitut Adam Curtisin BBC'lle tuottamat dokkarit.

Kuitenkin tämä kyseinen dokkari koskettaa meitä jokaista hieman lähemmin

Millähän perusteella amerikkalaisen opportunistin ja ex-natsin hysteriaa lietsovat dokkarit "koskettavat jokaista hieman lähemmin", kuin useaan kertaan palkitun brittiläisdokumentaristin vastaavasta aiheesta pykäämät viiltävät analyysit???

Tinahattuilu, salaliitot, poliittiset ideologiat, nationalismi jne ovat tapoja täyttää kuolleen Jumalan mentävä aukko. Pakkohan nyt jonkin entiteetin on maailmaa ohjailtava, pakkohan jonkun on oltava absoluuttisen paha! Olkoon se sitten pilterperk, maailmanlaajuinen kalivaatti tai illunaamureiviminaatti. Vaikka todellisuudessa uskoisin, että sellainen täydellinen maailmanvalta on aika mahdoton. Valtaa johtajilla ja poliitikoilla on just niin paljon kuin niille annetaan.

Ja toisaalta ajattelun, uskonnon tai sananvapauden laittaminen lakiin, on kuin kirjaisi lakiin veden oikeuden ja vapauden alkaa kiehua sadassa asteessa. Suurin osa vapauksistamme ovat laeista ja tuomioistuimista riippumattomia, sillä kuten olemme huomanneet, jokainen asia, mikä on laissa kielletty, ei ole kuitenkaan mahdottomuus, laissa oleva kielto ei ole absoluuttinen este. JOS niin olisi, maailmassa ei olisi laittomuuksia.

"Skeptikko on henkilö, joka puhuu joistain asioista enemmän kuin muut." - L.W.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Umbala

#51 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

kuilun partaalla, 28.5.2009 09:31:

No, tossa dokkarissa ilmenevät faktat eivät ole mitään uusia paljastuksia. Kaikki se tieto on olemassa ja on ollut olemassa jo kauan. Mulla ainaki tuli mieleen, et toi Jones yrittää keksiä kaiken uudestaan voidakseen rahastaa sillä wanhalla tiedolla.

Kaikilta ei löydy samaa tieto/taito pohjaa kun sulta, ja ainakin mulle tossa pätkässä oli paljon uutta. Lisäksi jos katsojalla ei ole lainkaan muuta pohjaa kuin FOX:in uutiset, pitää niitä taustojakin hieman kartoittaa, eikös?

Millähän perusteella amerikkalaisen opportunistin ja ex-natsin hysteriaa lietsovat dokkarit "koskettavat jokaista hieman lähemmin", kuin useaan kertaan palkitun brittiläisdokumentaristin vastaavasta aiheesta pykäämät viiltävät analyysit???

No vaikka sillä perusteella, että kyseinen pätkä kertoo nykytilanteesta, ja nuo mainitsemasi dokkarit enemmänkin siitä miten ja miksi tähän on tultu. Joita siis voin myös suositella katsottavaksi, jos vain aika ja mielenkiinto riittää.

--

kuilu ja kummitus

#52 • • kuilu ja kummitus

Umbala, 28.5.2009 10:25: No vaikka sillä perusteella, että kyseinen pätkä kertoo nykytilanteesta, ja nuo mainitsemasi dokkarit enemmänkin siitä miten ja miksi tähän on tultu. Joita siis voin myös suositella katsottavaksi, jos vain aika ja mielenkiinto riittää.

Ok, mutta sanoisin, että nykytilanteesta kerrotaan ennemminkin Jonesin oma näkemys, jota ei verifioida. IMO jos ajanpuute on polttava, niin katsoisin ENSIN nuo BBC'n dokkarit, ja vasta sitten Jonesin omat tinahattujohtopäätelmät niistä faktoista. Muuten tosiaan voi tulla fiilis, että Jones on kexinyt jotain uutta ja ihmeellistä. Jonesin propaganda todellakin uppoaa parhaiten FOX nyyssien varassa pelanneelle, jolla ei ole kunnollista perustietoa aiheesta. ;)

Ja vielä kerran ne Adam Curtis linkit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Curtis
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Century_of_the_Self
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Trap_(television_documentary_series)
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Power_of_Nightmares

Nää kaikki löytyy videokooklesta ja juutuubista. Hakkaa Alex Jonesin ja Michael Mooren mennen tullen.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

siveys

#53 • • siveys lovely
Enpä ole pitkään aikaan nukahtanut kesken dokumenttia.

Sitten kun torkahtamiseni jälkeen yritin katsoa dokkaria loppuun niin ei vaan yksinkertaisesti enää kärsivällisyys riittänyt ja oli pakko lopettaa aivojen turruttaminen.. Pääsin kai lopulta jopa johonkin puolentoista tunnin kohdalle, että yrittämisen puutteesta ei voi syyttää :)

Käsitellyt asiat on varmaan suurimmaksi osaksi ihan todellisia, mutta eipä tuo substanssi oikein ainakaan omaa pumpuliani hetkauttanut.. Näin se maailma on jo pitkään pyörinyt ja näin se tulee pyörimään pitkään vielä tulevaisuudessakin..
aform

#54 • • aform
Päivitetty kolmella ajankohtaisella uutisvideolla (kommentti 2 tässä threadissä)