FURY 5th Birthday 4.9.2009 presents: PROTEUS vs. ORKIDEA @ HELSINKI

124 posts, 7 pages, 30,831 views

Club Fury

Posts: 317

#21 • • Edited Club Fury
- Elokuun ja syyskuun vaihteessa pyörähtää käyntiin klubituksessa ja Furyn webissä kilpailu.
Skabasta voit voittaa VIP -lippuja tapahtumaan!

- Helmikuun Cyberclub tapahtumassa jaossa olleet 2=1 liput ovat vielä näiden bileidein ajan voimassa.

- Tulemme toteuttamaan lavan kuten 7.2. tapahtumassamme. Erona on se, että lavan takaa on mahdollista kiertää ympäri. Saimme siitä paljon kiitosta Anne Savage bileissä. Savagessa toteuttu lava oli mainio, mutta ei sovellu isolle yleisömäärälle. Lava ja valotekniikka tulee olemaan näyttävä.





Proteus and Orkidea will unleash the f*cking Fury!
Freja

Posts: 8,775

#22 • • Freja Sihteeri
Meitsi on niin tääl reivaas. Eturivis.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

display23

Posts: 3,069

#24 • • display23
Proteus, Orkidea & Fury @ Bassoradio!!


Proteus, Orkidea ja Club Fury:n promoottori dj Galrav ovat Bassoradiossa Dark Side ohjelmassa ke 2.9.2009! Luvassa ennakkotunnelmia bileistä! www.basso.fi
Club Fury

Posts: 317

#25 • • Club Fury
Timetable:

21.00 – 22.15 Jnks
22.15 - 23.45 Galrav & Surreal & Orfeus
23.45 – 00.30 Anton Sonin
00.30 – 03.30 Proteus vs. Orkidea

Muutokset mahdollisia.


Condon timetable tulossa.
Sjel

Posts: 371

#26 • • Sjel Apprentice.
näyttää maukkailta bileiltä, eli kamera käteen ja mestoille ^^

--
Will work for bandwith. :)

Zeni-

Posts: 1,104

#27 • • Zeni- Funky Little Man
Lippu kourassa, eli täällä siis :)

--
Jos on korviaan myöten kusessa, kannattaa pitää suunsa kiinni.

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Stylet vittuun!

Club Fury

Posts: 317

#28 • • Club Fury
Valitettavasti Orkidea ei pääse kanssamme Bassoradioon, mutta miehen haastattelu tulossa pian tänne!
display23

Posts: 3,069

#29 • • display23
2314828929_fae59d3bc4.jpg


DJ ORKIDEA - Haastattelu:


Viikko vielä niin päästään vihdoin kuulemaan sun ja Proteuksen keikkaa! Mitkä ovat sun omat odotukset bileistä?

Erittäin hyvät fiilikset! Oon aina tykännyt soittaa monenlaisia keikkoja ja back-2-backit on aina hauskoja kokemuksia. Ja Harrin kanssa b2b-setti on tietty ekstraspessu.

Moni on ollut erittäin innoissaan keikastanne, mutta ovat kyselleet: "mitä se Tapsa oikein meinaa soittaa?". Kerro vähän mitä olette Proteuksen kanssa suunnitelleet. Omasta puolesta voin luvat, että en meinaa missata minuuttiakaan setistänne!

Jonkun verran ollaan puhuttu jo että mikä fiilis kummallakin on ja veikkaan että musaa tullaan kuulemaan tosi laidasta laitaan. Wanhaa 90-luvun alun trancea, acid technoa, psy-trancea, menevää uudempaa trancea, hard dancea, rave-klassikoita ja ehkä rikottuakin biittiä. 90%:sti vinyyliä eli tulossa läpileikkaus meidän levylaukkuihin viimeiseltä 15 vuodelta vahvalla old school-painotuksella.

Olet yksi niistä kavereista, jotka ovat aloittaneet rave-kulttuurin Suomessa ja vaikuttanut rankemman konemusiikin syntyyn. Harva bilettäjä tietää, että Proteus ja Neon kävi aikoinaan kuuntelemassa sun rave settejä, koska tiukempaa ei ollut. Kertoisitko vielä tarkemmin sun suhteesta rankempaan konemusiikkiin.

Silloin kun itse aloin soittamaan levyjä ja järjestämään laittomia yöbileitä 90-luvun alussa käsiteltiin konemusan koko kirjoa yleisesti vain "teknona". Trance oli vasta syntymässä ja vaikka melodinen matsku on maistunut alusta asti oon myös aina diggaillut rankemmasta musasta. 150bpm UK breakbeat, DJ Misjah tyylinen acid tekno, saksalainen vanha hard trance, Marco V-henkinen tech trance, Man With No Namen hapokas Goa-tranca, Hardfloorin acid... Vuosien varrelta löytyy hillitön määrä erilaisia "rankemman musan" alle meneviä biisejä mitkä on olleet omia voimasoittoja. Raven kulta-aikoina mun settien tempo saattoi helposti olla 150-160bpm.

Neon ja Proteus oli tosiaan ihan vakkarinaamoja Nessin vanhoissa isoissa raveissa ja meidän laittomissa yöbileissä mitä järkättiin. Olin just viime viikonloppuna Säteen synttäreillä ja iso osa lopun klasariputkesta oli vakkaribiisejä 90-luvun alkupuolen omissa seteissä.


Olet ollut Fury:ssa kolme kertaa aikaisemmin keikalla. Lahdessa kahdesti, joista toinen b2b Miika Kuisman kanssa sekä Nosturissa vedit unohtumattoman rave setin meidän kolmansissa synttäreissä. Mitkä ovat sun omat ajatukset Club Furysta?

Fury on ehdottomasti 2000-luvun parhaita "uusia" klubeja. Tekijöiden hyvä fiilis, asialle omistautunut ja positiivinen yleisö, halu tehdä mielenkiintoisia line-uppeja, laadukas toteutus ja yleinen hyvä meininki näkyy aina ja kantaa pitkälle. Ja hienoa että löytyy pitkäjänteisyyttä jaksaa tehdä asioita kunnolla pitkään. Liian moni hyvä klubi on kuopattu vuoden tai kahden jälkeen.

Kerro vielä loppuun muutama biisi, jotka varmasti kuullaan 4.9. Hesarilla.

Paha luvata mitään 100% varmasti mutta Mayday Anthem, House of House, Iron Raver, Access ja Dominator on ainakin vahvoilla. Varmasti tullaan kuulemaan paljon klasareita mutta toivottavasti myös vähemmän tunnettuja helmiä.
lohikarme

Posts: 1,730

#30 • • lohikarme RitariVittupää
Viikko! :)

--
Qualis artifex pereo

Ro||e

Posts: 90

#31 • • Ro||e
liput taskussa, paikalla iskussa

--
TOS YHES KOHAS ON SÄRÖBASSO NII TÄÄ EI OO MTN TUNNELIHARDCORE KYRPÄJYRÄÄ VAAN TUNNELBAANAHARDCORE ANUS SALVAA

atsu

Posts: 173

#34 • • atsu
Liput hankittu, täältä tullaan!!
*nauru**antihali*
Avatar
#35 • • Muussika Guest
Tulis neljännesvuosisata täyteen 6.9., nää oli synttärikekkeröintisuunnitelmissa parin päivän etulyöntiasemalla, mutta työtä pukkaa 22 asti. :/ Seuraavana päivänä tosin iltavuoro, joten jos vaan henki pihisee, niin jospa näihin kykenisi mukaan. :)
Lime_

Posts: 401

#36 • • Lime_
Ai hitsi.. olis ollu niin kiva päästä bilettämään tännekkin, kun oli niin hyvät kekkerit viimeksikin, mutta tutkailemalla juna-aikatauluja voin melko varmaksi sanoa, että jää nämäkin bileet näkemättä, kun ei autollakkaan viitsisi lähteä reissuun ja pitäisi vielä lauantainakin jaksaa bilettää.
display23

Posts: 3,069

#37 • • display23
10954648126c4.jpg


ANTON SONIN - HAASTATTELU


Soitat perjantaina Club Fury:n synttäreillä
dj/live setin, joka koostuu vain sun omasta tuotannosta.
Vastaavaa keikkaa et ole aikaisemmin soittanut.
Jännittääkö keikka ja mitkä ovat odotukset bileistä?


Jännittää hyvällä tapaa ja odotukset illasta ovat korkealla.

Olet noussut muutamassa vuodessa yhdeksi lupaavimmaksi
trance tuottajaksi Suomessa. Olet julkaissut parikin biisiä
tosi isoilla levy-yhtiöillä. Mä muistan kun ensimmäistä
kertaa kuulin sun dj keikan Pitäjänmäen nuorisotalolla. Soittelit
hc:ta ja olit 13 vuotta vanha :) Mitä itse tuumailet
sun nopeasta noususta Suomen eturivin konemusiikki artistiksi?


Tietenkin se on vaatinut todella paljon työtä ja ehkä vähän tuuria saada
oikeat ihmiset ympärille oikeaan aikaan. Ja olen myös todella kiitollinen
kaikille jotka ovat tehneet mahdolliseksi sen mitä olen tähän mennessä
saavuttanut.

Olet viettänyt viime aikoina paljon aikaa studiolla
ja ilmeisesti kuulokin on jo melkein mennyt?!
Minkälaista settiä kuullaan perjantain Furyssa?
Oletko mahdollisesti saanut tuotettua uusia hittejä?


- Vuoden alussa pääsin tekemään musiikkia kuuluisalle Helsinki Vibe
studiolle missä mm. Heikki Liimatainen, Super8 & Tab, K-System ja Miika
Kuisma ovat tehneet biisejänsä. Täällä onkin sitten tullut vietettyä
paljon aikaa ja olen tuottanut musiikkia paljon muille artisteille sekä
saanut valmiiksi muutaman uuden kappaleen ja remixin mitkä varmasti
kuullaan myös Furyn 5v synttäreillä. Korvat ovat tietenkin rasittuneet
pitkien studiopäivien ja keikkailun takia joten tinnitystä on välillä
ilmaantunut. Pitää muistaa useammin pitää tulpat päässä!


Muutama vuosi sitten soittelin sulle ja pyysin sua Club Fury:n
residentiksi. Pyrimme silloin nostamaan uusia nimiä
esille. Näin ollen ollaan kuultu sua todella usein
Fury bileissä. Olet ollut myös vakiokasvö meidän
muissa klubeissa. Mitkä on sun omat fiilikset
Club Furysta?


Tietenkin olin sillä hetkellä yllättynyt koska oma musiikkilinjaus on
ollut erilainen kuin Fury:n muilla artisteilla, Fury on kuitenkin
mielestäni tällä hetkellä yksi onnistuneimmista brändeistä suomessa
onnistumalla sekoittamaan musiikkia tapahtumiin breiksistä, housen ja
trancen kautta rankempaan saundiin joten line-upit ovat olleet todella
jännittäviä joka kerta.


Jos saisit joskus valita yhden kotimaisen artistin
kenen kanssa mieluiten soittaisit b2b keikan, kuka se olisi?


Yhteiskeikka suomalaisen Super8 & Tab duon kanssa olisi varmasti
mielenkiintoinen!





Anton Sonin tänään mun ja Proteuksen kanssa Bassoradiossa!
Dark Side klo: 22-00 www.basso.fi 102,8 mhz
display23

Posts: 3,069

#39 • • display23
006.jpg

PROTEUS - HAASTATTELU


Perjantai ja sun keikka Orkidean kanssa lähestyy. Mitä odotat bileiltä ja etenkin teidän
b2b keikasta?


Todella innolla keikkaa odottelen ja olemme Orkidean kanssa suunnitelleet ja fiilistelleet tulevia biisejä! Uskon että tulee todella upeat bileet ja Furyn tuotantotason tuntien myös perkuleen hyvin toteutetut!
Mulle ja Tapsalle tää on todella hauskaa ja harvinaislaatuista herkkua päästä soittamaan yhdessä. Ensimmäisen kerran soitettiin pieni slotti yhdessä mun 25v synttäreillä 2002 ja 2004 vedettiin Tampereella ”Orkidea/Eliot Ness/Proteus” tripla-yhteiskeikka jossa meno ylsi aika hurjaksi ja tais kaikilla olla aika ”katatoninen” tila päällä ha ha ha!!!
Anyway tällä perjantain yhteiskeikalla ajattelin olla täysin ilman nesteytystä…;)


Orkidea jo lupaili, että setissänne käydään läpileikkaus levylaukkuihinne eli kuullaan
mm. vanhaa ravea ja uutta pauketta sekaisin. Mitä kaikkea olet itse kaavaillut soittavasi?


Jebulis ollaan ajateltu settiä siltä kantilta että vedetään aika vapaasti toista tukien, eli rakennetaan yhdessä 3 tunnin setti ekoista iskuista lopun kliimaksiin. Tullaan kumpikin vastaan perinteisissä omissa tyylisuunnissamme ja teemme niin sanotun ”Proteus-Orkidea” setin jolla ei välttämättä ole täysin tekemistä kummankaan ukkelin peruspoljennolla. Näin saadaan aikaiseksi jotain uniikkia ja ei ole mitään turhia ”pakko-biisejä” tai muita sidonnaisuuksia etc. Kumpikin meistä on paatuneita levyn kerääjiä joten paljon olisi soitettavaa, ja niin kuin Orkidea jo mainitsikin, läpileikkausta eri aikakausilta tulee ehdottomasti. Itse mielelläni, aina kun on mahdollista, soitan oldschool kamaa ja sitä varmasti kuullaan ja 95% vinyyliltä.


Käsittääkseni urasi alussa soittelit psykeä. Muistan myös, että olet joskus vetänyt
Hallmarkissa trance keikkaa. Kerro lyhyesti mitä kaikkia musiikkityylejä olet
urasi aikana käynyt läpi?


Jaahas onhan niitä vaikka mitä… Perusjuttuna on se että Proteus on rankkaa tanssimusaa eri tyylilajeja sekoitettuna (näin kolmannessa persoonassa sanottuna ha ha ha!), mutta koska tykkään musiikista erittäin laidasta laitaan, soittelen välillä special settejä.
Mun ekat keikat soitin psykeä 1995-97 ja muutin tyylini sen jälkeen rankaksi. Soittelen vielä psyke-settejä silloin tällöin ja kerään levyjä totta kai. Trance keikkoja on tullut tehtyä muutama vuosien varrella ja se on todella kivaa vaihtelua välillä mun synkkään normikamaan. Joskus taasen tulee soitettua pelkästään puhdasta industrialia tai metallia. Muutamia chill out keikkojakin on tullut tehtyä ja yksi house keikka jolloin mut kannettiin tajuttomana niska-perse-otteella keikkapaikalta ha ha!!! Nyt naurattaa mut silloin ei…


Ollaan kuultu sun settejä Furyssa monesti, muistaakseni viisi kertaa! Sun kanssa on aina
ollut tosi hauska tehdä yhteistyötä. Mitkä ovat sun omat fiilikset Club Furysta?


Fury on ehdottomasti yksi Suomen tasokkaimpia ja ammattitaitoisimpia tapahtumaorganisaatioita. On aina suuri ilo soittaa teidän tapahtumissa ja olette muutenkin pirun mukavaa porukkaa ha ha!! Jokaisella kerralla on ollut tunnelma katossa. Fury on tehnyt upean uran ja uskon että matka jatkuu vielä pitkään!!!

Loppuun pitää vielä kysyä, että muistatko milloin ja missä tapasit Orkidean ensimmäisen
kerran? Orkidea kertoi, että kävitte Neonin kanssa usein heidän ensimmäisissä
yöbileissään 90-luvun alussa.


Todella vaikea muistaa mikä oli eka kerta kun ”mä sut kohtasin” mutta joo todellakin kahlattiin Neonin, Friikin ja mun broidin kanssa 90-luvun alun bileitä tiuhaan tahtiin… tais olla Oranssin yökemuissa -93 tai Lepakossa tai Sörkän jo edesmenneillä varastomestoilla tai Kallion ja Torkkelinmäen lukiossa jossa oltiin saman aikaan tai jossain ”Maan” ja ”Taivaan” väliltä!;)
Kriss G

Posts: 1,492

#40 • • Kriss G Wir brauchen bass
CONDO Pres. DIRTY RAVERS LOUNGE

21.00-22.00 Dirty raver Lydok
22.00-23.00 Dirty raver Mange
23.00-00.00 Funky raver Tan-Man
00.00-01.30 Dirty raver Kriss G
01.30-02.30 Live raver Turismo (LIVE)
02.30-03.30 Dirty raver Kinli

Housee teknoo elektroo patonkitransee breiksii trancee ja hardhousee chekchek bileet yläkerrassa ilman välimerkkejä!!

Condo sez: RAVERAVERAVE!

--
DESTROY ALL HIPPIES