Äänituotannon/tekniikan opiskelusta

50 posts, 3 pages, 36,442 views

villelope

Posts: 2,846

#21 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Funktion, 9.3.2009 14:27:
Kohtis ristiriitaista infoa täällä ja muualla päin interwepsiä on näistä pääsykokeista, sisäänpääsyvaatimuksista yms. :D


Ko. laitosta käyvien ja sieltä valmistuvien puheisiin kannattanee kuitenkin luottaa. Rx ja Serotonot ovat nykyisin vielä laitoksen kirjoilla, niin kyllä he varmaan jostain tietävät.

Muutenkin talosta on valmistunut ihan pätevää porukkaa. Eräältäkin vuosikurssilta valmistui Life in Streamsin molemmat jätkät, Arto Kumanto, Peaktwinsin Jussi, eurodance yhtye Dacian pojat sekä koko Teräsbetonin bändi.

Et ei se nyt läpeensä paska laitos voi olla.
Funktion

Posts: 1,720

#22 • • Funktion over 9000

Loopy, 9.3.2009 16:59:
---
Funktion, 9.3.2009 14:27:
Kohtis ristiriitaista infoa täällä ja muualla päin interwepsiä on näistä pääsykokeista, sisäänpääsyvaatimuksista yms. :D

---

Ko. laitosta käyvien ja sieltä valmistuvien puheisiin kannattanee kuitenkin luottaa. Rx ja Serotonot ovat nykyisin vielä laitoksen kirjoilla, niin kyllä he varmaan jostain tietävät.

Muutenkin talosta on valmistunut ihan pätevää porukkaa. Eräältäkin vuosikurssilta valmistui Life in Streamsin molemmat jätkät, Arto Kumanto, Peaktwinsin Jussi, eurodance yhtye Dacian pojat sekä koko Teräsbetonin bändi.

Et ei se nyt läpeensä paska laitos voi olla.



Ei ei, siis enhän mää mitään epäillytkään heidän puheita! :) Enkä missään tapauksessa laitoksen pätevyyttä.

Lähinnä siis nauratti se kuinka täällä ja esim. muusikoiden.netissä on niin paljon erilaista tietoa pääsykokeista ja niistä pääsyvaatimuksista. :)

*piis*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

DJ Rx

Posts: 2,527

#23 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

Funktion, 9.3.2009 17:02:
---
Loopy, 9.3.2009 16:59:
---
Funktion, 9.3.2009 14:27:
Kohtis ristiriitaista infoa täällä ja muualla päin interwepsiä on näistä pääsykokeista, sisäänpääsyvaatimuksista yms. :D

---

Ko. laitosta käyvien ja sieltä valmistuvien puheisiin kannattanee kuitenkin luottaa. Rx ja Serotonot ovat nykyisin vielä laitoksen kirjoilla, niin kyllä he varmaan jostain tietävät.

Muutenkin talosta on valmistunut ihan pätevää porukkaa. Eräältäkin vuosikurssilta valmistui Life in Streamsin molemmat jätkät, Arto Kumanto, Peaktwinsin Jussi, eurodance yhtye Dacian pojat sekä koko Teräsbetonin bändi.

Et ei se nyt läpeensä paska laitos voi olla.

---


Ei ei, siis enhän mää mitään epäillytkään heidän puheita! :) Enkä missään tapauksessa laitoksen pätevyyttä.

Lähinnä siis nauratti se kuinka täällä ja esim. muusikoiden.netissä on niin paljon erilaista tietoa pääsykokeista ja niistä pääsyvaatimuksista. :)

*piis*



Joo allekirjoittanut lähinnä heitti yleistä jargonia yleisesti ilmoitetuista pääsyvaatimuksista, käytännön kokemuksiahan meikäläiseltä ei ko. kouluhauista näitä muutamaa lukuunottamatta ei ole. Lisäksi tuota meidänkin HOPSia on muutettu tässä 3 vuoden aikana niin paljon parempaan suuntaan lähinnä opiskelijoiden toiveiden mukaan, että tuo meidänkin linja on ihan erillainen (=vitun paljon parempi ja selkeämpi) uusilla opiskelijoilla kun mitä 05 / 06 aloittaneilla *nauru*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

rjv

Posts: 731

#24 • • rjv neuron tuoppi kiitos
03 aloittaneilla toi meiniki ei virroilla ollu nii paras.

nimim. dropout :P
DJ Rx

Posts: 2,527

#25 • • DJ Rx FINRG Recordings

rjv, 10.3.2009 01:31:
03 aloittaneilla toi meiniki ei virroilla ollu nii paras.

nimim. dropout :P



Joo täällä on meininki "vähän" muuttunut siitä, teil taisi olla studiotilatki vielä pommarissa :D

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

villelope

Posts: 2,846

#26 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Onko Virroilla mahdollista opiskella aikuisopiskelijana, eli iltaopintoina, vai onko siellä kaikki tutkinnot päiväpainotteista "nuoristotutkinto-opiskelua"?
DJ Rx

Posts: 2,527

#27 • • DJ Rx FINRG Recordings

Loopy, 10.3.2009 09:42:
Onko Virroilla mahdollista opiskella aikuisopiskelijana, eli iltaopintoina, vai onko siellä kaikki tutkinnot päiväpainotteista "nuoristotutkinto-opiskelua"?



Ei taida olla mahdollisuuksia opiskella muuten kuin päiväpainoitteisena AMK tutkintona täällä, suuri osa opettajista asuu ympäri suomea (näin ollen joutuisivat olemaan täällä 24/7) ja iltaisin studiotilat ovat käytössä opintoihin liittyvissä tuotannoissa.

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

villelope

Posts: 2,846

#28 • • villelope Lope of Lope & Kantola

DJ Rx, 10.3.2009 09:47:
---
Loopy, 10.3.2009 09:42:
Onko Virroilla mahdollista opiskella aikuisopiskelijana, eli iltaopintoina, vai onko siellä kaikki tutkinnot päiväpainotteista "nuoristotutkinto-opiskelua"?

---

Ei taida olla mahdollisuuksia opiskella muuten kuin päiväpainoitteisena AMK tutkintona täällä, suuri osa opettajista asuu ympäri suomea (näin ollen joutuisivat olemaan täällä 24/7) ja iltaisin studiotilat ovat käytössä opintoihin liittyvissä tuotannoissa.


Jeas. Pitää sitten pohtia vähän omia arvojaan (+ lompakon syvyyttä ja lainan määrää), jos sinne haluisi kirjoilla tulla.

Mut jonkin sortin excursion vois kyllä heittää paikan päällä ennen yhteishaun alkamista.
DJ Rx

Posts: 2,527

#29 • • DJ Rx FINRG Recordings

Loopy, 10.3.2009 09:54:
---
DJ Rx, 10.3.2009 09:47:
---
Loopy, 10.3.2009 09:42:
Onko Virroilla mahdollista opiskella aikuisopiskelijana, eli iltaopintoina, vai onko siellä kaikki tutkinnot päiväpainotteista "nuoristotutkinto-opiskelua"?

---

Ei taida olla mahdollisuuksia opiskella muuten kuin päiväpainoitteisena AMK tutkintona täällä, suuri osa opettajista asuu ympäri suomea (näin ollen joutuisivat olemaan täällä 24/7) ja iltaisin studiotilat ovat käytössä opintoihin liittyvissä tuotannoissa.

---

Jeas. Pitää sitten pohtia vähän omia arvojaan (+ lompakon syvyyttä ja lainan määrää), jos sinne haluisi kirjoilla tulla.

Mut jonkin sortin excursion vois kyllä heittää paikan päällä ennen yhteishaun alkamista.



Jeh, tänne vaan, pistä kommaa jos olet tulossa käymään täälläpäin, voin vaiks henk koht näyttää fasiliteetit ja kertoo hieman mitä kaikkea täältä löytyy :)

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

lilius

Posts: 719

#30 • • lilius

Pekko Haimi, 9.3.2009 07:18:
Itsellä menossa kolmas ja viiminen vuosi Orimattilassa ja ei voi muuta kuin kehua koulua! Todella kattava paketti opetusta musiikin tuotannosta ja äänittämisestä soittamiseen, teoriaan ja historiaan.



Taitaa olla yks parhaimpia.. ja tähän lisäks, jos alkaa Suomen räntäsateet sekä kiree meininki tympii.. niin voisin vaikka suositella tätä:

http://www.saebyronbay.com/

Noilla on paikkoja muuallakin päin,.. mut toi kyseinen paikka auttaa noihin edellämainittuihin ongelmiin täällä suomes. Ja voi vaikka opiskella myös eri paikois.. miksei toimis jatko-opiskelunakin. =)


- jussi
e2

Posts: 3

#31 • • e2

Funktion, 8.3.2009 21:53:
---
DJ Rx, 8.3.2009 21:03:
---
Funktion, 8.3.2009 12:18:
Tuo on muuten kohtalaisen jännä, että Orimattilaan on vaikeampi päästä.

No, kyllähän tuo koskettimien soittaminen sujuu jotenkuten, ja jotain jopa musiikin teoriasta tiedän. Nuotteja tosin en lue, mikä on varmaan iso miinus.. :/ Tai siis, kyllähän nuottiviivastolta perus G-avaimella löydän c-d-e-f-g-a-h, mutta siihen se sitten jääkin. :D

Noh, ei muuta kun opettelemaan :D

---


Joo en mä tiedä onko sinne varsinaisesti vaikeampi päästä, siellä on vain erilaiset valintakriteerit kuin esim. Virroilla. Itsellä meinas kans usko loppua ku sinne hain useamman kerran, sit alko vituttaa toi kyseinen skole niin paljon etten jaksanu enää hakee sinne ja törmäsin ihan tsägällä yhteen vanhaan kaveriin joka oli silloin opiskelemassa täällä Virroilla. Hain sitten tänne, tein ennakkotehtävät, kävin pääsykokeessa ja pääsin ekalla ineen.

Jos nyt en ihan väärin muista ni 3/3 verran pitäs teoria asioita Orimattilaan osata, eli suht kattava pläjäys teoriaa kuten nelisoinnut, niiden tehot ja käännökset, tahtilajit sekä kaikki sävellajit, modulaatiot sekä yleisimmät diktaatin muodot pitäs handlaa (ja muistaakseni jotain sovitusjuttuja) ja muistaakseni ainakin opistotason paperit piti ainakin silloin jostain soittimesta löytyä. Ja niin todellakin nuotit pitäs kyllä molemmissa koulussa osata, tosin en kyl osaa täysin varmaksi sanoo et osaako meidänkään luokalla kaikki edes notaatiota kunnolla. Itellä oli 10 vuotta musiikinteoriasta taukoo, korjasin asian käymällä pari vuotta teoriaa uusiks opistolla, nyt homma kyllä aika hyvin hanskassa.

Omien tietojen mukaan Virrat taitaa olla ainoa paikka suomessa johon ei ole pääsyvaamuksena siis tuo 3/3, mutta opiskelupaikan saaminen täältä on varmaankin ihan samaa tasoa kuin muuallakin. Veikkaan että jotain 15-20% luokkaa on valittavien määrä vuosittain tännekin, kämppis taisi päästä kolmannella yrittämällä tänne ineen.

edit: Löyty toi 3/3 sisältö http://www.havanto.fi/Musiikki/teoria3.html

---


Tjahas..

Noh, kiitos tuosta, eipä tässä voi muuta todeta kuin että onneks tuli haettua muillekin aloille! :/ Noh, ehkäpä sitä sitten pitää ruveta ihan vaan tosissaan opiskelemaan musiikin teoriaa ja yrittää joskus uudestaan.


Hmm.. joo. Itse pistin just hakemuksen menee ja ainoastaan tuonne Orimattilaan. Ois ehkä pitäny tää lukea ensin.. Osaan just just duuri- ja molliasteikot enkä oo varma osaanko niitäkään nyt teoreettisesti "oikein" käyttää, enemmin kuulopohjalta musiikkini sävellän. Noh, täytyypä sitten tuossa AMK-haussa pistää vähän muittenkin alojen vaihtoehtoja kuin tuo Virrat mihi oon kans hakemassa.
e2

Posts: 3

#32 • • e2
Nojaa, nyt kun luin ketjun loppuun niin ei enää niin pahalta tunnu. Täytyy kuitenki tehdä nuo PIRAMKin kirjalliset tehtävät kunnolla, tuon radiomainoksen (mikä siis oli tänäkin vuonna ennakkotehtävänä) oonkin jo vääntänyt. Vaikuttais kumminki siltä että nuo Virrat ois enemmänki mun juttu, kun selkeästi enemmän mulla on kumminkin osaamista ja kiinnostusta tosta ääniteknologisesta puolesta kuin itse "musiikin osaamista".
Funktion

Posts: 1,720

#33 • • Funktion over 9000
Se ois tiistaina sitten pääsykokeet Orimattilassa. Demo valmiina ja nyt jännittää aika huolella!

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Funktion

Posts: 1,720

#35 • • Funktion over 9000
Nyt sitten iski se ihan järkyttävä epävarmuus tuosta omasta demosta.

Sisältää siis 5 lyhyttä clippiä:

1. Soundtrackmenoa, jousia ja akustista kitaraa
2. Kaverilleni tekemä rap-biitti, pianoa ja selloja.
3. Samba/salsa-whatever latinorallatteluu, pianoa ja torvia.
4. Konerokkia, funkahtavaa kitaraa ja kunnon särökitaraa.
5. Popahtavaa vokaalitrancea.

Onkohan tuo kannattavaa laittaa montaa eri genreä mitä on tuottanut? Itte järkeilin että on, hyvähän tuo pitäisi olla, että esittelee laajaa valikoimaa?

jännitysperkelemaximus!

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

gerry

Posts: 979

#36 • • Edited gerry
Tuli käytyä tänään Orimattilassa nähtyä ja koettua. Jos oisi ollu fiksu ni oisi tietysti voinut tarjota jollekki kyytiä samalla!? No enivei, 28.04 kello 13 ryhmäs olin.

Itse oon ainaki hyvin itsevarma. Olen enemmän kuin tyytyväinen demooni ja mielestäni myös kokeet olivat tooodellakin helppoja ja onnistuivat hyvin. Loppu on sitten hakijamäärästä kiinni. Mikäli ei tule valituksi on vaan paska mäihä.

Myös Virroille tuli haettua. Siitä en osaa vielä mitään sanoa. Omalta osaltani tein ainakin kattavan ceeveen ja demon:)


Jännitetääään.....


PS. Funktionille neuvot vähän myöhässä mutta kuitenkin. Kannattaisi vaan laittaa OMASTA mielestä ne parhaat jutut joissa on eniten ITSE ollut mukana ja jonka takana seisoo. Pysy coolina ja oo "artisti" ni loput menee omalla painolla;D Ei siel oo tarkoitus ketään maikkoja ym. mielistellä.

--
by B.C.S

e2

Posts: 3

#37 • • e2
Joopajoo, Orimattilassa tuli pääykokeissa sillon käytyy ja vaikee sanoo miten meni, saatto mennä tosi hyvinkin tai sit aika perseellee. Ne "Kui monta nuottia soi?" tehtävät oli itellä vähä epävarmoja ja kahen saman biisin eri versioiden erojen huomaamine oli itelleni tosi hankala. Se enkkutekstin kääntäminen taas oli tosi helppo. No, ei kai täs enää kovin kauaa tarvii oootella ku tuloksia kuuluu. Ja Vrroille tuli tänää kutsu, et eipä se radiomainostehtävä sit kovi huonost ainakaa menny :)
gerry

Posts: 979

#38 • • gerry
Tänään tuli nähtyä ja koettua myös meininki Virroilla. Pakko sanoa että olen myyty. Päivän tutustuminen koululla ja jubailu toisten oppilaitten/maikkojen kanssa sai mut kyl vakavasti harkitsevan muuttoa sinne tuppukylään ja omaisuuden myymistä.........

Nyt vaan sitten kait jännittämään!;)

--
by B.C.S

gerry

Posts: 979

#40 • • gerry
Hmph..

Kertokaas ne jotka ootte päässyt kyseisestä koulusta miten on duunia ym. riittänyt? Vai pitikö mennä opiskelemaan vielä jotakin "oikea" alaa... heh..

Kiinnostaa lähinnä et tuleeko sieltä tekijämiehiä joille on töitä jolla voi vaivatta elää ja olla vai valmistuuko sieltä helvetin päteviä musiikin harrastelijoita joille riittää vain satunnaisia pätkätöitä?

Kaikki on tietysti itsestään kiinni mut kuvitellaan et motivaatio ei olisi ongelma ja skillsitkin kohtalaiset:)

Kyselen ihan vaan siksi että tulin valituksi kyseiseen kouluun. Vapaaehtoisesti ei tekisi mieli luopua kaikesta (mukaanlukien töistä) ihan vaan siks että olisi vähä pätevämppi kaveri tekemään satunnaista keikkahomma myyjän palkalla....

--
by B.C.S