K-System Remix Kilpailu

60 posts, 3 pages, 15,431 views

Seke

Posts: 33

#41 • • Seke
Kiitokset Kimmolle ja energyn juontajalle hyvästä palautteesta tekeleestämme, potkii mukavasti eteenpäin 1½ sijoituksesta huolimatta! ;) Itse olin viettämässä pacifique-iltamia ja päivystin hotellilla läppärin edessä tunnin 'tuloksia' ja jouduin taistelemaan neljää urosta vastaan kuunnellaanko radio nrj:tä vai hardstyleä. Terveiset huonekavereille prkl.

Ja onnea voittajalle!!! :-)

p.s. Tullaan KimmoKoo morjestamaan teikäläistä ens viikonlopun virtual factory kemuihin kun tännepäin olet eksymässä
Mechanik

Posts: 42

#42 • • Mechanik Koneistaja

KimmoKoo, 7.3.2009 22:56:


Se olisi tosiaankin ollut älytöntä jos ei olisi saanut lisätä omia soundejaan
kuten esim. rumpuja remiksiin. :)

Onneksi muutama rohkea ihminen viitsi ottaa selvää noista säännöissä
hämmennystä aiheuttaneista kohdista sähköpostitse jonka myötä huomasin
jonkun käynees sorkkimassa sääntöjä ja saimme korjattua säännöt tuonlaisiksi
kuin Ville Lope aikaisemmin postitti tähän ketjuun.




Noh helvetti. Liian myöhään huomasin tuonkin jos se oli sitten korjattu tuonne :(
TL24

Posts: 25

#43 • • Edited TL24 TL24
Kappale hyvä mutta itse kilpailu ihan surkea, miten kukaan saa inspistä ruveta tekemään mitään noilla palkinnoilla, pitäisi tuosta jo saada käteistä taskuun jos kilpailla meinaisi. Ei näin järjestetä mitään.

Toinen juttu on tuo paljon puhetta niittänyt deadline?

Kukaan ei kehittele hyvää miksausta kuukaudessa, toiseksi mitä kukaan tekee noilla padeilla ym. ylimääräisillä ääniraidoilla miksatakseen, ainoastaan vokaalit ja midi-tiedostot riittäisivät. Nyt tulee todella paljon ns.parissa tunnissa huitaistuja versioita netti täyteen.

10. vuoden juhlakisa ei ainakaan minun mielenkiintoani herättänyt, ainakaan palkintojen suhteen. Ei tuosta hyödy kukaan, mieluummin kauppamateriaaliksi remix-sinkku ja oma osa rahoista voittajan tilille.

--
Timo "TL24" Lehikoinen

TL24

Posts: 25

#44 • • TL24 TL24
Jotain hyvää: Ainoa hyvä puoli olisi tuoda nimeä enempi esiin tämän kisan kautta. Ei pahemmin silti henkilökohtaisesti innostanut.

--
Timo "TL24" Lehikoinen

gerry

Posts: 979

#45 • • Edited gerry

TL24, 9.3.2009 17:53:
Kappale hyvä mutta itse kilpailu ihan surkea, miten kukaan saa inspistä ruveta tekemään mitään noilla palkinnoilla, pitäisi tuosta jo saada käteistä taskuun jos kilpailla meinaisi. Ei näin järjestetä mitään.

Toinen juttu on tuo paljon puhetta niittänyt deadline?

Kukaan ei kehittele hyvää miksausta kuukaudessa, toiseksi mitä kukaan tekee noilla padeilla ym. ylimääräisillä ääniraidoilla miksatakseen, ainoastaan vokaalit ja midi-tiedostot riittäisivät. Nyt tulee todella paljon ns.parissa tunnissa huitaistuja versioita netti täyteen.

10. vuoden juhlakisa ei ainakaan minun mielenkiintoani herättänyt, ainakaan palkintojen suhteen. Ei tuosta hyödy kukaan, mieluummin kauppamateriaaliksi remix-sinkku ja oma osa rahoista voittajan tilille.



Kauheeta tilitystä:).

Mutta, tyhmä kysymys, kuukaudes ei kukaan kehitä hyvää miksausta? Mitä ihmettä:D?? Viikko on yleensä aivan riittävän pitkä aika (myöskin yleensä minimi). Ei tietenkään voi kaikkien puolesta puhua mut myöskään ei voi sanoa et KUKAAN ei kuukaudes kehittele hyvä miksausta;) Se on paskapuhetta. Siinä ajassa jotkut ovat tehnyt jo pitkäsoitonkin....

Toiseksi mua hämmästyttää toi itkeminen midien puutteesta. En ole mikään kultakorva mutta tuossakaan biisissä ei ollut mitään mitä ei voisi korvakuulolla pimputella muutamassa minuutissa. En voi kaikkien puolesta puhua taaskaan mutta itse arvostan enemmän sampleja sillä noin saadaan artistin uniikki saundi aina jollakin tavalla omaan remixiin mukaan.

Onks se sit jännä lätkiä Vanguardista presetit midiraitojen päälle ja wolaa, se on siinä? Ehkä..... Mut siistimppää kun on alkuperäisiä sampleja jolloin säilyy edellisen artistin luomuksetkin mukana. Mistä revit joittenki artistien uniikkisaundit pelkkä midifailista? Kyseisessäkin remixipaketissa oli minusta todella käyttökelpoisia sampleja! En itse olisi saanut esim. JUST tuollaisia padeja mistään?!

Ja kolmanneksi mua niiQu niin vituttavat tuollaiset itkemiset siitäkin kun jotakin on liikaa:D No jos sitten olisi olla pelkkä voksut ja midi oltais itketty ku ei oo muita sampleja... Se remixipaketti olisi vissi pitännyt olla 10gigatavun kokoinen paketti jossa ovat:

midit, soinnut, samplet, softan faili jolla biisi väsätty, efektipresetit, täysmittaiset rendatut raidat efektien kera, täysmittaiset raidat ilman efektejä, raidat monona, raidat stereona, raidat kompuroituna, raidat vähemmän kompuroituna, vokalit italiaksi, vokalit espaniaksi, vokalit suomeksi, näin teet konemusa opas, sointuopas jne.... Eikä sekään olisi riittänyt;)

Ja mitä vittua noist palkinnoista itkemään.... Jos ei kelpaa ni ei tarvii tehä?! Tuskin sitä pepsipullojen ja levyjen takia tehtiin vaan siitä et on edes jotakin saavutettu ja sai oman biisin levylle. Merkitsee meinaa paljon jollekkin joka tekee musiikkia tosissaan! Ja kenties luo suhteita uusien biisien julkaisulle??

Tilitykset ovat kutakuinki tilitetty...... Onnea voittajille:)

--
by B.C.S

Seke

Posts: 33

#46 • • Seke
Kertokaas joku guru minkälaisten kompura-asetusten läpi radiot työntää kamaa ilmoille?

Meidän biisi meinaan kuullosti radion kompuran läpi soitettuna oikeesti hieman surkealta verrattuna siihen minkälaiseksi me miksattiin ja masteroitiin se ennen biisin lähettämistä.

Ammattilaiset tietysti osaa miksaus/masterointi -osaston siihen malliin, ettei tule tämänkaltaisia hazardeja, vaan ei välttämättä tavallinen pulliainen. Mietimme, että jos tietäisi suurinpiirtein minkälaisen kompuran läpi radiolähetys painuu, voisi sitä omaa valmista tekelettään hakata vastaavanlaista kompuraa vasten ja kattoa ettei nyt ihan pahasti mene perse edellä puuhun..

KimmoKoo ja NRJ juontaja ei varmaan tätä kyseistä ilmiötä luonnollisesti huomannut sillä he eivät kuunnelleet ilmoille lähtevää lähetystä.
TL24

Posts: 25

#47 • • TL24 TL24

gerry, 9.3.2009 18:44:
---
TL24, 9.3.2009 17:53:
Kappale hyvä mutta itse kilpailu ihan surkea, miten kukaan saa inspistä ruveta tekemään mitään noilla palkinnoilla, pitäisi tuosta jo saada käteistä taskuun jos kilpailla meinaisi. Ei näin järjestetä mitään.

Toinen juttu on tuo paljon puhetta niittänyt deadline?

Kukaan ei kehittele hyvää miksausta kuukaudessa, toiseksi mitä kukaan tekee noilla padeilla ym. ylimääräisillä ääniraidoilla miksatakseen, ainoastaan vokaalit ja midi-tiedostot riittäisivät. Nyt tulee todella paljon ns.parissa tunnissa huitaistuja versioita netti täyteen.

10. vuoden juhlakisa ei ainakaan minun mielenkiintoani herättänyt, ainakaan palkintojen suhteen. Ei tuosta hyödy kukaan, mieluummin kauppamateriaaliksi remix-sinkku ja oma osa rahoista voittajan tilille.

---


Kauheeta tilitystä:).

Mutta, tyhmä kysymys, kuukaudes ei kukaan kehitä hyvää miksausta? Mitä ihmettä:D?? Viikko on yleensä aivan riittävän pitkä aika (myöskin yleensä minimi). Ei tietenkään voi kaikkien puolesta puhua mut myöskään ei voi sanoa et KUKAAN ei kuukaudes kehittele hyvä miksausta;) Se on paskapuhetta. Siinä ajassa jotkut ovat tehnyt jo pitkäsoitonkin....

Toiseksi mua hämmästyttää toi itkeminen midien puutteesta. En ole mikään kultakorva mutta tuossakaan biisissä ei ollut mitään mitä ei voisi korvakuulolla pimputella muutamassa minuutissa. En voi kaikkien puolesta puhua taaskaan mutta itse arvostan enemmän sampleja sillä noin saadaan artistin uniikki saundi aina jollakin tavalla omaan remixiin mukaan.

Onks se sit jännä lätkiä Vanguardista presetit midiraitojen päälle ja wolaa, se on siinä? Ehkä..... Mut siistimppää kun on alkuperäisiä sampleja jolloin säilyy edellisen artistin luomuksetkin mukana. Mistä revit joittenki artistien uniikkisaundit pelkkä midifailista? Kyseisessäkin remixipaketissa oli minusta todella käyttökelpoisia sampleja! En itse olisi saanut esim. JUST tuollaisia padeja mistään?!

Ja kolmanneksi mua niiQu niin vituttavat tuollaiset itkemiset siitäkin kun jotakin on liikaa:D No jos sitten olisi olla pelkkä voksut ja midi oltais itketty ku ei oo muita sampleja... Se remixipaketti olisi vissi pitännyt olla 10gigatavun kokoinen paketti jossa ovat:

midit, soinnut, samplet, softan faili jolla biisi väsätty, efektipresetit, täysmittaiset rendatut raidat efektien kera, täysmittaiset raidat ilman efektejä, raidat monona, raidat stereona, raidat kompuroituna, raidat vähemmän kompuroituna, vokalit italiaksi, vokalit espaniaksi, vokalit suomeksi, näin teet konemusa opas, sointuopas jne.... Eikä sekään olisi riittänyt;)

Ja mitä vittua noist palkinnoista itkemään.... Jos ei kelpaa ni ei tarvii tehä?! Tuskin sitä pepsipullojen ja levyjen takia tehtiin vaan siitä et on edes jotakin saavutettu ja sai oman biisin levylle. Merkitsee meinaa paljon jollekkin joka tekee musiikkia tosissaan! Ja kenties luo suhteita uusien biisien julkaisulle??

Tilitykset ovat kutakuinki tilitetty...... Onnea voittajille:)



Midiä ei tarvita, sitä nyt vaan jotkut olivat kyselleet hanakasti. Vittumainen päivä itellä tais purkautua turhan paskamaisella tavalla. Itse en ainakaan kerkeisi kuukaudessa tehdä paljoa, sillä matkustelen tällä hetkellä ympäri eurooppaa ja asun Saksassa, vähän yleistin tuon että "kukaan" ei kuukaudessa kerkiäisi, tuli vähän murre/kielimuuri vastaan kun tässä itse ollaan saksalaistuttu. Vertasin myös muihin kilpailuihin mitä Suomen ulkopuolella järjestetään.

Ihan ok kilpailu kun näin jälkeenpäin pohtii, itse en kuitenkaan nähnyt vaivaa osallistua. Itsellä meneillään nonstop2k.com:in kilpailu niin aika ei mitenkään riittänyt uusille skaboille.

Älä huolehdi, tuli nyt vaa protestoitua ja tilitettyä,ehkä jopa kiukuteltuakin. Mut ei mitää henkilökohtasta. :)

--
Timo "TL24" Lehikoinen

kde1974

Posts: 3

#48 • • kde1974
Sillon ku K-Systemin Supadupasound ja 12" subi hakkas mun takaraivoa paskaks joskus vuonna yks ja kaks, ajattelin et jumalauta mikä biisi. Siinä oli sitä jotain, jotain uutta ja hieman erilaista. Se oli yks niistä biiseistä, josta tuli mun kestosuosikki. Sillon ysärinä ku Pandora hakkas 6x9-kajareista, en olis voinu edes pienimmissä ajatuksissa uskoa pääsisin tekeen sen biisistä remixin... ja niin vain vanhoilla päivillä kävi että sain tehdä Pandoralle omanlaiseni tuotoksen. Kun kuulin radiosta että olis k-systemin remix-pakettia tarjolla, en miettiny hetkeäkään. Osallistuin.... ja voitin!!!! Lähdin kisaan hieman kieli poskessa ja katsoin mitä on tuleman. Kyse oli vain puhtaasti rakkaudesta ja intohimosta musiikintekoa kohtaan ja mahdollisuudesta tehdä remix artistille, joka noinkin nasakan biisin oli ilmoille joskus laskenut :-)
Se fiilis, mikä iski sen jälkeen ku kuulin voittaneeni. Okei, kaikella on hintansa mutta, aika monta Pepsipulloa olis saanu latoa tiskiin et siitä hetkestä olisin luopunu. Ei hirveesti palkinnot vilissy silmissä. Oli ne sitte hyvät tai huonot!!!
En onnittele Auriumia 2. tilasta, vaan siitä että teitte UPEAN remixin. En usko että POHJIMMILTAAN tuollaista jälkeä syntyy dollarin kuvat silmissä, vaan rakkaudesta sitä omaa tekemistä kohtaan! Saitte yhden fanin lisää :-D

Ja kiitokset Kimmolle mahdollisuudesta!!!

-Kai-
Seke

Posts: 33

#49 • • Seke

kde1974, 9.3.2009 20:11:
Lähdin kisaan hieman kieli poskessa ja katsoin mitä on tuleman. Kyse oli vain puhtaasti rakkaudesta ja intohimosta musiikintekoa kohtaan ja mahdollisuudesta tehdä remix artistille, joka noinkin nasakan biisin oli ilmoille joskus laskenut :-)
Se fiilis, mikä iski sen jälkeen ku kuulin voittaneeni. Okei, kaikella on hintansa mutta, aika monta Pepsipulloa olis saanu latoa tiskiin et siitä hetkestä olisin luopunu. Ei hirveesti palkinnot vilissy silmissä. Oli ne sitte hyvät tai huonot!!!
En onnittele Auriumia 2. tilasta, vaan siitä että teitte UPEAN remixin. En usko että POHJIMMILTAAN tuollaista jälkeä syntyy dollarin kuvat silmissä, vaan rakkaudesta sitä omaa tekemistä kohtaan! Saitte yhden fanin lisää :-D

Ja kiitokset Kimmolle mahdollisuudesta!!!

-Kai-



Olipas hienosti kirjoitettu Kai! Kiitos kovasti kehuista, lämmittävät kyllä mieltä! Ja oot mielestäni hyvin asian ytimessä: musiikin tekeminen pitäisi olla sellaista, josta pystyy aidosti nauttimaan pelkästään tekemisen ilosta ja oman tuotoksen valmiiksi saamisesta ja sen kuulemisesta eikä veivata menemään pelkästään materialistisen hyödyn takia!

Yleisen sähellyksen johdosta hotellihuoneessa en kuullut mm. sinun tekemääsi kappaletta ja haluaisin mielelläni kuulla sen! Onko sulla sitä jossainpäin ladattavissa vai täytyykö odotella toptenin hyllyltä kiekkoa kouraan? :)

Niin ja btw, onnittelut kaupallisesta julkaisusta! Varmasti tuntuu mukavalta!! :)

- Seke -
kde1974

Posts: 3

#50 • • kde1974
On hyvä fiilis. Pakko oli vähän purkaa ku tuntu et tää foorumi vie pohjan koko hommalta... Lähetin linkin sun e-mailiin...


-Kai-
Seke

Posts: 33

#51 • • Seke
Joka foorumi tuntuu nykyän olevan täynnä itkeviä ipanoita tai kjurpiintyneitä aikuisia, joilla on oikeasti liian vähän tekemistä, joka näkyy kirjoitettavan tekstin laadussa ja määrässä.

Kiitti linkistä Kai, sain just kuunneltua sun tuotoksen! Olivat kyllä herrat oikeassa, ovat nämä kaksi tekelettä VARSIN erilaisia :) Kylläpä tämä potin korjannut raita paikkansa ansaitsi, hienon kappaleen oot leiponut! Aivan selvä tyylihän tässä sun näkemyksessä on havaittavissa! Dream-dance tyylisillä melodioilla/soinnutuksilla tunnelmaa luova rauhallisen oloinen kiksu-fiilistely ja kyllähän tämä hyvältä kuullosti! Tuotantokin oikein mallikasta tavaraa! Miltä muuten sun biisi kuullosti NRJ:n kompuran läpi ajettuna? Meidän tuotos vähän meni piloille, isojen poikien pitäis kertoa kuinka miksataan ja masteroidaan biisit niin että ne kestää vielä radiokompuraakin.. :p

- Seke -
TL24

Posts: 25

#53 • • TL24 TL24

Seke, 9.3.2009 22:06:
Joka foorumi tuntuu nykyän olevan täynnä itkeviä ipanoita tai kjurpiintyneitä aikuisia, joilla on oikeasti liian vähän tekemistä, joka näkyy kirjoitettavan tekstin laadussa ja määrässä.

Kiitti linkistä Kai, sain just kuunneltua sun tuotoksen! Olivat kyllä herrat oikeassa, ovat nämä kaksi tekelettä VARSIN erilaisia :) Kylläpä tämä potin korjannut raita paikkansa ansaitsi, hienon kappaleen oot leiponut! Aivan selvä tyylihän tässä sun näkemyksessä on havaittavissa! Dream-dance tyylisillä melodioilla/soinnutuksilla tunnelmaa luova rauhallisen oloinen kiksu-fiilistely ja kyllähän tämä hyvältä kuullosti! Tuotantokin oikein mallikasta tavaraa! Miltä muuten sun biisi kuullosti NRJ:n kompuran läpi ajettuna? Meidän tuotos vähän meni piloille, isojen poikien pitäis kertoa kuinka miksataan ja masteroidaan biisit niin että ne kestää vielä radiokompuraakin.. :p

- Seke -



Seke heiii, Itse olen ainakin hyvin kyrpiintynyt, ehkä vähän :D tekstin laatu ja määrä huono. hehheh

--
Timo "TL24" Lehikoinen

kde1974

Posts: 3

#54 • • kde1974
Kiitos Seke palautteesta. Sellasen tein ja sillä mentiin. Ei ollu mitään odotuksia...

Biisi kuulosti todella kuralta radiosta kuunneltuna. Itsekritiikki oli VALTAVA ;-)
Johtu myös siitä et jouduin pakkaamaan tekeleen niin sairaan huonoks mp3.ks
10 Mb:n rajan takia. Tässä odottelen et millon tulee käsky et laitas WAVia tuleen...

Kävin tos kattoon et millasilla vehkeillä väännätte tuneja. Virus TI:n kohdalla valtasi
ehkäpä yksi mystisimmistä tunteista : kateus :-D. Ja siihen vielä JP 8000 päälle niin...

Ei se kirjotettavan tekstin laatu ja määrä, vaan perustuslaillinen oikeus sananvapauteen.
Onneks se vapaus suo mahdollisuuden näpäyttää vähän takasinki, eiks vaan :-)

Over and out!!!

-Kai-
Seke

Posts: 33

#55 • • Seke

kde1974, 9.3.2009 23:08:
Kiitos Seke palautteesta. Sellasen tein ja sillä mentiin. Ei ollu mitään odotuksia...

Biisi kuulosti todella kuralta radiosta kuunneltuna. Itsekritiikki oli VALTAVA ;-)
Johtu myös siitä et jouduin pakkaamaan tekeleen niin sairaan huonoks mp3.ks
10 Mb:n rajan takia. Tässä odottelen et millon tulee käsky et laitas WAVia tuleen...

Kävin tos kattoon et millasilla vehkeillä väännätte tuneja. Virus TI:n kohdalla valtasi
ehkäpä yksi mystisimmistä tunteista : kateus :-D. Ja siihen vielä JP 8000 päälle niin...

Ei se kirjotettavan tekstin laatu ja määrä, vaan perustuslaillinen oikeus sananvapauteen.
Onneks se vapaus suo mahdollisuuden näpäyttää vähän takasinki, eiks vaan :-)

Over and out!!!

-Kai-



Ollos hyvä vain! :)

Hehe, joo se on tää war of loudness joka ajaa tällaset perusjätkät aika ahtaalle miksailun/masteroinnin kanssa ku aina pitäs saada lisää irti :) Katoin kans et tuo raita oli reilusti yli 10mb niin oot joutunut karsimaan pakkauksessakin :p Kyllä siitä soiva peli tulee ku pojat näyttää vähän hiirtä waveraidoille! ;)

Toi Virus TI on ihan kova syna kyllä! Tuo biisin bassline on muuten vedetty suoraan viruksesta midinä sekvensseriin! Noiden kahden lisäks ahkerassa käytössä on lisenssillä varustettu nimeltä mainitsematon cascadan tuottajien yhteistyössä tekemä vst-syna joka on päivitetty sittemmin jo kakkosversioon :p Sieltä ne eeppiset padit löysi tiensä tähän remixiin btw :)
Camfer

Posts: 259

#56 • • Camfer
Tuliko tästä midi-filejä ikinä?? vai menikö mun simmut tilttiin erinäisistä whineistä..

ihan itseäni inspaisi tehdä oma remixi ihan vain huvin vuoksi vaikka kilpailu tuli ja meni jo..
Substanced

Posts: 548

#57 • • Substanced FINRG Recordings

Camfer, 17.3.2009 17:26:
Tuliko tästä midi-filejä ikinä?? vai menikö mun simmut tilttiin erinäisistä whineistä..

ihan itseäni inspaisi tehdä oma remixi ihan vain huvin vuoksi vaikka kilpailu tuli ja meni jo..



Ei ollu mitää midejä paketissa...
Camfer

Posts: 259

#58 • • Camfer

Substanced, 17.3.2009 17:29:
---
Camfer, 17.3.2009 17:26:
Tuliko tästä midi-filejä ikinä?? vai menikö mun simmut tilttiin erinäisistä whineistä..

ihan itseäni inspaisi tehdä oma remixi ihan vain huvin vuoksi vaikka kilpailu tuli ja meni jo..

---


Ei ollu mitää midejä paketissa...



aa, eli tilttiin meni..
Substanced

Posts: 548

#59 • • Substanced FINRG Recordings

Camfer, 18.3.2009 21:00:
---
Substanced, 17.3.2009 17:29:
---
Camfer, 17.3.2009 17:26:
Tuliko tästä midi-filejä ikinä?? vai menikö mun simmut tilttiin erinäisistä whineistä..

ihan itseäni inspaisi tehdä oma remixi ihan vain huvin vuoksi vaikka kilpailu tuli ja meni jo..

---


Ei ollu mitää midejä paketissa...

---


aa, eli tilttiin meni..


Itellä loppu mielenkiinto kun katoin että remix packissa pelkästään .mp3-tiedostot :S
Horzi

Posts: 646

#60 • • Horzi FINRG Recordings

Substanced, 18.3.2009 21:06:
---
Camfer, 18.3.2009 21:00:
---
Substanced, 17.3.2009 17:29:
---
Camfer, 17.3.2009 17:26:
Tuliko tästä midi-filejä ikinä?? vai menikö mun simmut tilttiin erinäisistä whineistä..

ihan itseäni inspaisi tehdä oma remixi ihan vain huvin vuoksi vaikka kilpailu tuli ja meni jo..

---


Ei ollu mitää midejä paketissa...

---


aa, eli tilttiin meni..

---

Itellä loppu mielenkiinto kun katoin että remix packissa pelkästään .mp3-tiedostot :S



x 2