5.12 & 6.12 Colors Festival 2009

653 posts, 33 pages, 258,460 views

mr.a

Posts: 2,098

#281 • • mr.a

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:



Tuostakin olen samaa mieltä mutta mutta.. tämän päivän house/trance yms. djt vaan tuppaavat soittamaan aika samanlaista soundia. Se oli viime vuonna yllätys jotta itse odotin et tulisi oikeasti housea niin no ei tullut vaan ihan samanlaista soundia ku isolla puolen.




Jaaha. Jos mä buukkkaan jonkun housedjn niin kyllä mä oon ihan pomminvarma ettei sieltä mikään supersaha lähdel lauleleen.

et viittis Alex vähän tarkentaa tätä ettei mee jonkun pertti perusklubbaajan pakka ihan lopullisesti sekaisin.

transet transena ja Houset Housena.
alex kunnari

Posts: 604

#282 • • alex kunnari

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

Jaaha. Jos mä buukkkaan jonkun housedjn niin kyllä mä oon ihan pomminvarma ettei sieltä mikään supersaha lähdel lauleleen.

et viittis Alex vähän tarkentaa tätä ettei mee jonkun pertti perusklubbaajan pakka ihan lopullisesti sekaisin.

transet transena ja Houset Housena.
[/quote]


Niin olin itsekkin pomminvarma et moni viime vuoden house puolen soittajista olisi soittanut housea mutta niin ei vain ollut. Supersaha ei lähde käyntiin mutta hyvänä esimerkkinä vaikkapa Deadmau5 tai Heikki L & Ercola - Deep at Night(Adam K remix) tollaista soundia soittaa sekä house et trance puolen soittajat. Pertti perusklubbaaja ei varmaankaan mene sekaisin mutta saattaa musiikki olla monella soittajalla samansuuntainen vaikka olisikin "dj" ideologisesti jossain toisessa ryhmässä. Omasta mielestäni tuohan on vain hyvä asia et musaa voi ja saa soittaa laidasta laitaan eikä olla vain yhden musiikin varassa. Tuolla tavalla illasta sekä monen djn setistä tulee paljon monipuolisempi. Edelleenkin on olemassa vain trance tai house soittajia mutta rajalla olevia tapauksia on todella paljon jotka eivät katso genreä vaan poimivat ne hyvät biisit ja soittavat välittämättä mihin se biisi jonkun mielestä kuuluu. Muusiikki sekä hyvät bileet on pääasia.. : ) Morillo viimeksi täällä ollessaan totesi ettei trancen / housen ero ole enään kovinkaan suuri ja tuosta asiasta keskustelin pitkään Erkin kanssa.. sekä hän sotki soppaa viellä tämän päivän r'n'b/hip hop artistit joiden musiiikki alkaa olemaan aika house vaikutteista esim. Black yead peas yms. Mielenkiintoinen keskustelu oli täytyy myöntää mutta hän vain halusi osoittaa, että musiikki on se mikä hänelle merkkaa ja et onko biisi hyvä ei se mihin genreen se kuuluu.
dj upi

Posts: 1,835

#283 • • Edited dj upi

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

mr.a, 3.11.2009 09:27:
---


Tuostakin olen samaa mieltä mutta mutta.. tämän päivän house/trance yms. djt vaan tuppaavat soittamaan aika samanlaista soundia. Se oli viime vuonna yllätys jotta itse odotin et tulisi oikeasti housea niin no ei tullut vaan ihan samanlaista soundia ku isolla puolen.

---



Jaaha. Jos mä buukkkaan jonkun housedjn niin kyllä mä oon ihan pomminvarma ettei sieltä mikään supersaha lähdel lauleleen.

et viittis Alex vähän tarkentaa tätä ettei mee jonkun pertti perusklubbaajan pakka ihan lopullisesti sekaisin.

transet transena ja Houset Housena.



Poppideejiit on sit kans asia erikseen :D

...jännä juttu muuten et esim. Stonebridge tuntuu soitelleen ihan toisenlaista matskua muilla keikoillaan samoihin aikoihin kun taas Colorsseissa tuli "sitä samaa" mitä kaikki muutkin veti. Mikä lie syynä.....?


EDIT: jos jollekin ei oo vielä tullu tässä forumissa selväksi niin kannatan cross-genreilyä mitä suurimmisssa määrin. Kannatan myös laadukasta MUSIIKKIA, en niinkään rahanpilke silmäkulmassa tehtyä kuraa vaikka joskus siis sekin onnistuu musiikillisesti. Mulla ei ole mitään hyvin tehtyä mainstreamia vastaan, enkä usko että Anallakaan.
luba

Posts: 226

#284 • • luba
QUOTE

...jännä juttu muuten et esim. Stonebridge tuntuu soitelleen ihan toisenlaista matskua muilla keikoillaan samoihin aikoihin kun taas Colorsseissa tuli "sitä samaa" mitä kaikki muutkin veti. Mikä lie syynä.....?

QUOTE

Syyhän on ihan yleisössä, dj soittaa sellasta mihin yleisö reagoi ja känniset suomalaiset nyt reagoi mihin vaan... yleensä PROGEEN!

Kävin juuri Amsterdam Dance eventissä ja siellä ainakin sain korvilleni paljon parempaa saundia samoilta deejay tyypeiltä ketkä on käyny täälläki veivaamassa, tosin makuasia tässäkin! mutta itse ARMIN tais soittaa 2-3progea 2,5h setissä! Bileitten hinnat + ihmiset aivan eriluokkaa kuin täällä pohjolassa! sinne siis jos hyvää trancea haluaa oikeesti kuulla.. IMO! *pepsodent*

ENSIMMÄINEN ILTA
Blake Jarrel (Armada Music, CA)
Way Out West (Distinct'ive, GB)
Chicane (Armada Music, GB)
Armin van Buuren (Armada Music, NL)

Price: Pre-sale € 17,50

TOINEN ILTA
Grote Zaal
22:00 - 23:00 Jonas Steur
23:00 - 00:00 Moonbeam
00:00 - 01:00 Johan Gielen presents Airscape + JES
01:00 - 02:00 Solarstone
02:00 - 03:00 Cosmic Gate (DE)
03:00 - 04:00 Andy Duguid (GB) + Julie Thompson
04:00 - 05:00 Mr. Sam (FR)


Kleine Zaal
22:00 - 23:00 Zoo Brazil
23:00 - 00:00 Whelan & Di Scala
00:00 - 01:00 Cor Fijneman
01:00 - 02:00 Alkatraz
02:00 - 03:00 First State
03:00 - 04:00 Alex O'Rion (NL)
04:00 - 05:00 Virtual Vault (NL)

Price: € 15,- pre-sale € 10,-

PS: Ja joku puhu niistä Hinta/laatusuhde niin näissä se oli minusta kohdallaaan! ei colorsissa!
m1kk3

Posts: 5,560

#285 • • m1kk3 no-life

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

luba, 5.11.2009 21:52:

Blake Jarrel (Armada Music, CA)
Way Out West (Distinct'ive, GB)
Chicane (Armada Music, GB)
Armin van Buuren (Armada Music, NL)

Price: Pre-sale € 17,50


o_O

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Lauri

Posts: 1,051

#286 • • Lauri Devoted

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

luba, 5.11.2009 21:52:

Price: Pre-sale € 17,50


Price: € 15,- pre-sale € 10,-

PS: Ja joku puhu niistä Hinta/laatusuhde niin näissä se oli minusta kohdallaaan! ei colorsissa!



Amsterdam Dance Event on Euroopan isoin alan tapahtuma ja siellä on
kaikki alan tärkeimmät vaikuttajat, dj:t, levy-yhtiöiden edustajat,
klubipromoottorit, managerit, agentit, mediat, jne. mitä vain voit keksiä.
Se on myös nykyisin arvostetumpi kuin Miamin Winter Music Conference.

ADE:n yhteydessä kaikki Amsterdamin useasta kymmenestä klubista ja
venuesta on pyhitetty tanssimusalle neljäksi päiväksi ja paikalla on pari
tuhatta DJ:tä ja tuottajaa.

Joten niin, kieltämättä, hinta/laatusuhde on kohdallaan kun voit valita
ketä maailman DJ:stä haluat kuunnella ja se onnistuu. DJ:t soittavat
puoli-ilmaiseksi, kun ovat paikalla joka tapauksessa. Kaikki halukkaat
eivät todellakaan edes pääse soittamaan...
alex kunnari

Posts: 604

#287 • • Edited alex kunnari

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

PS: Ja joku puhu niistä Hinta/laatusuhde niin näissä se oli minusta kohdallaaan! ei colorsissa!
[/quote]

Nyt on pakko itsekkin jo sanoa et aika pihalla on tämä joka tämän kirjoitti. ADE on kuten Lauri mainitsi tällä hetkellä se tärkein musiikillinen tapahtuma johon kaikki alan ihmiset kokoontuvat. Kyse ei ole siellä bileiden järkkäämisestä vaan promoamisesta eli omia artisteja tuodaan läjä kaupalla + uusia kappaleita markkinoille + solmitaan erinlaisia sopimuksia. Armada oli vain yksi todella monesta jotka tekivät ns. oman illan ADE:n aikana eikä siellä todellakaan artistit ole sen vuoksi jotta saisivat palkkiota vaan sen vuoksi jotta näkyvät. Tiedän henkohtaisesti monta artistia jotka tänä vuonna lensivät sinne soittamaan täysin ilmaiseksi vain promotakseen itseänsä vaikka ei olisi edes tarvetta. ADE:ssa järjestetään tapahtumia joissa suurimassa osassa vain yritetään kerätä ne ns. järjestämiskulut pois. Myöskin näihin tapahtumiin kutsutaan todella paljon lue mahdollisimman paljon yhteistyökummaneita jotka ovat ADE:ssa paikalla. Tästä voi normaali bailaaja hyötyä menemällä nimenomaan bileisiin joihin pääsee puoli-ilmaiseksi. Kuten Lauri mainitsi suurin osa halukkaista ei pääse edes soittamaan vaan yleensä iltojen järjestäjät eli eri labelit/managmentit yms haluvat tuoda vain ne omasta mielestään tärkeimmät nimet esiin. Hinta/laatu suhde on kohdallaan tottakai sillä hinnalla millä artistit sinne menevät, jos tulisivat tänne tuolla politiikalla olisi täälläkin lippu samaatasoa.. ei tarvisit muutaku kattaa muut kulut lipulla eli vuokrat, valot, äänentoisto, visuaalit, mainostus, siivous, järjestysmiehet, luvat, ruokailut, majoitukset, järjestävä henkilökunta eli 1/3 jäisi vain jäljelle = loistava hinta/laatu AINOA mitä pitäisi saada fiksattua on tuo 2/3 kuluista eli DJt+heidän kulunsa ku ne vaan saataisiin poistumaan : )
dj upi

Posts: 1,835

#288 • • dj upi

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

luba, 5.11.2009 21:52:
QUOTE

...jännä juttu muuten et esim. Stonebridge tuntuu soitelleen ihan toisenlaista matskua muilla keikoillaan samoihin aikoihin kun taas Colorsseissa tuli "sitä samaa" mitä kaikki muutkin veti. Mikä lie syynä.....?

QUOTE

Syyhän on ihan yleisössä, dj soittaa sellasta mihin yleisö reagoi ja känniset suomalaiset nyt reagoi mihin vaan... yleensä PROGEEN!



Jos yleisöön kerta uppoaa mikä vain niin miks ei sit vetäis sitä laatusoundia? Sitäpaitti mua alko su-iltana kyrsimään just se että kaikkialta tuli vaan sitä kura-PROGEA....ku olis tullu ees kunnollista...

Alex tai joku heeeiiiii tuokaas Moonbeami Suomeen, jooko? Siin olis kulttuuriteko! (Ja Ken Ishii kans vaik taitaaki täs topicis mennä ohisektoriin :P)
Duukkis

Posts: 627

#289 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen
Ruokatarjoilua? Jos tulee jo klo 18 lähtien tanssimaan, voi olla vähän nälkä klo 3:30. Voiko käydä ulkona syömässä ja tulla vielä takaisin ilman lisämaksuja?
sapeli

Posts: 11,768

#290 • • sapeli jokukukamikä?
Tämän topikin nimeen voisi korjata sen, että tapahtuma on enää vain 6.12.. Voi muuten jotakuta hämätä...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

dj upi

Posts: 1,835

#293 • • dj upi

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

René Patrick, 20.11.2009 15:09:
---
dj upi, 6.11.2009 13:23:

Alex tai joku heeeiiiii tuokaas Moonbeami Suomeen, jooko? Siin olis kulttuuriteko!
---


Väärä topic tosiaan, mutta pakko kompata. Moonbeam stadiin, niin oon salettiin mestoilla!



Joo, pakko jatkaakki viel :D Sori!

Se olis hyvä artisti koska se kosiskelee sekä kiksu, että teknokansaa. Miellyttää musadiggaria ja tanssikansaa. Melodiat houkuttelee myös "helpon" musiikin ystäviä mutta artistilla on silti paljon annettavaa muillekin.

Vaik kiksusetti illalla ja teknoo aamulla, aight?

Yes-yes we haz a diil!
YourSelf

Posts: 305

#294 • • YourSelf

Replying to 5.12 & 6.12 Colors Festival 2009:

Duukkis, 20.11.2009 01:53:
Ruokatarjoilua? Jos tulee jo klo 18 lähtien tanssimaan, voi olla vähän nälkä klo 3:30. Voiko käydä ulkona syömässä ja tulla vielä takaisin ilman lisämaksuja?



Yesh, Järkkärit, miten on..? Ulos tuskin pääsee.. Yleensä Kaapelilla SUURtapahtumissahan on jotain tarjoilua.. entä kasvispuoli..?*pepsodent*
Mötkö

Posts: 22

#295 • • Mötkö
Saako kysyä, minkä takia aleksi soittaa judge jules:sin jälkeen? Röökiaukio pienelle aidatulla alueella pihalla, olisi aika muikea. Kunhan juomapuoli toimii, niin hyvä tulee *hymy* vaikkei tarkoitus olekkaan mitään overikännejä vedellä, niin ei ole kivaa odotella 10min yhtä juomaa. Vielä kun saisi cosmic gaten ja aleksin paikkoja vaihdettua... Ei siis millään pahalla aleksia kohtaan.
Club Colors

Posts: 202

#296 • • Edited Club Colors Since 1999
Muutamia vastauksia:

Sunnuntai 6.12.2009

Main arena:
18.00 - 19.15 Glenn Morrisson(can)
19.15 - 20.30 Rank 1(nl)
20.30 - 21.45 Gareth Emery(uk)
21.45 - 23.15 Markus Schulz(usa)
23.15 - 00.15 Alex Kunnari(fin)
00.15 - 02.15 Above&Beyound(uk)
02.15 - 03.30 Judge Jules(uk)

1.
Ruokapuolta ei ole tulossa vaan rannekkeella pääsee syömään sekä takaisin tosin 03:00 jälkeen ei pääse enään sisälle. Syömään kerkeää ennen klo: 18:00 erittäin hyvin.. sen jälkeen vain.. : )

2.
Samalla rannekkeella pääsee myös röökipuolelle jotka sijaitsevan kummatkin sisäpihalla.

3.
Sisäänkäynti on kuten viime vuonna eli merenpuolelta.

4.
Tulkaa ajoissa paikalle.. : )

5.
Judge Jules tekee tapahtumasta dokumenttia BBC 1:lle joten saas nähdä ketkä pääsevät kuvaan sekä haastatteluihin.. siitä myöhemmin lisää.. : )
AnssiV

Posts: 1,798

#298 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Dodih, se ois nyt sitten lippu tilattu. *hihu*
mardis

Posts: 334

#299 • • mardis Humppa-Hannele
Lippu tuli hankittua eilen. Ja joo soittoaikataulu näyttää aika hyvältä nyt. *hymy*

--
~Dancers have happy feet~

Mötkö

Posts: 22

#300 • • Edited Mötkö
Vielä kun saisi markuksen ja aleksin paikat vaihdettua.... Ihan muuten vaan se on "above and beyond" ei "above and beyound"

Huomasin että myös tiketti oli kirjoittanut tuon nimen väärin