Itä on punainen

38 posts, 2 pages, 12,354 views

kuilu ja kummitus

#1 • • kuilu ja kummitus
... eli Kiina topic. Hassun hauskoja uutisia työläisten paratiisista.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1640412

Kiinalaiset tiedotusvälineet olivat kärkkäitä kertomaan presidentti George W. Bushia kohti heitetystä kengästä joulukuussa, mutta eivät juuri hiiskuneet maanantain kenkäiskusta päämininisteri Wen Jiabaoa vastaan.

Mielenosoittaja paiskasi jalkineen kohti Weniä tiistaina Britanniassa ja nimitti tätä "diktaattoriksi".

Kiinan virallinen uutistoimisto Xinhua kertoi vain sen, että Britannia oli pyytänyt Weniltä anteeksi välikohtausta. Xinhua jätti mainitsematta kengänheiton.

Maininnat kengänheitosta oli poistettu tiistaina Kiinan suosituimpiin kuuluvalta internetfoorumilta Tianyalta.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

wiwi

#2 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

kuilun partaalla, 3.2.2009 09:23:

Kiinalaiset tiedotusvälineet olivat kärkkäitä kertomaan presidentti George W. Bushia kohti heitetystä kengästä joulukuussa, mutta eivät juuri hiiskuneet maanantain kenkäiskusta päämininisteri Wen Jiabaoa vastaan.
---

Speaking of which, pari viikkoa sitten oli pienen pieni uutinen että Bushia kengällä heittänyt kaveri on ollut kadoksissa useita viikkoja. Tyttöystävän lausunnon mukaan miestä on kidutettu.

Ei kai kuulu tähän topicciin, mutta kuitenkin.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

kuilu ja kummitus

#5 • • kuilu ja kummitus
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/03/kiinan_ja_intian_taloudet_yskivat_pahasti_622623.html

http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/article260689.ece?s=r&wtm=_-24032009

Uuuuppista. Onneks Suomen hallitus elvyttää. =D

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/03/etela-afrikka_ei_paasta_dalai-lamaa_nobelistien_rauhankokoukseen_633297.html

Etelä-Afrikan hallitus ilmoittaa, ettei Dalai-laman saapuminen olisi maan etujen mukaista. Hallituksen tiedottajan mukaan Dalai-laman vierailu voisi viedä huomiota Etelä-Afrikan jalkapallon maailmancupin isännyydeltä. Kisa pelataan ensi vuonna.
---
Eteläafrikkalaisten viestimien mukaan Kiinan hallitus olisi painostanut hallitusta estämään Dalai-laman vierailun. Lehtien mukaan Kiinan suurlähetystö olisi myös myöntänyt vedonneensa hallitukseen, jotta hengellinen johtaja ei pääsisi maahan.

LOL @ virallinen peruste

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/03/kiina_johtaa_yha_teloitustilastoja_634773.html

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

kuilu ja kummitus

#6 • • kuilu ja kummitus
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kiinan+pelottavissa+selleiss%C3%A4+kuollaan+jopa+painajaiseen/1135245027040

Kiinalaisissa pidätyskeskuksissa on viime aikoina kuollut moni pidätetty skandaalimaissa olosuhteissa. Esimerkiksi viime viikolla muutoin terveen vangin väitettiin kuolleen omaan "painajaiseen".

Skandaalien sarja alkoi helmikuussa, kun laittomista metsähakkuista epäilty 24-vuotias Li Qiaoming kuoli pidätyskeskuksessa hämärissä olosuhteissa.

Poliisi kertoi ensin, että Li kuoli törmättyään etsintäleikissä seinään. Myöhemmin selitettiin, että toiset vangit hakkasivat hänet kuoliaaksi.

Lin kuoleman jälkeen on paljastunut lukuisia muitakin pidätettyjen kuolemantapauksia viranomaisten käsissä.

--

kuilu ja kummitus

#8 • • kuilu ja kummitus
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Professorin+puheet+pakkohoidosta+johtivat+mielenosoituksiin+Pekingiss%C3%A4/1135245097824

Skandaali sai alkunsa professori Sun Dongdongin näkemyksestä, jonka mukaan Pekingiin oikeuksiaan peräämään tulevat kiinalaiset ovat "99-prosenttisesti vainoharhaisia". Heidät pitäisi Sunin mukaan sulkea mielisairaaloihin vaikka väkisin.

"Jotta nämä ihmiset eivät loukkaisi itseään ja yhteiskuntaa ja jotta heidän ihmisoikeuksiaan suojeltaisiin parhaiten, olisi heidät lähetettävä mielisairaaloihin pakkohoitoon", Sun sanoi kiinalaislehden haastattelussa.
---
Sunin haastattelu julkaistiin arkaan aikaan. Julkisuuteen on tullut tapauksia, joissa paikallisviranomaiset ovat lähettäneet vetoomusten esittäjiä mielisairaaloihin ja päästäneet heidät pois vasta kun nämä ovat luopuneet vaatimuksistaan.

--

kuilu ja kummitus

#9 • • kuilu ja kummitus
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/5199325/Chinese-police-training-manual-offers-tips-on-the-best-way-to-beat-up-offenders.html

A Chinese law enforcement agency has been using a training manual which advises officers on how to use violence without leaving incriminating evidence behind.

--

kuilu ja kummitus

#10 • • kuilu ja kummitus
Röökiuutinen vielä kerran:

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kiina+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4%C3%A4+virkamiehet+tupakoimaan+sakkojen+uhalla/1135245670809

ja sit kans naurattanu uutinen...

www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/2009/04/kiina_kielsi_ulkomaalaisilta_paasyn_vakoilumuseoon_714971.html

Kiina on avannut Nanjingissa vakoilusta kertovan museon, mutta ulkomaalaisilta sen ovet on suljettu. Museon edustajien mukaan kiellolla halutaan estää arkaluontoisen tiedon paljastuminen ulkomaalaisille.

Ja loppuun Jackie Chania:

www.yle.fi/uutiset/viihde/2009/04/jackie_chanin_kiina-puheet_kuohuttavat_691827.html

Jackie Chan sanoi puheessaan, että vapauden sijaan kiinalaisia pitäisi kontrolloida enemmän. Hänen mielestään liika vapaus aiheuttaa kaaosta kuten on käynyt Taiwanissa. Yleisönä olleet kiinalaiset talousvaikuttajat osoittivat suosiota Chanin kommenteille.

--

Slim_Jim

#11 • • Slim_Jim
Jackie nööyyyy!
Perkele loppui jätkän leffojen tukeminen.

Enemmän rajoituksia ja firmojen pomot taputtavat innoissaan.
Ei sssssss...
Anselmi

#12 • • Anselmi And sell me

kuilun partaalla, 4.5.2009 12:24:
Kiina on avannut Nanjingissa vakoilusta kertovan museon, mutta ulkomaalaisilta sen ovet on suljettu. Museon edustajien mukaan kiellolla halutaan estää arkaluontoisen tiedon paljastuminen ulkomaalaisille.

Helsingissä on rikospoliisin yksi museo johon tavallisella tallaajalla ei ole mitään asiaa. Sen sijaan esim. psykologian opiskelijat pääsevät sinne kriminaalipsykologian kurssilla käymään.

Kyllä noita samankaltaisia löytyy myös mm. Venäjältä. Esim. erääseen sukellusveneenä olevaan museoon on vaikea päästä ulkomaalaisen ja erääseen ilmailumuseoon pääsi vasta 2002 ekat länsimaalaiset ja 2006 ilman erikoislupia.
Nanjingissa on myös Nanjing massacre museum jossa tarkastetaan passit kun sinne menee, veikkaan että japanialaisilla ei ole sinne mitään asiaa, kun ne tuon verilöylyn aikanaan tekivät. Muutenkin törmäilee silloin tällöin kun on kyse poliittisesti kiperistä aiheista siihen että esim. Israelilaisilla tai Arabeilla ei ole mitään asiaa ja joskus ei kellään muulla kuin kyseisen maan asukilla, joten en näe tuossa mitään hirveän ihmeellistä.

--
sen pituinen se

kuilu ja kummitus

#13 • • kuilu ja kummitus

Anselmi, 4.5.2009 14:25:joten en näe tuossa mitään hirveän ihmeellistä.

=)

No mä ainakin koen noi sun esimerkkis yhtä hassuina. Se, et isset, arabit, ryssät tai edes suomalaiset tekee jotain samalla tavalla, ei ole mulle peruste olla ihmettelemättä sitä. Verorahoilla rakennetaan museo, johon kansalaisilla ei ole asiaa, se on yhä naurettavaa teki sen mikä valtio tahansa.

Ja tarkennetaan siis, että naureskelin sitä, että kiellolla "estetään arkaluontoisen tiedon paljastuminen ulkomaalaisille". Uskoisin, et primaarinen syy on siinä, et ulkkareita lähinnä huvittais kyseisen museon propaganda.

Ymmärtääkseni se Suomen keissi johtuu muista syistä, kuin vakoilun estämisestä, siis esillä on sellasta K-18 mazq.

--

Anselmi

#14 • • Anselmi And sell me

kuilun partaalla, 4.5.2009 15:21:
Uskoisin, et primaarinen syy on siinä, et ulkkareita lähinnä huvittais kyseisen museon propaganda.

Jotenkin vaikea uskoa kun kuitenkin lukuisissa muissa niiden museoissa on todella vahvasti ja häpeilemättä propagandaa.
Myös huvittavaa sellaista.

--
sen pituinen se

kuilu ja kummitus

#15 • • kuilu ja kummitus

Anselmi, 4.5.2009 16:43: Jotenkin vaikea uskoa kun kuitenkin lukuisissa muissa niiden museoissa on todella vahvasti ja häpeilemättä propagandaa.

Mun on tota jotenkin vaikea uskoa.

--

Anselmi

#16 • • Anselmi And sell me

kuilun partaalla, 5.5.2009 10:52:
---
Anselmi, 4.5.2009 16:43: Jotenkin vaikea uskoa kun kuitenkin lukuisissa muissa niiden museoissa on todella vahvasti ja häpeilemättä propagandaa.
---

Mun on tota jotenkin vaikea uskoa.

Itselle noi ei nyt ihan hirveästi ole uskon asioita koska omin silmin pari kuukautta sitten tuon kaiken näin. Mutta voihan toki olla että sellainen suunnaton ihme on siellä tapahtunut että ovat yhtäkkiä muuttaneet asioita Kuilun uskon mukaisempaan linjaan.

--
sen pituinen se

kuilu ja kummitus

#17 • • kuilu ja kummitus

Anselmi, 5.5.2009 14:47:Mutta voihan toki olla että sellainen suunnaton ihme on siellä tapahtunut että ovat yhtäkkiä muuttaneet asioita Kuilun uskon mukaisempaan linjaan.

Tota mun on jotenki viel vaikeempi uskoa.

--

Anselmi

#18 • • Anselmi And sell me

kuilun partaalla, 5.5.2009 15:00:
---
Anselmi, 5.5.2009 14:47:Mutta voihan toki olla että sellainen suunnaton ihme on siellä tapahtunut että ovat yhtäkkiä muuttaneet asioita Kuilun uskon mukaisempaan linjaan.
---

Tota mun on jotenki viel vaikeempi uskoa.

Uskossa on hyvä elää.

--
sen pituinen se

kuilu ja kummitus

#19 • • Edited kuilu ja kummitus

Anselmi, 5.5.2009 15:18: Uskossa on hyvä elää.

Totta, ilman uskoa elämä olisi suhteellisen vaikeata.

Sä uskot, tai sun on siis vaikeata uskoa toisin, et sen Nanjingin museon esittelemät asiat eivät propagandassaan ole sen kummempia kuin muutkaan Kiinan museot. Mä uskon, et on. KUMPIKAAN meistä ei ole siinä museossa käynyt, joten kumpikaan meistä ei voi sitä tietää, eikä se olekaan ihmettelyn tai naureskelun vaatimus.

Mä naureskelin alunperin kyseisen museon kieltoa ulkkareiden suhteen, ja varsinkin perustetta. Uskoisin, et tuolla kiellolla EI estetä sen museon esittelemien seikkojen leviäminen Kiinan ulkopuolelle. Tähän et ole ottanut kantaa?

Varsinaiseen kieltoon kommentoit, että "tehdäänhän niin muuallakin". Se taas ei ole minulle syy olla ihmettelemättä sellaista seikka, joka minua ihmetyttää. Jo tautologia osoittaa, että mulle olis aika outoa olla siinä tapauksessa ihmettelemättä, samoin kun mua naurattaa, nauran. Ja tässä käytän ilmaisua "ihmetellä" samansuuntaisesti, kuin "naureskella". Sä kommentoit siihen, ettet sinä sitä ihmettele. Eikä sinun tarvitsekaan. Se, et mua ihmetyttää tai naurattaa jokin seikka, EI TARKOITA et kenenkään muun tulisi niin tehdä. Toki pidän itseäni sen verran laumaeläimenä, että oletan joidenkin ihmisten jakavan huumorintajuni ja näkemykseni siitä, mikä on ihmeellistä ja mikä ei.

Tässä ei siis ole kysymys "oikeassa olemisesta", vaan siitä, mikä ketäkin naurattaa. Sä halusit sanoa, että mä nauroin "väärin", näin karkeasti ilmaistuna. JOS olen tässä asiassa väärässä, korjaa toki, en ole ajatustenlukija. Mutta käyttämäsi kiertoilmaisut ovat tulkinnanvaraisia, joten en sen enempää uskalla spekuloida asialla. Eli jos viitsit, niin muutamalla selkeällä ja suoralla lausella se, mitä halusit ilmaista edellisillä posteillasi.

Lopuksi huomauttaisin, et sä esitit ensimmäisenä uskomisen argumenttina, joka ei ole kiellettyä, itseasiassa se on aivan hyvä peruste, "uskon niin", ja itseasiassa se ei edes vaadi minkäänlaisia rationaalisia perusteita. Ja mä tulkitsin sen "jotenki vaikeata uskoa" eräänlaiseksi hienovaraiseksi ja kyyniseksi vittuiluksi, eli implikoit ilmauksellasi, että sinulla on parempaa tietoa kyseisestä museosta. Joka taas oli mulle vaikeata uskoa, koska se on ulkkareilta suljettu. =) Ja kävikin ilmi, että käytit ilmaisua "uskoa" valheellisesti, sillä sinulla oli kuin olikin perusteita "tietää". MUTTA tietosi suuntautuikin kyseessä olevaa museota lähellä oleviin toisiin museoihin. Verrantoa ei voi tehdä siltikään, ja jäät uskosi varaan totisena roikkumaan, kun minä vieressä samassa uskon liaanissa kikattelen. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun kyynikko ihmettelee, että mitä ne muut nauraa.

Ajattele vaik niin, et mä olin nähny poliisien virheellistä toimintaa erilaisissa miekkareissa paljon ennen Smash Asemia. Siellähän sut napattiin talteen ajellessas fillarillas siitä ohi, eikä kyseisille poliiseille tullut siitä mitään sanktiota. Mitä, jos olisin silloin sun erittäin mainiosta raportistasi sulle huomauttanut kuivasti, et "tolleen nyt tapahtuu muuallaki, ei mitään ihmeellistä"? Olisitko mieltänyt sen kommentin oikeutetuksi vain siksi, että se on totta, ja ymmärtänyt, ettei tapahtunutta olisi pitänyt ihmetellä, edes sinun?

Mä en kritisoi kiinalaisia, vaan Kiinan hallintoa. Olen käynyt mm suuressa ja pelottavassa Neuvostoliitossa, ja ymmärrän, että ihmiset ovat ihmisiä joka paikassa. Ehkä reagoit koko tähän triidiin voimakkaasti siksi, että koet tässä esittämäni asenteen epäoikeudenmukaiseksi, koska olet käynyt Kiinassa, eikä siellä niin kauheeta ollut? En voi tietää, mutta NYT tämä seikka on kiinnostavampi, kuin se, mitä tiedät kiinalaisista museoista. =)

--

Anselmi

#20 • • Anselmi And sell me

kuilun partaalla, 5.5.2009 15:56:
---
Anselmi, 5.5.2009 15:18: Uskossa on hyvä elää.
---

Totta, ilman uskoa elämä olisi suhteellisen vaikeata.

Aivan.

Sä uskot, tai sun on siis vaikeata uskoa toisin, et sen Nanjingin museon esittelemät asiat eivät propagandassaan ole sen kummempia kuin muutkaan Kiinan museot. Mä uskon, et on. KUMPIKAAN meistä ei ole siinä museossa käynyt, joten kumpikaan meistä ei voi sitä tietää, eikä se olekaan ihmettelyn tai naureskelun vaatimus.

Niin. Mä uskon, sä et usko. KUMPIKAAN ei ole siellä meistä käynyt. Siksi kyse onkin uskomuksista ja siitä mihin ne pohjautuu. Kumpikaan ei tiedä mitä siellä sisällä on, mutta kummallakin on uskomus aiheesta. Syyt omaan uskomukseeni toin jo esiin ja olisi todella mukava kuulla myös sinun omasi.

Mä naureskelin alunperin kyseisen museon kieltoa ulkkareiden suhteen, ja varsinkin perustetta. Uskoisin, et tuolla kiellolla EI estetä sen museon esittelemien seikkojen leviäminen Kiinan ulkopuolelle. Tähän et ole ottanut kantaa?

En niin kun en ole vastaavassa museossa siellä käynyt, niin en tiedä missään määrin kuinka hyvin valvovat tuota tiedon leviämistä. Tuon propaganda uskomukseni tein siitä kokemuksesta että se on muissakin museoissa ollut sama, mutta muissa museoissa taas ei ole ollut arkaluontoista materiaalia, joten mahdoton vetää kokemusten pohjalta johtopäätöksiä siitä miten ne niitä suojelevat.

Varsinaiseen kieltoon kommentoit, että "tehdäänhän niin muuallakin". Se taas ei ole minulle syy olla ihmettelemättä sellaista seikka, joka minua ihmetyttää. Jo tautologia osoittaa, että mulle olis aika outoa olla siinä tapauksessa ihmettelemättä, samoin kun mua naurattaa, nauran. Ja tässä käytän ilmaisua "ihmetellä" samansuuntaisesti, kuin "naureskella". Sä kommentoit siihen, ettet sinä sitä ihmettele. Eikä sinun tarvitsekaan. Se, et mua ihmetyttää tai naurattaa jokin seikka, EI TARKOITA et kenenkään muun tulisi niin tehdä. Toki pidän itseäni sen verran laumaeläimenä, että oletan joidenkin ihmisten jakavan huumorintajuni ja näkemykseni siitä, mikä on ihmeellistä ja mikä ei.

Sä ihmettelit ja mä en ihmetellyt. Mikäs siinä nyt on niin ihmeellistä? Kaksi erillaista näkemystä asiasta, ei mitään sen kummallisempaa. Itse en koe noiden lauma sun muiden juttujen liittyvän tähän mitenkään.

Se että jotain tapahtuu jossain muualla ei tee siitä oikeutettavampaa, mutta halusin tuoda esiin sen, että vastoin kuin tekstistä joku olisi saattanut virheellisesti ymmärtää, kyse ei ole ainutlaatuisesta tapahtumasta.

Tässä ei siis ole kysymys "oikeassa olemisesta", vaan siitä, mikä ketäkin naurattaa. Sä halusit sanoa, että mä nauroin "väärin", näin karkeasti ilmaistuna. JOS olen tässä asiassa väärässä, korjaa toki, en ole ajatustenlukija. Mutta käyttämäsi kiertoilmaisut ovat tulkinnanvaraisia, joten en sen enempää uskalla spekuloida asialla. Eli jos viitsit, niin muutamalla selkeällä ja suoralla lausella se, mitä halusit ilmaista edellisillä posteillasi.

Sen että oman kokemuspohjani perusteella en usko että propagandan salaaminen on syy miksi tuonne ei ihmisiä päästetä. Siksi en henkilökohtaisesti näe mitään riemuhauskaa tai edes kovinkaan mielenkiintoista koko aiheessa.
Mutta kysehän on siis täysin omasta olettamuksestani, voi olla että totuus on toinen ja sit oon missanut hyvät naurut.

Lopuksi huomauttaisin, et sä esitit ensimmäisenä uskomisen argumenttina, joka ei ole kiellettyä, itseasiassa se on aivan hyvä peruste, "uskon niin", ja itseasiassa se ei edes vaadi minkäänlaisia rationaalisia perusteita. Ja mä tulkitsin sen "jotenki vaikeata uskoa" eräänlaiseksi hienovaraiseksi ja kyyniseksi vittuiluksi, eli implikoit ilmauksellasi, että sinulla on parempaa tietoa kyseisestä museosta. Joka taas oli mulle vaikeata uskoa, koska se on ulkkareilta suljettu. =) Ja kävikin ilmi, että käytit ilmaisua "uskoa" valheellisesti, sillä sinulla oli kuin olikin perusteita "tietää". MUTTA tietosi suuntautuikin kyseessä olevaa museota lähellä oleviin toisiin museoihin. Verrantoa ei voi tehdä siltikään, ja jäät uskosi varaan totisena roikkumaan, kun minä vieressä samassa uskon liaanissa kikattelen. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun kyynikko ihmettelee, että mitä ne muut nauraa.

Luepas uudestaan mun postaukset. Viittasin niissä kokemukseeni muista museoista ja siihen perustuvaan olettamukseen tästä museosta. Se että tulkitset mun ilmaisun toisenlaisesta uskomuksesta kyyniseksi vittuiluksi on täysin sun oma tulkinta. En kyl oikein ymmärrä että miten tuon voi ottaa kyynisenä vittuiluna, mutta en oo sun pään sisällä, niin oon väärä jätkä kertomaan.

Käytin "uskoa" valheellisesti? Eihän mul edelleenkään oo tietoa kyseisestä museosta, vaan pelkkiä uskomuksia joten mitäs ihmettä?

Uskon varaan totisena roikkumaan? Kuten jo muutamaan otteeseen kerroin syyt mihin tuon uskomuksen pohjaan. Olisi kiva kuulla mihin tuon vastakkaisen uskomuksesi pohjaat? Kyynikko? Se ettei suoriltaan usko sun postaamiin uutisointeihin, tekee ihmisestä kyynikon?:D

Ajattele vaik niin, et mä olin nähny poliisien virheellistä toimintaa erilaisissa miekkareissa paljon ennen Smash Asemia. Siellähän sut napattiin talteen ajellessas fillarillas siitä ohi, eikä kyseisille poliiseille tullut siitä mitään sanktiota. Mitä, jos olisin silloin sun erittäin mainiosta raportistasi sulle huomauttanut kuivasti, et "tolleen nyt tapahtuu muuallaki, ei mitään ihmeellistä"? Olisitko mieltänyt sen kommentin oikeutetuksi vain siksi, että se on totta, ja ymmärtänyt, ettei tapahtunutta olisi pitänyt ihmetellä, edes sin

un?

No siinä raportissa melkein kyl tuolleen huomautettiin:D Mut joo kuten jo aiemin sanoin se ei anna oikeutusta että muuallakin tapahtuu. Kuten ekassa postauksessani sanoin "en näe siinä mitään kovin ihmeellistä". En sanonut että se on oikein, vaan viittasin siihen että kyseessä ei ole ainutlaatuinen tapahtuma, jonka tuosta olisi voinut erheellisesti ymmärtää. Ja kyllä mulla olis ollut hiukan eri mieltäminen asioihin jos olisin ollut ainut Asemeista napattu. Eli tuo aspekti merkkaa omissa suhtautumisissa omalta osaltaan asioihin.

Mä en kritisoi kiinalaisia, vaan Kiinan hallintoa. Olen käynyt mm suuressa ja pelottavassa Neuvostoliitossa, ja ymmärrän, että ihmiset ovat ihmisiä joka paikassa. Ehkä reagoit koko tähän triidiin voimakkaasti siksi, että koet tässä esittämäni asenteen epäoikeudenmukaiseksi, koska olet käynyt Kiinassa, eikä siellä niin kauheeta ollut? En voi tietää, mutta NYT tämä seikka on kiinnostavampi, kuin se, mitä tiedät kiinalaisista museoista. =)

En mä koe reagoivani tähän triidiin yhtään mitään muuta triidiä voimakkaammin. Halusin vaan jakaa oman palani kakkua joka pohjautuu tuoreisiin kokemuksiin. Mä kommentoin yhtä ainoata uutista ja epäuskoani sen todenmukaisuuteen. Millä perusteella mä reagoin "koko tähän triidiin" voimakkaasti jos en ole sanallakaan kommentoinut muuta kuin tuota uutista? Millä perusteella koen sun asenteen epäoikeudenmukaisemmaksi?

--
sen pituinen se