Introvert - Hero Tracks Ep [Teamtomorrow Records]

5 posts, 1 page, 1,716 views

introvert

Posts: 254

#1 • • introvert focussed inwards to the soul
TEAMTOM005_artwork.jpg

Moi,

Tuli uusi julkaisu ulos tänään (26. tammikuuta, herran vuonna 2009) joka kulkee nimellä "Hero Tracks EP". Julkaisijana toimii Team (tomorrow) Records. Julkaisu on digitaalinen, toistaiseksi (myöhemmin mahdollisesti myös 12").

Tein nämä biisit joskus vuosi sitten suunnilleen parin viikon sisään ja tämän takia niihin tuli samaa "sankarillista" fiilistä kaikkiin, joten toimivat mukavasti yhtenä EP pakettina. Jos tätä jotenkin lähtisi kuvailemaan, niin vaikutteita löytyy Esim. Warp Records kataloogin idm:stä ja Shoegaze popista jatkuen aina suhteelliseen kokeilevaan / eläväiseen melodiseen teknoon (Border Community, Ghostly, Kompakt etc). Oikeastaan en haluais näitä edes tarkasti kategorisoida itse, genre lienee jokaisen itse pääteltävissä.

Part Time Hero on selkee reiviraita. Isot bassot, liidit ja leikkisä tunnelma, joka huipentuu lopussa enemmänkin fiilistelyksi - sankariteknoa nimensä mukaisesti. Midnight Warrior Theme on tummin ja eeppisin kipale näistä - raaemmat chordikuviot alussa ja melankolinen arppimelodia kruunaamassa loppupuolen. Ja Epic Win... no, eeppinen voitto. Ehkä voi jopa kuulla sen voiton maljojen kilistelyn sieltä sointukuvioiden seasta. Koko paketin kruunaa vielä super skandinaavinen remiksi ruotsalaiselta Harald Björkiltä. Laitettiin vielä nimeksi "Finlandsvensk remix" muistuttamaan siitä, miten inspiraatiota tähän teokseen on ammennettu myös Suomen maisemista.

Beatportissa klipit ja ostomahdollisuus, tsekatkaa!

Beatport download

Mun myspace

Team Recordsin saitti

Tsekatkaa myös mun edellinen "Lemon Days / Times We Live In" EP joka löytyy sekä 12" että digitaalisena (junodownload).
kosmo

Posts: 759

#2 • • kosmo TJH87
Tää on kyllä ihan hävyttömän hyvä EP.

Part Time Hero ja Midnight Warrior Theme tipahti mulle hitusen eeppistä voittoa paremmin mutta kyllä nostan hattua jokaisen raidan puolesta. Varsinkin Part Time Herossa tosi iso atmosphere ja groovaakin kivasti. Varmaan soittelenkin jossain kun on mahdollisuus. Hienoa!
Avatar
#5 • • trusti Guest
kyllä vain! varsinkin toi epic win on oikeeta korvakarkkia