No huh huh näin lyhyesti sanottuna.
Monessakin mielessä tuli mieleen Hallun ensimmäinen kerta Maestrossa: keskustassa, uskomattoman suuri tanssilattia ja viimeisen päälle ympäristö (siis vessat, sohvat ja muut interiööri) sekä viimeisenä maailman tehottomimmat baarimikot ja -minnat.
Melkein veikkaan, että tässä tulee käymään samalla tavalla kun Maetrossa: Sana lähtee leviämään, että nämä ovat thö bileet ja kerta kerralta ihmismäärä lisääntyy. Muutaman kerran jälkeen tuolla alkaa olla eeppinen kiskumeno ja 1500 ihmistä kähdet kohti kattoa ja jengin fiilis tasolla "mitä *******, voiko tällaista menoa olla suomessa"
Musiikillisesti illan parhaat kehut menee Orkidean setin viimeiselle puoliskolle.... mukana käsittämätön määrä maailman parasta trancea (tm), jota en ole kuullut pitkään aikaan bileissä. Illan biisi oli ehdottomasti BT - Mercury & Solace.
Jos nyt jostain pitää tarkastajamaiseen tapaan nillittää, niin muutama asia tulee mieleen:
- Pääsalin äänentoisto oli pienessä hakusessa. Illan alussa tanssilattialla kuuli viereissä tapahtuvan keskustelun vähän liian hyvin eli äänenpaine aika alhainen. Tasot saatiin onneksi nostettua sopivalle tasolle, mutta hallimainen akustiikka teki pienet tepposet: Suoraan lavan edessä PA pinojen välissä basso ei tahtonut syttyä millään, kun taas salin reunoilla oli korostusta varsin reippaasti. Ehkä hieman toisenlainen sijoittelu PA kasojen suhteen (leveämmälle) toisi asteen paremman lopputuloksen
- Baarihenkilökuntaa oli vähän ja ammattitaito heikkoa. Vain yhtä palveltiin kerralla tyyliin (mitä saisi olla, hidas kaato, hidas laskutus ja seuraava). Kerran näin erään baariminnan yrittävän kahden ihmisen palvelua samaan aikaan ja tuloksena unohdus mitä jälkimmäinen tilasi. Kaiken tämän päälle vielä täysin epälooginen palvelujärjestys: henkilökunta ei edes yrittänyt muistaa kuka on ollut tiskillä ja kuinka kauan
- Enemmän trussia saliin, jos vaan budjetti sallii. Pikkasen trussia lavalla ja/tai saliin suuren "kuution" muodossa. Ja keskelle salia 120cm pelipallo niin mä olen valmis kusemaan hunajaa.
Mutta jos nämä pienet asiat sivuutetaan, kyseessä on paras venue trancebileille, mitä suomessa olen nähnyt. Hallmarkin osaavissa käsissä näistä Bankin tapahtumista voisi tulla lähestulkoon parasta mitä olen tässä maassa klubirintamalla koskaan nähnyt (pl Unity, joka nyt vaan on Unity).
Vinkkinä niille jotka nämä missasivat: Jos tapahtumia tulee lisää, samaa virhettä ei kannata toistaa....