VIDEOCLIP : Turku 2008 - Clubbers Chronicles

39 posts, 2 pages, 12,071 views

tumpsi

Posts: 2,553

#21 • • tumpsi rekisteröitymätön

Yallu, 6.1.2009 19:47:
Mutta ymmärtäkää ihmiset, etteivät nämä kuvat ole itsestään esim. tänne Klubituksen sivuille ilmestyneet. Itselläni menee tunteja yhden illan tuotosten läpikäyntiin ja käsittelyyn, itse kuvaamisen lisäksi. Ja onko teidän mielestänne mukavaa kantaa n. 5 kiloista kassia perässänne illan riennoissa? Ja jos ei siinä vielä olisi tarpeeksi, niin kaiken kukkuraksi pitää vielä pelätä, ettei joku känniääliö saa päähänsä, että kamerat on perseestä (laitteisto kun EI ole halpaa)..


ootkohan sä nyt ihan tosissas? :D
Caro²

Posts: 5,301

#22 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Täytyypä ottaa kantaa tähän kuumaakin kuumempaan ja polttavaan asiaan.

Kyllä itseänikin vituttaisi suunnattomasti, jos kuviani olisi käytetty ilman minkäänlaista luvan kysymistä johonkin videoproggikseen josta miulla ei ole minkäänlaista hajua ennenkuin video julkaistaan.

Härskiksi toiminnan tekee erityisesti se, että jos tämmöisessä yhteisomistuskulttuurissa kehtaa älähtää siitä, että nyt on käytetty luvatta kuvia - niin kuvaaja(!!) saa siitä hirveen kasan paskaa niskaan ihmisiltä joille asia ei ole "ihan niin lähellä sydäntä". Kerrotaan kuvaajalle, että "älä o tommonen" ja "saat ilmasta julkisuutta", ties mitä kaikkia turhaakin turhempia verukkeita siitä, miksi ei saisi olla ärsyyntynyt omien kuvien luvattomasta levittämisestä.

Kaikki vähänkään enemmän kuvaamista harrastavat ihmiset tekee valokuviansa ihan samanlaisella intohimolla kun tuottajat tekee biisejänsä ja dj:t miksauksiaan. Jokainen kuva on oma pikku lapsi, eikä sitä kovin kivalla silmällä katsota jos joku ottaa ja tekee sille kuvalle mitä huvittaa ja julkaisee sen missä sattuu ilman asianmukaisia mainintoja kuvaajasta. Videon alussa oli kyllä mainittu kenen kaikkien kuvia siellä oli - asianmukaista olisi ollut laittaa kuvaajan nimi kuvan alareunaan niin, että se näkyy kunkin kuvan kohdalla.

Itse video sinänsä on nasta idea, eikä varmasti haittaa kenenkään elämää. Uskoisin, että jokainen kuvaaja olisi myös antanut luvan bilekuviensa käyttöön ko. videossa - ilman minkäänlaisia mutinoita. Vaikka tässä itse kukin tekee kaikkea pientä kivaa klubikulttuurin edistämiseksi, kannattamiseksi, tai miten vaan, niin kyllä silti kannattaa mennä semmosta polkua mikä on reilu kaikkia kohtaan :)
sts

Posts: 7,969

#23 • • sts Sama pyynti aitta!

Yallu, 6.1.2009 19:47:

Mutta ymmärtäkää ihmiset, etteivät nämä kuvat ole itsestään esim. tänne Klubituksen sivuille ilmestyneet. Itselläni menee tunteja yhden illan tuotosten läpikäyntiin ja käsittelyyn, itse kuvaamisen lisäksi. Ja onko teidän mielestänne mukavaa kantaa n. 5 kiloista kassia perässänne illan riennoissa? Ja jos ei siinä vielä olisi tarpeeksi, niin kaiken kukkuraksi pitää vielä pelätä, ettei joku känniääliö saa päähänsä, että kamerat on perseestä (laitteisto kun EI ole halpaa)..



Käskeekö kukaan sun kantaa niitä kameroitas bileissä? C'mon. :) Oon siinä kyllä samaa mieltä ettei se oo ok että kuvia viedää ilman lupaa, mutta ei tommonen kitinä siitä että kantaa kameransa bileisii vapaaehtoisesti oo myöskää yhtään sen enempää ok :) Jätä ne gearis kotii jos ahistaa.
Yallu

Posts: 1,910

#24 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

tumpsi, 6.1.2009 21:33:

ootkohan sä nyt ihan tosissas? :D


sts, 6.1.2009 22:24:
Käskeekö kukaan sun kantaa niitä kameroitas bileissä? C'mon. :) Oon siinä kyllä samaa mieltä ettei se oo ok että kuvia viedää ilman lupaa, mutta ei tommonen kitinä siitä että kantaa kameransa bileisii vapaaehtoisesti oo myöskää yhtään sen enempää ok :) Jätä ne gearis kotii jos ahistaa.



Hienoa että ymmärsitte mitä ajoin takaa..

Tästä on keskusteltu jo useaan otteeseen, useassa eri keskustelussa.. Mutta sanotaan nyt vielä kerran.

Minulla ei ole henk. koht. mitään sitä vastaan, että kannan rojujani bileissä ja postailen niitä kuvia esim. tälle sivustolle. Se mitä yritin edellisellä mielen ilmauksellani tuoda esiin on se fakta, että kuvaaja näkee paljon vaivaa sen eteen, että ne kuvat lopulta on täällä sivustolla kaikkien pällisteltävinä. Kaikki ei tapahdu napin painalluksella..

Eli ajan tässä takaa sitä, että ne teistä, jotka ette näe sitä vaivaa kantaa kameraa mukana bileissaä ja muokata niitä kuvia ja lopulta sitten ladata niitä sivustoille, kunniottaisitte edes vähän sen kuvaajan tekemää työtä. Sillä hänhän tekee ilmaista työtä juuri tuon Caron mainitseman klubikulttuurin edistämiseksi..

Edit.

Edelleen, kiva video. *aplodit*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#25 • • Jussi Soro choon!

mikke, 6.1.2009 20:00:
Videolla luki että biisi olis Jussi Soro - Time Bandit. Kuitenkin ekassa postauksessa sanottiin että biisi on Allan O'Marshall - Time Bandit (Jussi Soro Remix). Eli mites toi nyt sitte on ?


Oikea nimi on Allan O'Marshall - Time Bandit (Jussi Soro remix)

Ja musan käyttämiseen on kysytty lupa.
ezzy

Posts: 8,060

#26 • • Edited ezzy Droid-pappa

JussiS, 7.1.2009 09:31:
---
mikke, 6.1.2009 20:00:
Videolla luki että biisi olis Jussi Soro - Time Bandit. Kuitenkin ekassa postauksessa sanottiin että biisi on Allan O'Marshall - Time Bandit (Jussi Soro Remix). Eli mites toi nyt sitte on ?

---

Oikea nimi on Allan O'Marshall - Time Bandit (Jussi Soro remix)

Ja musan käyttämiseen on kysytty lupa.



Tämä tässä lähinnä ihmetyttää, miks musaan kysyttiin lupa, mut kuviin ei? Lupa kuitenkin annetaan lähes aina, jos sitä edes vaivaudutaan kysymään. Väärinkäyttäjät voi hypätä aurajokeen.
Randy Jay

Posts: 19

#27 • • Randy Jay

Yallu, 6.1.2009 19:31:
---
Randy Jay, 6.1.2009 12:50:
Kysyyks deejiitkin tuottajilta/oikeudenomistajilta etukäteen et saaks laittaa heidän biisin mixtapeen?

Turha tässä nyt on kameramiehen itkeä vaan olisi tyytyväinen saamastaan huomiosta.

---

Ööö.. Mitähän se DJ tekee, kun OSTAA kyseisen kappaleen?



Saa luvan lähinnä kotikuunteluun
Baikonur

Posts: 759

#28 • • Edited Baikonur -LUNA-
Oho!!! Näi pitkälle pääsimme tässä topikissa! Oko! En ole kysynyt mitään lupia pelkkä sen takia että en odottanut että tommonen asia voi ottaa ihan persestä kii ja nostaa melkein tsunami koko finnetissä!!! OHO !!! JÄTKÄ ON OTTANUT PORTAALISTA KLUBITUS:ORG (en kysynyt sivuston omistajalta saisko käyttää sen nimi tässä keskustelussa) KUVIA JOTKA OLIVAT LAITETTU YLEISÖLLE KATSELUA VARTEEN

Eikö se ollut kaikille muille niin kuin pieni mainos että tommosia henkilöitä löytyy vieläkin Turusta... Ne käyvät bileissä ja ottavat kunnot kuvat...Minä voisin jättä kentän "Photos.... " tyhjänä... taikka kirjoitaa että olen iste ottanut ne kaikki kuvat --- ja melkein 99% varma, että kukaan ei edes huomannut missä sekuunissa hänen kuva on........
Asialla on oikesti kaksi puolta.... huono ku pääsimme kaikki yhdessä toiselle puolelle....
Jatkossa en käytää kuvia... Ja samalla tavalla haluan sanoa että se ei ole mikään riitely - just positive emotions *piis*
Mutta videon en rupee muokkamaa koska sen tekemiseen on mennyt vaan muutama minuttia (ne jotka joskus ovat tehneet videopätkiä - tajuavat)

Jos sen takia joku ei halua katsoa videon - niin mulle helpommin. Mua ei syytetään piratismista :)))
Ja edellen jos joku siirtää rahaa mulle - siirtäkää niitä suoraan valokuvajille... videokamera ei maksaa paljon ... ja videoita tullut kuvattu monta tunteja... kymmeniä...)))

Rakastaan teit kaikkia *pihkassa**plur**pihkassa*.... pyydän laitaa lukkoon topiikki!)

ps. copiraitit tulee koht muokattu *hymy*
laite

Posts: 2,994

#29 • • Edited laite MastahWankah

Baikonur, 7.1.2009 19:43:
Oho!!! Näi pitkälle pääsimme tässä topikissa! Oko! En ole kysynyt mitään lupia pelkkä sen takia että en odottanut että tommonen asia voi ottaa ihan persestä kii ja nostaa melkein tsunami koko finnetissä!!! OHO !!! JÄTKÄ ON OTTANUT PORTAALISTA KLUBITUS:ORG (en kysynyt sivuston omistajalta saisko käyttää sen nimi tässä keskustelussa) KUVIA JOTKA OLIVAT LAITETTU YLEISÖLLE KATSELUA VARTEEN


Kannattais ottaa silmä käteen:

Klubbarin ohjeista:
http://klubitus.org/apuva.php#kuvat


Oikeudet

Tekijänoikeuslain mukaan kuvan tekijänoikeus on kuvaajalla. Kuvia ei siis saa käyttää missään ilman kuvaajalta kysyttyä lupaa, paitsi periaatteessa omiin henkilökohtaisiin tarkoituksiin omalla koneella niin, ettei kuvaa julkaista muualla.

Rikoslaki kieltää yksittäisten henkilöiden kuvaamisen esimerkiksi ravintolatiloissa ja muissa vastaavissa julkisissa tiloissa ilman kuvattavan henkilön lupaa. Jos kuvaa selvästi laajemmin yleisöä, eikä yksittäisiä henkilöitä, ei lupaa erikseen tarvita. Klubituksessa julkaistavien kuvien kuvaajien oletetaan siis aina saaneen luvan kuvattavilta henkilöiltä ennen kuvien julkaistavaksi lähettämistä.



Baikonur, 7.1.2009 19:43:
Eikö se ollut kaikille muille niin kuin pieni mainos että tommosia henkilöitä löytyy vieläkin Turusta... Ne käyvät bileissä ja ottavat kunnot kuvat...Minä voisin jättä kentän "Photos.... " tyhjänä... taikka kirjoitaa että olen iste ottanut ne kaikki kuvat --- ja melkein 99% varma, että kukaan ei edes huomannut missä sekuunissa hänen kuva on........


Taitaa olla liian hankalaa tajuta sitä, että jotkut meistä tekevät tätä työkseen ja laskuttavat myös tehdyistä kuvista. Ja valokuvaajan ainoa tulonlähde on kuvat ja kuvien käyttöoikeudet, niin tällainen luvatta käyttäminen menee kyllä täysin vittuilun ja kintuille kusemisen puolelle.
ezzy

Posts: 8,060

#30 • • Edited ezzy Droid-pappa

Baikonur, 7.1.2009 19:43:
Oho!!! Näi pitkälle pääsimme tässä topikissa! Oko! En ole kysynyt mitään lupia pelkkä sen takia että en odottanut että tommonen asia voi ottaa ihan persestä kii ja nostaa melkein tsunami koko finnetissä!!! OHO !!! JÄTKÄ ON OTTANUT PORTAALISTA KLUBITUS:ORG (en kysynyt sivuston omistajalta saisko käyttää sen nimi tässä keskustelussa) KUVIA JOTKA OLIVAT LAITETTU YLEISÖLLE KATSELUA VARTEEN



Miksi sitten kysyit biisiin luvan Jussi Sorolta? Eikö logiikkasi yltänyt sille tasolle, että kuvistakin pitäisi kysyä, koska ne EIVÄT OLE SINUN?

edit: selvis seki. et kysyny biisiinkään lupaa, vaan pelkkää linkkiä :D
Yallu

Posts: 1,910

#31 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Randy Jay, 7.1.2009 12:51:
---
Yallu, 6.1.2009 19:31:
---
Randy Jay, 6.1.2009 12:50:
Kysyyks deejiitkin tuottajilta/oikeudenomistajilta etukäteen et saaks laittaa heidän biisin mixtapeen?

Turha tässä nyt on kameramiehen itkeä vaan olisi tyytyväinen saamastaan huomiosta.

---

Ööö.. Mitähän se DJ tekee, kun OSTAA kyseisen kappaleen?

---


Saa luvan lähinnä kotikuunteluun


Itse asiassa, artistilta saa luvan tehdä mitä itse lystää.. TEOSTO ja GRAMEX haluavat vielä omansa.. Se on aivan sama minkälaiset luvat itse artisti antaa käyttää kappalettaan, niin nämä edellä mainitut maksut pitää silti maksaa..
Baikonur

Posts: 759

#32 • • Baikonur -LUNA-
koitaks joku tehdää paremmin ja lain mukaisesti? - welcome
lank

Posts: 2,164

#34 • • lank www.djlank.com
Mun mielestä täs vois nyt ottaa senkin huomioon että Baikonur ei ehkä tiedä suomen lakeja ihan yhtä hyvin mitä moni suomalainen ja suomeksi lukeminenkin tuottaa varmaan pikkasen hankaluutta, ainakin kun kyseessä on joku ns. "lakiteksti".

Mut pointti on varmaan tullut selväksi, turha siitä on enempää jauhaa, itse ainakin toivoni näkeväni lisää videoita jatkossa.
Baikonur

Posts: 759

#35 • • Baikonur -LUNA-
Antti! Turhaa sanoa mun puolesta ... lajin väärinkäsittely ei antaa luvan rikkota sen (vaikka jokainen on rikkonut ) ...))) mutta kuitenkin kiitos puolustusta)))

jokainen on tehnyt omat päätökset tästä asiasta. Minä olen ainakin Piraatti iso "P":sta :)) naurattava asia oikeesti... en edes tiä kannatako tehdää jatkossa jotai tommost pätkiä. Kuitenkin löytyy toi yks (tai kaks ...tai enemmän..) kundi joka on AINA OIKEESSA, mutta ei tykkä mistään muusta... Ja pakko laitaa jonku paska teksti... ja se on ystävällinen konemusa kultuuri )))

Uudestaan tehdää siitä - näytää pahalta!

... oliko siellä lopussa "HAPPY NEW 2009 YEAR, CLUBBERS" ? Vai mikä? no ei tietenki FUCK OFF ollut laitettu)
ezzy

Posts: 8,060

#36 • • ezzy Droid-pappa
Jep, marttyyriksi tekeytyminen pelastaakin koko homman. "pahat klubbaajat" pilas sun videon. jep.

Katsoppa peiliin.
Baikonur

Posts: 759

#37 • • Baikonur -LUNA-
Paska on poistettu. Lopetetaan sen jo!
Muuten se voi kasvataa 100 sivuun topikkiin.

PISTE
ezzy

Posts: 8,060

#38 • • ezzy Droid-pappa

Baikonur, 9.1.2009 18:18:
Paska on poistettu. Lopetetaan sen jo!
Muuten se voi kasvataa 100 sivuun topikkiin.

PISTE



Hyvin sä ainakin otat palautteen vastaan ja kehityt ihmisenä varmasti. Hyvää Jatkoa ja uutta vuotta Baikonur!