Nuoriso + alkoholi + vuokrattu juhlapaikka = kaikki paskana, TIETENKIN!

8 posts, 1 page, 4,738 views

Camfer

#2 • • Camfer
mä kyllä itse ihmettelen sitä kun osalla nuorista on se tapa pistää kaikki paskaksi tai ylipäätään aloittaa joku rettelöinti vaikka olisi vieraana jossain. olisivat tyytyväisiä kuin pääsee jonnekkin lämpimään paikkaan ottamaan alkomasholistuksia.. itse olin ainakin sen verran kiitollinen teini että jos pääsin jonkun luo ottamaan olutta niin olin sen verran siivosti ja pyrin vielä siivoamaan jälkeni jotta tulevaisuudessakin olisi mahdollisuus päästä.

mutta onneksi siivosti käyttäytyviäkin on olemassa, vain ne huonot erottuvat.
eugina

#3 • • eugina YleX tt-i *sydän*
Itse olen mukana monissa bileissä jotka on pidetty vuokratuilla mökeillä tai vast. eikä kertaakaan ollut mitään ongelmia, eikä paikkoja hajalla.. hyvillä mielin muistelen niitä aikoja..*hymy* *sydän*

--
*nuotti* I can see the light of hope in your eyes *nuotti*

Decion

#4 • • Decion Koneradio

Camfer, 18.12.2008 16:43:
mä kyllä itse ihmettelen sitä kun osalla nuorista on se tapa pistää kaikki paskaksi tai ylipäätään aloittaa joku rettelöinti vaikka olisi vieraana jossain. olisivat tyytyväisiä kuin pääsee jonnekkin lämpimään paikkaan ottamaan alkomasholistuksia.. itse olin ainakin sen verran kiitollinen teini että jos pääsin jonkun luo ottamaan olutta niin olin sen verran siivosti ja pyrin vielä siivoamaan jälkeni jotta tulevaisuudessakin olisi mahdollisuus päästä.

mulla sama käytäntö, itsekin olen kotona vanhempieni omistamassa talossa pitänyt kotikekkereitä ja näiden 'rettelöitsijöiden' toimesta talo on ollut aamulla kuin hävityksen kauhistus, ja siksi myös pyrin vierasillani siivoamaan omat jälkeni ettei isännälle jäisi käteen samanlaista tuhoa siivottavakseen niinkuin mullekin

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

RujoNic

#5 • • RujoNic Kolina-Produktio | Kovaydin Vastarinta

Decion, 11.1.2009 17:35:
---
Camfer, 18.12.2008 16:43:

---

mulla sama käytäntö, itsekin olen kotona vanhempieni omistamassa talossa pitänyt kotikekkereitä ja näiden 'rettelöitsijöiden' toimesta talo on ollut aamulla kuin hävityksen kauhistus, ja siksi myös pyrin vierasillani siivoamaan omat jälkeni ettei isännälle jäisi käteen samanlaista tuhoa siivottavakseen niinkuin mullekin

jep... tekis mieli korjata muutamaa kohtaa mutta en tartu nyt niihin...*nauru* onhan toi väärin että juurikin ne muutamat jotka tappelevat tai muuten vaan perseilevät jäävät kaikkien mieleen ja siten pilaavat niiden hyväkäytöksisien mahdollisuudet järjestää tapahtumia tai ylipäätään pitää hauskaa.
tomii

#6 • • Edited tomii kallion herttua
Hmm... on kyl saatanan halpa vuokra tol Makasiinilla. :)

Mut joo tuli tosta mieleeni vaan, että lukioaikoinani samalta vuosikurssilta yks tyttö piti kotibileet sen porukoiden talossa, kun olivat reissussa. Saldona vitusti mestoja paskana/töhrittynä, telkkari, videot, stereot ja auto varastettiin ja kait jotakin muutakin arvotavaraa (koruja jne.). Ihan vitun käsittämätöntä, että joillakin on pokkaa vetää tollasta settiä. Tosin noissa bileissä oli kuulema aika monta ei kutsuttua tyyppiä tullut jengin siivellä, eli eivät tunteneet bileiden pitäjää ja vielä eri paikkakunnalta -> soppahan oli aikalailla valmis. Et tossa kyl toi mimmi oli aika raskaasti mokannut, kun oli alkujaankin kutsunut ihan liikaa jengiä ja varsinkin just sellasta porukkaa, joita ei kuulema tuntenut hirveän hyvin + antoi jengin tuoda joitaan tuntemattomia kuokkijoita mukanaan.

Omien kokemusten mukaan just nuorison kotibileet, joihin tulee sopiva määrä jengiä ja vain järjestäjän kavereita/lähipiiriä, pysyy yllättävänkin hyvin hallussa, vaikka jengi oli yleensä ihan tillintallin. :) Paitsi yhen kaverin perinteiset kotibileet lähti aina ihan hanskasta, vaikka talossa oli vain kavereita. En tiiä mikä sen paikan karmassa oli, mut siellä meni aina jotakin kallista paskaksi ja kauhea siivo. Silti sen porukat antoivat aina pitää bileitä siellä. :) Mut noin yleensäottaen: kaverit = ei harmia, liikaa tuntemattomia = 99% varmuudella harmia.

--
reivaan kunnes kuolen

mastream

#7 • • mastream

Beliar, 18.12.2008 16:35:
http://www.aamulehti.fi/moro/uutisellista/120570.shtml

Minkälaiseen kuntoon arvelisit makasiinin päätyneen, jos poliisi ei olisi keskeyttänyt alaikäisten bileitä?

Kyllä aamulehti taitaa ton subjektiivisen journalistiikan! *lmao*

Eikä tuossa edes sanottu, että kaikki olisi paskana. Syynä oli ilmeisesti tämä:

Syynä poliisin puuttumiseen oli se, että tilaisuudessa alaikäiset olisivat saattaneet nauttia alkoholia, sillä ilmeisesti täysi-ikäiset hakijat olivat tuoneet paikalle reippaasti olutta.

...eli ei mitään kuolemanvakavaa. Ties kuinka kauan alaikäiset ovat järjestäneet bileitä joissa vähemmän yllättäen juopotellaan ja eihän siinä itsessään ole mitään kauheaa. Nyt vain on jostain syystä media keksinyt revitellä näillä bilejutuilla, eihän tuo linkattu ole suinkaan ensimmäinen. Joo, ihan totta, välillä särkyy tavaraa ja ehkä ihmisiäkin, se on erittäin ikävää ja tiedän tämän omakohtaisesti nuoruudesta ja kun yliopiston tiloja on nuorisolle vuokrattu, mutten siltikään olisi kieltämässä kaikkia tapahtumia. Kuten tomiikin tuossa otti esille, niin isommatkin bileet pysyy hyvin kuosissa kun joku osaava porukka pitää jöötä eikä pöljiksi tiedettyjä päästetä paikalle.

Sitäpaitsi, kun nykyään on pinnalla nuorten syrjäytyminen, yhteisöllisyyden puute ja muut ongelmat, eikö tälläiset isomman porukan kivat, omaehtoiset tapahtumat ole juuri se mitä tarvitaan? Sori vain, mutta joku kirkon keskustelupiiri teenjuonteineen ei valitettavasti houkuttele ihan samalla tavalla massoja. Nyt kun sitten nuoret itselleen kehittävät hauskanpitoa sillä wanhalla kaavalla, niin ei muka kelpaa.
Decion

#8 • • Decion Koneradio

toukopouko, 11.1.2009 19:24:
hangessako teinien pitäis ryypätä perkele

ei, mutta ei silti tarvi sielä mahdollisessa dokauspaikassa ruveta melskaamaan jos sellanen kerran on mahdollisuus saada kyseistä ryyppyiltaa varten

--
-Bulletproof NRG Slaughter-