breaks, drum'n'bass
lisätiedot - kuuntele
69 posts, 4 pages, 19,822 views
happosepi, 6.1.2009 21:01:
No jopa on onneton äänenlaatu clipissä. Ei saa oikein mitään käsitystä mimmonen bassopuoli tässä on, ja bassot on kuitenkin aika oleellisessa asemassa tässä genressä.
Sisällöllisestikään tästä ei oikeastaan keksi mitään hyvää:
-kliseiset voksusamplet
-yksitoikkoinen biitti, kaipaisi ehdottomasti lisää variointia
-bassopörinäsoundin flangerointi kuulostaa vammaiselta, ehdottomasti pois
Noh, tuo "tuuttausmelodia" on osittain ihan siedettävän kuuloinen, sen ympärille voisi joku osaava rakentaa ihan menevän biisin.
Real Charly, 8.1.2009 09:59:
Oliko toi snare superstereolla vai miks musta tuntuu et sain snaree oikeesta ja vasemmasta kaiuttimesta liikaa? Ton bassosynan melodia vois mun puolesta olla paikallaan eikä hyppii panoroinnilla vasemmalta oikeelle. Alapäätä kaipais tietenkin. Rakenteesta en kommentoi juuta enkä jaata, mut itse biisistä tuli jotenkin härskillä tavalla mieleen elokuva "Human Traffic"... jokainen saakin sitten päätellä onko se hyvä vai huono juttu.
Db, 10.1.2009 14:26:
---
Bassopuoli on omasta mielestänikin kyllä vielä aika onneton
Ai esim. kuka osaava? sä vai? :D :D
Db, 10.1.2009 14:29:
---
Oliko toi snare superstereolla vai miks musta tuntuu et sain snaree oikeesta ja vasemmasta kaiuttimesta liikaa? Ton bassosynan melodia vois mun puolesta olla paikallaan eikä hyppii panoroinnilla vasemmalta oikeelle. Alapäätä kaipais tietenkin. Rakenteesta en kommentoi juuta enkä jaata, mut itse biisistä tuli jotenkin härskillä tavalla mieleen elokuva "Human Traffic"... jokainen saakin sitten päätellä onko se hyvä vai huono juttu.
---
Kiitokset kommenteista. :)
Oli tarkotus että ns. "reece" syna panoroi mutta basso on paikallaan.
Bassoja tässä ei vielä oikein ole edes tehty. Yleensä teen
alapään bassokorostuksen lopuksi Creambass vst:llä.
Real Charly, 10.1.2009 17:48:
---
Db, 10.1.2009 14:29:
---
---
Kiitokset kommenteista. :)
Oli tarkotus että ns. "reece" syna panoroi mutta basso on paikallaan.
Bassoja tässä ei vielä oikein ole edes tehty. Yleensä teen
alapään bassokorostuksen lopuksi Creambass vst:llä.
---
Puhuin ton sun bassoreecesynan-mikälien panoroinnista, enkä niinkään reecestä itsestään. Ota se panorointi pois, koska se on toisen kuuntelukerran jälkeen tosi rasittava. Mieluummin monoksi, ku tollasta pannausta, jonka ajatus kuolee toisella kuuntelukerralla. :)
Juhgu, 10.1.2009 15:16:
---
Db, 10.1.2009 14:26:
---
Bassopuoli on omasta mielestänikin kyllä vielä aika onneton
---
En kuunnellut tätä biisiä. Jos olet itsekin sitä mieltä että bassopuoli on onneton, ni pitäiskö sun ensin tehdä biisiä sen aikaa että bassot (tai mikään muukaan biisissä) ei omasta mielestäsi kuulosta onnettomalta, ja vasta sit pistää biisi jakoon? Vähän yritystä edes.
---
Ai esim. kuka osaava? sä vai? :D :D
---
Ahhaha, Db vastaanottaa kritiikkiä osa 9000.
happosepi, 6.1.2009 21:01:
-bassopörinäsoundin flangerointi kuulostaa vammaiselta, ehdottomasti pois
Db, 12.1.2009 15:30:
Ei tästä kommentista voi muuta sanoa että kyllä leuka loksahti auki ja
kolahti pöytään. En tosiaankaan tee juuri siten kuten herra ehdottaa,
teen siitä just sen kuulosta kun mää vittu haluan.
Vammanen kommentti.
Db, 10.1.2009 23:09:
---
Voi olla että joku ammatikseen musiikkia tekevä osaa tehdä audiossa ja soundeissa monet asiat tehdä heti suoralta kädeltä. Olen itse tehnyt musiikkia paljolti amatööripohjalta ja monet biisit ovat aluksi aihioita ja luonnoksia joista väännän sitten biisin lopulliseen muotoon. Kysyn kommentteja monelta suunnalta sekä foorumeilta että kavereilta.
Puristien nyrkki on foorumeilla heilunut aina ja se ei mua haittaa. En välitä juuri tuleeko biisistä hittiä tai "genrellisesti oikeanlaista" mutta pääasia että biisistä tulee lopulta mahdollisimman kuunneltava.
Vammanen kommentti.
domi, 12.1.2009 15:44:
---
Vammanen kommentti.
---
Tästä kommentista ei voi oikein muuta sanoa kuin et sällin taso pysyy samana vuodesta toiseen. Ensin laitat biisin tänne, ja sit kun tulee parannusehdotus, ni sanot siitä "vammainen kommentti". Taitaa se vamma olla siellä omassa päässä.
edit: vuodesta 2004 jo samaa laatua: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=29860
Juhgu, 12.1.2009 16:26:
---
Db, 10.1.2009 23:09:
---
Voi olla että joku ammatikseen musiikkia tekevä osaa tehdä audiossa ja soundeissa monet asiat tehdä heti suoralta kädeltä. Olen itse tehnyt musiikkia paljolti amatööripohjalta ja monet biisit ovat aluksi aihioita ja luonnoksia joista väännän sitten biisin lopulliseen muotoon. Kysyn kommentteja monelta suunnalta sekä foorumeilta että kavereilta.
Puristien nyrkki on foorumeilla heilunut aina ja se ei mua haittaa. En välitä juuri tuleeko biisistä hittiä tai "genrellisesti oikeanlaista" mutta pääasia että biisistä tulee lopulta mahdollisimman kuunneltava.
---
Ei tässä ole mitään tekemistä genrejen tai purismin kanssa, mistä sä noi tähän edes revit? Yritin vaan sanoa, että jos biisi kuulostaa sun mielestä paskalta, niin kuin tuossa ihan itse aiemmin sanoit, niin tee biisi ensin siihen vaiheeseen että biisi kuulostaa sun mielestä hyvältä, tai siltä ettet saa sitä enää paremmaksi. Siinä vaiheessa sit sitä palautetta kalastelemaan, ja sen avulla biisistä vielä parempi. Tosin se vaatis sen, että palautetta osaa ottaa vastaan.
"Nyrkin heilunta" taitaa johtua enemmän sun asenteestasi kuin tuotoksistasi.
astaroth, 12.1.2009 17:34:
---
Vammanen kommentti.
---
:D
jos et halua kommenttia, älä laita jakoon
glxblt, 12.1.2009 15:52:
Ei viitsi enää tuota topicia vuodelta 2004 bumpata, joten lisäänpä tähän että..
http://digitalbeatmusic.blogspot.com/2008/08/removed-my-music-from-mikserinet.html