JACK - The Opening Party 17.1.2009 @ Helsinki

49 posts, 3 pages, 14,633 views

orkidea

Posts: 771

#21 • • orkidea

Amma, 17.1.2009 17:06:
---
FreeMan, 17.1.2009 16:55:
Mitä siel sit eilen on käynyt ?

---

Sen enempää tekniikkaa ja termistöä tuntematta jstn takakajarista tms. kuuluu hirveetä rätinää ja pauketta viimeset parikymmentä minuuttia.



Arviot/huhut eilisen soundihämmingin syistä vaihtelee DJ.pöydälle kaatuneesta tuopista ilman verkkovirtaa olleeseen Seraton USB-boxiin, mutta kamat on tarkastettu tunti sitten ja kaikki toimi moitteettomasti. Itse en asiasta tiedä sen enempää, mutta mikserikin vaihdetaan ihan varmuuden vuoksi.

.tapsa

PS. Jos kenenkään mielestä tänään (tai koskaan muulloinkaan) musa on kohtuuttoman kovalla lattialla niin sanokaa/viittokaa ihmeessä DJ:lle. Yleensä homma johtuu siitä että DJ-koppiin ei vain kuule kunnolla kuinka lujalla musa floorilla on.
Amma

Posts: 2,383

#22 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

orkidea, 17.1.2009 17:11:
Arviot/huhut eilisen soundihämmingin syistä vaihtelee DJ.pöydälle kaatuneesta tuopista ilman verkkovirtaa olleeseen Seraton USB-boxiin, mutta kamat on tarkastettu tunti sitten ja kaikki toimi moitteettomasti. Itse en asiasta tiedä sen enempää, mutta mikserikin vaihdetaan ihan varmuuden vuoksi.


Hyvä juttu, jos laitteet pelittää taas. :)

PS. Jos kenenkään mielestä tänään (tai koskaan muulloinkaan) musa on kohtuuttoman kovalla lattialla niin sanokaa/viittokaa ihmeessä DJ:lle. Yleensä homma johtuu siitä että DJ-koppiin ei vain kuule kunnolla kuinka lujalla musa floorilla on.


Eilen oli kyllä yritystä sanoa (huutaa) ja viittoa pöydän taakse, jengi piteli korviaan ja tanssilattia tyhjeni aika nopeesti, mutta ei näyttänyt auttavan.
Mutta pidetään mielessä.

--
*etsiskel*

-Casper-

Posts: 1,363

#23 • • Edited -Casper- FADE / React^ resident DJ
"....I bet u look good on the dancefloor.....!!! " *nuotti**nuotti**tanssittel*
Avatar
#24 • • niomic Guest

orkidea, 17.1.2009 17:11:
PS. Jos kenenkään mielestä tänään (tai koskaan muulloinkaan) musa on kohtuuttoman kovalla lattialla niin sanokaa/viittokaa ihmeessä DJ:lle. Yleensä homma johtuu siitä että DJ-koppiin ei vain kuule kunnolla kuinka lujalla musa floorilla on.



Tuli tosiaan eilen käytyä sanomassa kohtuuttoman kovista tasoista ja myös tuosta rätinästä kun alkoi. Ongelmana on juuri Redrumissa se, ettei dj-koppiin tosiaankaan kuule miten kovalla juuri takana olevat isommat ämyrit tuuttaavat. Monesti miettinyt miksei tiloihin laiteta tiettyihin kohtiin desibelimittareita, jotka näkyvät kopissa miksaajalle. On nimittäin aika monesti kyseisessä raflassa tullut käytyä dj-kopin edessä viittomassa liiallisesta äänenpaineesta. Yleensä tämä on tapahtunut kun dj vaihtuu ja asettelee omat tasonsa ja joskus mennään selkeästi yli.
mange

Posts: 1,913

#25 • • mange Terrorcraft

orkidea, 17.1.2009 17:11:
PS. Jos kenenkään mielestä tänään (tai koskaan muulloinkaan) musa on kohtuuttoman kovalla lattialla niin sanokaa/viittokaa ihmeessä DJ:lle. Yleensä homma johtuu siitä että DJ-koppiin ei vain kuule kunnolla kuinka lujalla musa floorilla on.


Tuo asia vähän on niin ja näin... joskus sitä volumea halutaan lisää kun bilettäjät viittoilee. Ota nyt sitten selvää.
Eli, mene itse (tarkoitan DJ:tä) kuuntelemaan tanssilattialle ja päättele missä on sopiva äänenvoimakkuus.
golem

Posts: 1,395

#26 • • golem Golem

mange, 17.1.2009 23:08:
---
orkidea, 17.1.2009 17:11:
PS. Jos kenenkään mielestä tänään (tai koskaan muulloinkaan) musa on kohtuuttoman kovalla lattialla niin sanokaa/viittokaa ihmeessä DJ:lle. Yleensä homma johtuu siitä että DJ-koppiin ei vain kuule kunnolla kuinka lujalla musa floorilla on.
---

Tuo asia vähän on niin ja näin... joskus sitä volumea halutaan lisää kun bilettäjät viittoilee. Ota nyt sitten selvää.
Eli, mene itse (tarkoitan DJ:tä) kuuntelemaan tanssilattialle ja päättele missä on sopiva äänenvoimakkuus.



Kaikista paras ois kyl, jos volumen (ja äänenlaadun) tarkkailemiselle olisi bileitten alusta loppuun oma vastuuhenkilö, jonka ei tarvitse ajatella mitään muuta ku lattian volumetasoja (ja käy tarvittaessa pyytää DJ:tä laittamaan hiljaiselle). Jos DJ:n ja tanssilattian etäisyys on suuri ja paikka ruuhkautunut, nii ei DJ ehdi käydä tanssilattialla tarkistelemassa äänentasoja.
Burma

Posts: 297

#27 • • Burma

orkidea, 17.1.2009 17:11:
---
Amma, 17.1.2009 17:06:
---
FreeMan, 17.1.2009 16:55:
Mitä siel sit eilen on käynyt ?

---

Sen enempää tekniikkaa ja termistöä tuntematta jstn takakajarista tms. kuuluu hirveetä rätinää ja pauketta viimeset parikymmentä minuuttia.

---


Arviot/huhut eilisen soundihämmingin syistä vaihtelee DJ.pöydälle kaatuneesta tuopista ilman verkkovirtaa olleeseen Seraton USB-boxiin, mutta kamat on tarkastettu tunti sitten ja kaikki toimi moitteettomasti. Itse en asiasta tiedä sen enempää, mutta mikserikin vaihdetaan ihan varmuuden vuoksi.

.tapsa

PS. Jos kenenkään mielestä tänään (tai koskaan muulloinkaan) musa on kohtuuttoman kovalla lattialla niin sanokaa/viittokaa ihmeessä DJ:lle. Yleensä homma johtuu siitä että DJ-koppiin ei vain kuule kunnolla kuinka lujalla musa floorilla on.



tänään se on tuoppi, huomenna se on tynnyri ja viikon kuluttua sinne mikserin sisään on kustu.

totuus on se, että vika oli seratossa, jossa ei ollut virtalähdettä.
musa oli kovalla, joo anteeksi, en valitettavasti voi luvata ettei se enää jatkossa olis ikinä.

mikseriin ei ole kaadettu mitään, kuulopuheiden mukaan koko pöytä oli uitettu erilaisissa litkuissa ynnämuuta, mut se on jännä juttu, että tää läppäri jolla mä kirjoitan oli koko illan sen mikserin vieressä. aika tarkkaan kaadettu tuopillinen kun ei ole mun näppäimistölle osunut pisaraakaan.

sitä on tosiaan vaikea huomata milloin se on liian kovalla sinne koppiin (varsinkin kun ite soittaa tulpat päässä)
ja se koppiin viittilöinti voi tarkottaa yhtälailla et paa kovemmalle, rewindaa, saisko junalipun tampereelle, sen lisäks joku tulee aina välillä tilaamaan stobea...

itse en soittanut vikan tunnin aikana, ja mua se kovalla ollut musa ei häirinnyt, olin tosin siellä ympyräbaarissa. sit tuli se rätinä, joka tosiaan oli aika repivää, menin kattomaan ja siellä oli jo äänijäbä ja muut ihmettelemässä ja sit ku vikaa ei löytyny, ni käskin vetää liu-ut alas.

ne vedettiin, mutta valitettavasti osa oli jo kerennyt pahoittaa mielensä.

pahoitteluni.

Burma/Renegade
zeuzz

Posts: 526

#28 • • zeuzz digital punk
huh olipas aika kova meininki *iloinen*
hane

Posts: 242

#29 • • hane
kyllä Jack, tapaamme uudelleen jos joku multa kysyy. halvaksi tuli plus että oli v***n hyvää musaa ja hirvee hiki, ja kiitti yönkulkija joka levittelet rahaa ympäri katuja, oli kiva ylläri kotimatkalla löytää kahisevaa :)

--
- Luulotauti paranee tiedolla -

zeuzz

Posts: 526

#30 • • Edited zeuzz digital punk
tukehdun :D
vns

Posts: 276

#32 • • Edited vns
Oli kivaaaaa!! =)=))==) Kiitti Eruska! ===) *hali*

Muita en sit nähnytkään!! *senkin**känni**hmph**eiei*

Misson jatkot? :I

Ps. Kiva venue ja kivaa musaa ja sopivasti kaikki! *hali* *nauru*
W

Posts: 1,049

#33 • • W
Kivaa oli vaikka porukkaa oli musta ehkä pikkusen liikaa, mut asenteella sekin ei ärsytä. *hihu*

Mulle uppos parhaiten Casperin setti (varsinkin kun lähti viemään menevämpään) sekä Lionel Tigerin setti oli tosi loistava! *jiihaa*
AlexS

Posts: 1,389

#34 • • AlexS kummasetä
Oikein hupaa oli. Päänsäryn ja kuumuuden takia joutui poistumaan yhden jälkeen :I Eiköhän näihin eksytä toistekin.

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

Crazybattery

Posts: 782

#35 • • Crazybattery Fruor ergo sum
oli kiva varsinkin aluss...Tapsan setti oli ehdoton suosikki aivan loistava soundia, muutenki meno oli kohdallaan mutt se tupakointi ja liian tukkoss oleminen alkoi jossai väihess ahdistaa liikaa, niin lähin kotiin*hmph*
kiitos Jack*hymy*
Avatar
#36 • • Equalizer Guest
oli kyl vähän ahdasta joo...mut niinhän nää kaikki nykyään...mut kaikin puolin ihan kiva ilta ja hyvät musiikit kun ei oo 2 kk ollu ees missäään..ps ei näkynyt tipattoman tammikuun pitäjiä paljoo*tirsk*
Mai

Posts: 374

#37 • • Mai Villikisu
Erinomaista settiä Lionel Tigeriltä ja Casperilta!*plur*

Vähän ahdasta oli ja kuuma kun saunassa. Tupakan savu alkoi ketuttamaan kyllä loppuvaiheessa kun muutenki oli kuuma ja sellanen fiilis ettei saa happea.

Muuten kyllä oikein mukava ilta ja nyt on jalat väsyneet joraamisesta!!*igor*
Andy

Posts: 1,019

#38 • • Andy
...iha jees.. jos olisivat jättäneet viel mun auton rauhaan..paskat fibat saadessaan on edelleen noita pakkomielteitä taittaa sivupeilit niin, että niitä luetaan tuulilasin läpi..ja takapyyhkijälläkään mitään tee, ni revitään sekin kaupan päälle.

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Lionel Tiger

Posts: 719

#39 • • Lionel Tiger [Blow! TIIKERI]
Jack*känni* Ottaa niin päähän, et piti lähteä himaan heti oman slotin jälkeen... Velvollisuudet sucks.

Hyvä meno näytti olevan kaikilla. Loisto ilta siihen asti*piis*
tiberiuz

Posts: 302

#40 • • tiberiuz Afecto // Rex Terrazza // Baleric Sunset
vähän meni ton alkoholin puolelle mutta tosi nasta ilta ja hyvää soundia kaikilta, erityisesti tapsalta :)