MindCore Presents ANGERFIST LIVE 14.3.2009 @ Helsinki

359 posts, 18 pages, 121,962 views

xl8r

Posts: 2,227

#142 • • Edited xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Zutsuu, 28.12.2008 13:53:
HC:n sisällä on niin vitusti vaihtelua ja laadukasta sellaista, että ihmettelen tällaista ratkaisua ottaa vielä kaupallisempia tyylejä mukaan. Ideana on ilmeisesti tehdä bileistä kannattavammat, mutta varsinainen idea on jäänyt taakse. Ehkä kaikki muu hc kuin mainstream ja hard techno (jota näissäkin ennen oli) on sit liian hc:ta tälle tapahtumalle. Sori, tekis mieli tukee skenee, mut ei näillä eväillä. Meni katu-uskottavuus...



Täytyy kyllä yhtyä tähän mielipiteeseen, ihmetyttää oikein että onko tämä ihan pakollista. Olisi ollut mielenkiintoista päästä kuulemaan himan marginaalisempaakin soundia, mutta tapahtuman kehityssuunta näyttää olevan valitettavaa. Harmittaa vaan kovasti, koska Suomessa ei oikein hc:ta pääse kuulemaan missään isommissa tapahtumissa (ainakaan päälavoilla) ja nyt sitten ainoiden suurempien alan kemujenkin pitää ruveta "hakemaan uutta linjaa"

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Avatar
#143 • • Edited astaroth Guest

RujoNic, 28.12.2008 13:08:
se on ihan miten tykkää järkkää tälläset bileet. nyt vaan ikävä kyllä tuntuu siltä ettei haluta ottaa yhtään riskiä ja rahat on pakko saada takasin. ei kai siinä mitään. haluaisi tukea tätä nousevaa/nousevia genrejä mutta kun tupataan tälläsessäkin tilanteessa mukaan hardtrancea niin taitaa jäädä rahat taskuun. *dissaa*


vedä ny mies hetki henkeä. helppo puhua ettei oteta riskiä, kun itsellään ei ole penniäkään kiinni ;) varsinkin, kun mestoille hilataan pari kappaletta ulkkareita ja venue ei ole mikään kesämökki ypäjällä

just tän polkka vs. hc-mentaliteetin takia taas sitten mua henkilökohtaisesti sapettaa (genrepuolueeseen katsomatta), että ylipäätään hardimman musiikin kemuissa löytyy keskimäärin tai tsägällä se 200 asiakasta 700 ihmisen venuessa. musiikinkuuntelijoita - uusia tai vanhoja - ei pyritä tuomaan yhteen. runkataan niissä omissa veljeskunnissa aina samojen varmojen naamojen kera, eikä kukaan välttämättä löydä mitään ahaa-elämystä "että täähän musajuttu onkin ihan ok, saatanpa tulla vastaavaisuudessakin kuuntelemaan".

sellainenkin marginaalimusiikki, kuin hardcore, hyvin epätodennäköisesti tulee suomessa nousemaan ymmärrystä nauttivaan asemaan edes sillä, että buukattaisiin koko dominatorin lineup yhdelle illalle. paikalla ovat edelleen ne samat diggarit, kuin ennenkin. mielestäni pitäisi taas nimenomaan ottaa vauva-askelia, ujutetaan sitä muille tuntematonta juttua iltoihin sekaan. suomihardi on kuitenkin profiloitunut nimenomaan polkkaan, ja sieltä puolelta voidaan löytää sitä uuttaa potentiaalista kohdeyleisöä. tällä tavalla juuri saadaan sitä musiikkia nousemaan. itsekin aloin lämpeämään hardcorelle löydettyäni ensin polkan zomg

sitten vielä koko juttumme ampuu itseään otsaan, kun päästään kilpaa tappelemaan oman genremme sisällä siitä, että mikä on hyväksyttävää hardcorea (kts. mainstream vs. epäkaupallisempi saundi). kyllä mun puolesta voitte laittaa bileisiin linjaksi vaikkapa pelkkää biititöntä valkoääntä koko illaksi, kyllä mä siellä pärjään. mutta en sitten taas näe siinä mitään itua, että kun kerran pyritään tekemään niistä pienemmistä piireistä pieni liike isompaan suuntaan, niin silti pitäisi pakottaa paikan päälle ainoastaan se sama naamakööri, joka mahtuu vaikkapa yhtä hyvin kotibileisiin

kyllähän tuonne lineuppiin olisi nyt voinut keksiä vielä vaikka mitä mielenkiintoista, mutta pojat tekee myös itsensä näköiset bileet. siitä ei voi ketään haukkua, vaikka kehitysehdotuksia luonnollisesti saa antaa. kyllä mäkin kaipaan kolinateknoa teknobileisiin, mutta enpä taida tulla saamaan :D


ps. itse en siis ole mukana tapahtuman järjestämisessä

pps. jos näiden sanojen jälkeen joku true born 2 b hardcore mofo haluaa pitää mua sylkykuppina, niin siitä vaan, see if i care. mä en välitä, ja se on mun hardcore-mentaliteetti ^^

edits. typoj
mainosjono

Posts: 272

#144 • • mainosjono Hardcore Hooligan

astaroth, 30.12.2008 17:36:
---
RujoNic, 28.12.2008 13:08:
se on ihan miten tykkää järkkää tälläset bileet. nyt vaan ikävä kyllä tuntuu siltä ettei haluta ottaa yhtään riskiä ja rahat on pakko saada takasin. ei kai siinä mitään. haluaisi tukea tätä nousevaa/nousevia genrejä mutta kun tupataan tälläsessäkin tilanteessa mukaan hardtrancea niin taitaa jäädä rahat taskuun. *dissaa*

---

vedä ny mies hetki henkeä. helppo puhua ettei oteta riskiä, kun itsellään ei ole penniäkään kiinni ;) varsinkin, kun mestoille hilataan pari kappaletta ulkkareita ja venue ei ole mikään kesämökki ypäjällä

just tän polkka vs. hc-mentaliteetin takia taas sitten mua henkilökohtaisesti sapettaa (genreenpuolueeseen katsomatta), että ylipäätään hardimman musiikin kemuissa löytyy keskimäärin tai tsägällä se 200 asiakasta 700 ihmisen venuessa. musiikinkuuntelijoita - uusia tai vanhoja - ei pyritä tuomaan yhteen. runkataan niissä omissa veljeskunnissa aina samojen varmojen naamojen kera, eikä kukaan välttämättä löydä mitään ahaa-elämystä "että täähän musajuttu onkin ihan ok, saatanpa tulla vastaavaisuudessakin kuuntelemaan".

sellainenkin marginaalimusiikki, kuin hardcore, hyvin epätodennäköisesti tulee suomessa nousemaan ymmärrystä nauttivaan asemaan edes sillä, että buukattaisiin koko dominatorin lineup yhdelle illalle. paikalla ovat edelleen ne samat diggarit, kuin ennenkin. mielestäni pitäisi taas nimenomaan ottaa vauva-askelia, ujutetaan sitä muille tuntematonta juttua iltoihin sekaan. suomihardi on kuitenkin profiloitunut nimenomaan polkkaan, ja sieltä puolelta nimenomaan voidaan löytää sitä uuttaa potentiaalista kohdeyleisöä. tällä tavalla juuri saadaan sitä musiikkia nousemaan. itsekin nimenomaan aloin lämpeämään hardcorelle löydettyäni ensin polkan zomg

sitten vielä koko juttumme ampuu itseään otsaan, kun päästään kilpaa tappelemaan oman genremme sisällä siitä, että mikä on hyväksyttävää hardcorea (kts. mainstream vs. epäkaupallisempi saundi). kyllä mun puolesta voitte laittaa bileisiin linjaksi vaikkapa pelkkää biititöntä valkoääntä koko illaksi, kyllä mä siellä pärjään. mutta en sitten taas näe siinä mitään itua, että kun kerran pyritään tekemään niistä pienemmistä piireistä pieni liike isompaan suuntaan, niin silti pitäisi pakottaa paikan päälle ainoastaan se sama naamakööri, joka mahtuu vaikkapa yhtä hyvin kotibileisiin

kyllähän tuonne lineuppiin olisi nyt voinut keksiä vielä vaikka mitä mielenkiintoista, mutta pojat tekee myös itsensä näköiset bileet. siitä ei voi ketään haukkua, vaikka kehitysehdotuksia luonnollisesti saa antaa. kyllä mäkin kaipaan kolinateknoa teknobileisiin, mutta enpä taida tulla saamaan :D


ps. itse en siis ole mukana tapahtuman järjestämisessä

pps. jos näiden sanojen jälkeen joku true born 2 b hardcore mofo haluaa pitää mua sylkykuppina, niin siitä vaan, see if i care. mä en välitä, ja se on mun hardcore-mentaliteetti ^^






K-18 -> K-16
laite

Posts: 2,994

#145 • • laite MastahWankah
Vittu jotai hard transee *poks*

Pitäis ol kunnon reivi mättö musaa eikä mitää homojen munan lätkytys housee!!! *pahis**pahis**pahis**pahis*
Adonis Hercules

Posts: 1,183

#146 • • Adonis Hercules Hart + Zell

mainosjono, 30.12.2008 18:09:
---
astaroth, 30.12.2008 17:36:
---
RujoNic, 28.12.2008 13:08:
se on ihan miten tykkää järkkää tälläset bileet. nyt vaan ikävä kyllä tuntuu siltä ettei haluta ottaa yhtään riskiä ja rahat on pakko saada takasin. ei kai siinä mitään. haluaisi tukea tätä nousevaa/nousevia genrejä mutta kun tupataan tälläsessäkin tilanteessa mukaan hardtrancea niin taitaa jäädä rahat taskuun. *dissaa*

---

vedä ny mies hetki henkeä. helppo puhua ettei oteta riskiä, kun itsellään ei ole penniäkään kiinni ;) varsinkin, kun mestoille hilataan pari kappaletta ulkkareita ja venue ei ole mikään kesämökki ypäjällä

just tän polkka vs. hc-mentaliteetin takia taas sitten mua henkilökohtaisesti sapettaa (genreenpuolueeseen katsomatta), että ylipäätään hardimman musiikin kemuissa löytyy keskimäärin tai tsägällä se 200 asiakasta 700 ihmisen venuessa. musiikinkuuntelijoita - uusia tai vanhoja - ei pyritä tuomaan yhteen. runkataan niissä omissa veljeskunnissa aina samojen varmojen naamojen kera, eikä kukaan välttämättä löydä mitään ahaa-elämystä "että täähän musajuttu onkin ihan ok, saatanpa tulla vastaavaisuudessakin kuuntelemaan".

sellainenkin marginaalimusiikki, kuin hardcore, hyvin epätodennäköisesti tulee suomessa nousemaan ymmärrystä nauttivaan asemaan edes sillä, että buukattaisiin koko dominatorin lineup yhdelle illalle. paikalla ovat edelleen ne samat diggarit, kuin ennenkin. mielestäni pitäisi taas nimenomaan ottaa vauva-askelia, ujutetaan sitä muille tuntematonta juttua iltoihin sekaan. suomihardi on kuitenkin profiloitunut nimenomaan polkkaan, ja sieltä puolelta nimenomaan voidaan löytää sitä uuttaa potentiaalista kohdeyleisöä. tällä tavalla juuri saadaan sitä musiikkia nousemaan. itsekin nimenomaan aloin lämpeämään hardcorelle löydettyäni ensin polkan zomg

sitten vielä koko juttumme ampuu itseään otsaan, kun päästään kilpaa tappelemaan oman genremme sisällä siitä, että mikä on hyväksyttävää hardcorea (kts. mainstream vs. epäkaupallisempi saundi). kyllä mun puolesta voitte laittaa bileisiin linjaksi vaikkapa pelkkää biititöntä valkoääntä koko illaksi, kyllä mä siellä pärjään. mutta en sitten taas näe siinä mitään itua, että kun kerran pyritään tekemään niistä pienemmistä piireistä pieni liike isompaan suuntaan, niin silti pitäisi pakottaa paikan päälle ainoastaan se sama naamakööri, joka mahtuu vaikkapa yhtä hyvin kotibileisiin

kyllähän tuonne lineuppiin olisi nyt voinut keksiä vielä vaikka mitä mielenkiintoista, mutta pojat tekee myös itsensä näköiset bileet. siitä ei voi ketään haukkua, vaikka kehitysehdotuksia luonnollisesti saa antaa. kyllä mäkin kaipaan kolinateknoa teknobileisiin, mutta enpä taida tulla saamaan :D


ps. itse en siis ole mukana tapahtuman järjestämisessä

pps. jos näiden sanojen jälkeen joku true born 2 b hardcore mofo haluaa pitää mua sylkykuppina, niin siitä vaan, see if i care. mä en välitä, ja se on mun hardcore-mentaliteetti ^^

---

K-18 -> K-16



Niin tai sit käydään siel mastersissa ja täts it =)
tomii

Posts: 3,594

#147 • • tomii kallion herttua

astaroth, 30.12.2008 17:36:
---

(asiaa)




Jäbä puhuu paljon, mutta asiaa. Eipä tohon voi enää oikein mitään lisätä, ainakin itse olen 99% samaa mieltä.

--
reivaan kunnes kuolen

Adonis Hercules

Posts: 1,183

#148 • • Adonis Hercules Hart + Zell

Syntse, 28.12.2008 13:22:
---
RujoNic, 28.12.2008 13:08:
---

Luulenpa että tuossa haetaan nyt sitä ettei tuu sitä samaa tavaraa kokoajan jos koko ilta on pelkkää HC ja Style niin varmaan alkaa puuduttaa.

Ja juu mua pyydettiin eritoten että jos sais hard trancea tietysti voihan se setin aikana muuttuakkin tai jos pyydetäänkin soittamaan muuta, anyway ne hard trancet mitä meinailen soittaa ei todellakaan ole mitään samanlaista mitä triton soittelee tai uk menoa mitä Jka soittelee. Hieman rankempaa ois kyl tarkoitus vetästä.



Mulle se on ihan sama kuka ja soittaa ja tottakai pitää soittaa mitä pyydetään (kai? =)) Länkytys koski vaan tota faktaa, että hooteeta on ängetty tännekin..

Eikä muuten varmana puuduta =) "Oikeissakin" houceebileissä tulee vaan hooceeta eikä varmana puuduta.. Jos puuduttaa se johtuu sit jostain muusta =D Näin henk. koht.
Teknojta

Posts: 1,033

#152 • • Teknojta Shamancore Practitioner

astaroth, 30.12.2008 17:36:
--clip--


Miks hardcoren pitäis nousta ymmärrystä nauttivaan asemaan? Eikö nimikin jo viittaa siihen että kyseessä on marginaalisempi tyyli? Ne jotka diggaa diggaa. Jos se menee siihen että pehmennetään hardcoresta vain yksi muu perus klubi tyyli muiden joukossa (niin kuin osittain onkin jo tapahtunut), niin se ei mielestäni aja ideaa mistä tämä on alunperin syntynyt. Miksi tehdä siitä jotain muuta kuin mitä se on?
Mä taas henkilökohtaisesti nautin pienemmistä ug bileistä missä on ne samat naamat. Ikärajattomien bileiden johdosta on mukaan tullut myös uusi sukupolvi ja paljon uusia naamoja. Tästä uudesta sukupolvesta suuri osa on tullut nettitiedotuksen kautta.
Siinä oon samaa mieltä et vähän hölmöä jakaantua leireihin, tai se et ois "pakko" valita puolensa. Polkka, sekä myös indu/gootti ja metalli puolelta löytyy paljon läheltä liippaavaa kamaa ja onhan näitä mixed genre bileitä jonkun verran ollutkin mikä on vain hyvä asia. Tällaiset 90-100% HC bileet mitä on taas se 2-4 kertaa vuodessa on parhaimmillaan kuuntelijoilta kuuntelijoille asenteella, joten IMO on harmillista että marginaali jää pois ja yleisesti hyväksyttävämpää klubimusaa tulee tilalle.
Avatar
#153 • • astaroth Guest

Zutsuu, 31.12.2008 11:33:
Miks hardcoren pitäis nousta ymmärrystä nauttivaan asemaan? Eikö nimikin jo viittaa siihen että kyseessä on marginaalisempi tyyli? Ne jotka diggaa diggaa. Jos se menee siihen että pehmennetään hardcoresta vain yksi muu perus klubi tyyli muiden joukossa (niin kuin osittain onkin jo tapahtunut), niin se ei mielestäni aja ideaa mistä tämä on alunperin syntynyt. Miksi tehdä siitä jotain muuta kuin mitä se on?


tuon ohjenuoran mukaan minäkin elän. en koe tarpeelliseksi perustella musiikkimakuani kenellekään. mutta sekin pointti on hyvä ottaa huomioon, että kompromissit ja fuusiot saattavat myös edistää ja uudistaa kulttuuria ja myös sitä, millaista musiikkia tulemme tulevaisuudessa kuulemaan. minusta kaikkien olisi hyvä pitää silmiä auki ja löytää niitä hyviä juttuja myös muualta. liian monet genret luottavat samoihin koukkuihin ja äänimaailmaan, ja niin julmaa kuin se onkin: jossain vaiheessa tulee olo, että olisi aika siirtyä eteenpäin.

tämän progression tapahtumiseen kuluu vain nykyisellään aivan liian kauan. muutaman vuoden välein joku keksii pikku jujun ja hei: leimataan siitä uusi subgenre, joka tapetaan kuiviin taas seuraavan 4 vuoden aikana

IMO se, että pysyn siellä omassa ringissä ei tee minusta hardcorea. se tekee vain kapeakatseisen

välillä myös skenen sisällä halutaan tehdä massiivista marginaalilla, ja sitten ihmetellään, kun otetaan urakalla perseeseen. ei siinä, jos joiltain löytyy (finanssi)resursseja, mutta kompromisseilla voidaan saada mahdollisesti parempia resursseja toteuttaa näitä visioita, koska niitä aina välillä jollain on. en itse ainakaan pistäisi pahakseni, että niitä hyviä bileitä olisi useamminkin, kuin se 2-4 krt vuodessa. noin 95% bileistä on itsellenikin lähinnä ryyppyreissuja sen sijaan että "ui v*ttu mitä saundii tuol on tiedossa!"

Mä taas henkilökohtaisesti nautin pienemmistä ug bileistä missä on ne samat naamat. Ikärajattomien bileiden johdosta on mukaan tullut myös uusi sukupolvi ja paljon uusia naamoja. Tästä uudesta sukupolvesta suuri osa on tullut nettitiedotuksen kautta.


kyllä minäkin ug:sta nautin, koska niissä yleensä tulee sitä musiikkia, mikä itseäni nykyään eniten inspiroi. mutta jos kaikki olisivat "pelkkiä-pieniä-askeettisia-bileitä"-tilanteeseen tyytyväisiä, niin miksi tästä pitäisi ylipäätään vääntää? joonaskin puhui "nousevan genren tukemisesta", joten kyllä marginaaligenrejen vaikuttajatkin ajoittain toivovat hardcoren saavan enemmän jalansijaa. nyt sitten joku järjestää jotain ja on sitten loppuskenen päätettävissä että tapettiinko tässä hardcore. uudestakin sukupolvesta monet haluaisivat nähdä ulkomaalaisia suosikkiartistejaan suomen kamaralla, mutta ne eivät aina ole niitä marginaalicoren nimiä, joita tuotaisiin suomeen yösijalla ja kaljalla :/

BTW. paljonkohan on hardstyleakin kiittäminen tosta uuden sukupolven ilmaantumisesta?

ei mullakaan ole jokaisiin hollantibileisiin rahaa reissata, joten voin aika helposti katsoa läpi sormien muuta lineuppia, jos suomeen saataisiin edes sen kerran vuodessa sellainen nimi, joka todellakin itseänikin kiinnostaisi

Tällaiset 90-100% HC bileet mitä on taas se 2-4 kertaa vuodessa on parhaimmillaan kuuntelijoilta kuuntelijoille asenteella, joten IMO on harmillista että marginaali jää pois ja yleisesti hyväksyttävämpää klubimusaa tulee tilalle.


tässä mä oon sun kanssa, en ole tässä mitään massakulttuuria tekemässäkään. mutta kun artisteista 12/13 soittaa gabberista juontavaa musiikkia, niin jengi tuntuu päästävän lapsiveden vähän turhan helposti.

loppujen lopuksi mindcorekin tekee edelleen bileensä oman mielensä mukaan.
ja sitä periaatetta itse pystyn arvostamaan


ps. kirjoitan ihan ajatuksella, eikä duunissa ole aikaa oikolukuun, niin saattaa olla joitain lapsuksia tekstin joukossa
Mikku

Posts: 234

#154 • • Mikku
Bileissä soittaa ketä soittaa.. tulkaa tai älkää. Thats it.
Tha Rippah

Posts: 222

#155 • • Edited Tha Rippah
Tulisin paikalle ihan pelkästään Devillieninkin takia (muut ei oo näköjään ees sitä huomannu). Jätkäl on oma levymerkkikin ja viimeisin julkasu oli ainakin omast mielest yllättävän hyvä. Ja voittihan kaveri pari vuotta sitten q-dancen dj-contestin, joten miksauksessakaan ei pitäis olla vikaa. Kiva et jossain hc-bileis soitetaan mainstreamiakin.

Tost hard-trancesta: en nyt itekkään oo oikein innostunu (vaik ei sitä koskaan tiedä), mut vähän ihmetyttää et jos bileis soitettais vaik hard-technoa, d&b:tä, breakcorea...kovinkaan moni ei valittais. Edellä mainitut maistuis kyl itellekki paremmin*hih* Vähän harmittaa ettei industrial hc:ta eikä darkcorea luultavasti soiteta, mut kyl ite ainaki innolla odotan *hymy*

Edit:
ja Wailynkin live-setti löytyy...Ei kuka tahansa saa julkasua Gunpowder Recordsilla.
CRS

Posts: 21

#156 • • CRS
Ticket sale starts on monday 05.01.2009 @ Tiketti & Street Beat

--
MINDCORE

Tha Rippah

Posts: 222

#158 • • Tha Rippah

Waily, 2.1.2009 21:50:
---
Tha Rippah, 2.1.2009 19:41:
industrial hc:ta eikä darkcorea luultavasti soiteta, mut kyl ite ainaki innolla odotan *hymy*

---


Mun soundi painottuu enemmälti darcoreen.


Hyvä!*iloinen* "Baby Love" ja "Vicious Circle" on sun ainoot biisit, mitkä mä tiedän.*blush* Sopii kyl synkempäänki settiin tosiaan (Vicious Circle varsinkin)
Kolera

Posts: 4,256

#159 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
saas nyt nähä jaksaako tänne vaivautua ku viime keväänäkö kovasti tuli vannottua et ikinä en vittu haakkorebileisii enää selvinpäin mene =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

friik

Posts: 37

#160 • • friik FUCKING HARDCORE !!!
....nice=)=)=)