Hyvät nappikuulokkeet 50-100e?

30 posts, 2 pages, 14,024 views

plink

#22 • • plink team paska

mehukatti, 29.11.2008 04:36:
---
plink, 29.11.2008 01:10:
---
noissahan rajoittuu taajuusalue 13 kilohertsiin, et voi olla melko tunkkanen ääni (normaalikuuloinen ihminen kuulee jonnekin 15-20 khz tietämille). vaikka toisaalta jos mp3-soittimeen on menossa, niin sama kai se mitkä ruoskat siinä on kiinni, koska jo lähde on niin paskalaatuista.

---

Vai olisko sittenkin sama ku jossain multimediaskobeissa. Kympillä saa jotkut 10000W PMPO-skobet, mutta esim. Geneleciltä laadukkaat pikkuskobet on spekseiltään tyyliin 5W hintaan 400e, mutta kuulostaa silti miljoona kertaa paremmalta ku edellämanitut.

joo no mut m-audio ei ole genelec. tässä on sitäpaitsi muutenkin kyse siitä, että minkä kuulokkeiden toisto sopii omaan korvaan parhaiten, eikä siitä että missä kuulokkeissa on hyvä äänenlaatu. paskasta on vaikea tehdä timanttia.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Optik

#23 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Sennheiser - There is no other.

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Dirt

#24 • • Dirt Chiken hunting
Sennheiser CX 300. hintalaatusuhte on mielestäni todella hyvä. omani hain stockan galna päiviltä ja oon ollut äärettömän tyytyväinen.
kolina

#25 • • Edited kolina
Beyerdynamic DTX 50
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dtx_50_schwarz.htm

Esim. Thomannilta saa hintaan 49€. Näitä ennen käytin Kossin Sparkplugeja. Parannus oli huomattava. Tasasempi taajuusvaste, diskantit ja keskiäänet toistuu puhtaammin ja selkeämmin, bassotkin toistuu tosi muhkeesti. Sopii hyvin bassovoittosen konemusan kuunteluun siis. Taustamelueristys toimii hyvin. Mukana tulee eri kokosia tiivisteitä, josta voi valita omiin korviin sopivat. Ei noi Sparkplugitkaan huonot siis oo, mutta nää vaan on paljon paremmat (~3x kalliimatkin tosin). Parempiakin varmaan löytyy vielä, mutta en itse ainakaan viitti nappeihin panostaa enempää ku 50€ (saattaa mennä paskaks tai hukkuu..) Mutta siis, näitä Beyerdynamicceja suosittelen lämpimästi.

#27 • • Edited ville olen oikeasti ujo
Paras hinta/laatusuhde on AKG K 324 P mallissa. Ohjehinta about 50e, mutta näitä saa jopa alle 40e. Pärjänneet testeissä älyttömän hyvin (TM ja Hifi) ja aina sijoittuneet top-3:een. Esim TM testissä voiton vei joku 100e pari, nämä heti toisena. Itsellä käytössä nämä, kun alla olevan Sonyt hajosi.

Laadullisesti noi on varsin jees. Ei soi ihan yhtä kirkkaasti kun esim alla olevat Sonyt, mutta paljon paljon paremmin, kun usein kehutut Kossit, jotka on hirveetä tuubaa. AKG:n suurin etu on ääntäeristävyys: nää on melkein kuin korvatulpat ja siten ei tarvii luukuttaa.

Sitten jos halua laadullisesti korkeaa ja hinta/laatu voi olla heikompi niin Sony MDR-EX90LP. Nämä esim voittivat Hifin testin. AKG:n verrattuna tiukempi, erottelvampi ja kirkkaampi ääni. Haittana on, että ei eristä ääntä yhtä hyvin kuin AKG. Itsellä olisi nämä edelleen käytössä, jos vaan kuulokkeet olisi ehjät... valitettavasti meni johto poikki joku aikaa sitten. Tämä malli on esim todettu selkeästi paremmaksi kun monta kertaa kalliimmat shuret

IMO: Jos et ole valmis tuhlaamaan lähes 100e, osta AKG. Voittaa tuplasti kalliimmat tulpat reilusti ja estää kaikki hälyäänet älyttömän tehokkaasti.
Nemes

#28 • • Nemes Balearium
Itsellä on Sennheiser CX 550 Style II ollu jouluaatosta asti todella tyytyväinen käyttäjä :) Tähän asti parhaat nappikuulokkeet mitä oon kuullu.
placiq

#29 • • placiq Jorkki
Ite oon tykänny Razerin ProTone m100:sta. Varsin pätevät kuulokkeet hintaansa nähden (~30e).
hege

#30 • • hege
Muistakaahan että niitä Kossin plugeja voi myös pimpata. Huomattavan parannuksen tekee teipillä reikien peittäminen ja avaamalla neulalla vain muutaman niistä. Ja korvasta riippuen tietty kannattaa leikata tulpasta kärkeä pois.