nimetön

38 posts, 2 pages, 11,007 views

sapeli

#21 • • sapeli jokukukamikä?

serge, 18.11.2008 16:04:
Esimerkiksi Google on hyödyllinen, kun haluaa selvittää jotain, mitä ei tiedä

Ehkä, jos itse järjestäisin bileitä ja miettisin niille nimeä, googlaisin ensin onko kyseistä nimeä käytetty. Ehkä en. Luulen että on aika paljonkin järjestäjiä jotka eivät googlaa. Asia ei vaan tule mieleen, esimerkiksi. Koska jokainen nimi on joskus käytetty jossakin.

Se mitä sinä ja JussiS nyt varmaankin ajatte takaa on se, että bileitä järjestävällä taholla on hyvä olla riittävä taustatuntemus aiemmin järjestetyistä bileistä, mutta ei tuo teidän viisastelu nyt oikein kohdalleen osu. Tottakai tietämättömyys on riittävä syy järjestää samalla nimellä bileitä - huolimattomuus taustatyön tekemisessä ei ehkä olisi. Eikä siitä Googlesta ole mitään hyötyä jollei sitä tietoa jostakin syystä osaa lähteä hakemaan, ei se niitä vastauksia itsestään ehdottele kun siltä tuntuu.

Rehellisesti sanottuna, ei minullekaan varmaan olisi tullut mieleeni googlettaa moista asiaa jos olisin bileitä järjestämässä, eikä varmaan moni googletakaan - tässä tapauksessa kävi vain huono säkä: nimi on aika yleinen, oli todennäköisesti aiemmin käytetty, ja näköjään jopa aika iso juttu!

Se, että tapahtumasta on kuultu jopa tällä vuosikymmenellä muuttaa tietenkin asioita, ja ymmärrän paremmin mielipahan mitä tästä aiheutuu. Alunperin luulin tosiaan että kyse on reilusti yli 10 vuotta sitten kuopatusta konseptista.

Vai väittääkö täällä joku että nimeä on käytetty tahallisesti mainosarvon takia?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

#22 • • sapeli jokukukamikä?

JussiS, 18.11.2008 16:10:
Ignorance is a bliss, sanotaan.

*justjoo* No, en takerru oikeinkirjoitukseen. Vaikka sanotaanhan sitä noinkin.

Se on kyllä ihan mahdollista että kyseinen promoottori ei ole kovin monia bileitä järjestänyt, siitä en tiedä, mutta minulla ei myöskään ole tapana pitää kokemattomuutta miinuksena. Tietty tunnetut konseptit saa plussaa, mutta jokainen klubi on aloitettu jostain.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

-----------

#23 • • -----------
*whaat* Anteeksi kaikille keiden tunteita loukkasin tietämättömyydelläni. Klubin nimi on työn alla ja kaikki saa rauhassa nukkua yönsä.

--
house is about love

Jake

#24 • • Jake saloUG

SMILE!, 18.11.2008 17:27:
*whaat* Anteeksi kaikille keiden tunteita loukkasin tietämättömyydelläni. Klubin nimi on työn alla ja kaikki saa rauhassa nukkua yönsä.

Järjestäkää nimikisa :)
päävoittona matka ulkomaille.
:)
Jussi Soro

#25 • • Jussi Soro choon!

sapeli, 18.11.2008 16:17:
Se mitä sinä ja JussiS nyt varmaankin ajatte takaa on se, että bileitä järjestävällä taholla on hyvä olla riittävä taustatuntemus aiemmin järjestetyistä bileistä, mutta ei tuo teidän viisastelu nyt oikein kohdalleen osu. Tottakai tietämättömyys on riittävä syy järjestää samalla nimellä bileitä - huolimattomuus taustatyön tekemisessä ei ehkä olisi. Eikä siitä Googlesta ole mitään hyötyä jollei sitä tietoa jostakin syystä osaa lähteä hakemaan, ei se niitä vastauksia itsestään ehdottele kun siltä tuntuu.

No ei. Hienoo kuitenkin, että näinkin hienosti vedät johtopäätökset siitä miks mä asiasta sanoin. Avaan tätä hiukan enemmän:

Jokainen klubi, jota jengi järkkää pitäis olla tarkkaan harkittu, konsepti mietitty viimeisen päälle ja taustatyöt tehtynä. Helmi, jota järkätään yksin tai porukalla suurella tunteella, rakkaudella. Vähän niinkuin oma lapsi. Mua huolestuttaa se, että uusista klubeista ja bilejärkkäreistä aika iso prosentti on ihan täyttä huuhaata, ja se johtuu vaan siitä, ettei asiaan paneuduta juurikaan yhtään sen vaatimalla pieteetillä. Ei liene mikään ihme, että suurimman osan näistä klubeista elinaika on se 2-3 bilettä, jonka jälkeen klubista ei kuulu enää mitään.

Mun 2 centtiä, saa olla eri mieltä.
Ober

#26 • • Ober Dog shit taco
:D
Nipsuu

#28 • • Edited Nipsuu
...On hienoa, että ihmiset kertovat omia mielipiteitään bileistä etc.. Mutta eikö tuon turhan länkytyksen voisi jo lopettaa??!! *grr* Käsitykseni mukaan mitä olen päivän mittaan lukenut tätä aihetta ovat (SMILE!) bileiden järjestäjät poistaneet nimen käytöstä kunnioittaakseen alkuperäistä Smile Clubin järjestäjiä. *aplodit* Joten JussiS, luulisin sinun AIKUISEN miehen jo lopettavan tuon länkyttämisen kun bileiden järkkääjät näyttävät myöntäneen virheensä ja korjaavan nimensä parempaan suuntaan (i hope) *piis*
tomii

#30 • • Edited tomii kallion herttua

Ober, 18.11.2008 18:22:

ei voi kuin yhtyä :D

Ehdotan bileiden nimeksi WHINE!

--
reivaan kunnes kuolen

ValaX

#31 • • ValaX
Ehdotan nimeksi PLUR...
Jussi Soro

#33 • • Jussi Soro choon!

Nipsuu, 18.11.2008 18:42:
Joten JussiS, luulisin sinun AIKUISEN miehen jo lopettavan tuon länkyttämisen kun bileiden järkkääjät näyttävät myöntäneen virheensä ja korjaavan nimensä parempaan suuntaan (i hope) *piis*

Eh, viimeisessä postauksessani mä lähinnä selvensin asiaa, kun sapeli oli ymmärtänyt täysin väärin mun pointin.

Hienoa, että järjestäjät vaihtoivat nimeä.
tumpsi

#34 • • tumpsi rekisteröitymätön
das boot vois olla ihan hyvä! ;)))))
Juhgu

#38 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Joo, tokihan nimi pitää vaihtaa jos aikaisempia löytyy klubituksen kalenterin haulla. Mut silti aavistuksen huvittaa tää palaute kun moinen lipsahdus pääsi järjestäjältä sattumaan.

Vaihtoehdot (valitse yksi):
a) Hei järkkäri, tiesitkö että toi nimi on jo käytössä?
b) YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY paskaa YYYYYYYYYYYYYYYYYY *dissaa* YYYYYYYYYYYYYYY jne.

Ja kuinkakohan omaperäinen innovaatio toi "Smile" oli alun perin klubin nimeksi? No, ehkä Suomessa ei ollut kovin montaa samannimistä.

Kekekek.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)