nimetön

38 posts, 2 pages, 10,994 views

-----------

#1 • • Edited -----------
*piis*

--
house is about love

moskiitto

#3 • • moskiitto moska
hohhoijaa, ompa käynnyt suppeaksi sitten sanavarastot.
olen vanha smilelainen, ja on ihan pyllystä ottaa vanhan koulukunnan klubin nimeä..*eikä**eikä*

ei maistu..*dissaa*

-taru

--
just, share it...

sapeli

#4 • • sapeli jokukukamikä?
*huoh* Varmaan suuri osa porukoista jotka nykyään järkkää bileitä on noin 30-vuotiaita, eli käyneet bileissä ehkä sen 10 vuotta, eli eivät olisi kuulleetkaan moisesta. Mä ainakin yhdistän hymyilyn erittäin positiivisella tavalla bilettämiseen ja on pikemminkin ihme että tätä nimeä ei ole käytetty tässä välissä mihinkään.

Kiinnostuksella odotan tarkempia yksityiskohtia!

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Sam

#5 • • Sam

sapeli, 18.11.2008 09:23:
*huoh* Varmaan suuri osa porukoista jotka nykyään järkkää bileitä on noin 30-vuotiaita, eli käyneet bileissä ehkä sen 10 vuotta, eli eivät olisi kuulleetkaan moisesta. Mä ainakin yhdistän hymyilyn erittäin positiivisella tavalla bilettämiseen ja on pikemminkin ihme että tätä nimeä ei ole käytetty tässä välissä mihinkään.

No jos joku on käynny 10 vuotta bileissä, eikä ole ikinä kuullut Smilestä, on kyl eläny pää liian syvällä plurrissa.
sapeli

#6 • • Edited sapeli jokukukamikä?

Sam, 18.11.2008 10:08:
---
sapeli, 18.11.2008 09:23:

---
No jos joku on käynny 10 vuotta bileissä, eikä ole ikinä kuullut Smilestä, on kyl eläny pää liian syvällä plurrissa.

Aika legendaariselta kuulostaa! Itse olen käynyt bileissä vähän reilu 5 vuotta enkä ole tuosta ainakaan mitään kuullut... Eiköhän tuo sana ole taas vapaa käyttöön, tuskin sillä tietoisesti on kalasteltu mainosarvoa vanhojen bileiden siivellä.

Edit: no, näköjään pakko perua puheet, aika monikin on tästä hämmentynyt! Tämä menee sitten ainakin mulla sen piikkiin että on aukkoja "skenesivistyksessä". (Tosin minkäs teet kun en muista kenenkään koskaan edes maininneen moisia bileitä...)

--

Coma

#8 • • Coma
kuin myös! Halpaan mentiin ja tuli vedettyä ns. kuivat :D

freud sanoisi et close but no cigar

ääni myös helvetin huonolle nimivalinnalle.. kas kun ei Unity saman tien?
Zapa

#9 • • Zapa Mr Wrangler
Ei toimi, Smile sentään yksi legendaarisimmista clubeista Hgissä evah!
mr.a

#11 • • mr.a
Kieltämättä hiukan oudolta kuulostaa jos tän jutun takana ei o ketään alkuperäisen Smilen tyypeistä.

Mikä luultavasti on erittäin epätodennäköistä jos bileet on rosessa.
Sam

#13 • • Sam

SMILE!,

Olisiko mahdollista että joku olisi käynyt 10v bileissä mutta kuitenkaan ei välttämättä asunut esim. Helsingissä ja siksi olisi mahdollisesti saattanut missata tämän mahtavan klubin?

No toi on mainittu ja mainitaan niin monessa paikassa joka vuosi, että kyl oot saanu aika aktiivisesti väistellä jos tohon et oo missään aiemmin törmänny; varsinkin jos oot bilejärkkäri ite.
-Q-

#14 • • -Q-
Näitä samoja keskusteluja on taidettu käydä useampaankin kertaan täällä ja muissa foorumeissa.. eli ei ole ensimmäinen kerta kun sattuu olemaan tahattomasta syystä päällekkäiset nimet clubeilla.. En usko, että tämä 10 vuotta sitten pidetty Smile clubikaan olisi ollut ensimmäinen Smile -niminen clubi maailmassa.. silti kunnioitus heille loistavasta nimestä ja meiningistä silloin..

Fakta vaan on, että suurin osa meistä ihmisistä ei ole kaikkitietoisia (myös historian) ja mainostoimistocopyjen veroisia tekstinikkareita, jotka keksivät aina jotain uusia mullistavia (ei varmasti kenenkään käyttämiä) nimiä.. Vähän samanlainen probleema taitaa olla dj-nimissä.. kuinkakohan monta täällä Suomessa toimivaa djtä löytyy soittamassa samalla nimellä eri puolilta maailmaa.. niin ja kuka oli ensin. Useimmiten jostain löytyy jokin taho, joka on asian keksinyt jo ennen sinua..

Eli eikös pääasia ole kun joku jaksaa yrittää järjestää kemuja? Ei se nimi miestä pahenna..

Jos vaihtaisitte clubin nimeksi vaikka Kala Club. Sitä ei varmaan ole kukaan ennen käyttänyt..

*ding*
Jussi Soro

#15 • • Jussi Soro choon!

-Q-, 18.11.2008 14:28:
Fakta vaan on, että suurin osa meistä ihmisistä ei ole kaikkitietoisia (myös historian) ja mainostoimistocopyjen veroisia tekstinikkareita, jotka keksivät aina jotain uusia mullistavia (ei varmasti kenenkään käyttämiä) nimiä.. Vähän samanlainen probleema taitaa olla dj-nimissä.. kuinkakohan monta täällä Suomessa toimivaa djtä löytyy soittamassa samalla nimellä eri puolilta maailmaa.. niin ja kuka oli ensin. Useimmiten jostain löytyy jokin taho, joka on asian keksinyt jo ennen sinua..

Eli eikös pääasia ole kun joku jaksaa yrittää järjestää kemuja? Ei se nimi miestä pahenna..

No mun mielestä se, että asioista ei tiedä, ei riitä syyksi siihen, että järjestää samalla nimellä bileitä. Vapaita nimiä on kuitenkin aika iso kasa vielä käyttämättä. Edellistä bileiden nimeä keksiessä pöydällä taisi olla parikymmentä eri nimeä, joista yhtäkään ei takuuvarmasti ollut ainakaan Suomessa käytetty. Ja mun kekseliäisyys ei kyl oo missään nimessä mainostoimiston copyn luokkaa...

Ainoa nimi, jossa on ollut päällekäisyyksiä oman bilejärkkäyshistorian aikana on Soma, jota järkättiin Raumalla joskus vuonna 2002. Tiedettiin, että Spinni on järkännyt samalla nimellä yhdet one-off -kemut ja kysyttiin lupa nimen käyttöön. Tämän jälkeen Soma on muuten pyörinyt Keravalla, eri järkkäreitten voimin ;)

Jos vaihtaisitte clubin nimeksi vaikka Kala Club. Sitä ei varmaan ole kukaan ennen käyttänyt..

No jos järkkärin motivaatio ei riitä edes uniikin nimen keksimiseen, niin alkaa kyllä hiukan pelottaa millaisella motivaatiolla koko klubia järjestetään.

Enkä tarkoita tota sillä, että tässä tapauksessa nyt olis pelkästään motivaatiosta homma kiinni, on ihan mahdollista ettei ko. klubista ole kuullut aikaisemmin. Sen verran kuitenkin legendaarisesta klubista kyse, että mun mielestä ihan kunnioituksesta historiaa kohtaan olis paikallaan vaihtaa nimi nyt vielä tässä vaiheessa ihan kokonaan omaan ja uuteen.
Unik

#16 • • Unik
"In this great future of ours. Don`t forget your past"
sapeli

#17 • • sapeli jokukukamikä?

JussiS, 18.11.2008 14:39:
No mun mielestä se, että asioista ei tiedä, ei riitä syyksi siihen, että järjestää samalla nimellä bileitä.

Eihän tuossa lauseessa ole mitään järkeä. Siis jos vaikkapa minä olisin näitä bileitä järjestämässä, enkä tosiaan vain 5 vuoden bilekokemuksellani ollut kuullut muista Smile-nimisistä bileistä (vaikka se hyvin voisikin olla yleinen nimi), niin miten voisin välttää tuon nimen käytön, kun en tiedä miksi sitä välttelisin? *ding*

Jos tästä paljon negatiivista palautetta tulee niin ehkä järjestäjä jotain asialle voi tehdä, mutta sanoisin että jos yksikään flaikku tai juliste on painettu niin tuskin maksaa vaivaa.

Pitäisi varmaan perustaa joku wanhojen glubien tietokanta mistä voisi aina tarkistaa onko kukaan koskaan järjestänyt nimen X klubia niin ei tule sanomista.

--

serge

#18 • • serge

sapeli, 18.11.2008 15:51:
---
JussiS, 18.11.2008 14:39:
No mun mielestä se, että asioista ei tiedä, ei riitä syyksi siihen, että järjestää samalla nimellä bileitä.
---
Eihän tuossa lauseessa ole mitään järkeä. Siis jos vaikkapa minä olisin näitä bileitä järjestämässä, enkä tosiaan vain 5 vuoden bilekokemuksellani ollut kuullut muista Smile-nimisistä bileistä (vaikka se hyvin voisikin olla yleinen nimi), niin miten voisin välttää tuon nimen käytön, kun en tiedä miksi sitä välttelisin? *ding*

Esimerkiksi Google on hyödyllinen, kun haluaa selvittää jotain, mitä ei tiedä:

http://www.google.fi/search?q=smile+helsinki+klubi

..mistä löytyy heti ensimmäisten joukossa mm.:

http://klubitus.org/tapahtuma.php?id=7343

..mistä ehkä voisi jo hieman herätä. Ei oo kauheen vaikeeta.

--
Une fleur de bèton m'’inspire

Jussi Soro

#20 • • Jussi Soro choon!

sapeli, 18.11.2008 15:51:

Ignorance is a bliss, sanotaan.

Tosiaan, google + klubituksen hakukin jo tuottaa osumia - tuskin kauheasti on edes mietitty asiaa. Kertoo varmaan juuri siitä kuinka paljon muita asioita on mietitty klubissa ja konseptissa.