Säde vs [reiv:] ???

29 posts, 2 pages, 7,502 views

Beliar

Posts: 1,361

#22 • • Beliar

Juhgu, 11.11.2008 06:11:
...mut nyt jos kuuntelee jotain 92-95 biisejä, ni aika kököiltä ne kyl kuulostaa ;()



Oon kans samaa mieltä! Nykyään soundit on niiiin kehittyneitä ja korvat on tottuneet hyvin kompuroituihin täyteläisiin soundeihin, että jopa ne 4...5 vuotta vanhat huippu-ihqu-biisit, mitä silloin diggailit, alkavat kuulostaa nykypäivänä melkoisen karuilta!

Tässä eräänä päivänä fiilistelin ja pistin RMB:n albumin soimaan (se missä on Springit ja kaikki) ja järkytys oli melkoinen! Emmä tiijä, ei ainakaan mulle uppoo enää... *uuh*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Individual

Posts: 10,942

#23 • • Edited Individual HYPNO!
Kyllähän ne wanhat biisit soundien puolesta on osin hyvinkin kökköjä ja rujoja, mutta itse ainakin löytää niistä paljon muita ansioita verrattuna tähän hyvin tuotettuun, mutta sieluttomaan huttuun mitä puskee julkaisu minuutissa- vauhtia ovista ja ikkunoista. Tuolla nyt en kummiskaan halua väittää, että kaikki vanha musa on automaattisesti hyvää ja kaikki uusi musa paskaa, koska eihän se näinkään ole. Kai tuo julkaisumäärien volyymi hämää. Ennen ei kait konemusaa tuotettu näin valtaisia määriä? Jotenkin noi vanhemmat julkaisut tuntee vaan enemmän omakseen ja omiin korviini niistä välittyy aitous, vilpittömyys ja vahvemmat tunnetilat helpommin kuin valtaosasta uusia ralleja.

Mutta mitä bileisiin missä soi wanhempi musaa muuten tulee, niin eiks noiden säde vs. [reiv:] -pippaloitten jälkeen nyt ole ollut yhtä sun toista kemua, missä on soinut osittain tai kokonaan toi wanhempi kama? *ding*

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=64348;sivu=9999#loppu
remotion

Posts: 5,283

#24 • • remotion nostatus guru

Beliar, 11.11.2008 12:46:
Tässä eräänä päivänä fiilistelin ja pistin RMB:n albumin soimaan (se missä on Springit ja kaikki) ja järkytys oli melkoinen! Emmä tiijä, ei ainakaan mulle uppoo enää... *uuh*



Mun mielestä RMB Widescreen albumi on edelleen yksi kaikkien aikojen parhaita, saundit roks myös, koska ei oo kompuroitu tukkoon biisejä vaan löytyy oikeaa dynamiikkaa..
Individual

Posts: 10,942

#25 • • Individual HYPNO!

remotion, 11.11.2008 13:21:
---
Beliar, 11.11.2008 12:46:
Tässä eräänä päivänä fiilistelin ja pistin RMB:n albumin soimaan (se missä on Springit ja kaikki) ja järkytys oli melkoinen! Emmä tiijä, ei ainakaan mulle uppoo enää... *uuh*

---


Mun mielestä RMB Widescreen albumi on edelleen yksi kaikkien aikojen parhaita, saundit roks myös, koska ei oo kompuroitu tukkoon biisejä vaan löytyy oikeaa dynamiikkaa..


Kyllä. Widescreen on hieno plätty.
Beliar

Posts: 1,361

#26 • • Beliar

remotion, 11.11.2008 13:21:
Mun mielestä RMB Widescreen albumi on edelleen yksi kaikkien aikojen parhaita, saundit roks myös, koska ei oo kompuroitu tukkoon biisejä vaan löytyy oikeaa dynamiikkaa..



Äääh! Te ootte niiiiiiin nuoria!! *pepsodent*

Mä puhuin hieman vanhemmasta albumista, ku mainitsenne Widescreen! Eli kyseessä oli siis RMB This World Is Yours vuorelta 1995... Fiilis oli vähän sama, kuin nähdessäni TV sarjat Galactica, Street Hawk ja varsinkin V uudelleen. Muistot olivat huomattavasti kultaisempia, kuin todellisuus - uudelleen koettu 80-luku... *uuh*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Individual

Posts: 10,942

#27 • • Edited Individual HYPNO!

Beliar, 11.11.2008 13:36:
---
remotion, 11.11.2008 13:21:
Mun mielestä RMB Widescreen albumi on edelleen yksi kaikkien aikojen parhaita, saundit roks myös, koska ei oo kompuroitu tukkoon biisejä vaan löytyy oikeaa dynamiikkaa..

---


Äääh! Te ootte niiiiiiin nuoria!! *pepsodent*

Mä puhuin hieman vanhemmasta albumista, ku mainitsenne Widescreen! Eli kyseessä oli siis RMB This World Is Yours vuorelta 1995... Fiilis oli vähän sama, kuin nähdessäni TV sarjat Galactica, Street Hawk ja varsinkin V uudelleen. Muistot olivat huomattavasti kultaisempia, kuin todellisuus - uudelleen koettu 80-luku... *uuh*



This world is yours muistaakseni löytyy myös hyllystä ja kyllä sekin rokkaa big time kaikkine rosoisuuksineen, mutta siinä ei kyl ole Springiä. Toki kun en ole konemusaa kuunnellut mistään 90-luvun alusta asti, niin mulla ei ole olemassa mitään aikalaisen muistijälkiä mitkä murskautuu, kun pistää pitkästä aikaa joskus pentuna diggailemansa levyn soimaan ja odottaa siltä samanlaista elämystä kuin back in the days.. Itse olen sen ajan mitä olen kuunnellut, kuunnellut uutta ja wanhaa sekaisin.
remotion

Posts: 5,283

#28 • • remotion nostatus guru

Beliar, 11.11.2008 13:36:
---
remotion, 11.11.2008 13:21:
Mun mielestä RMB Widescreen albumi on edelleen yksi kaikkien aikojen parhaita, saundit roks myös, koska ei oo kompuroitu tukkoon biisejä vaan löytyy oikeaa dynamiikkaa..

---


Äääh! Te ootte niiiiiiin nuoria!! *pepsodent*

Mä puhuin hieman vanhemmasta albumista, ku mainitsenne Widescreen! Eli kyseessä oli siis RMB This World Is Yours vuorelta 1995... Fiilis oli vähän sama, kuin nähdessäni TV sarjat Galactica, Street Hawk ja varsinkin V uudelleen. Muistot olivat huomattavasti kultaisempia, kuin todellisuus - uudelleen koettu 80-luku... *uuh*



Ok, olen samaa mieltä että tuo This World is Yours levy ei vain toimi koska saundit niin kämäset. Luulin että tarkoitit uudempaa Widescreeniä koska tuossa puhuttiin springistä ja mainittiin 4...5 vuotta vanhat... tosin widescreenikin on jo vuodelta 1998 mutta laatu on jotain ihan eriluokkaa ja myös sävellykset.
Beliar

Posts: 1,361

#29 • • Beliar

remotion, 11.11.2008 13:51:
Ok, olen samaa mieltä että tuo This World is Yours levy ei vain toimi koska saundit niin kämäset. Luulin että tarkoitit uudempaa Widescreeniä koska tuossa puhuttiin springistä ja mainittiin 4...5 vuotta vanhat... tosin widescreenikin on jo vuodelta 1998 mutta laatu on jotain ihan eriluokkaa ja myös sävellykset.



Joo, my bad!! a) kirjoitin hieman epäselvästi yhteen kaksi eri asiaa, toi 4...5 vuotta vanha, sekä RMB:n albumi... b) en aluksi muistanut albumin nimeä, mutta vanhan miehen muisti reistailee niin paljon, että muistelin Springin olleen kyseisellä levyllä but NO! Alunperin levyn siis pölykerroksien alta kaivon Pass Port To Heaven-veisun vuoksi, koska silloin tuli telkusta Naisen Tuoksu elokuva, ja tässä mainitsemassani rallissa sämplätään kyseistä elokuvaa...

No mutta summa summaarum, soundit ovat mielestäni karmeat, varsinkin kun samoihin aikoihin Haddaway lauleskeli "What is love", jonka soundit toimii muuten edelleen!! *whaat*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!