Aasian Sepelkarhut

24 posts, 2 pages, 6,050 views

AnderS

Posts: 470

#21 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

josbe, 4.11.2008 14:17:
---
plink, 4.11.2008 13:43:
no mitä vittua? suomi on kiinan ja puolan ohella maailman ainoat maat, jotka tarhaavat esim. supikoiria vastaavissa oloissa, joten ihan yhtä mulkusti sitä suhtaudutaan eläimiin täälläkin.

---

En nyt mitenkään halua puolustella turkistarhausta, mutta eivät ne supikoirat ihan vastaavissa oloissa taida olla.



juu ei voida puhua edes saman päivänä. supeihin ei työnnetä mitään putkia sisään, niillä on paremmin tilaa liikkua/kääntyä ja niiden kärsimys kestää max vuoden, siitoseläimillä vähän pidempään.

Kuvat tollaisesta karhusta joka makaa häkissä avuttomana vailla mitään mahdollisuutta liikkua saa kyllä aikaan kauhistuksen kylmät väreet.
Avatar
#22 • • Edited Norb Guest
Hyvä, että aihe on herättänyt myös asiallista keskustelua.

Nallukoiden auttaminen on tosi helppoa! Esim. ei tarvitse sitoutua kuukausittaiseen rahanlypsämiseen tililtä, vaan voit siirtää myös kertaluontoisen summan oman maksukyvyn mukaan.

Sivuilta voit myös tulostaa julisteen, jonka voi laittaa esim. työpaikanilmoitustaululle.
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#23 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

josbe, 4.11.2008 13:25:
---

No mun kissoja ei ainakaan ole pyydystetty julmin menetelmin, niillä on paljon liikkumatilaa eikä niille ole koskaan laitettu minkäänlaista katedria. Näitä kissoja on myös pidetty kaupunkilaiskissoina satoja, jopa tuhansia vuosia, ja voisin väittää, että ne on ainakin yhtä tyytyväisiä elämäänsä kuin villikissatkin - todennäköisesti jopa tyytyväisempiä.



no okei, ei kissojen ja koirien kesyttäminen ole sama
asia.. voin myöntää, ettei se ehkä tähän liity *piis*

mutta siis noiden eksoottisten eläinten kauppaan voisi kiinnittää
huomiota, koska niiden pyydystäminen ja myyminen ON julmaa!

ja mitä tähän karhujen kohteluun tulee, niin todellakin olen sitä
vastaan.. ja olen turkistarhausta vastaan, sekä tuotantoeläinten
huonoja olosuhteita vastaan, itseasiassa olen myös eläinten syömistä
vastaan... mutta siis ihmiset vois kiinnittää huomiota myös lähellä
oleviin ongelmiin, eikä vaan söpöihin karhuihin, joita evil kiinalaiset
kiduttaa.

Norb, 4.11.2008 13:19:
Pliis, säästäkää tämä topic provoilulta. Ei kukaan jaksa tarttua noin säälittävään huomionhaku yritykseen..



Norb, 4.11.2008 14:49:
Hyvä, että aihe on herättänyt myös asiallista keskustelua.



niinpä *joo*

--
dasinoaisnvs

Juhgu

Posts: 7,921

#24 • • Juhgu Virnistelijä
*nuotti* Bear necessities *nuotti*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)