PROGRESS w/ David West & Oded Peled 7.11.2008 @ Turku

43 posts, 3 pages, 5,934 views

Jago

#21 • • Jago un-trained monkee
Tuokaa dawid west stadiin*pyytel*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Vertigo

#22 • • Vertigo

Sunshine^82, 8.11.2008 18:18:
en ollut bileissä mutta mikä turkulaisia bilettäjiä vaivaa? sama homma viime perjantaina diskotekissä, ei ollut porukkaa ja nyt sama... *eiei* ei näin! sentään david west jumalauta :D

joo pitää kyllä olla samaa mieltä tosta mainostamisesta.. huomasin kans vasta maanantaina et kyseiset bileet on.. :(

Iha tyypillistä meininkiä - aina kun on jtn ni jengin mummo jäi katujyrän alle, muijakaveri vaatii rakkautta tai koiralla o ripuli (eli selityksiä). Sit ku ei tapahtumaa ole ni valitetaa "miksei mitää ole" - tai sit näitä "kyl mä seuraavaks tulen".

Ehkä Liian pehmee sohva, ipod ja juuttuubbi tarvis laittaa vuodeks pois jengin näkyvistä.

Villiä - eikö totta ;)
#23 • • Sunshine^82 Guest

Vertigo, 14.11.2008 19:14:
---
Sunshine^82, 8.11.2008 18:18:
en ollut bileissä mutta mikä turkulaisia bilettäjiä vaivaa? sama homma viime perjantaina diskotekissä, ei ollut porukkaa ja nyt sama... *eiei* ei näin! sentään david west jumalauta :D

joo pitää kyllä olla samaa mieltä tosta mainostamisesta.. huomasin kans vasta maanantaina et kyseiset bileet on.. :(

---

Iha tyypillistä meininkiä - aina kun on jtn ni jengin mummo jäi katujyrän alle, muijakaveri vaatii rakkautta tai koiralla o ripuli (eli selityksiä). Sit ku ei tapahtumaa ole ni valitetaa "miksei mitää ole" - tai sit näitä "kyl mä seuraavaks tulen".

Ehkä Liian pehmee sohva, ipod ja juuttuubbi tarvis laittaa vuodeks pois jengin näkyvistä.

Villiä - eikö totta ;)

*pepsodent* joo.. kyllä nyt hieman kaduttaa jälkeenpäin kun ei tullu lähdettyä :-/

next time! *hih*
Pete Input

#24 • • Pete Input Asiantuntija

atsu, 8.11.2008 17:12:

Oikeasti,miten esim minä olisin edes tiennyt koko "artistista" ? Kalenteri näytti kaikkea muuta kuin et turussa olisi jotain kunnon tapahtumaa, hei,ei kaikki jaksa selata tulevia tapahtumia kovinkaan kauas,esim,itse hokasin vasta torstaina että Klubilla on joku artisti!

Niin... huoh... olihan tuo tapahtuma merkitty kalenteriin jo 8.10. ja muokattu 16.10.
Mikä siinä on niin vaikeeta kattoa sieltä kalenterista?
Ja jos et "jaksa" lukea infoja englanniksi, niin syytä itseäsi. Pitäiskö muka suomeksi laittaa ihan sinua varten että "kova jätkä ulkomailta, soittaa progee", että sinäkin ymmärtäisit "äänestää" jaloillasi/lompakollasi?
On varmaan myös ylitsepääsemättömän vaikeeta googlettaa kyseinen heppu netistä, jossa on takuulla enempi infoa kuin kyseisessä bileinfossa?

Mä olen myös sitä mieltä, että jos/kun ihminen on alkanut käymään "bileissä", oikeastaan muuta infokanavaa ei tarvitse kuin just esim tän Klubituksen. Nettifoorumit riittää aivan hyvin.
On sitten eri asia, mikäli halutaan mukaan myös "taviksia". Silloin julisteet, flaikut ja lehtimainonta ajavat asiansa.

--
Input Sessions

atsu

#25 • • Edited atsu
Niin... huoh... olihan tuo tapahtuma merkitty kalenteriin jo 8.10. ja muokattu 16.10.
Ja jos et "jaksa" lukea infoja englanniksi, niin syytä itseäsi. Pitäiskö muka suomeksi laittaa ihan sinua varten että "kova jätkä ulkomailta, soittaa progee", että sinäkin ymmärtäisit "äänestää" jaloillasi/lompakollasi?
On varmaan myös ylitsepääsemättömän vaikeeta googlettaa kyseinen heppu netistä, jossa on takuulla enempi infoa kuin kyseisessä bileinfossa?

Mä olen myös sitä mieltä, että jos/kun ihminen on alkanut käymään "bileissä", oikeastaan muuta infokanavaa ei tarvitse kuin just esim tän Klubituksen. Nettifoorumit riittää aivan hyvin.
On sitten eri asia, mikäli halutaan mukaan myös "taviksia". Silloin julisteet, flaikut ja lehtimainonta ajavat asiansa.
[/quote]

Iltaa.

Olet oikeassa. Ensiksi täytyy esittää pahoitteluni siitä,et kirjotin "palautteen" maistissa mikä oli typerää. Olin rajannut tapahtuma haut Helsinkiin, joten eipä silloin toki Turussa tapahtumia näy, hönössä sitä en huomannut...
Olet oikeassa et parissa minuutista artistista saa taatusti sen infon mitä tarvitsee.

Ja tällä Englannin kielisestä tekstillä tarkoitin sitä, et ne jotka eivät tiedä etukäteen artistista mitään ei välttämättä innostu lähtemään vaan valitsevat vitun sedulat tommosen artistin tilalle.

A: Olen todella pahoillani et olin tommosen mennyt kirjoittamaan hönössä, joka johti siihen et menin idioottimaisuudessani tollasta kirjottamaan.

B:Se että en kyennyt ilmaisemaan ajtuksiani mainostamisesta oikein.

Itse tykkään tukea tapahtumia Turussa. Viimeksi ITALIAANO pippaloissakin tuli vain piipahdettua pikaisesti ystävän kera.
En kirjoita enää maistissa sitä paskaa jota sylki suuhun tuo, anteeksi.
UzU

#26 • • UzU [33100]

Pete Input, 18.11.2008 15:02:

Ethän ollut tosissas?

Kuka oikeasti jaksaa googlettaa jotain artisteja jos ei ole 110% kiinnostunut? Luuletko että edes kaikki säännöllisesti bilettävät lukevat klubitusta tai edes käyttävät nettiä kovin usein. Kyllä myös sellaisia ihmisiä on. Onko tapahtumia joihin ei haluta "taviksia".

Teistä turkulaisista en tiedä mutta itse voin todeta että klubitus menettää merkitystään koko ajan mainoskanavana, näin ainakin meillä Tampereella. Ne "tavikset" ovat kullanarvoisia bileille, koska muuten meillä ei kohta ole tätä "skene" jos ei tule uusia ihmisiä.
-henu-

#27 • • Edited -henu-
---

Ethän ollut tosissas?

Kuka oikeasti jaksaa googlettaa jotain artisteja jos ei ole 110% kiinnostunut? Luuletko että edes kaikki säännöllisesti bilettävät lukevat klubitusta tai edes käyttävät nettiä kovin usein. Kyllä myös sellaisia ihmisiä on. Onko tapahtumia joihin ei haluta "taviksia".

Teistä turkulaisista en tiedä mutta itse voin todeta että klubitus menettää merkitystään koko ajan mainoskanavana, näin ainakin meillä Tampereella. Ne "tavikset" ovat kullanarvoisia bileille, koska muuten meillä ei kohta ole tätä "skene" jos ei tule uusia ihmisiä.
[/quote]

Mun mielestä voidaan jo kysyä että mikä skene? Kävijät bileissä vähenee, mitä en kyllä ihmettele. Mitä uutta on tapahtunut bileissä/ skenessä viimeisen kymmenen vuoden aikana? Todellakin bileet vaatii taviksia ja kaikkihan me kuitenkin ollaan taviksia.
Tätä keskustelua kyllä voisi jatkaa ja pitkään, mutta tämä ei taida olla siihen oikea paikka.
thomas

#28 • • thomas

UzU, 18.11.2008 23:35:
---
Pete Input, 18.11.2008 15:02:

---

ja tähän just vaikuttaa mainostus ja k-16 bileiden määrä.
bates

#29 • • Edited bates Tirehtööri

-henu-, 18.11.2008 23:58:
---
Mun mielestä voidaan jo kysyä että mikä skene? Kävijät bileissä vähenee, mitä en kyllä ihmettele. Mitä uutta on tapahtunut bileissä/ skenessä viimeisen kymmenen vuoden aikana?
Tätä keskustelua kyllä voisi jatkaa ja pitkään, mutta tämä ei taida olla siihen oikea paikka.

Ei oo oikea paikka ei, mutta jatketaan nyt hetken ennenkuin joku pistää leikille stopin. Tää on musta kuitenkin ihan tärkeä aihe.

Mä en aina oikein ymmärrä tuota "Mitä uutta on tapahtunut bileissä"! -heittoa.
Mitä uutta pitäisi tapahtua? Pitääkö ylipäätään jotain uutta ja mullistavaa tapahtua ennenkuin bileissä taas voi alkaa käymään? Mitä se uusi on? Uusi venue, uusia deejiitä, uutta musiikkia, uusia ihmisiä, uusia järjestäjiä, vai mitä?

Ja mä kyllä näkisin että muutamien viime vuosien aikana on suomalaisessa konemusiikissa tapahtunut aivan mielettömän paljon nimenomaan hyviä asioita.
Täällä on nykypäivänä hemmetisti hyviä kansainvälisestikin arvostettuja tuottajia ja deejiitä ja Suomesta tulee mun mielestä tällä hetkellä todella paljon hyvää musiikkia vrt 5 vuotta sitten.

Tapahtumien laatu on mun mielestä parantunut huomattavasti vuosien varrella niin artistivalintojen kuin esimerkiksi teknisen tuotannonkin osalta. Kyllä mä ainakin monesti Klubitusta selaillessa ihmettelen miten paljon Suomeen tuotetaan esimerkiksi aika hiton kovia ulkomaisia artisteja ja käytännössä aivan hemmetin halvoilla lipun hinnoillakin.

Tapahtumia on tänä päivänä todella paljon eri genreissä. Muutamia vuosia sitten oli karrikoidusti joko polkkabileitä tai kiksubileitä. Tällä hetkellä Suomessa käy vitun kovia housenimiä niille pyhitetyissä illoissa, junkalla vedetään isoja halleja täyteen, psykegenren isot nimet käy Suomessa suht säännöllisesti, on maailmanluokan trancebilettä, on isoja bileitä, pikkuklubeja, kesäfestaria jne jne jne. Ja kaikki tää tarjoillaan useimmiten ihan törkeen edullisesti asiakkaille päin.

Mikä täs nyt sit on vikana? Mitä jengi vielä haluaa?

--
The best way to predict the future is to invent it.

Pete Input

#30 • • Pete Input Asiantuntija

UzU, 18.11.2008 23:35:

Ethän ollut tosissas?

Olen kyllä tosissani. Sä et nyt vaan tajunnu pointtia...

Niin, eihän kukaan googleta mitään mikä ei ole mielenkiintoista. Tässä tapauksessa kyse oli kuitenkin mielenkiinnosta (?), mutta laiskuuttaan ei jaksanut lukea / etsiä infoa artistista, joka ennestään ei ollut tuttu. Se sedula ei oikeesti ole vaihtoehto, mikäli omassa kaupungissa on ulkomaanelävä vierailulla. (Olettaen tietysti että se ulkomaanelävä kiinnostaa musiikillisesti).

Sun lukutaidossa taitaa nyt olla vikaa.
sanoin että: JOS/KUN ihminen on aloittanut käymään kemuissa, niin MIELESTÄNI muuta infokanavaa ei tarvitse. Sieltä kyllä saa tarpeellisen infon, mikäli on kiinnostunut ylipäätään kemuista. Ja jos kyseinen ihminen ei jaksa käydä FOORUMEILLA säännöllisin väliajoin, niin syyttäköön itseään, jos ei tiedä missä mennään. EIKÄ kukaan sulle kotiinkaan niitä flaikkuja / julisteita tuo. Lehtimainontakin vaatii jonkun lehden lukemista. Eikö?

Varmasti niitä taviksiakin halutaan, mutta mun pointti olikin, että tarvitseeko "alaan vihkiytynyt" enää muuta infokanavaa, kuin netin?

Ja mikäs mainos"kanava" teillä siellä Tampereella sitten parhaiten toimii?

--
Input Sessions

-henu-

#31 • • Edited -henu-

bates, 19.11.2008 11:12:
---
---
Mun mielestä voidaan jo kysyä että mikä skene? Kävijät bileissä vähenee, mitä en kyllä ihmettele. Mitä uutta on tapahtunut bileissä/ skenessä viimeisen kymmenen vuoden aikana?

---

Mitä uutta pitäisi tapahtua? Pitääkö ylipäätään jotain uutta ja mullistavaa tapahtua ennenkuin bileissä taas voi alkaa käymään? Mitä se uusi on? Uusi venue, uusia deejiitä, uutta musiikkia, uusia ihmisiä, uusia järjestäjiä, vai mitä?

Jotain uutta sillä valitettavan totta on se että kotimaisissa nimissä on kaksi jotka omalla nimellään vetävät ihmisiä paikalle ja ne on Proteus ja Orkidea. Uusia nimiä käy kolkuttamassa ovella mutta suurempaan suosioon kenelläkään ei ole ollut pitkään aikaan mitään asiaa. Ulkomaisia nimiä käy kyllä paljon, mutta bileiden tasolle en tiedä onko se tehnyt niin hyvää vrt. vaikka tätä topiccia. .

edit: muutetaan vähän väärinkäsitysten vähentämiseksi.
Pete Input

#32 • • Pete Input Asiantuntija

bates, 19.11.2008 11:12:
---
---

---

Ei oo oikea paikka ei, mutta jatketaan nyt hetken ennenkuin joku pistää leikille stopin. Tää on musta kuitenkin ihan tärkeä aihe.

Ja mä kyllä näkisin että muutamien viime vuosien aikana on suomalaisessa konemusiikissa tapahtunut aivan mielettömän paljon nimenomaan hyviä asioita.
Täällä on nykypäivänä hemmetisti hyviä kansainvälisestikin arvostettuja tuottajia ja deejiitä ja Suomesta tulee mun mielestä tällä hetkellä todella paljon hyvää musiikkia vrt 5 vuotta sitten.

Tapahtumien laatu on mun mielestä parantunut huomattavasti vuosien varrella niin artistivalintojen kuin esimerkiksi teknisen tuotannonkin osalta. Kyllä mä ainakin monesti Klubitusta selaillessa ihmettelen miten paljon Suomeen tuotetaan esimerkiksi aika hiton kovia ulkomaisia artisteja ja käytännössä aivan hemmetin halvoilla lipun hinnoillakin.

Tapahtumia on tänä päivänä todella paljon eri genreissä. Muutamia vuosia sitten oli karrikoidusti joko polkkabileitä tai kiksubileitä. Tällä hetkellä Suomessa käy vitun kovia housenimiä niille pyhitetyissä illoissa, junkalla vedetään isoja halleja täyteen, psykegenren isot nimet käy Suomessa suht säännöllisesti, on maailmanluokan trancebilettä, on isoja bileitä, pikkuklubeja, kesäfestaria jne jne jne. Ja kaikki tää tarjoillaan useimmiten ihan törkeen edullisesti asiakkaille päin.

Mikä täs nyt sit on vikana? Mitä jengi vielä haluaa?

Jaa-a. Musta tuntuu että kaikki pitäis nykyään saada ilmaseks. Viinat, bileet ja jopa taksit niihin bileisiin ja siltikään siellä tuskin olis jengiä niin paljon kuin esim 10 vuotta sitten.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että miltein kaikin tavoin bileet ovat vaan parantuneet, MUTTA silti kävijämäärät ovat romahtaneet totaalisesti. Ketään ei vaan näköjään näytä enää kiinnostavan mikään.

--
Input Sessions

bates

#33 • • Edited bates Tirehtööri

-henu-, 19.11.2008 11:51:
---
Jotain uutta sillä valitettavan totta on se että kotimaisissa nimissä on kaksi jotka omalla nimellään vetävät ihmisiä paikalle ja ne on Proteus ja Orkidea.

En kyl oo samaa mieltä.
Toki tässä kohtaa on mun mielestä taas ihan selvästi kyllä asiakaskunnallakin peiliin katsomisen paikka.
Molemmat herrat on ihan varmasti ansainneet paikkansa Suomen ykkösdeejiinä, mut jos jengiä ei kiinnosta tulla bileisiin jos nämä kaks kaveria ei ole lineupissa, ni sit se on musta kyl jo todella outo tilanne.
Varsinkin kun mun mielestä Suomessa on just nyt tosi paljon mielenkiintoisia ja uusia nimiä joita soisi näkevän bileissä enempikin.

Mun mielestä Suomessa on nykypäivänä hemmetisti myös ammattitaitoisia promoottoreita, joiden myötä tapahtumien tuotanto ja artistikattaus on kyl ollut viimevuodet ihan pro-tasolla. Jos jengi ei pysty luottamaan näiden promoottoreiden näkemyksiin ja ammattitaitoon artistibuukkauksissa niin sit ollaan suossa.
Kukaan promoottori ei varmasti ota bileisiinsä paskaa artistia tieten tahtoen vaan seisoo jokaisen tapahtumassaan esiintyvän buukkauksen takana - miksei jengi siis voisi luottaa että se hiukan tuntemattomampikin nimi saattaa sytyttää lattian liekkeihin?

Uusia nimiä käy kolkuttamassa ovella mutta suurempaan suosioon kenelläkään ei ole ollut pitkään aikaan mitään asiaa.

Miksiköhän jos, niinkuin itse ylempänä kommentoit, jengi ei edes anna näille uusille nimille mahdollisuutta tulemalla tsiigaamaan niitä keikoille?
Tosin oon kyl sitä mieltä et uusilla deejiillä pitäis olla paljon paljon enemmän omaa annettavaa, näkemystä ja sitä omaa juttua mitä tällä hetkellä, jotta Suomen kohtalaisen laadukkaassa dj-kaartissa pystyisi nousemaan sen yhden askeleen vielä muiden yläpuolelle.

--
The best way to predict the future is to invent it.

UzU

#34 • • Edited UzU [33100]

Pete Input, 19.11.2008 11:34:
Ja mikäs mainos"kanava" teillä siellä Tampereella sitten parhaiten toimii?

Internetmedioista ehdottomasti naamakirja on tärkein. Se kun ei ole tähän "skeneen" sidottu.
Mut ei täälläkään ole mitää muita taikatemppuja keksitty.

Pete Input, 19.11.2008 11:55:
Ketään ei vaan näköjään näytä enää kiinnostavan mikään.

Räppi kiinnostaa.
Tapi

#36 • • Tapi Dreamstate
Olkoonkin, että nimimerkin "atsu" teksti olikin pienessä sievässä kirjoitettu, niin hänellä on tekstissään paljon pointtia.

Jos on bileet, joita mainostetaan vain yhdellä kuvalla Klubituksessa ilman että esiintyjistä tai organisaatiosta kerrotaan nimien lisäksi mitään, niin kuinka kiinnostavana bileiden onnistumisen kannalta avainasemassa oleva bileskenestä ei niin perillä oleva tapahtumaa pitää? Viitsiikö hän edes lähteä googlaamaan tietoa artisteista? Onko tällainen ylimääräinen salapoliisityö potentiaalisen asiakkaan tehtävä?

Suomessa on ehkä pari klubia, jotka saavat tapahtumansa täyteen perustamalla bileistään topiikin Klubitukselle - asia, jonka ihan jokainen promoottori varmasti tietää. Vaikka Progress-organisaatiolla taitaa olla n. vuosikymmen kokemusta bileiden järjestämisestä säännöllisen epäsäännöllisesti, niin ovatko he siinä asemassa, että voivat vaan pistää bileet tyhjästä pystyyn ja hoitaa markkinoinnin yhdellä postauksella nettiin?

Huonot bileet (ei ihmisiä, kelvoton äänentoisto, taitamattomat DJ:t, tympeä paikka, jne.) ei ole kenenkään etu ja koko skene saa niistä pahaa karmaa.
Lauri

#37 • • Edited Lauri Devoted

Pete Input, 19.11.2008 11:34:
---

Olen kyllä tosissani. Sä et nyt vaan tajunnu pointtia...

En nyt mitenkään haluaisi henkilökohtaistaa, mutta kyllä se
syy miksi tapahtumassa ei käy jengiä, taitaa löytyä tässä
tapauksessa järjestäjän peilistä.

Mielestäni on Suomalaisten, jopa Turkulaisten, aliarvioimista
olettaa lähtökohtaisesti, että halukkaat bongaavat bileet
klubitus.orgista.

PS. Kävijämäärät koko Suomen mittakaavalla eivät tosiaankaan
ole pienentyneet. Siitä kertoo jo omaa kieltään pelkästään
klubitukseen merkityt pari tuhatta tapahtumaa / vuosi. Lähinnä
kertoo vaan siitä, että tarjonta ylittää kysynnän ja musiikki
jakautuu enenevässä määrin genreihin.
KFMrockin

#38 • • KFMrockin .
Jos miettii kaupanalan peruselementtiä eli kysynnän ja tarjonnan lakia, niin siitäkin saa jo melko hyvin osviittaa nykyiseen tilanteeseen. Nykyisin on melko paljon bileitä ja mahdollisuuksia mennä halvallakin baariin. Se tarkoittaa sitä, että kävijöistä tulee kilpailla, varsinkin Turussa, koska kävijöitä on melko rajoitettu määrä tämänkaltaisissa bileissä, kiitos valtavirta-Seduloiden.

Ei ole kuluttajan velvollisuus googlata infoa bileistä tai djstä, ylipäätään kuluttajalla ei ole muita velvollisuuksia kuin tulla paikalle ja maksaa itsensä sisään ja ostaa baarista juotavat, jotta klubi menestyy. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin minä tai keskustelussa esiintynyt Pete Input, joka oletukseni mukaisesti mielellään etsii tietoa esiintyvistä artisteista ja heidän tuotannostaan. Jotkin ihmiset vaativat kaiken valmiina eteensä. Ja miksi ei saisi vaatia? Me, kuluttajathan klubit ja baarit pidämme kulutuksellamme pystyssä, vai kuinka? On promoottoreiden ja mainostajien velvollisuus tehdä kuluttajalle selväksi, että nämä ovat tämän viikonlopun parhaimmat bileet ja että näitä ei kannata missata.

Kumpiin bileisiin itse menisit ennemmin? (ei oteta huomioon mitään henkilökohtaisia asetelmia kuten seduloiden vastustusta tai ajatusta hyvästä musiikista):

a) bileisiin, joiden mainos, joka on selkeä, tulee omalla äidinkielelläsi suoraan mailiisi

b)[b/] bileisiin, jonka mainoksen löydät kadulta tai sivustolta joka ei ole sinulle turhan tuttu, ja joka on vielä englanniksi.

Jos a-vaihtoehtoon lisättäisiin vielä halvat juomat niin kuluttajan kannalta vastaus on melko selvä. Se mikä on valmiina tarjottimella on yleensä se helpompi, varmempi ja todennäköisempi vaihtoehto. Omaa mailia kun miettii, niin kyllä sinne esim. seduloiden mainoksia tupsahtaa harvasepäivä. Tämä voi vaikuttaa monien viikonloppu suunnitelmiin.

Itse en päässyt kyseisiin kemuihin ja se harmittaa, ainakin kuvien ja kommenttien perusteella olisi ollut tarjolla ihan mukavat kemut. Itse kallistuin kaverini ehdotuksen takia halvempaan sedula iltaan. Tässäkin tuli vastaan raha, joka on yksi kävijämäärää rajoittava tekijä.

Ja mitä taviksiin tulee, olisi hienoa nähdä, että jotkut oikeasti kannustaisivat uusia artisteja tulemalla heidän keikoilleen edes tietämättä esiintyjistä mitään. Tämä vaan sattuu olemaan melkoinen utopia, varsinkin Suomessa kun hinnat ovat korkeat ja ihmiset melko pahasti rutiineihinsa juuttuneita juntteja:D(esim. teinit jotka edelleenkin kuuntelevat sitä NRJ top-listaa ja haluavat kuunnella sitä myös baareissa).

Positiivista on ollut kuitenkin huomata, että esimerkiksi Turun Klubilla on ruvennut käymään enemmän niitä ei-niin-vaihtoehto-ihmisiä, ja toisaalta on ollut hienoa huomata, että Klubi tarjoaa hyvin paljon erilaisia ei-niin-valtavirta-viihde-musiikkitapahtumia. Klubilla kun on ainakin omassa mielessäni ollut joskus tietty vaihtoehto-baarin imago. Tiedän etten ole ainut, vastaavanlaisia "Taviksia" Turku on täynnä.

Joten, yhteenvetona: Promoottorien ja mainostajien tulisi jopa rikkoa rajoja mainostuksen ja tarjonnan suhteen. Koskaan mainonnan suhteen ei voi tehdä liikaa töitä. Kun töitä tekee paljon, yleensä siitä myös palkitaan. Vähättelemättä järjestäjien panosta, kyseisen tapahtuman menekki voi kertoa jotain, mistä kannattaa ottaa opikseen.

Ei muistella pahalla,
-KFM

--
Kesäfiilismies

Pete Input

#39 • • Pete Input Asiantuntija

KFM, 29.11.2008 19:46:
...tai keskustelussa esiintynyt Pete Input, joka oletukseni mukaisesti mielellään etsii tietoa esiintyvistä artisteista ja heidän tuotannostaan.

Taas kerran tässä topikissa ymmärretään / luetaan väärin mun puheet. *hmph*

Itse en googlaa oikeastaan koskaan mitään, enkä varsinkaan imuta settejä ennen keikkaa, koska muuten niistä menee "uutuuden" viehätys, eikä itse bileissä jaksa innostua jo kotona puhki soitetuista seteistä. Monet dj:t ympäri maailman soittaa kuitenkin about samat setit joka kaupungissa.

Tarkoitin ja sanoinkin, että artisteja VOI googlata, mikäli tuntee että mainoksessa ei ole itselleen riittävästi infoa yms...

--
Input Sessions

Lauri

#40 • • Lauri Devoted

Pete Input, 2.12.2008 11:43:
Taas kerran tässä topikissa ymmärretään / luetaan väärin mun puheet. *hmph*

Itse yritin ainakin useaan otteeseen lukea postauksesi, enkä
tiedä tarkoititko esim. allekirjoittanutta väärinymmärryksestä,
mutta en keksinyt mitä kohtaa en olisi ymmärtänyt.

Itse en googlaa oikeastaan koskaan mitään, enkä varsinkaan imuta settejä ennen keikkaa, koska muuten niistä menee "uutuuden" viehätys, eikä itse bileissä jaksa innostua jo kotona puhki soitetuista seteistä. Monet dj:t ympäri maailman soittaa kuitenkin about samat setit joka kaupungissa.

Tähän sortuu vähän turhan moni järjestäjä (usein ml. allekirjoittanut)
ja seuraus on yleensä silminnähtävissä itse tapahtumassa. Usein se
oma näkemys ja tuntuma on loppujenlopuksi aika kaukana siitä, miten
valtaosa potentiaalisesta asiakaskunnasta kokee ne samat asiat.

Tarkoitin ja sanoinkin, että artisteja VOI googlata, mikäli tuntee että mainoksessa ei ole itselleen riittävästi infoa yms...

Järjestäjänä voit vaikuttaa osiltaan ihmisen mielipiteeseen ja
kulutustottumukseen, mutta vapaata tahtoa et voi muuttaa.
Jos sitä ei hyväksy, on lopputulos em. kaltainen.

Ja lopuksi, ei muuta kuin uutta rautaa tuleen. Kaikki jotka ovat
menestyneet, ovat myös epäonnistuneet ja sitämyötä maksaneet
omansa menestyksestä. *piis*