43 posts, 3 pages, 5,934 views
Sunshine^82, 8.11.2008 18:18:
en ollut bileissä mutta mikä turkulaisia bilettäjiä vaivaa? sama homma viime perjantaina diskotekissä, ei ollut porukkaa ja nyt sama... ei näin! sentään david west jumalauta :D
joo pitää kyllä olla samaa mieltä tosta mainostamisesta.. huomasin kans vasta maanantaina et kyseiset bileet on.. :(
Vertigo, 14.11.2008 19:14:
---
Sunshine^82, 8.11.2008 18:18:
en ollut bileissä mutta mikä turkulaisia bilettäjiä vaivaa? sama homma viime perjantaina diskotekissä, ei ollut porukkaa ja nyt sama... ei näin! sentään david west jumalauta :D
joo pitää kyllä olla samaa mieltä tosta mainostamisesta.. huomasin kans vasta maanantaina et kyseiset bileet on.. :(
---
Iha tyypillistä meininkiä - aina kun on jtn ni jengin mummo jäi katujyrän alle, muijakaveri vaatii rakkautta tai koiralla o ripuli (eli selityksiä). Sit ku ei tapahtumaa ole ni valitetaa "miksei mitää ole" - tai sit näitä "kyl mä seuraavaks tulen".
Ehkä Liian pehmee sohva, ipod ja juuttuubbi tarvis laittaa vuodeks pois jengin näkyvistä.
Villiä - eikö totta ;)
atsu, 8.11.2008 17:12:
Oikeasti,miten esim minä olisin edes tiennyt koko "artistista" ? Kalenteri näytti kaikkea muuta kuin et turussa olisi jotain kunnon tapahtumaa, hei,ei kaikki jaksa selata tulevia tapahtumia kovinkaan kauas,esim,itse hokasin vasta torstaina että Klubilla on joku artisti!
Pete Input, 18.11.2008 15:02:
Niin... huoh... olihan tuo tapahtuma merkitty kalenteriin jo 8.10. ja muokattu 16.10.
Mikä siinä on niin vaikeeta kattoa sieltä kalenterista?
Ja jos et "jaksa" lukea infoja englanniksi, niin syytä itseäsi. Pitäiskö muka suomeksi laittaa ihan sinua varten että "kova jätkä ulkomailta, soittaa progee", että sinäkin ymmärtäisit "äänestää" jaloillasi/lompakollasi?
On varmaan myös ylitsepääsemättömän vaikeeta googlettaa kyseinen heppu netistä, jossa on takuulla enempi infoa kuin kyseisessä bileinfossa?
Mä olen myös sitä mieltä, että jos/kun ihminen on alkanut käymään "bileissä", oikeastaan muuta infokanavaa ei tarvitse kuin just esim tän Klubituksen. Nettifoorumit riittää aivan hyvin.
On sitten eri asia, mikäli halutaan mukaan myös "taviksia". Silloin julisteet, flaikut ja lehtimainonta ajavat asiansa.
UzU, 18.11.2008 23:35:
---
Pete Input, 18.11.2008 15:02:
Niin... huoh... olihan tuo tapahtuma merkitty kalenteriin jo 8.10. ja muokattu 16.10.
Mikä siinä on niin vaikeeta kattoa sieltä kalenterista?
Ja jos et "jaksa" lukea infoja englanniksi, niin syytä itseäsi. Pitäiskö muka suomeksi laittaa ihan sinua varten että "kova jätkä ulkomailta, soittaa progee", että sinäkin ymmärtäisit "äänestää" jaloillasi/lompakollasi?
On varmaan myös ylitsepääsemättömän vaikeeta googlettaa kyseinen heppu netistä, jossa on takuulla enempi infoa kuin kyseisessä bileinfossa?
Mä olen myös sitä mieltä, että jos/kun ihminen on alkanut käymään "bileissä", oikeastaan muuta infokanavaa ei tarvitse kuin just esim tän Klubituksen. Nettifoorumit riittää aivan hyvin.
On sitten eri asia, mikäli halutaan mukaan myös "taviksia". Silloin julisteet, flaikut ja lehtimainonta ajavat asiansa.
---
Teistä turkulaisista en tiedä mutta itse voin todeta että klubitus menettää merkitystään koko ajan mainoskanavana, näin ainakin meillä Tampereella. Ne "tavikset" ovat kullanarvoisia bileille, koska muuten meillä ei kohta ole tätä "skene" jos ei tule uusia ihmisiä.
-henu-, 18.11.2008 23:58:
---
Mun mielestä voidaan jo kysyä että mikä skene? Kävijät bileissä vähenee, mitä en kyllä ihmettele. Mitä uutta on tapahtunut bileissä/ skenessä viimeisen kymmenen vuoden aikana?
Tätä keskustelua kyllä voisi jatkaa ja pitkään, mutta tämä ei taida olla siihen oikea paikka.
UzU, 18.11.2008 23:35:
Ethän ollut tosissas?
Kuka oikeasti jaksaa googlettaa jotain artisteja jos ei ole 110% kiinnostunut? Luuletko että edes kaikki säännöllisesti bilettävät lukevat klubitusta tai edes käyttävät nettiä kovin usein. Kyllä myös sellaisia ihmisiä on. Onko tapahtumia joihin ei haluta "taviksia".
Teistä turkulaisista en tiedä mutta itse voin todeta että klubitus menettää merkitystään koko ajan mainoskanavana, näin ainakin meillä Tampereella. Ne "tavikset" ovat kullanarvoisia bileille, koska muuten meillä ei kohta ole tätä "skene" jos ei tule uusia ihmisiä.
bates, 19.11.2008 11:12:
---
---
Mun mielestä voidaan jo kysyä että mikä skene? Kävijät bileissä vähenee, mitä en kyllä ihmettele. Mitä uutta on tapahtunut bileissä/ skenessä viimeisen kymmenen vuoden aikana?
Tätä keskustelua kyllä voisi jatkaa ja pitkään, mutta tämä ei taida olla siihen oikea paikka.
---
Mä en aina oikein ymmärrä tuota "Mitä uutta on tapahtunut bileissä"! -heittoa.
Mitä uutta pitäisi tapahtua? Pitääkö ylipäätään jotain uutta ja mullistavaa tapahtua ennenkuin bileissä taas voi alkaa käymään? Mitä se uusi on? Uusi venue, uusia deejiitä, uutta musiikkia, uusia ihmisiä, uusia järjestäjiä, vai mitä?
bates, 19.11.2008 11:12:
---
---
---
Ei oo oikea paikka ei, mutta jatketaan nyt hetken ennenkuin joku pistää leikille stopin. Tää on musta kuitenkin ihan tärkeä aihe.
Mä en aina oikein ymmärrä tuota "Mitä uutta on tapahtunut bileissä"! -heittoa.
Mitä uutta pitäisi tapahtua? Pitääkö ylipäätään jotain uutta ja mullistavaa tapahtua ennenkuin bileissä taas voi alkaa käymään? Mitä se uusi on? Uusi venue, uusia deejiitä, uutta musiikkia, uusia ihmisiä, uusia järjestäjiä, vai mitä?
Ja mä kyllä näkisin että muutamien viime vuosien aikana on suomalaisessa konemusiikissa tapahtunut aivan mielettömän paljon nimenomaan hyviä asioita.
Täällä on nykypäivänä hemmetisti hyviä kansainvälisestikin arvostettuja tuottajia ja deejiitä ja Suomesta tulee mun mielestä tällä hetkellä todella paljon hyvää musiikkia vrt 5 vuotta sitten.
Tapahtumien laatu on mun mielestä parantunut huomattavasti vuosien varrella niin artistivalintojen kuin esimerkiksi teknisen tuotannonkin osalta. Kyllä mä ainakin monesti Klubitusta selaillessa ihmettelen miten paljon Suomeen tuotetaan esimerkiksi aika hiton kovia ulkomaisia artisteja ja käytännössä aivan hemmetin halvoilla lipun hinnoillakin.
Tapahtumia on tänä päivänä todella paljon eri genreissä. Muutamia vuosia sitten oli karrikoidusti joko polkkabileitä tai kiksubileitä. Tällä hetkellä Suomessa käy vitun kovia housenimiä niille pyhitetyissä illoissa, junkalla vedetään isoja halleja täyteen, psykegenren isot nimet käy Suomessa suht säännöllisesti, on maailmanluokan trancebilettä, on isoja bileitä, pikkuklubeja, kesäfestaria jne jne jne. Ja kaikki tää tarjoillaan useimmiten ihan törkeen edullisesti asiakkaille päin.
Mikä täs nyt sit on vikana? Mitä jengi vielä haluaa?
-henu-, 19.11.2008 11:51:
---
Jotain uutta sillä valitettavan totta on se että kotimaisissa nimissä on kaksi jotka omalla nimellään vetävät ihmisiä paikalle ja ne on Proteus ja Orkidea.
Uusia nimiä käy kolkuttamassa ovella mutta suurempaan suosioon kenelläkään ei ole ollut pitkään aikaan mitään asiaa.
Pete Input, 19.11.2008 11:34:
Ja mikäs mainos"kanava" teillä siellä Tampereella sitten parhaiten toimii?
Pete Input, 19.11.2008 11:55:
Ketään ei vaan näköjään näytä enää kiinnostavan mikään.
---
Räppi kiinnostaa.
Pete Input, 19.11.2008 11:34:
---
Olen kyllä tosissani. Sä et nyt vaan tajunnu pointtia...
KFM, 29.11.2008 19:46:
...tai keskustelussa esiintynyt Pete Input, joka oletukseni mukaisesti mielellään etsii tietoa esiintyvistä artisteista ja heidän tuotannostaan.
Pete Input, 2.12.2008 11:43:
Taas kerran tässä topikissa ymmärretään / luetaan väärin mun puheet.
Itse en googlaa oikeastaan koskaan mitään, enkä varsinkaan imuta settejä ennen keikkaa, koska muuten niistä menee "uutuuden" viehätys, eikä itse bileissä jaksa innostua jo kotona puhki soitetuista seteistä. Monet dj:t ympäri maailman soittaa kuitenkin about samat setit joka kaupungissa.
Tarkoitin ja sanoinkin, että artisteja VOI googlata, mikäli tuntee että mainoksessa ei ole itselleen riittävästi infoa yms...