Viinakaapin vakiovarusteet

114 posts, 6 pages, 53,734 views

josbe

Posts: 1,982

#41 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

ville, 15.10.2008 13:08:
Ilmeisesti olen sitten aina ollut aikuinen :D

Drinkkikaappi kannattaa aloittaa niin, että ostaa kerralla todella suuren määrän pulloja. Kun juotavaa on hirvittävä määrä, ei sitä yksinkertaisesti kykene tuhoamaan järkevässä ajassa.


Äläs sano!! *nauru*

Kun pulloja on riittävästi, riittää, että käy esim kerran kuukaudessa alkossa ja ostaa loppuneita / vähän jäljellä olevia juomia lisää.

Me tehdään vaavun kanssa myös niin...


No mutta te oottekin insinöörejä - ja vielä keskiverto insinööriäkin järjestelmällisempiä, mitä mä teitä tunnen. *nauru**nauru*

Niin joo, ja se vielä, että vaikka käyn suht usein ulkomailla, en kykene sieltä hirveitä määriä pulloja kantamaan, kun mulla on aina muutenkin jo niin hirveesti kamaa. :(
ville

Posts: 3,780

#42 • • ville olen oikeasti ujo

josbe, 15.10.2008 13:32:
No mutta te oottekin insinöörejä - ja vielä keskiverto insinööriäkin järjestelmällisempiä, mitä mä teitä tunnen. *nauru**nauru*



Sitten ei oo muuta vaihtoehtoa kuin että sä tunnet tosi epäjärjestelmällisiä insinöörejä ;)
josbe

Posts: 1,982

#43 • • josbe suomalainen juhlakinkku

ville, 15.10.2008 13:34:
---
josbe, 15.10.2008 13:32:
No mutta te oottekin insinöörejä - ja vielä keskiverto insinööriäkin järjestelmällisempiä, mitä mä teitä tunnen. *nauru**nauru*

---


Sitten ei oo muuta vaihtoehtoa kuin että sä tunnet tosi epäjärjestelmällisiä insinöörejä ;)


Ei voi olla!! *nauru* Mut totta puhuen, kai tässä(kin) asiassa pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni.

Vaikka keksinkin vielä yhden (teko)syyn... Roballa kun asuu, ja on vielä erityisen kunnostautunut jatkojen emäntänä, niin jos me ei itse ehditä juoda viinojamme, niin varmasti joku muu ehtii. :)
-Kerttu-

Posts: 4,542

#44 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Mark, 15.10.2008 10:19:
Tyhjii pulloja *igor* Ihanku mikää niistä säilyis täytenä ees vkl:n yli..

-M



Joo, samaa vois sanoo meidän viina(ttomasta)kaapista! *nauru* *igor*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

remotion

Posts: 5,283

#45 • • Edited remotion nostatus guru
Pitäs joo, mutta kun ei oikeen oo järkevästi nyt viinakaapin tilaa käytössä.
Jos tekisin tilaa ja ois ny muutenki motivaatio tohon hommaan, niin sitten ois kokoajan ainakin näitä:

Rommit:
-tummaa, en oo suomesta semmosta sopivan aitoa myrkkyä vielä löytäny
-vaaleaa, Bacardi perus

Wiskit:
-savusempi, esim Lagavulin
-smuutimpi, esim Four Roses

Vodkat:
-maustamaton
-Vanilja
-mustaherukka

Viinat:
Koskenkorva
Salmiakki Koskenkorva

Viinit:
-muutama pullo punaista, vähän mausteinen, ei tanniininen
-muutama pullo valkoista, samat sanat
-Matteus Rose

Kuohuvat:
-Freixenet Carta Nevada Semi Seco
-Asti Gancia
-Moët & Chandon Rosé Impérial

Muita:
-Dry Gin
-Xante
-Cointreau
-Fishermans Friend
-Bols blue
-Malibu
-Baileys original
-Minttu



Mixerit, oluet, hedelmät ja muut hankkisin sitten melkeen tilaisuuden mukaan sit.

Oiskin muuten hauska laskea mitä noihin jo menee rahaa, huhhu...
Twist

Posts: 925

#46 • • Twist Team Kemuttajat
Tällä hetkellä:

-Vaaleeta rommia
-Tilkka punkkuu

*igor*
elysion

Posts: 1,036

#48 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`
Mul on kyl ennemminki semmonen ongelma noiden viinojen kanssa, että niitä pitää heittää menee, ku ei saa juotua. Tossa ois ~2l viiniä, joka pitäis tuhota, mut ei vaan tuu juotua. Lisäks yks amarulapullo lähti roskikseen, kun se oli ollu jo niin kauan avattuna. Baarihyllyssä on tällä hetkellä muutenkin tosi paljon likööreitä, joilla on ikää ~3v.

Perusvarustuksena yritän pitää seuraavia tuotteita:

Viinoista:
-Vaaleaa rommia
-Absinttia
-Vodkaa
-Minttuviinaa

Likööreistä:
-Passoa
-Curacao
-Pisang
-Sour Apple
-Cointreau
-Kahlua

Baileys:ä ois ihan kiva kans olla, mutta en oo oikeen viittiny noita kermalikööreitä hankkia juuri tuon em. ongelman vuoksi.
Verottaja

Posts: 1,174

#51 • • Verottaja no-life / luuviulu
Ei mulla ole varsinaista viinakaappia, mutta viskiä pitää olla
jatkuvasti jemmassa, muuta en tarvitse, eikä merkillä väliä.

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

speukka

Posts: 335

#52 • • speukka
78-prosenttista typpeä.
Avatar
#54 • • hottium Guest
95% alcool <3
remotion

Posts: 5,283

#55 • • remotion nostatus guru

elysion, 15.10.2008 15:48:
Baileys:ä ois ihan kiva kans olla, mutta en oo oikeen viittiny noita kermalikööreitä hankkia juuri tuon em. ongelman vuoksi.



jep. nuo ~20 volttiset rupee olee avattuna jo vähän niin ja näin säilymisen kanssa...ja jotenkin silti tuntuisi aivan typerältä ostaa esim. baileysiä semmoinen pienempi pullo. Näin ainakin omalla kohdalla.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#57 • • WiljamiDzay Nyypiö
No hitto... Nyt tuli hirvee paine hankkia jostai kaappi ja siihen viunaa... *grr* (Tähän mennessä tullu ostettua viunaksia lähinnä välitöntä käyttöä varten mutta oishan se fiiniä jos ois kaapissa viin...aksia *joo*)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Timce

Posts: 5,381

#58 • • Timce
Mikä se viinakaappi on? :D

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Jutu

Posts: 3,054

#60 • • Jutu Blondi
Kuten jo tuolla aiemmin totesin, niin vakiovarusteisiin kuuluu tumma rommi ja gini. Sitten bonuksena löytyy tällä hetkellä Sour Apple, jotain punkkua, Bailey's ja sitten jotain muuta kermalikööriä jonka nimeä en muista. Seuraavaksi pitäis muistaa ostaa Sheridan's -pullo ja jotain valkkaria :P

Meilläkään on turha pitää mitään isompaa varastoa kun a) meillä ei käy koskaan vieraita joille tarjota niitä, b) me ei keskenämme juoda kuin pullo valkkaria/ kuoharia tai lonkeroa/ kaljaa, c) en koskaan muista ostaa mitään Alkosta mitä voisi juoda useamminkin.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.