KUN JOKU RAHASTAA VAPAALIPUILLA...

46 posts, 3 pages, 12,243 views

RENEGADE

Posts: 684

#21 • • RENEGADE
Vielä lisäyksenä edelliseen...

jos johonkin tapahtumaan kutsun/vaparin saanut dj / bilepromoottori näkee sen myytävänä lippuna, niin...no....ei siinä sit sen enenpää...just do it.

over & out.
Avatar
#22 • • REivaaja Guest

anton fine, 30.9.2008 17:33:
Niin siis en pyytänyt/halunnut näitä. Sain. Ja kun en keikkapalkkaa saanut kun 0€, niin voit miettiä uudestaan onko kyseessä ahneus.


Ei kai tässä maailmassa ole sitten mikään ilmaista. Sävystä kuultaa pettymys palkkiota kohtaan.
Oliko se etukäteen sovittu juttu että teet sen pro bono? Ja jos oli niin et kai sitten sisäistänyt sitä.
Mut älä nyt ymmärrä tätä niin et haluisin maalata susta huonoa jätkää, mä annan ihmisten tehdä sen itse.
Jone

Posts: 8,258

#23 • • Jone Archibald Haddock

anton fine, 30.9.2008 17:33:
Niin siis en pyytänyt/halunnut näitä. Sain. Ja kun en keikkapalkkaa saanut kun 0€, niin voit miettiä uudestaan onko kyseessä ahneus.



Ei oo kyllä kieltämättä kertaakaan edes kipaissut mielessä pistää vapareita myyntiin vaikka niitä olisi käteen läimitty sellaiselta taholta, jolle on tullut tehtyä huomattavia määriä duunia ilman rahallista korvausta. Ehkä se oon vaan mä, mutta toi tuntuisi musta omituiselta ja joo, oon sit antanut niiden vaparien "valua hiekkaan" jos en ole itse mestoille mennyt eikä silti ole harmittanut. Jos liksattomuus on joskus harmittanut, niin oon sit ottanut sen puheeksi mieluummin kuin lähtenyt etsimään ominpäin hassuja kiertoteitä toisten lompakolle.
Tapi

Posts: 1,437

#24 • • Tapi Dreamstate
Siis hetkinen. Nytkö on niin, että nimimerkki "anton fine" on myynyt nimimerkin "RENEGADE" järkkäämiin bileisiin saamiaan kutsulippuja? *pepsodent*
Anselmi

Posts: 2,578

#25 • • Edited Anselmi And sell me
Ihme jeesustelua täällä. Kukin voi tehdä lipuillaan mitä haluaa. Jos järjestäjä kokeen sen käyttötavan vääränä niin
voi jättää ensi kerralla antamatta liput tai tehdä asiat paremmin niin että vastaava tilanne ei ole mahdollinen. On ajattelevaista järjestäjää kohtaan olla menemättä kilpailemaan samoille markkinoille ja viemästä näin lipputuloja (jos tapahtuma myy loppuun tällaista kilpailutilannetta ei synny). Mutta mikään ihmisen velvollisuus se ei ole.

Mitä tulee tuohon "hiekkaan valumiseen" niin sikäli mikäli tiedän niin lippuja on yleensä rajallinen määrä ja jos tapahtuma myykin illan aikana loppuun niin tuo tarkoittaa sitä että valuttamisen takia joltakulta jää juhlta väliin. Voittaako siinä kukaan mitään?

EDIT: Bilejärjestäjästä tulee lähinnä nolo ja amatööri kuva kun jaksaa nillittää yhden ihmisen myymästä vaparista capsit täysillä. "Tärkeä ilmoitus" wtf:D

--
sen pituinen se

Jone

Posts: 8,258

#27 • • Jone Archibald Haddock

laite, 30.9.2008 18:20:
Mulle ei koskaan oo annettu vapareita :(((



Voin antaa yhden, mut seuraavan jälkeen mottaan kyl jo takaisin sit!
Lauri

Posts: 1,051

#28 • • Lauri Devoted
Mitenköhän yksilöidään samannäköiset myyntiin tarkoitetut liput,
sekä vapaaliput? Eikös se ole itsestään selvää, että vastikkeetta
annettu lippu on merkitty näkyvästi ja ilman hintamerkintää?
Luulisi jo pelkästään verotuksen kannalta olevan itsestään selvää.

Jos joku tuollaisen vastikkeettoman lipun myy ja toinen ostaa,
niin sillehän ei kukaan mitään mahda, mutta ainakin järjestäjä
välttää tilanteen jossa joku haluaa rahansa takaisin, koska
kukaan tuskin yrittää saada vapaalipuksi merkityllä lipulla rahaa.
RENEGADE

Posts: 684

#32 • • Edited RENEGADE
edit: antaa olla;)

Tiedossa on historian huminassa ääritapauksia jossa vaikka nyt esim. korvatulehduksen takia asiakas eli bilettäjä on estynyt pääsemään johonkin tapahtumaan ja lääkärintodistuksella haluaa rahansa järjestäjältä (tai lipunmyyntipisteestä) takaisin. Kyseinen asiakas on ostanut mustan pörssin lipun/vaparin ja rahoja ei tule (luonnollisestikaan) miltään taholta takaisin. On tapauksia joissa yritetään hakea rahoja takaisin myyntipisteistä joista pilettiä ei ole ostettu. Niinikään on tapauksia joissa itse vaparin saajakin on koittanut saada rahaa takaisin ties mistä ja keneltä. Nämä ihan esimerkkeinä elämän kirjosta. Eikä tätä tietenkään tapahdu pelkästään Suomessa. Sitten pahimmillaan tällaisesta syntyy täysin absurdi kiista jossa vedotaan kaikkiin mahdollisiin kuluttajnsuoja instansseihin. Tällaista oikeastikin tapahtuu, vaikkakin harvoin;)

Yhtälailla kuin joku voi olettaa saavansa rahansa takaisin paikasta mistä ei ole lippuaan (vaparia) ostanut niin joku voi kaupitella kutsukortteja tietämättömälle. Nuff said.

Tuskin montaakaan promoottoria kiinnostaa jos tapahtuma menettää 19€ tai 45€ tällaisten takia, vaan se että niiden vatvomiseen hukkuu turhaa aikaa pahimmassa tapauksessa. Siksi on olemassa viralliset myyntiliput jotka suositellaan hankkimaan virallisista myyntipisteista. Liput joista siis on valmis maksamaan.

Jos joku on sitä mieltä että näitä pilettejä voi ja kannattaa vapaasti kaupitella niin se olkoon sitten niin, just do it, emme aio kiistellä enempää, emmekä yrittää estää tai tehdä tämän mullistavampaa tilanteelle. Kunhan muistutimme. =)


The conclusion: vapareista ja kutsuista emme maksaisi penniäkään, ne on tarkoitettu ilmaiseen sisäänpääsyyn ja pääasiassa NIILLE joille ne on lahjoitettu. Oli kyse sitten el presidentistä, pertti bilettäjästä tai dj-promoottori hannu hanhesta. Edelleen, oli kyse sitten erikseen pyydetyistä tai ei pyydetyistä lipuista. Jos vapaalippuja tai kutsuja aletaan kaupittelemaan, pitää niiden lahjoittamista jatkossa tarkistaa...Vaparin ja kutsun saadessa tämän voi ottaa ikäänkuin kohteliaisuutena... Toiset eivät näemmä ajattele asiaa näin joten tämä keskustelu ei etene meidän osalta tämän enempää ja asian käsittely loppuu tähän.

Tervetuloa bileisiin vaparilla, kutsulla tai maksullisella pääsylipulla. Kaikki kelpaavat mainiosti sisäänpääsyyn kunhan eivät ole väärennettyjä =)

-Piis
polly

Posts: 1,259

#33 • • polly Herra
miten rahojen palauttaminen esim. tapahtuman peruuntumisen takia tapahtuu?
heräsi vaan kiinnostus tässä kun mietin aisia.

kuten itse asian ymmärrän niin myynti prosessi menee suurinpiirtein näin. tiketistä ostetaan tapahtumaan lippuja myytäväksi siis että tiketti myy niitä ja näistä lipuista osa printataan suoraan ulos myyntiin muihin paikkoihin, tiketin osalta lippujen palautus on vielä selkeä, heillä varmasti on numerot joka lipusta jonka ovat myyneet ja niistä jotka ovat luovuttaneet tapahtumanjärjestäjälle. mutta miten näiden muissa paikoissa myynnissä olevien lippujen laita. otettaanko niistä numerot kanssa ylös ja näin pysytään kärryillä että mistä on mitäkin lippuja myyty ja mitkä liput ovat päätyneet kavereille vapareiksi ?
Juhgu

Posts: 7,921

#34 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Oli reilua toimintaa tai ei, niin ihan turhaa nillitystä jos kerran itse on "kutsuliput" laskenut liikkeelle. Jos kutsujen on tarkoitus olla henkilökohtaisia, ni ens kerralla niiden sijaan nimilista käyttöön, problem solved. Samalla vaivalla voi ottaa myös caps lockin pois päältä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

RENEGADE

Posts: 684

#35 • • RENEGADE
Listoja ei ole käytössä ja nekin ovat epävarmoja siinä mielessä, että niitäkin on käytetty väärin, ehkäpä jopa useammin. Vaikkei tämä kovin yleistä ole. Päinvastoin. Siksi tämä lähinnä hämmästyttikin!!! Vapareitakin on rajoitetusti liikenteessä ja ne on kohdennettu melko tarkkaan. Lähinnä tämä on toivomus tyylistä alan ihmisiltä joille näitä on annettu. Mutta koska löytyy täysin oman tyylin kulkijoita täytyykin tarkastaa miten ja kelle näitä jatkossa antaa että sinänsä tämän esilletulo vaan on hyvä asia;)
Camomilli

Posts: 112

#37 • • Edited Camomilli
Varmaan suurin osa ihmisistä myisi ko.liput jos niissä ei olisi merkintää että ne ovat vapaalippuja ja jos itse ei pystyisi niitä käyttämään. Jos taas saisi kaverilta tuommoiset liput niin silloin antaisin ilmaiseksi toiselle kaverille koska muuten tulisi sellainen olo että rahastaisin kaverini kustannuksella.

Kyllähän ihmiset myyvät kaiken maailman risteilylahjakortteja ym. mitä ovat pomoiltaan ym. ilmaiseksi saaneet. Jos henkilö on saanut nuo liput "Palkaksi" niin miksi ihmeessä hän ei voisi myydä niitä.

Ja itse en ainakaan ensi sijaisesti mieti jos ostan liput johonki että saanko rahat takaisin jos tapahtuma peruuntuu eli minusta tuo "uhkaus" on vähän lapsellinen kun se ilmaistaan tuolla sävyllä eikä vaan todeta asiallisesti että "tiedoksi mutta.."

Ihan samalla tavalla tapahtumajärjestäjä menettää ne lipputulot jo siinä vaiheessa kun ojentaa vapaaliput jollekin, koska vastaanottaja olisi saattanut maksaa pääsyn tapahtumaan ja tapahtumajärjestäjän kannalta lienee ihan sama että liikkuuko raha sitten joidenkin kahden ihmisen välillä vai ei koska se vapaalippu on = yksi menetetty lipputulo. Tietysti se harmittaa jos noita vapareita on enemmänkin jaettu mutta ehkä siinä vaiheessa kun lähdetään niitä jakamaan niin kannattaa miettiä että onko tapahtumalla resursseja laittaa vapaalippuja liikenteeseen.
herra tassu

Posts: 282

#38 • • herra tassu
pitäisikö tästä kaikesta tehdä johtopäätös, että finen keikkaliksaa pitäisi korottaa JA ETTÄ beltram heittaa helevetin kovaa settiä parhaillaan ylexissä?!
hemuz

Posts: 2,178

#40 • • hemuz kätevä emäntä
"Jos ei tapahtumaa järjestetäkkään..."

Onks tää nyt sit epävarma tilanne? kannattaako lippua ostaa...