”Shhhhhhhh!” - NRJ Silent Party mykistää Luxin 17.10. 17.10.2008 @ Helsinki

41 posts, 3 pages, 7,288 views

Saarre

Posts: 1,151

#21 • • Saarre
kieltämättä jänskä idea.

--
*tähti* Full hearts cant lose

Tapi

Posts: 1,437

#22 • • Tapi Dreamstate
Tää on kyl niin pönttö idea, että melkein joutuu tsekkaamaan. :D
dj upi

Posts: 1,835

#23 • • dj upi

golem, 29.9.2008 16:03:
joku on pölliny meitsin idean :I



Itse asiassa tää on toteutettu Roskilde-festareilla jo ajat sitten ;)
Tyranoid

Posts: 1,552

#24 • • Edited Tyranoid FINRG
Tällä systeemillä oon joskus miettinyt järkätä ug-bileet jossain sellaisessa paikassa, missä se meluhaittojen takia olisi muuten mahdotonta.

Tosin konemusassa merkittävä osa fiilistä tulee taitaa tulla siitä, kun basso tuntuu luissa ja ytimissä...
Meke

Posts: 2,083

#25 • • Edited Meke GT Digital, BCN Records

dj upi, 30.9.2008 13:58:
---
golem, 29.9.2008 16:03:
joku on pölliny meitsin idean :I

---


Itse asiassa tää on toteutettu Roskilde-festareilla jo ajat sitten ;)



Jeps.
Tää on toteutettu jo 80-luvulla (kertoivat tosi vanhat tiskijukka papat mulle). Tosin silloin oli piuhaa, piuhaa ja piuhaa senkin edestä.


Mitenkäs valot hoituu näissä bileissä *ding*

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz

Jussi Soro

Posts: 6,385

#26 • • Jussi Soro choon!

Meke, 1.10.2008 15:18:
Mitenkäs valot hoituu näissä bileissä *ding*


Samaa oon kelannu itsekin. Valot on ainakin mun mielestä tosi iso osa onnistuneita bileitä, ja niiden täytyy reagoida musiikkiin jokseenkin hyvin. Periaatteessa joku perus pyöritysvalo voi toimia vähän kaikkeen musaan, mut on sekin koko illan ajan melkoisen tylsää...
Peppermint

Posts: 325

#27 • • Peppermint
Juu ei tosiaan oo kenenkään "uutta" ideaa tässä varastettu *hih*
Aina olen halunnut tämmösiä huopatossureivejä päästä kokeilemaan, mut en pääse näihinkään, harmi kyllä.

--
Oldschool, baby

Juhgu

Posts: 7,921

#28 • • Juhgu Virnistelijä

RiD, 29.9.2008 13:43:
Toivottavasti musastylet on laidasta laitaan!

Ois kiva nähdä perseenkeikuttajapissikset ja moshpit samalla tanssilattialla!




Ois kyl.

Also, voin kuvitella kuinka "Shhhh silent party" nää on, ku parisataa ihmistä kuitenki dokaa ja hälisee ja mölisee ja kymmenistä luureista vuotaa (taustamelun takia varsin lujalla) läpi eri musiikkityylien sekamelska. :D More like kakofoniaparty.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

dj upi

Posts: 1,835

#29 • • dj upi

JussiS, 1.10.2008 15:23:
---
Meke, 1.10.2008 15:18:
Mitenkäs valot hoituu näissä bileissä *ding*

---

Samaa oon kelannu itsekin. Valot on ainakin mun mielestä tosi iso osa onnistuneita bileitä, ja niiden täytyy reagoida musiikkiin jokseenkin hyvin. Periaatteessa joku perus pyöritysvalo voi toimia vähän kaikkeen musaan, mut on sekin koko illan ajan melkoisen tylsää...



Luulisin et näissä bileissä se musa /valot ei ole se "juttu" vaan jengi menee sinne just tuon erikoisen idean takia. Itse kyllä kelasin kans että vois tulla kohtuu tylsää visuaalisesti. Ei varmana VJ:tkään oikein toimisi tuolla. Kattelin kuvaa Torontosta vastaavista kemuista ja siellä oli laitettu väriä vaihtavia decoja joka paikkaan. Ne näytti toimivan aika hyvin.

Mun mielestä joka bileissä vois olla savuu ja stroboo vaa sikana :P
Avatar
#30 • • x Guest
Joo vanha juttu jo maailmalla mut ihan toimiva, ainakin jos on hyvälaatuiset kuulokkeet. Itse kyl tykkäsin mut ei sitä koko yötä jaksa, juttelusta ei tuu mitään ja se on tosiaa aika kummallista kun puolet väestä tanssii ihan eri tahtiin
Avatar
#31 • • x Guest

Juhgu, 1.10.2008 15:49:
---
RiD, 29.9.2008 13:43:



Ois kyl.

Also, voin kuvitella kuinka "Shhhh silent party" nää on, ku parisataa ihmistä kuitenki dokaa ja hälisee ja mölisee ja kymmenistä luureista vuotaa (taustamelun takia varsin lujalla) läpi eri musiikkityylien sekamelska. :D More like kakofoniaparty.



En tiedä sit kuinka tasokkaat luurit näissä bileissä on mut niissä mis itse kävin Damissa ei kuulunut musaa lainkaan eikä luurit päässä ollut mitään jakoa jutella, joten kun meni sisään huoneseen niin ei kuulunut kuin jalkojen töminä. Oli aika erikoinen näky :)
Fatt Fukk

Posts: 140

#32 • • Fatt Fukk fatt attitude
luurit kokonaan pois.
saavat jumlatkin kerrankin kokeilla supervoimiaan ja liikuttaa massoja ilman musiikkia.
ja raanavesi kiitos samalla myös viiniksi.
Sand3

Posts: 1,157

#33 • • Sand3 satuolento
No voi itku, mä oon töissä tolloin. Toi olis niin pitänyt kyl kokea ja nähdä. No jos nää on onnistuneet niin eiköhän tää kokeilla joskus uudestaan.

--
Neiti ruuvimeisseli. Kiero kuin korkkiruuvi.

the tourist

Posts: 52

#34 • • the tourist
sattumalta tulevat känniset saattavat olla hieman wtf :)
Avatar
#35 • • Equalizer Guest
harmi ku on iltavuoro, eipä pääse
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#36 • • Aurinkoneiti
Niin jännä idea, että pakko kokea nämä bileet.
Lyylikki

Posts: 2,975

#37 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Johan tuolla viime kesänä oli yhdet tämmösseet Lasipalatsin aukiolla. Vai muistanko väärin. Siellä tais olla iPhonen lanseeraus samalla tms.?

Mua on kiehtonut idea tällaisista bileistä jo ihan sika pitkään. Haluaisin siis kokea. Valitettavasti vain mulla on tuo viikonloppu kiinni, kun Tampereella on tädin juhlat. Tokihan sitä ehkä voisi mennä vasta lauantaina, mutta taitaa mennä aika säätämiseksi. PÖH.

Mua myös kiehtoisi "One minute rave" toteutettuna luurit päässä. Eli joltain radiokanavalta tulisi musiikki ja sitten tiettynä kellonaikana kehotus aloittaa tanssiminen juurikin jossain yleisellä paikalla. Se se vasta hölmön oloista olisikin, kun jengi joraisi minuutin ilman, että ulkopuoliset ymmärtäisivät miksi.
yertle

Posts: 421

#38 • • yertle
Kiroan ikäni maan rakoon. *grr*
ValaX

Posts: 3,891

#39 • • ValaX
Ideana järkyttävä...
Luppis

Posts: 204

#40 • • Luppis Primus Lapsorum
Mielenkiintoinen tapahtuma, hyvässä mielessä.
Kun paikalle saapui ja hissin ovet liukuivat auki niin tavallisen bassojytkeen sijasta vastassa oli hiljaisuus. Tuntui kuin paikka ei olisi vielä edes auki. Siitä kuitenkin sisään ja narikan jälkeen jaettiin langattomat kuulokkeet (Sennheiserit). Mitään ääntä ei tosiaan kuulunut ravintolan omista kaiuttimista ja pakko myöntää tilanteen olleen hieman hämmentävä kun DJ-kolmikko moshaa kopissa biittiin mukaan, mutta mistään ei mitään kuulu. Lisäksi ihmiset tanssilattialla näyttivät zombeilta kun heiluivat paikoillaan. Tosin jahka sai kuulokkeet päähän, päälle, volumet tappiin ja tune-nappia painettua niin johan sitä itsekin rupesi musan tahtiin hytkymään.

Yläkerrassa tuli kahesta kanavasta nopeampaa settiä ja alakerrassa yhden kanavan edestä räppiä. Alkuperäisen idean mukaan kaikkia kanavia olisi tarkoitettu kuunneltavaksi riippumatta kerroksesta, mutta betonin määrä kerroksien välissä tappoi signaalin. Klo 12 eteenpäin alakerrassa musa puskettiin myös normi-kajareista ulos, että siellä ei kuulokkeita tarvinnut. Yläkerrassa kun kuitenkin oli kaksi eri kanavaa tarjolla, niin eivät oikeen voineet puskea toista/molempia normikajareista ulos.

Royal-puolella soi koko illan ajan Kunnarin toimesta musa kajareiden kautta ja sinne olikin hyvä välillä mennä palautumaan normimeininkiin kun epätodellinen hiljaisuus vallitsi muualla. Hyviä biisejäkin soitteli.

Luulokesysteemi toimi melko hyvin, pois lukien kerrosten välistä signaalikatoa. Hyviä puolia oli, että jos keskustella halusi kaverin kanssa, niin luurit kaulalle ja normi-ääneen puhellen sujui hyvin. Eipä tarvinnut huutaa musan yli.

Kaikin puolin mielenkiintoinen kokemus. Oli kiva kokeilla, mutta hiljaisuuteen tottuminen kun luurit ottaa pois on kyllä yökerhossa astetta hankalampaa. Jotenkin sitä kaipaa basson pauketta luissa ja ytimessä. Ei toimisi joka ilta, mutta muuten kivaa vaihtelua arkeen.