MRC, 23.9.2008 13:41:
No suomes on mun mielestä liian lievät rangaistukset..
Joo, voi olla että näin on. Siihen mä en nyt tässä ota mitään kantaa ja musta on täysin uskomatonta, että tekijän rangaistus on tällä hetkellä ykkösenä huomionarvoisista asioista suurimman osan tännekin kirjoittavien mielestä.
Ilmeisesti tota rangaistusta kelatessanne te käsittelette asiasta sitä puolta miten tällaisen teon jälkeen saadaan "oikeus tapahtumaan." Voin kertoa ettei mitenkään. Sit kai käsittelette sitä, että stygemmät rangaistukset jotenkin pelottelisivat ihmiset "olemaan kunnolla ja yhteiskuntakelpoisesti." Mitäs luulet, pelottaako tällaiseen muiden ja itsensä tappamiseen ajautunutta ihmistä mikään rangaistus enää?
Sen sijaan että kelattaisiin sitä millainen peto tällainen tappaja on ja mitä sille voitais tehdä, jotta kaikkein kostonhimoisimmatkin meistä saisivat tarpeeksi verta tuulilasiinsa tulis mun mielestäni ensisijaisesti miettiä et mitä tehdään yhteiskuntana kollektiivisesti väärin, että osa yhteiskuntamme jäsenistä ajautuu tällaisiin äärimmäisiin tekoihin ja et miten voitais kaikkein tehokkaimmin fiksata itse ongelma eikä vaan yrittää puuttua sen seurauksiin silloin kun on auttamatta liian myöhäistä.