Kauhajoen koti- ja laitostalousoppilaitoksella ammuskellaan

478 posts, 24 pages, 115,471 views

hallucinogen

#42 • • hallucinogen Edain

Neko, 23.9.2008 13:10:
Jääpä ehkä vastamaan teoistaan. Vaan eipä se korjaa asiaa silti *eiei*

Saa vähän päänsilittelyä ja "elinkautisen" ja marssii kaduilla alta nelikymppisenä. Sitä se vastuu teoistaan on täällä Suomessa.

--
pikku-*possu*

MRC

#44 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

hallucinogen, 23.9.2008 13:22:
---
Neko, 23.9.2008 13:10:
Jääpä ehkä vastamaan teoistaan. Vaan eipä se korjaa asiaa silti *eiei*

---

Saa vähän päänsilittelyä ja "elinkautisen" ja marssii kaduilla alta nelikymppisenä. Sitä se vastuu teoistaan on täällä Suomessa.

Hyväl tuuril istuu ehkä 10 vuotta max ku on ensikertalainen. Vittu

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

Jone

#45 • • Jone Archibald Haddock

Ihan mielenkiinnosta:
Mikä olisi sun mielestäsi tekoon nähden oikein suhteutettu rangaistus tällaisessa tapauksessa ja miten se tekisi yhtään mitään tosta teosta tekemättömäksi tai auttaisi yhtään ketään?

Musta tää "vittu mikä psykopaatti - pallit hirttosilmukkaan ja kivitettäväksi"-lietsominen osoittaa järjen vähyyttä. Eikö paremminkin pitäisi pystyä miettimään, että missä mahdetaan mennä päin persettä kun toisen kerran vuoden sisällä nuori mies kokee ainoaksi vaihtoehdokseen ruveta listimään koulussa nippukaupalla muita ihmisiä ja jotenkin koittaa taata se, ettei tällaisia nuorison pahoinvoinnin äärimmäisiä ilmentymiä jouduttaisi todistamaan enää yhtään lisää?
josbe

#46 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Jone, 23.9.2008 13:29:
---

---

Ihan mielenkiinnosta:
Mikä olisi sun mielestäsi tekoon nähden oikein suhteutettu rangaistus tällaisessa tapauksessa ja miten se tekisi yhtään mitään tosta teosta tekemättömäksi tai auttaisi yhtään ketään?

Musta tää "vittu mikä psykopaatti - pallit hirttosilmukkaan ja kivitettäväksi"-lietsominen osoittaa järjen vähyyttä. Eikö paremminkin pitäisi pystyä miettimään, että missä mahdetaan mennä päin persettä kun toisen kerran vuoden sisällä nuori mies kokee ainoaksi vaihtoehdokseen ruveta listimään koulussa nippukaupalla muita ihmisiä ja jotenkin koittaa taata se, ettei tällaisia nuorison pahoinvoinnin äärimmäisiä ilmentymiä jouduttaisi todistamaan enää yhtään lisää?

Yhdyn.
hallucinogen

#47 • • Edited hallucinogen Edain

Ihan mielenkiinnosta:

Eihän mikään tuomio tee asiaa tekemättömäksi, joten tolla logiikalla on turha tuomita mistään? Kuten oot varmaan huomannut muista ketjuista niin kannatan joissain harvoissa tilanteissa kuolemanrangaistusta ja tällaiseen tekoon se olisi mun mielestä sopiva. Vähintään olisi sitten oikeasti elinkautinen paikallaan eikä mikään 10v. Se ei tuo ketään takaisin mutta estää kyllä tekojen uusimisen.

--
pikku-*possu*

MRC

#49 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

---

---

Ihan mielenkiinnosta:

No suomes on mun mielestä liian lievät rangaistukset.. kyl tollasesta pitäs saada se 20 vuotta ainaki linnaa ja sit vasta harkitaan et voisko päästä ulos.

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

Bio

#50 • • Bio The Bullies / Pinky

hallucinogen, 23.9.2008 13:39:
Vähintään olisi sitten oikeasti elinkautinen paikallaan eikä mikään 10v.

Samaa mieltä.
Turha taas aloittaa sitä et voi voi, sillä oli vaan niin paha olo, voi raukkaa. Ei normaalijärkisellä ihmisellä voi niin paskasti olla asiat et päättää ottaa muutamia ihmisiä mukaan ennen oman elämänsä päättämistä.
Yallu

#51 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Bio, 23.9.2008 13:44:
---
hallucinogen, 23.9.2008 13:39:
Vähintään olisi sitten oikeasti elinkautinen paikallaan eikä mikään 10v.

---

Samaa mieltä.
Turha taas aloittaa sitä et voi voi, sillä oli vaan niin paha olo, voi raukkaa. Ei normaalijärkisellä ihmisellä voi niin paskasti olla asiat et päättää ottaa muutamia ihmisiä mukaan ennen oman elämänsä päättämistä.

Tämä ei ole nuoren vika. Hän mainitsi suosikki elokuvikseen mm. Saw yms. Hän on Hollywoodin uhri, elokuvateollisuuden ja internetin turruttama. Youtube on saatanan keksintö ja siksi meidän on siliteltävä tämän urhean nuoren miehen päätä..
josbe

#52 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Vanha kunnon klubbari! Puurot ja vellit taas täysin sekaisin. *igor*
Jone

#54 • • Jone Archibald Haddock

MRC, 23.9.2008 13:41:
No suomes on mun mielestä liian lievät rangaistukset..

Joo, voi olla että näin on. Siihen mä en nyt tässä ota mitään kantaa ja musta on täysin uskomatonta, että tekijän rangaistus on tällä hetkellä ykkösenä huomionarvoisista asioista suurimman osan tännekin kirjoittavien mielestä.

Ilmeisesti tota rangaistusta kelatessanne te käsittelette asiasta sitä puolta miten tällaisen teon jälkeen saadaan "oikeus tapahtumaan." Voin kertoa ettei mitenkään. Sit kai käsittelette sitä, että stygemmät rangaistukset jotenkin pelottelisivat ihmiset "olemaan kunnolla ja yhteiskuntakelpoisesti." Mitäs luulet, pelottaako tällaiseen muiden ja itsensä tappamiseen ajautunutta ihmistä mikään rangaistus enää?

Sen sijaan että kelattaisiin sitä millainen peto tällainen tappaja on ja mitä sille voitais tehdä, jotta kaikkein kostonhimoisimmatkin meistä saisivat tarpeeksi verta tuulilasiinsa tulis mun mielestäni ensisijaisesti miettiä et mitä tehdään yhteiskuntana kollektiivisesti väärin, että osa yhteiskuntamme jäsenistä ajautuu tällaisiin äärimmäisiin tekoihin ja et miten voitais kaikkein tehokkaimmin fiksata itse ongelma eikä vaan yrittää puuttua sen seurauksiin silloin kun on auttamatta liian myöhäistä.
Individual

#55 • • Edited Individual HYPNO!
Minun mielestäni sen pohdinta miksi joku tapahtui ja sitten siitä teosta rankaiseminen pitäisi ylipäätään käsitellä kahtena täysin erillisenä asiana. Kyllä pitää miettiä sitä miksi näin toimitaan ja miten se pystyttäisiin ehkäisemään tulevaisuudessa, mutta ei se saa tarkoittaa sitä, ettei tietyistä teoista Suomessa tulisi seuraamuksia.

edit: mutta eihän se näin mene
Jussi Soro

#56 • • Jussi Soro choon!

Jone, 23.9.2008 13:53:
Sen sijaan että kelattaisiin sitä millainen peto tällainen tappaja on ja mitä sille voitais tehdä, jotta kaikkein kostonhimoisimmatkin meistä saisivat tarpeeksi verta tuulilasiinsa tulis mun mielestäni ensisijaisesti miettiä et mitä tehdään yhteiskuntana kollektiivisesti väärin, että osa yhteiskuntamme jäsenistä ajautuu tällaisiin äärimmäisiin tekoihin ja et miten voitais kaikkein tehokkaimmin fiksata itse ongelma eikä vaan yrittää puuttua sen seurauksiin silloin kun on auttamatta liian myöhäistä.

Totuus vaan on se, että tällaisessa tapauksessa ei kauheasti voi olla tehtävissä. Veikkaanpa huomisissa lehdissä lukevan, että kyseessä oli "normaali koulupoika, jolla oli hetkittäin hiukan vaikeuksia". Niinkuin n. 99,9% muistakin samanikäisistä. Suomessa syödään jo nyt ennätysmäärin masennuslääkkeitä, ja vaikka mielenterveystyöhön noin yleisellä tasolla olisi ihan helvetin tärkeää saada rahaa, niin vaikea uskoa että tällainen yksilö sinne omatoimisesti hakeutuisi.
hallucinogen

#57 • • hallucinogen Edain

Kaikki on varmaan samaa mieltä sun kanssa siinä, että asiat pitäis ratkaista ennen kuin on myöhäistä ja tähän tulisi käyttää varoja. Se, että kovat rangaistukset ei pelota niitä jolla on napsahtanut ei tarkoita sitä, että ei tarvittais kovia rangaistuksia. Aina löytyy niitä, joilla napsahtaa vaikak yhteiskunta olisi yrittänyt kaikkensa ja silloin ne stygemmät rangaistukset auttaa pitämään sen yhden yhteiskuntakelvottoman poissa.

--
pikku-*possu*

josbe

#58 • • josbe suomalainen juhlakinkku

hallucinogen, 23.9.2008 14:03:
---
Aina löytyy niitä, joilla napsahtaa vaikak yhteiskunta olisi yrittänyt kaikkensa ja silloin ne stygemmät rangaistukset auttaa pitämään sen yhden yhteiskuntakelvottoman poissa.

Vähän niinkuin jenkeissä - siellähän pitkät vankeusrangaistukset ovat todellakin helpottaneet tilannetta - vai? *justjoo*
Syce

#59 • • Syce
toivottavasti jää henkiin et sais jotain käsitystä minkä seurauksena näitä jannuja sikiää tänne...
dB

#60 • • dB Digital Beat Music

---
MRC, 23.9.2008 13:41:
No suomes on mun mielestä liian lievät rangaistukset..

---

Joo, voi olla että näin on. Siihen mä en nyt tässä ota mitään kantaa ja musta on täysin uskomatonta, että tekijän rangaistus on tällä hetkellä ykkösenä huomionarvoisista asioista suurimman osan tännekin kirjoittavien mielestä.

Ilmeisesti tota rangaistusta kelatessanne te käsittelette asiasta sitä puolta miten tällaisen teon jälkeen saadaan "oikeus tapahtumaan." Voin kertoa ettei mitenkään. Sit kai käsittelette sitä, että stygemmät rangaistukset jotenkin pelottelisivat ihmiset "olemaan kunnolla ja yhteiskuntakelpoisesti." Mitäs luulet, pelottaako tällaiseen muiden ja itsensä tappamiseen ajautunutta ihmistä mikään rangaistus enää?

Joo. Vois kattoa vanhemmatkin ettei niiden 10-v tenava pelaile jotain 18-v pelejä tyyliin first person shooterit, Unreal Tournament yms. ns. aikuisten pelit.
Pelien ikärajat on mielestäni oikein eikä lasten tule pelata niitä.

Voi olla että ko tapauksen mieli on ollut jo vääristynyt jo lapsena eikä siten erota oikeata eikä väärää. Ehkä "pedon" muodostumista voidaan kasvatuksella ja kieltämisellä ehkäistä. Asettamalla rajoja. Jotain terveellistä sosiaalista harrastusta vs. yksin tietokoneella pelaamisen sijaan.