Kauhajoen koti- ja laitostalousoppilaitoksella ammuskellaan

478 posts, 24 pages, 115,985 views

#381 • • Edited REivaaja Guest

Ana-5000, 28.9.2008 23:38:
So? Luvallisten aseiden puute ei riistä aseita rikollisilta, vaan lainkuuliasilta kansalaisilta.

Sinänsä ihan kiva lainaus konservatiiveilta, mutta kysehän ei ole rikollisista, vaan lainkuuliaisista kansalaisista joiden pimahtamiseen pitää puuttua minimoimalla vahingot. (nythän on aika vaisusti puhuttu ongelmien synnyn ehkäisemisestä ja se onkin ilmeisen absurdi+naiivi tapa lähestyä ongelmaa. Ihan kuin päänsilittely auttaisi? Tai vaihtoehtoisesti ihan kuin päänsilittely tekisi onnelliseksi ;) )

Harmittaa kyllä se seikka että lainauksen liberaali luonne ei jaksa kantaa heillä sitten maahanmuuttajiin tai huumeiden viihdekäyttäjiin. Se seikka ikävästi syö pohjaa muuten ihan oivaltavalta ideologialta.
geeni

#382 • • geeni

---
No googletappa piruuttasi "UK gun crime" ja katsele sieltä lukuja. Itse postasin linkin jo muutama sivu sitten.

Itse myös kommentoin jo, miksi yksinkertaistettujen tutkimusyhteenvetojen tuijottaminen on pahasta. Miksi itsepäisesti vedät tätä keskustelua kohti yleistä aserikollisuutta?

---
So? Luvallisten aseiden puute ei riistä aseita rikollisilta, vaan lainkuuliasilta kansalaisilta.

Lainkuuliaisilta kansalaisilta, kuten Auvinen ja Saari, joista tuli rikollisia luvallisen aseen kautta?

--
..endorfin.euphoria..

Skenemursu

#383 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

whispering, 28.9.2008 21:18:
Katainen murentaisi myös tietoturvaa

"Kokoomusjohtaja edellyttää myös, että luovumme osasta tähän asti pyhänä pidetystä tietosuojasta yhteisen hyvän edistämiseksi."

nyt muuten niin mukava mies on pahasti hakoteillä... laajennetaan vielä nettisensuuria ja blogataan youtube ja ircci, se kotietsintä joka kotiin ja tarkastetaan aseiden luvat ja lupien haltijoiden mielentila.

kyllä ratkaisut on jossain ihan muualla kun kansalaisoikeuksien rajoittamisessa.
geeni

#384 • • geeni

Umbala, 29.9.2008 00:03:
---
Toi nyt vaan on sellasta sanahelinää, mitä nuo heittää suustaan pahemmin ajattelematta. Itse teot, ja oikeat suunnitelmat olis nyt kaivattuja. Siis muutkin kuin kiellot ja valvonta.

Odotamme henkeä pidätellen sinunkin ehdotustasi...

Vai oliko se tuo mielenterveyshoidon hukuttaminen rahaan, niin että kohta on joka yhteisössä psykiatri, psykologi tai psykoterapeutti ja pakolliset puolivuosittaiset arviointikäynnit?

--
..endorfin.euphoria..

Aziz Combat Fighter

#386 • • Aziz Combat Fighter

geeni, 29.9.2008 03:00:
---

Lainkuuliaisilta kansalaisilta, kuten Auvinen ja Saari, joista tuli rikollisia luvallisen aseen kautta?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

Mulle riitti nyt. Toivottavasti päättäjillä on enemmän tolkkua jutuissaan.
Umbala

#387 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

geeni, 29.9.2008 03:14:
---
Umbala, 29.9.2008 00:03:
---
Toi nyt vaan on sellasta sanahelinää, mitä nuo heittää suustaan pahemmin ajattelematta. Itse teot, ja oikeat suunnitelmat olis nyt kaivattuja. Siis muutkin kuin kiellot ja valvonta.

---

Odotamme henkeä pidätellen sinunkin ehdotustasi...

Vai oliko se tuo mielenterveyshoidon hukuttaminen rahaan, niin että kohta on joka yhteisössä psykiatri, psykologi tai psykoterapeutti ja pakolliset puolivuosittaiset arviointikäynnit?

Eli jos kritisoi paskoja ideoita, pitäisi myös tuottaat itse parempia?
Koska mä en halua olla syyllinen sun tukehtumiskuolemaas pitänee keksiä jotain.
Mielenterveydenhuoltoon pitää hukuttaa tällähetkellä järjetön määrä rahaa. Ihan vaan jo sen takia, että tällähetkellä hoitoon ei pääse läheskään kaikki sinne haluavat. Jollet usko, googleta.
Kouluihin vois tehdä ison kiusanta seurannan, jossa erinäisten välivaiheiden kautta niin kiusaajat, sekä kiusatut pääsisivät keskustelemaan asiasta, ja siis asioihin puututtaisiin isommalla kädellä. Vaikeita päätöksiä, vaikeita ratkaisuja, onneks mä en kuitenkaan ole tekemässä niitä.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

geeni

#388 • • geeni

Umbala, 29.9.2008 10:52:
---
Eli jos kritisoi paskoja ideoita, pitäisi myös tuottaat itse parempia?

Lähinnä olla vastaamatta sanahelinään uudella sanahelinällä.

Mielenterveydenhuoltoon pitää hukuttaa tällähetkellä järjetön määrä rahaa. Ihan vaan jo sen takia, että tällähetkellä hoitoon ei pääse läheskään kaikki sinne haluavat. Jollet usko, googleta.
Kouluihin vois tehdä ison kiusanta seurannan, jossa erinäisten välivaiheiden kautta niin kiusaajat, sekä kiusatut pääsisivät keskustelemaan asiasta, ja siis asioihin puututtaisiin isommalla kädellä. Vaikeita päätöksiä, vaikeita ratkaisuja, onneks mä en kuitenkaan ole tekemässä niitä.

Eikö mielenterveyshuolto olekaan sitä varsinaisten ongelmien sivuuttamista ja seurausten laastarointia? Vaadittu summa saattaa tosiaan muodostua järjettömäksi, sillä kysehän ei ole mistään kertainvestoinnista, vaan vaaditaan pitkäaikaista sitoutumista, jotta saadaan aikaan edes jonkinlaisia tuloksia. Ja mitä tulee sitten siitä, että laitetaan yhä enemmän ihmisiä syömään mielialalääkkeitä...

Siinä olen samaa mieltä, että koulukiusaamiseen voitaisiin puuttua tehokkaammin, mutta siinäkin on rajansa. Ihmisiä ei voi pakottaa pitämään toisistaan, saati sitten syrjäytyneitä yhteisöllistymään.

--
..endorfin.euphoria..

Umbala

#389 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

geeni, 29.9.2008 11:47:

Siinä olen samaa mieltä, että koulukiusaamiseen voitaisiin puuttua tehokkaammin, mutta siinäkin on rajansa. Ihmisiä ei voi pakottaa pitämään toisistaan, saati sitten syrjäytyneitä yhteisöllistymään.

Se on ihan totta, ettei ihmisiä voi pakottaa pitämään toisistaan, mutta jos kiusaajan asema tehtäisiin tarpeeksi hankalaksi, ja kiusaamisesta tulisi kiusaajalle jälkiseurauksia, uskoisin että kiusaaminen vähentyisi.
Mutta jo pelkästään sillä, että kaikki hoitoon haluavat sinne pääsisivät, todennäköisesti vähennettäisiin itsemurhia niin paljon, ettei 1 kouluammuskelu vuodessa tuntuisi enään missään mielenterveydellisistä syistä tai niiden jälkiseuraamuksista kuolleiden tilastossa.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

#390 • • REivaaja Guest

Ana-5000, 29.9.2008 10:22:
---
geeni, 29.9.2008 03:00:
---

---

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

Mulle riitti nyt. Toivottavasti päättäjillä on enemmän tolkkua jutuissaan.

Nyt puhuu mies joka on hakeutunut ammattiin jossa näkee vain ihmisten pahat puolet ja luulee ettei se vaikuta käsityksiin tuntemattomista.

Sun vastauksessas ei ollu järkeä. Auvinen ja Saari oli kunniallisia ja ensiluokkaisia kansalaisia ja siitä se oikeestaan lähti kun ei ei muut tykkää hikipingoista ja he tunsivat olevansa muita parempia.
Tollaseen on mielestäni kaksi avainta, vanhemmat ja koulu ja molempia osapuolia voidaan osottaa sormella jos se nyt ei olis niiku hei siis sillei totanoin niiku epäreiluu ku ne ei oo tehny mitään. Kyl must kaikki on ihan jeez ja sillei et ei kukaa ymmärrä väärin ja siis näin se on huono mut siis niiku mitä me voitais asialle sit hei oikeesti?

Sä et ymmärrä yhtään tätäkään aihetta.
#391 • • Edited REivaaja Guest

Eikö mielenterveyshuolto olekaan sitä varsinaisten ongelmien sivuuttamista ja seurausten laastarointia? Vaadittu summa saattaa tosiaan muodostua järjettömäksi, sillä kysehän ei ole mistään kertainvestoinnista, vaan vaaditaan pitkäaikaista sitoutumista, jotta saadaan aikaan edes jonkinlaisia tuloksia. Ja mitä tulee sitten siitä, että laitetaan yhä enemmän ihmisiä syömään mielialalääkkeitä...

Järjettömäksi? Eikö väkivalta, narkomania, alkoholismi sun muut taudit maksakkin han järjettömästi? Kyllähän kurkkukin maksaa järjettömästi jos siitä ihan vitusti haluaa maksaa.

Enemmän ihmisiä lääkitykselle? Nyt ei olla puhumassa siitä kun kissa jäi auton alle ja masentaa :( Ikävä tapahtuma, mutta se on elämää. Se onkin sitten eri asia kun esimerkiksi nyt ryhmä alistaa jotain yksilöä, koska eivät pidä hänestä. Joillain pimahtaa ihan ymmärrettävästi, ei kaikki oo samaa puuta.

Ei kenenkään nyt helvetti ole pakko tykätä toisesta, mutta kyllä silti ihmisten pitäis osata käyttäytyä ellei ole valmis kantamaan tämän luokan seurauksia tekemisistään ja nythän TAASKAAN ei etsitä syyllisiä koska se kuoli. Simppelia ja ihan vitun kaukana tästä maailmasta jonka asukkaat ovat ympäristönsä summia.

Sä tehokkaasti vaikutat olevan kaikkia ideoita vastaan tosin.
tiiplis

#392 • • tiiplis also available in sober

---

Ei toki voikaan eikä kaikkien tarvitsekaan pitää toisistaan, mutta ei ole välttämätöntä pitää toisesta ollakseen hänelle normikohtelias.

--
italia litania nainati lailati

tbo

#395 • • tbo budhisattva

Umbala, 28.9.2008 14:07:
Joten turha puhua, että lainasäädöntöä muuttamalla kys tragediaa ei olis tapahtunut.

Kyllä sitä lainsäädäntöä rukkaamalla tollasesta keissistä saadaan huomattavasti _epätodennäköisempi_ tapahtuma. Jengi itkee että "ne rikolliset saa pyssynsä kuitenkin jostain yhyy yhyy", mutta ne pärinäpojat ja liivikaiffarit on _hiukka_ eri tapauksia kun mitä teini-ikäiset koululaiset. Ihan nyt rehellisesti, kertokaa mulle mistä vitusta 17-vuotias maailmaan ja koulukavereihin turhautunut näppynaama saa laittoman mutkan?

Sä olet siis valmis kieltämään pistoolit sillä perusteella, että niistä eile ole (sulle) hyötyä, ja niillä on mahdollista saada pahaa aikaiseksi.

No kertoisitko meille muillekkin mitä hyötyä niistä pistooleista on _yhtään_kellekkään_ niin saat banaanin. Tai vaikka 2. Vihamiesten päiviltä pois päästämistä ei lasketa hyödyksi.

Pistoolit kun ei vieläkään tapa ihmisiä, pahat ihmiset tappaa ihmisä.

Väärin. Pistoolit ei tapa ihmisiä, ihmiset joilla on pistooleja tappaa ihmisiä.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Anselmi

#396 • • Anselmi And sell me

tbo, 29.9.2008 19:09:
Väärin. Pistoolit ei tapa ihmisiä, ihmiset joilla on pistooleja tappaa ihmisiä.

Väärin. Pistoolit ei tapa ihmisiä, ihmiset joilla on viikset tappaa ihmisiä.

--
sen pituinen se

Tyranoid

#397 • • Tyranoid FINRG

tbo, 29.9.2008 19:09:
No kertoisitko meille muillekkin mitä hyötyä niistä pistooleista on _yhtään_kellekkään_ niin saat banaanin.

Ei sen enempää kuin monesta muustakaan potentiaalisesti vaarallisesta harrastusvälineestä. Esim. moottoripyörä, pienlentokone, teräsmiekka, jousipyssy, ilotulitusraketti, tai rc-helikopteri ovat kaikki samalla tavalla "hyödyttömiä".
geeni

#398 • • geeni

Umbala, 29.9.2008 12:01:
---
Se on ihan totta, ettei ihmisiä voi pakottaa pitämään toisistaan, mutta jos kiusaajan asema tehtäisiin tarpeeksi hankalaksi, ja kiusaamisesta tulisi kiusaajalle jälkiseurauksia, uskoisin että kiusaaminen vähentyisi.

REivaaja, 29.9.2008 12:22:
---
Ei kenenkään nyt helvetti ole pakko tykätä toisesta, mutta kyllä silti ihmisten pitäis osata käyttäytyä ellei ole valmis kantamaan tämän luokan seurauksia tekemisistään . . .

tiiplis, 29.9.2008 12:24:
---
Ei toki voikaan eikä kaikkien tarvitsekaan pitää toisistaan, mutta ei ole välttämätöntä pitää toisesta ollakseen hänelle normikohtelias.

Vaikka fyysinen ja selkeästi nähtävissä oleva kiusaaminen kitkettäisiin kokonaan, jäljelle jäisi vielä paljon passiivista kiusaamista ja syrjintää. Niihin on jo paljon vaikeampi puuttua ulkopuolisin voimin.

Ihmisten pitäisi osata käyttäytyä ja olla normikohteliaita... juu, tuollainen tilannehan taisi vallita viimeksi T-Rexin hallintokaudella.

--
..endorfin.euphoria..

Damien

#399 • • Damien [tr3ox]

Syce, 29.9.2008 16:29:
Onhan tämäkin edistystä http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809298346583_uu.shtml

Jopas tulikin yht'äkkiä tosi turvallinen olo....

ps. Käsiaseita ja aseita ylipäätään tarvitaan hallituksen väkivaltaiseen vallankumoukseen. Poistatte aseet, niin seuraavaksi taistelette barrikaadeilla pelkillä heinähangoilla ja perunapyssyill. Se kenen mielestä vallankumous on käsitteenä absurdi nyky-yhteiskunnassa, voi mennä takaisin röhkimään karsinaansa ja imemääm hallituksen emän tissiä. Peloitteen on säilyttävä, veri virratkoon oikeuden ja aatteiden puolesta!
#400 • • REivaaja Guest

geeni, 29.9.2008 19:48:
Vaikka fyysinen ja selkeästi nähtävissä oleva kiusaaminen kitkettäisiin kokonaan, jäljelle jäisi vielä paljon passiivista kiusaamista ja syrjintää. Niihin on jo paljon vaikeampi puuttua ulkopuolisin voimin.

Ihmisten pitäisi osata käyttäytyä ja olla normikohteliaita... juu, tuollainen tilannehan taisi vallita viimeksi T-Rexin hallintokaudella.

Mun mielestä pitäiski puuttua niiden kavereitten käytökseen jos ne ei osaa käyttäytyä.
Ja vanhempien pitäis lukea niitä oppaita jotta he tunnistaisivat tilanteen nopeammin ja jättäis ne vitun urpot ''kyl se siitä vielä tasaantuu'' kommenttinsa sanomatta ja ajattelematta.
Eipä paljoon Matinkaan vanhemmat kyennyt ja nyt mä oon taas ihan mulkku kun uskallan kritisoida surevia omaisia, mutta voivoi, jos heillä on järkeä päässä, he ottavat opikseen. Harmi vaan kun pitää sattua jotain omalle kohdalle että joku urpo tässä maailmassa tajuis yhtään mitään.
Kaikkiaki on muka kiusattu jne. ja koko sanalta on menny merkitys jo aikaa sitten. Ihan sama ku mua raivostuttaa kommentit tyyliin: ''Mut yritettiin raiskata'' kun tummaihoinen yrittää vonkaa :( Voih, ammu ittes vitun pelle!

(ärsyyntynyt maailmalle. Älä ota henkilökohtaisesti)