Cyrez, 22.9.2008 18:00:
...Ja joo kaikki joilla on plussia ja miinuksi Logicista, kertoilkaa ihmees. Oon kovasti alkanu kuolailee ton ohjelman perään, lähinnä sen sound enginen (tai mikä se hieno sana onkaa) takii. Eli kannattaako ostaa mäkki ihan vaan, jotta pääsee käsiks tähän ohjelmaan? :)
---
Mjoo, nykyää tuntuu olevan kaikki musasoftat sen verta kehittyneet ja hyväsaundisia että se on enää vain ja ainoastaan kiinni siitä mitä on tottunut käyttämään, alustasta riippumatta. Musta jotenkin tuntuu et joitaki vuosia sitten ero eri softien välil oli paljon suuremppi. Eikä todellakaan saisi vanhojen mielikuvien enää antaa vaikuttaa ostospäätökseen vaan on kokeiltava demojen perusteella mikä ohjelma istuu käteen parhaiten sillä paljon on tapahtunut kehitystä:)
Logicis tuntuu just tällähetkellä saavansa ENITEN rahoille vastinetta. Siis se sisältää oikeasti ihan sairaita juttuja joista muutama vuosi olisi saanut maksaa itseensä vararikkoon!! Jo itse softa on semmoinen jolla lentää kuuhun puhumattaka kaikista lisukkeista jotka ovat oikeasti todella rahan arvoista tavaraa eikä mitää bundlattua freewarepaskaa! Siihen on bundlattu kaikki mitä aikoinaan joutui lisärahasta ostamaan alkaen Space Desingeristä (joka maksoi muutama vuos sitten maltaita) samperiin/kaikkiin softasyniin (jotka maksoivat myös satoja euroja).
Mukana on myös oikeasti näppäriä softia kuten MainStage livekeikkoja ajatelleen, SoundTrack Pro, jolla yhdistää kuvaa ja ääntä ja joka toimii wave editorina sekä CD polttosofta, WaveBurner jolla voit täydellisesti tehdä omia masterlevyjä. Mukaan tulee myös lisäsovellus jolla voit SpaceDesingeriin äänittää eri kaikutiloista napattuja äänikäyriä ja käyttä noita SpaceDesinger plugarissa! Nauhoita vaikka kylppärissä kaiku ja käytä sitä SpaceDesingerissä:)
Ainiin, unohdin montakymmentägigaa sampleja sekä appleloopseja jotka tulevat samaan rahaan....
Logic on paketti joka kattaa kaiken, on ihan itsestään kiinno jos ei sillä saa musaa aikaiseksi. Itse olen käyttänyt 5.5 versiota aikoinaan 1.5 vuotta ja nyt 8 versiota kohta vuoden. Ostanut muutamalla satasella kaikenlaisia opuksia/videomaterjaaleja ja yhä oppi kaikkea uutta:)
Miinuksena mainittakoo sitten taas toi bugisuus sekä epävakaus, mut kuten edellä mainitsin ne toivottavasti korjaantuvat päivitysten myödä.
Peeceepuolella Ableton Live rockkaa! Kyseistä softaa käytin kans noin vuoden enkä saanut sitä kertaakaan kaatumaan niin et jotaki olisin menettänyt. Softa kaatui muutaman kerran ja silloinki syy oli jonku kolmannen osapuolen "kokeiluplugari", mutta automaattisesti softa otti bäckupin biisistä joten mitään ei ikinä hävinnyt. Heh, pari kertaa windoosa oli juntturassa taustalla mut Ableton sen kuin pyörii:D
Abletonkin on softa joka on kehittynyt huimasti viimeaikoina, ja tulee kehittymään viel huimasti lisää, joten hyvin potentiaalinen softa! Abletonin valtti on myös se (sen lisääksi että se on saksalainen, heh) että kyseistä softaa ohjelmoi pieni porukka joka julkaisee nopeammin korjaavia päivityksiä ja he kuuntelevat tarkemmin asiakkaitten toiveita.
Mä en noist Fruiteist, Reasonista enkä Cubaseista osaa sanoa, niistä on niin montaa vuotta kun niitä tuli käytettyä ja nyt ne ovat niin erilaisia joten joku viisaampi voi kertoa.
Kannattaa siis katsoa ja perehtyä vähäsen... Mikä tuntuu loogiselta omaan ajatuksenkulkuun on se OIKEA luovaan työskentelyyn!! Ei täydellisen paskaa softaa jolla ei voi musaa tehdä olekkaan, kyse on vain omasta mieltymyksestä.