Mikrotuki

14 posts, 1 page, 3,134 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#1 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mulla tuppaa olemaan tietokoneiden & -ohjelmien kanssa ongelmia aika ajoin. Yleensä sitten kysyn apuja kavereilta piuhoja pitkin, mutta työpisteeni olen päättänyt pitää chattivapaana. Firman omaan tukeen on vähän "turha" soitella, kun eivät ole kovin palvelualttiita siellä. Eikä googlaamallakaan aina saa vastausta kysymyksiinsä.

Aikaisemmin olen nämä kysymykseni tuupannut Tyhmien kysymysten -puolelle, kun en parempaakaan ole keksinyt, mutta eipä sitäkään ole mukavaa tukottaa pelkillä ATK-ongelmilla. Joten tässä on ongelmaisten ja velhojen oma temmellyskenttä.

Onko Wordissä/Office ohjelmissa mahdollista muuttaa olemassaolevia tai luoda uusia komentoja liittämiselle? Joudun kopioimaan ja liittämään tietoja yleensä useampia kertoja päivässä ja tähänhän tietenkin oikein mukava ja nopea on ctrl+c ja +v. Valitettavasti se +v vaan ottaa mukaan muotoilut, kun itse tarvitsisin enemmän tuota liitä määräten - muotoilematon teksti toimintoa. Niin että voinko jossakin määritellä, että kun painan esim. ctrl+ö tms. niin se liittäisi muotoilemattoman tekstin? Tai voiko tuon ctrl+v:n muuttaa jossakin vastaamaan muotoilematonta tekstiä?
nethr

Posts: 763

#3 • • nethr !!

Lyylikki, 17.9.2008 09:39:
Valitettavasti se +v vaan ottaa mukaan muotoilut, kun itse tarvitsisin enemmän tuota liitä määräten - muotoilematon teksti toimintoa.



Mä oon käyttäny Edit -> Paste Special -> Unformatted Text, mut se miten tolle pikanappi/näppäinyhdistelmä saadaan niin...? *ding*

--
xD

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4 • • Jussi Soro choon!

Lyylikki, 17.9.2008 09:39:
Onko Wordissä/Office ohjelmissa mahdollista muuttaa olemassaolevia tai luoda uusia komentoja liittämiselle?


Ainakin Office 2007:ssa tulee liittämisen jälkeen pieni clipboardin kuva liitetyn tekstin perään, josta voi valita alasvetovalikosta juurikin noita asetuksia. Samoin liittämisen asetukset voi määritellä asetuksistakin.

Vanhemmista versioista en osaa sanoa, kun duunissa on tuo 2007 käytössä.
Avatar
#5 • • Edited Rujo Mutantti Guest
Miun kone päivitti ittensä vuoteen 2005! :D
Kaikki tapahtu ihan automaagisesti Windowsin päivityksen yhteydessä, ilmeisesti joku korruptoitunu profiilitiedosto. Olihan tuo ihan hauska kattoo mitä settejä on tullu imutettua 3v sitten. Sen jälkeen klubitus on toiminu niiiin hitaasti että ajattelin lopettaa koko sivuston käyttämisen ja siirtyä helmitaulun käyttöön.
Lähiaikoina teknologia on hajonnu käsiin oikein urakalla.
Lyylikki

Posts: 2,975

#6 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

JussiS, 17.9.2008 10:15:
Ainakin Office 2007:ssa tulee liittämisen jälkeen pieni clipboardin kuva liitetyn tekstin perään, josta voi valita alasvetovalikosta juurikin noita asetuksia. Samoin liittämisen asetukset voi määritellä asetuksistakin.

Vanhemmista versioista en osaa sanoa, kun duunissa on tuo 2007 käytössä.



LOISTAVAA! Tarviipa mennä pomolle nitkuamaan, että minä haluan uuden Officen. Meillähän siis on käytössä osalla uusi ja osalla vanha, joka on minun mielestä niin idioottimaista, kuin mikä tahansa voi olla. Olisi sitten sinnitelty näillä vanhoilla vaikka ensi jouluun ja ostettu kerralla uudet. Tai koko firman tasolla niin, että osastot olisivat siirtyneet porrastetusti. Mutta ei tosiaan niin, että jollekkin käydään se asentamassa ja toisille ei.

Makroakin yritin tehdä, mutta ei se onnistunut *hmph* Pitää ehkä paneutua siihen paremmalla ajalla.
tomii

Posts: 3,594

#7 • • tomii kallion herttua

Lyylikki, 17.9.2008 10:21:
---

LOISTAVAA! Tarviipa mennä pomolle nitkuamaan, että minä haluan uuden Officen. Meillähän siis on käytössä osalla uusi ja osalla vanha, joka on minun mielestä niin idioottimaista, kuin mikä tahansa voi olla. Olisi sitten sinnitelty näillä vanhoilla vaikka ensi jouluun ja ostettu kerralla uudet. Tai koko firman tasolla niin, että osastot olisivat siirtyneet porrastetusti. Mutta ei tosiaan niin, että jollekkin käydään se asentamassa ja toisille ei.



Toi uusi Office 2007 on kyllä oikeasti helvetin hyvä päivitys. Tosi moni asia toteutetaan siinä nykyään paaaaljon paremmin, kuten esim. lomakekenttien teko. Eli ei muuta kuin sanot pomolle, että "tuotantotehokkuuteni lisääntyy, jos hommaat tän!" ;) Ja jonkun ajan käytettyäsi tota, luulen, että et edes valehtelisi tolla väittämällä. :)
Tosin en tiedä mihin te käytätte Officea. Monilla kun on vielä vanhempi Office käytössä ja noi uudet jutut ei tietty toimi vanhoissa, koska ne on ihan eri tekniikalla toteutettuja (nimim. lomakkeet uusiksi, kun asiakas halusikin yhtäkkiä käyttää Office 2003:sta :). Ton takia mä en kyl voi ymmärtää mitä teidän pomolla liikkuu päässä, että osalla on ja osalla ei. Varmaan budjettikysymys, koska tossa ei muutoin ole juurikaan järkeä just ton yhteensopivuusongelman takia (siis uudemmasta vanhempaan).

--
reivaan kunnes kuolen

Lyylikki

Posts: 2,975

#8 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

tomii, 17.9.2008 13:15:
Toi uusi Office 2007 on kyllä oikeasti helvetin hyvä päivitys. Tosi moni asia toteutetaan siinä nykyään paaaaljon paremmin, kuten esim. lomakekenttien teko. Eli ei muuta kuin sanot pomolle, että "tuotantotehokkuuteni lisääntyy, jos hommaat tän!" ;) Ja jonkun ajan käytettyäsi tota, luulen, että et edes valehtelisi tolla väittämällä. :)
Tosin en tiedä mihin te käytätte Officea. Monilla kun on vielä vanhempi Office käytössä ja noi uudet jutut ei tietty toimi vanhoissa, koska ne on ihan eri tekniikalla toteutettuja (nimim. lomakkeet uusiksi, kun asiakas halusikin yhtäkkiä käyttää Office 2003:sta :). Ton takia mä en kyl voi ymmärtää mitä teidän pomolla liikkuu päässä, että osalla on ja osalla ei. Varmaan budjettikysymys, koska tossa ei muutoin ole juurikaan järkeä just ton yhteensopivuusongelman takia (siis uudemmasta vanhempaan).



Meillä siis on Office "kokeilussa" johtoportaassa. Siis missä helvetin kokeilussa??? *ding* Ai että ne kokeilee ensin, että otetaanko me sitä ollenkaan *nauru*

Ulkoasultaan se on aika erikoinen, mutta toiminnoiltaan sitten ilmeisesti kyllä mukavia parannuksia luvassa. Kunhan sen nyt sitten sais.
ezzy

Posts: 8,060

#9 • • ezzy Droid-pappa
Musta tällänen topicci oli jo, joku ongelmia koneiden kanssa tms...
Fakiiri

Posts: 462

#10 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
Käytä kopioitu teksti notepadissa niin lähtee turhat muotoilut pois :)

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

drifter

Posts: 834

#11 • • drifter RoadMonkey | K1

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

tomii

Posts: 3,594

#12 • • tomii kallion herttua

Lyylikki, 17.9.2008 13:47:
---

Meillä siis on Office "kokeilussa" johtoportaassa. Siis missä helvetin kokeilussa??? *ding* Ai että ne kokeilee ensin, että otetaanko me sitä ollenkaan *nauru*

Ulkoasultaan se on aika erikoinen, mutta toiminnoiltaan sitten ilmeisesti kyllä mukavia parannuksia luvassa. Kunhan sen nyt sitten sais.



Toi on aika yleistä, että eka koitetaan sitä ohjelmaa (siksi niistä on yleensä jotkut 15-90 päivän kokeiluversiot softasta riippuen). Kallis investointihan tossa on kyseessä. Mut joo taitaa lähteä vähän taas aihepiiristä. :)

--
reivaan kunnes kuolen

ValaX

Posts: 3,891

#13 • • ValaX
Mun mikron oven avaus systeemi on mennyt hajalle. Vähän hankala avata, mutta kyllä se muuten pelaa.
ezzy

Posts: 8,060

#14 • • ezzy Droid-pappa

VaLa, 17.9.2008 18:29:
Mun mikron oven avaus systeemi on mennyt hajalle. Vähän hankala avata, mutta kyllä se muuten pelaa.



Mun kahvi kupin teline ei kans toimi, siin lukee vaa 32x, mut ei se tee mitää :(