Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 553,780 views

Avatar
#321 • • niomic Guest

Avernian:
Art of War oli Sun Tzu'n. Macchiavellin oli esim. Ruhtinas.



Onks se nyt Macchiavelli vai Machiavelli =)? Ainakin Google Fightissa Machiavelli WIN.

Mut on kans semmonen äijä kirjottanu kirjan The Art of War ku Niccolo Machiavelli, ei vaan oo sama mitä hain =P
Jinx

Posts: 2,615

#322 • • Jinx Superfeminine
Mä kyllä tykkään lukee paljon ihan elämänkerroista jännäreihin nyt on menossa Ilkka Remeksen uusin.

--
Pyllykkä

Andrei

Posts: 299

#323 • • Andrei

Charly RePanic:
Totta vitussa....

Sven Hassel:n kirjoittamat sotakirjat (mies kirjoittaa kokemastaan, Saksa sotii jne.) saattavat upottaa 2-6 tuntiin kerralla! Helvetin nautinnollista luettavaa, eikä oo raskasti hyvän huumorin takia! Suosittelen sotakirja diggareille! *piis**piis**piis*



Hauskoja kirjoja, mutta kirjailija on huijari, eli ei kirjoita kokemuksistaan.

Aiheeseen liittyvä topic: http://susi1.net/forum_viewtopic.php?12.4287

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

ratsastuskoulu

Posts: 604

#324 • • ratsastuskoulu
Luin just kaksi Agatha Christien Hercule Poirot -dekkaria: Aikataulukon arvoitus ja Kohtalokas Viikonloppu. Molemmat meni yhdessä illassa läpi. Tykkään näissä Christien kirjoissa siitä, että ne on tasalaatuisia, ja lukijalla on mahdollisuus periaatteessa itse ratkaista, kuka on murhaaja ja miksi. Oon lukenut parikymmentä Christien kirjaa, ja vain kerran arvannut oikein syyllisen sekä syyn =) Suosittelen kaikille, jotka kokevat lukemisen liian raskaaksi kokemukseksi.. Nää dekkarit on simppeleitä, tarpeeksi suoraviivaisia ja erittäin loogisia, sekä kaikenlisäksi loisto viihdettä.

Näiden lukemisen jälkeen aloitin seuraavana iltana Arthur C Clarken Lapsuuden Loppu.
Hansu

Posts: 481

#325 • • Hansu

MiikkaL:
... aloitin seuraavana iltana Arthur C Clarken Lapsuuden Loppu.


Tämä teos on omallanikin "luettavien kirjojen"-listallani, samoin "Paratiisin suihkulähteet". Olen pitänyt todella paljon Clarken novelleista, niissä on usein sellaista vanhanaikaista henkeä ja uskoa tieteen kaikkivoipaisuuteen. Clarken romeeneista olen lukenut vain kolme: Marsin aamunkoitto (keskinkertainen, kiinnostavia tulevaisuusvisioita), Kaukaisen maan laulut (mielestäni surkea, lähes kioskikirjallisuutta) ja Avaruusseikkailu 2001 (pidin tästä paljon enemmän kuin leffasta).
hrdkvr

Posts: 3,929

#326 • • hrdkvr KURGO
ei . en ole koskaan lukenut yhtäkään kirjaa kokonaan. koulussakin kirjoittelin kirjaraportit päästä keksityllä shitillä ja aina tuli 9.

--
-keep it hard-

ratsastuskoulu

Posts: 604

#327 • • ratsastuskoulu

Hansu:
---
MiikkaL:
... aloitin seuraavana iltana Arthur C Clarken Lapsuuden Loppu.
---

Tämä teos on omallanikin "luettavien kirjojen"-listallani, samoin "Paratiisin suihkulähteet". Olen pitänyt todella paljon Clarken novelleista, niissä on usein sellaista vanhanaikaista henkeä ja uskoa tieteen kaikkivoipaisuuteen. Clarken romeeneista olen lukenut vain kolme: Marsin aamunkoitto (keskinkertainen, kiinnostavia tulevaisuusvisioita), Kaukaisen maan laulut (mielestäni surkea, lähes kioskikirjallisuutta) ja Avaruusseikkailu 2001 (pidin tästä paljon enemmän kuin leffasta).



Kaukaisen maan laulut oli mun mielestä tosi hyvä. Avaruusseikkailu 2001:tä en ole lukenut, mutta sen "jatko-osa" avaruusodysseia 2010 oli kyllä hyvä.

Paratiisin suihkulähteet on yksi parhaita kirjoja mitä olen lukenut :)
Marchand

Posts: 201

#328 • • Marchand

Avernian:
Ei kellään olisi sellaista kirjaa kuin Bored with the Rings? *nauru*
Se ja sen suomennokset on suomen kaikista kirjastoistakin kuulemma loppu kun Tolkien-fanit on vuosien varrella pöllineet kaikki kappaleet. Kyseessä siis parodia Lord of the Ringsistä.

Suomennos löytyy kyllä. Aikas loistava tekele *nauru*

Velh05

Posts: 51

#329 • • Velh05 Vandaali joka suhteessa
Elämänkerrat ynnä muut vastaavat.
Marilyn Mansonin elämänkerta, Kurt Cobainin elämänkerta, Nancy (elämänkerta Sex Pistolsien basistin tyttöystäväst joka omas jakomielitaudin), Huumeasema Zoo (raportti 60- vai 70-luvul eläneest tytöstä ketä oli pahas doussikoukus) ja poikkeavana joukosta Henry Charrieren a.k.a Papillonin tarina paostaan Pirun saarelt.

Täs on ehdottomasti 5 parasta kirjaa muiden luettujen kirjoje joukost mitä oon lyhyen elämäni aikan kerennyt lukea..

--
"Eiku joo joo! Tähän vaa. Ei täst ketää mee!"

Hansu

Posts: 481

#330 • • Hansu

ViLbO:Henry Charrieren a.k.a Papillonin tarina paostaan Pirun saarelt.


Tämä on kyllä tosiaan vaikuttava ja ajatuksia herättävä opus. Suosittelen. Kyseessä on siis "Vanki nimeltä Papillon" ja kertoo hyvin paljosta muustakin kuin siitä kuuluisasta paosta.
Karski

Posts: 6,049

#331 • • Edited Karski Pomon kätyri
Lueskelin eilen taas Ernst Van Alpenin
nerokasta "Francis Bacon & the Loss of Self"iä,
joka siis on analyysi Francis Baconin taiteesta,
sen tulkinnasta ja Bacon-kritiikin yleisistä lapsuksista
(mm. taipumuksesta tulkita oletusarvoisesti tripityykkityöt
traditionaaliseen tapaan kertomuksenomaisena
kuvasarjana, ja siitä miten kritiikissä usein unohdetaan
teoksen ja kokijan välinen vuorovaikutus tai korostetaan
tekijän ja teoksen välistä suhdetta esim. biografisesta
näkökulmasta.)

Jos et koe ymmärtäväsi nykytaidetta, saattaa tämä
kirja avata silmiäsi sillekin. Sopii varsinkin kaikille
klubituksen valokuvauskilpailun keskusteluun osallistuville *vink*

Selittäminen voi tappaa teoksen, keskittykää kokemukseen,
unohtakaa narratiivisuus.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

NukeCow

Posts: 34

#332 • • NukeCow en tajuu.
Oscar Wilde - The picture of Dorian Gray
Bernard Werber - Muurahaiset ja Muurahaisten kapina *sydän**sydän*
Wilbur Smith - Kätketyn haudan arvoitus
Juha Vuori - Juoppohullun päiväkirjat
Kai Kaila - Hermoston ja käyttäytymisen biologia (tjsp)
Hölldobbler ja Wilson - Muurahaiset

Muuten lueskelen mielummin tiedealojen julkaisuja, psykologiat, uskontotieteet, luonnontieteet, it's all good!

Lämpimästi suositellen Purves et al. - Neuroscience *sydän**sydän*

--
.underachievement of nature.

Hansu

Posts: 481

#333 • • Hansu

NukeCow:
Bernard Werber - Muurahaiset ja Muurahaisten kapina *sydän**sydän*



*sydän* täälläkin. En ole lukenut kuin tuon ykkösosan (Muurahaiset), jonka meno oli tosiaan mukaansatempaavaa . Alkukankeuden jälkeen (hyvä etten jättänyt kirjaa kesken) muurahaisten touhujen ja pienen mikrokosmoksen seurailu oli todella kiehtovaa. Mukavan erilainen lukukokemus.

PS. Tämän kirjan jälkeen päätin olla tappamatta muurahaisia.
NukeCow

Posts: 34

#334 • • NukeCow en tajuu.

Hansu:
*sydän* täälläkin. En ole lukenut kuin tuon ykkösosan (Muurahaiset), jonka meno oli tosiaan mukaansatempaavaa . Alkukankeuden jälkeen (hyvä etten jättänyt kirjaa kesken) muurahaisten touhujen ja pienen mikrokosmoksen seurailu oli todella kiehtovaa. Mukavan erilainen lukukokemus.

PS. Tämän kirjan jälkeen päätin olla tappamatta muurahaisia.



Suosittelen lämpimästi tuota Muurahaisten kapinaa, Werber on onnistunut tuossa jatko-osassaan (niitä on btw vielä kolmaskin) paljon paremmin siinä tarinan kolmijaottelussa ja sen tasapainottamisessa. Juoni juoksee jouhevammin ja kirja pitää jännitystä yllä loppumetreille asti.
Siinä ei mitään alkukankeuksia tule, kirja imaisee mukanaan kuin pahempikin hooveri.
Itse rakastuin Werberin tapaan sisällyttää jotkut mahdollisesti vaikeastiymmärrettävätkin biologiset taustatiedot muurahaisista sun muista sulavasti tekstiin, sitä tuntee itsensä muurahaiseksi nuo kirjat luettuaan :)

Tuo Hölldobblerin ja Wilsonin "Muurahaiset" taas tarjoaa faktapohjaisen tutustumisen Muurahaisten monimuotoiseen maailmaan. Aivan loistava <3

--
.underachievement of nature.

Avatar
#335 • • ALIEN Guest
ei niin paljon kuin leffat :P
[Nuclear]

Posts: 5,855

#336 • • [Nuclear] el aprendiz
Joo, koulukirjat just ny! :D

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#337 • • . Guest
Kolahtaa jos tarpeeksi kovaa lyö..*ding*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#338 • • Aziz Combat Fighter

Avernian:
---
kuilu:
kuilu top 5 - ”sota”kirjallisuus
---


Jossa oli 6 +1 kirjaa *vink*



No, onhan maailman parhaassa trilogiassakin viisi osaa :)
Avatar
#339 • • . Guest
Jos tarpeeksi kovaa lyö*ding**nauru*
UnityF

Posts: 15,721

#340 • • UnityF joo just se
tällä hetkellä luen seppo jokinen - suurta pahaa
sain joululahjaksi 7 kirjaa josta jo 3 oon kerenny nyt viikon aikana lukemaan... *hymy*