Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 552,801 views

Avatar
#281 • • Jonulih Guest
Miä luen pääasiassa Tuija Lehtisen kirjoja.
Sitten näitä nykyajan kirjoja, taisiis semmosia no en osaa selittää, nimi puhukoon puolestaan..

Jennifer Weiner - Hyvä Sängyssä
Jane Green - Netti@Deitti
Gaby Haubtmann - Etsitään Impotenttia Miestä
Candace Bushnell - Reittä Pitkin

jnejne. *vink*
milessi

Posts: 188

#282 • • milessi Jai
Kakarana tuli luettua aivan järjettömän paljon, vaikka tietysti kirjojen sisältö oli sitä yhtä ja samaa pääasiassa. Vieläkin tosin tykkään esim. S.E Hintonin kirjoista ja joistakin suomalaisista nuorten kirjoista. Muuten koitan tutustua klassikoihin ja kaikenlaisiin kirjoihin. Rikos ja rangaistus oli niin mielenkiintonen että tekee mieli päästä Pietariin *hymy*

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#283 • • Aziz Combat Fighter

Tres:
Terry Pratchett on ihan kunkku, Small Gods pitäisi lisätä
koulussa pakollisina luettavien kirjojen joukkoon. *joo*



Amen! Ehdottomasti, tosin toikin kirja vaatii hieman käsitystä historiasta jotta se aukeaa, joten ehkä lukion oppimäärän ton vois melkein sisällyttää?
Avatar
#284 • • polve Guest

kuilu:
GG Marquez : Sadan vuoden yksinäisyys ( Macondon kylään muuttaisin jos voisin)
F Dostojevski : Peluri ( riippuvuus tämäkin )



Nämä lähti lainaukseen tänään *hymy*

Dostojevskin Rikos & Rangaistus miellytti kovasti,
joten pakko tsekata ”Peluri(t)”

Kuvaus Marquezin kirjasta sai mut
innostumaan.

Katsotaan kuka voittaa.
sapeli

Posts: 11,768

#285 • • sapeli jokukukamikä?
Sain eilen The Letters of J.R.R. Tolkienin - kaverilta synttärilahja tilattu ulkomailta *sydän* Vähänkö tätä on etitty englanninkielisenä omaks...

Ja pitää nyt sit vielä tunnustaa/mainostaa, tällä hetkellä työn alla Dragonlancen Sielujen sota trilogia *joo* *lohnuhymiö*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

$

Posts: 1,802

#286 • • $ Destination weekend!
Nietzsche on suosikkini, etenkin Ecce homo ja Iloinen tiede.

Tällä hetkellä luen Orwelin kirjaa 1984 (häpeä etten ollut tutustunut siihen aikaisemmin).

Sadan vuoden yksinäisyys oli aivan loistava. Luin sen joskus 13-vuotiaana. Pitäisi lukea se kai uudestaan.
kwani

Posts: 26

#287 • • kwani bad kitty
Että kolahtaako? Kysy vaan kuinka paljon! *nauru* Mä ostan kirjoja hirveällä tahdilla (en osaa käyttää kirjastoa, aina kirjat myöhässä ja sakkoja ropisee!) ja tietty luen ihan kaiken aikaa jotakin!

Eddings on hyvä, tai lähinnä olen lukenut jo moneen kertaan Belgarionin ja Mallorean tarut, sekä kirjat Polgara ja Belgarath. Hyviä ovat. Myös Christian Jacqin muinaiseen Egyptiin sijoittuvat kirjasarjat kuten Ramses ja Valon kivi ovat todella hulppeita lukuelämyksiä! Uusin addiktion kohde on Diana Gabaldonin kirjat Muukalainen ja Sudenkorento, jotka olen lukenut tämän vuoden aikana jo kahteen kertaan ja kolmas osa ilmestyy suomeksi ensi kuussa! *jiihaa* Tuskin maltan odottaa! Lisäksi hyllyistä löytyy historiallisia romaaneja Suomesta ja muualta maailmalta, sekä intiaaneista kertovia romaaneja ja paljon paljon muuta. Luen hyvin monen tyyppisiä kirjoja Väinö Linnan Täällä pohjan tähden alla kirjoista fantasiaan ja kaikkea siitä väliltä!
nomic

Posts: 4,120

#288 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
mulla ei vaan mene päähän jos teksti on pikkasenkin vaikeampaa, eli ennemmin joku nuorten kirjallisuus on se taso ;D bertin päiväkirjat jne... helppoa tekstiä jota ymmärrän, sekä kyllä hyllystä löytyy yksi ohjelmointi-kirjakin mistä ei sinänsä ole apua, kirjassa on joku vähän alle 480 sivua tekstiä ja esimerkkejä ja muuta rojua ja sisälsi kolme asiaa vain jotka oli mulle vieraita, tai ei vieraita vaan asioita joita en hallinnut... :/
Avatar
#289 • • polve Guest
Ostin eilen Suomalaisen Kirjakaupan
tarjouksesta Douglas Adamsin
Linnunrata-trilogian (sisältää siis viisi opusta).
Hinta ei myöskään ollut päätä huimaavan
korkea, nimittäin 15 kyseisestä painoksesta
on jo verrattaen halpa. Oikea hinta roikkui
siellä 34-36 kieppeillä. Ei paha mielestäni.
UnityF

Posts: 15,721

#290 • • UnityF joo just se
HEEEEIII... Kun täällä puhutaan kirjoista niin turhaan avaan uuden topikin mutta,
Rakkaat helsinkiläiset ja vantaalaiset ja muutkin jotka tietää.

Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.
Kun mulla on pino kirjoja jotka oon lukenu ja tiedän että en tuu uudestaan lukemaan niitä niin voisin laittaa ne kiertoon.


*piis**hymy**piis*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#291 • • Aziz Combat Fighter

Random:
Ostin eilen Suomalaisen Kirjakaupan
tarjouksesta Douglas Adamsin
Linnunrata-trilogian (sisältää siis viisi opusta).
Hinta ei myöskään ollut päätä huimaavan
korkea, nimittäin 15€ kyseisestä painoksesta
on jo verrattaen halpa. Oikea hinta roikkui
siellä 34-36€ kieppeillä. Ei paha mielestäni.



Ei olekaan, jos ostit alkuperäiskielisen. Suomennos tosta on ”hauska”, eli ei lähelläkään alkuperäisen hulvattomuutta :) Suosittelen lukemaan englanniksi, mikäli kielitaito vaan riittää. Sama pätee muuten Pratchettiin, sitä ei oikeastaan suomenkielisenä kannata vaivaantua lukemaan, 90% huumorista on silkkaa kielipeliä.
cybercat

Posts: 14

#292 • • cybercat
Itse luen tosi paljon ja hyllystä löytyy seuraavien kirjailijoiden tuotanto: Dean Koontz, Robin Cook, Patricia Cornwell ja Mary Higgins Clark. Tämän lisäksi on tullut luettua useampia kokoelmia / sarjoja kuten collector\'s antologia ja mystiikan maailma.. varsin sopivaa unilukemista *joo*


Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.


UnityF: mikset kokeile myydä kirjoja vaikka tuolla Huuto.netissä? Itse olen päässyt siellä aika helposti kirjoista eroon ihan mukavaan hintaankin vielä..
Divareita kantsuu varmaan ettiä vanhalla tutulla googlella, mutta ainakin täältä löytyy jotain:http://www.tie.to/kirjat/index.html

[muokattu 18.8.2004 10:09]

--
Life is like a jar of jalapenos:
What you do today, might burn your ass tomorrow..
Burn baby Burn!

kwani

Posts: 26

#293 • • kwani bad kitty

UnityF:
Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.
Kun mulla on pino kirjoja jotka oon lukenu ja tiedän että en tuu uudestaan lukemaan niitä niin voisin laittaa ne kiertoon.



Mä en ole myyntiä kokeillut vuosiin, mutta myös nettidivarit on tosi ahkerassa käytössä. kannattaa vilkaista ainakin http://www.antikvariaatti.net/ sekä http://www.antikka.net/index.html . Ensimmäiseen oon jättänyt ostoilmoituksia, joita siis lukee niin yksityiset kuin kauppiaatkin. Toisesta olen vain ostanut. Mutta pitäis kyllä kokeilla tota myyntiäkin, kun mulla on myös jokunen kirja josta voisin luopua...että sais taas tilaa uusille! *nauru* Noilla sivuilla pitäis olla myös ainakin yhteistyökumppani divareiden yhteystietoja. Ja hakusanalla antikvariaatti löytää Googlella yhden sivun jonne listattuna divareita vaikka millä mitalla.
devisss

Posts: 345

#294 • • devisss superhero.
Jos mulla ois sikanapaljon enemmän rahaa, niin ostelisin kirjoja koko ajan. *plur*

Luen paljon, asiasta ja asian vierestä. Elämäkerrat on aina rok, mut sit myös sellasta Iain Banks / Chuck Palahniuk / mikä hyvänsä snadisti kieroutunut käy. *joo*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

peepe

Posts: 904

#295 • • peepe
Kyllä, olen lukutoukka. Mahdollisimman monipuolisesti haluaisin lukea erilaista kirjallisuutta. Suomalaisista pidän ainakin Anja Snellmannista ja Anna-Leena Härkösestä. Tällä hetkellä kesken on Roddy Doylen Nainen joka törmäili oviin.


devisss:
Jos mulla ois sikanapaljon enemmän rahaa, niin ostelisin kirjoja koko ajan.


Juu, samoin.
Avatar
#296 • • Fiamma Guest

UnityF:
HEEEEIII... Kun täällä puhutaan kirjoista niin turhaan avaan uuden topikin mutta,
Rakkaat helsinkiläiset ja vantaalaiset ja muutkin jotka tietää.

Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.
Kun mulla on pino kirjoja jotka oon lukenu ja tiedän että en tuu uudestaan lukemaan niitä niin voisin laittaa ne kiertoon.


*piis**hymy**piis*




Ainakin Fredalla Kampin päässä on yksi tai kaksi..
Avatar
#297 • • Kacey Guest
No fantasiat on ainakin mun makuun!
Ku alotin lukee Harry Potteriiki, ni en oo vieläkään päässyt siit eroon!!!
Ja se on muuten aikas kauheeta!
En pysty lukee MITÄÄN muuta ku yhä uudestaan vaan niitä samoi Potterei.

ÄRSYTTÄVÄÄ!!!
Grass

Posts: 237

#298 • • Grass fiilistelijä
Kyllähän lukeminen kiinnostaa, vuodesta riippuen tulee luettu joku 20-50 kirjaa vuodessa. Pääosin luen dekkareita, mutta kauhu ja fantasia kiinnostavat myös, jokunen elämänkertakin on tullut luettua.

Suomalaisista kiinnostavat tietysti aina Arto Paasilinna, Jari Tervo, Seppo Jokinen ja Reijo Mäki

Ulkomaalaisia suosikkikirjailijoita ovat Dean Koontz, Michael Connelly ja Henning Mankell

Juuri tuli luettua Mäen Blackjack ja seuraavaksi taidan alkaa lukemaan Connellyn Luukaupunkia
sapeli

Posts: 11,768

#299 • • sapeli jokukukamikä?

Kacey:
En pysty lukee MITÄÄN muuta ku yhä uudestaan vaan niitä samoi Potterei.



Jaiks - hyvä kun varotit - nyt tiedän etten edes vilkaise niihin päin *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Optik

Posts: 1,691

#300 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Ana:
---
Random:
Ostin eilen Suomalaisen Kirjakaupan
tarjouksesta Douglas Adamsin
Linnunrata-trilogian (sisältää siis viisi opusta).
Hinta ei myöskään ollut päätä huimaavan
korkea, nimittäin 15 kyseisestä painoksesta
on jo verrattaen halpa. Oikea hinta roikkui
siellä 34-36 kieppeillä. Ei paha mielestäni.

---


Ei olekaan, jos ostit alkuperäiskielisen. Suomennos tosta on ”hauska”, eli ei lähelläkään alkuperäisen hulvattomuutta :) Suosittelen lukemaan englanniksi, mikäli kielitaito vaan riittää. Sama pätee muuten Pratchettiin, sitä ei oikeastaan suomenkielisenä kannata vaivaantua lukemaan, 90% huumorista on silkkaa kielipeliä.



Totta.. Käännettäessä yleensä aina katoaa ne verbaaliset kikkailut ja sanaleikit, jotka naurattavat eniten.. Etenkin jos tajuaa vähän taustaakin *joo*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.