Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 557,770 views

Dementation

Posts: 2,892

#181 • • Dementation wednesday?
Todellakin kolahtaa, kirjat rox! *sydän*

Tulee luettua kauhua, fantasiaa, scifiä, dekkareita, jännityskirjoja, seikkailukirjoja, tositapahtumiin perustuvia teoksia ja kaikkea muutakin maan ja taivaan välillä. *ding*

Lähinnä sydäntä on kuitenkin erilaiset taruolennot, keskiaika ja eri mytologiat eli fantasia ja historia taitaa olla yleisimmät mitä luen. *plur*

Ehkä joku 40 - 100 kirjaa per vuosi olen lukenut lähivuosina, riippuen muista tekemisistä ja kirjojen koosta. *heiii*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

äm

Posts: 2,376

#182 • • äm
Joo, hyvin kolahti äsken, kun siirtelin huonekaluja räyhätessäni netin johtojen kanssa. Suoraa hyllystä takaraivoon Stephen Kingin Hohto.
Ehkä se vihjaili, että pitäis lukea loppuun. Alotin viime vuonna kesälomalla, enkä ole jaksanut jatkaa. Näin äidinkieli-friikkinä mua ahdistaa, kun siinä on pilkut ym. ihan päin vittua.
Deborah Spungenin Nancy on ollut ehkä paras kirja, mitä olen ikinä lukenut.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

fadeout

Posts: 171

#183 • • fadeout NoStatus
Ilkka Remes kolahtaa tällä hetkellä. Mut kyllä hyvä kirja aina (paskan) tv-ohjelman kellittää *slurps*

--
tamppauskone - se olen minä

helluli

Posts: 381

#184 • • helluli pupunen / hababambi
kyllä kolahtaa*joo*
kirjasto, kirjakaupat ja vanhempien/ystävien kirjahyllyt jatkuvassa syynissä*pihkassa*

--
Elämä on kaunein satu - H. C. Andersen

Avatar
#185 • • Cera Guest
Lukeminen suits me.

esim Eddings on mun suosikkini Belagarionin tarunsa kanssa jonka oon lukenut läpi ainakin 20kertaa.
ehkä sitten oon vaan tyhmä, mutta mulle siinä on sitä jotakin.
Siitähän tää mun nikkikin on ^____________^
Kirjailijoiden nimiä on kyllä hankala muistaa näin äkkiseltään, mieleen painuu useasti kuitenkin kirjasta se nimi.. esim Aina vain Amber on yksi kestosuosikki jonka voi lukea tasaisin väliajoin.. paitsi nytkun mummi vei sen muknaan Brasiliaan ja blaablaa.. voisin ostaa oman x)
Nora Roberts kirjoittaa ehkä ihkuimpia romanttisuuksia. namm.
John Grisham. Stephen King (minä, joka vihaan katsoa kauhuelokuvia koska niistä tulee aina niin paha olo, vihaan myös lukea kauhukirjallisuutta, silti kuitenkin nappailen välillä esim Kingiä koska on kiva peloitella itseään ja lukea kirja kannesta kanteen koska ei voi lopettaa...)
Virginia Andrews..
Robert Jordan, kirjoittaa ehkä tän hetken kivointa fantsusarjaa mitä luen..

noniin. joo. eiköhän siinä ne muutama..

ihan pikkaisena, ja varmaan vieläkin, ihan suosikikseni voisi lukeutua hevoskirja Tähdenlento.
India

Posts: 475

#186 • • India
kolahtaa ja lujaa

Luen melkein mitä vain ja eipä oikein voi sanoa suosikki kirjailijaa tai kirjaa koska ne ovat kaikki omalla tavalla niin hienoja..

nyt tänään just saan päätökseen Joensuun- Harjumpää ja pahan pappi
Ostin sen äitille joululahjaks vähän oma lehmä ojassa periaatteella...
Ja nyt jo harmittaa kun ei ole illaks uutta kirjaa mitä vois alottaa... *uuh*
kilobitti

Posts: 2,419

#187 • • kilobitti 1-2-3 techno

äm:
Joo, hyvin kolahti äsken, kun siirtelin huonekaluja räyhätessäni netin johtojen kanssa. Suoraa hyllystä takaraivoon Stephen Kingin Hohto.
Ehkä se vihjaili, että pitäis lukea loppuun. Alotin viime vuonna kesälomalla, enkä ole jaksanut jatkaa. Näin äidinkieli-friikkinä mua ahdistaa, kun siinä on pilkut ym. ihan päin vittua.



mm. sen vuoksi noi pitää lukea alkuperäiskielellä aina kun suinkin mahdollista*joo*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

ella_

Posts: 1,329

#188 • • ella_
mitäs mitäs... roald dahlin boy ja sen jatko-osa going solo..
ja sit tony parrsonsin man and boy.. senkin jatko-osa ihan mainio
all quiet on the western front on myös tosi hyvä samoin kun ballardin empire of the sun
kotimaisista esim leijat helsingin yllä (kjell westö) ja heikosti positiivinen (anna-leena härkönen) on aivan überhuippuja
ja sit tietty pikku prinssi mut sehän on jo itsestäänselvyys *vink*

ei muistu mieleen just nyt muita, mut onhan niitä vino pino...

--
Elementary, my dear.

ella_

Posts: 1,329

#189 • • ella_

kilobitti:
---
mm. sen vuoksi noi pitää lukea alkuperäiskielellä aina kun suinkin mahdollista*joo*



oon aivan samaa mieltä. jos alkuperäiskieltä osaa niin silloin aina sillä kannattaa lukea. sehän on tutkittu että kieltä kääntäessä menetetään joku prosenttimäärä en muista mikä myös sisällöstä

--
Elementary, my dear.

Cassu

Posts: 634

#190 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Mario Puzon kirja, Omerta - Vaikenemisen laki, oli tosi mahtava luku elämys vaikka muuten lukutoukka ei mua ole purrut....nyt kirja-alessa ostan Puzon Narrit Kuolevat*piis*

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Sithil

Posts: 77

#191 • • Sithil Drifter
Kolahtaahan ne.

Suosikki romaanit:
Banana Yoshimoto - NP
Banana Yoshimoto - Kitchen
J.R.R Tolkien - Silmarillion
Marion Zimmer Bardley - Priestess of Avalon

Suosikki tietokirjallisuus:
Eric Schlosser - Fast Food Nation: What the All-American Meal is doing to the World

Ja tietysti Terry Pratchettin Discworld-sarja, aivan ehdottomasti.

--
And we want you to pretend it's the most fantastic thing you've ever heard!

Wintermute

Posts: 170

#192 • • Wintermute peacemaker

jansq:
---
jUSSi:
Suosittelen kaikille lämpimästi Orson Scott Card'in ”Ender's Game” -kirjaa.
---

Juu tuo oli hyvä. Luin sen pari vuotta sitten ja oli kyllä mainio opus kertakaikkiaan. Juuri niitä kirjoja mitkä loppuu liian aikaisin.



Onhan tuohon ainakin kolme jatko-osaa ja sitten on vielä nämä sivutarinat. Eivät tosin ole yhtä hyviä kuin ensimmäinen.

Tuosta on muuten tulossa leffakin. *hymy*

[muokattu 8.1.2004 08:30]

--
"The Tragedy of our times is that we may get exactly what we wanted."

T-rex

Posts: 262

#193 • • T-rex ku(i)va tomaatti
tippuu ja lujaa. Olen lukenut viimeiset kymmenen vuotta intohimoisesti aina kun on vain aikaa. Kun oikein hyvän kirjan löytää, sitä ei sitten nukutakaan ennen kuin se kirja on luettu (ellei sivuja ole enemmän kuin 300 jäljellä)
Tunnustan, luen sekä harlekiineja *blush* (salainen häpeän kohteeni) että Alexander Dumasia ja Waltarikin on luettu. Nyt on vaan ajan puutteen takia jäänyt vähemmälle. Panostan kesään.

--
Makealta maistuu synnillinen rakkaus.
-Islantilainen sananlasku-

Suklaa on kanssa aika hyvää..

PuuhaOsku

Posts: 1,309

#194 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...
Margaret Weis & Tracy Hickmannin tuotanto on tosi hyvää.
Niitä olen tässä lueskellu aina kun jaksan.
Mut mun lukeminen on niin hidasta että tulee välillä stressi.
Tuntuu että kirja ei lopu koskaan.
blender

Posts: 2,552

#195 • • blender Arcade | KAIKU
Ei jaa aikaa.. eikä oo kyl haluakaa.. mitä nyt lukion viimeistä vuotta läpi mennessä tulee luettua mutta ymmärrärsin ettei ne kuulu tähän *hymy*
nostatus

Posts: 343

#196 • • nostatus
Nyt taas kolahtaa.

Lukioaikoina luin ihan pöhkönä, lähinnä Kingin kirjoja joista olen lukenut nyt noin neljäkymmentä, taitaa olla kaks- kolkyt vielä lukematta. Tosin alkaa se Kingin tyyli jo hieman ärsyttämään, varsinkin loppuratkaisut on usein todella tylsiä ja mielikuvituksettomia.

Nyt taas innostuin lukemaan, just luin:
Kingin Epätoivon kaupunki - olikin ihan hyvä, tosin loppu oli taas Kingiä
Dean Koontzin Sydämien tummat virrat - ehdoton suosikkikirjailjani jo muutaman kirjan perusteella, taas todisti olevansa loistava kertoja, mielenkiinto pysyi hyvin loppuun asti.

Ja aloitin juuri:
Herman Melvillen Moby Dickin - oon aina halunnu lukea tämän, ja vihdoin löysin sen kirjastosta. Näin joskus pienenä tästä tehdyn leffan ja tarina jäi jotenkin kaivertamaan mieltä.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

UnityF

Posts: 15,721

#197 • • UnityF joo just se
Nyt on taas kunnon lukukausi mulla meneillään.. *joo* ja nyt on kolahtanu semmoiset kuin:

William Bell -Kieletty kaupunki
Philip Gourevithc -Huomenna meidät ja perheemme tapetaan
Chuck Palahniuk - Tukehtuminen
Chuck Palahniuk - Eloonjäänyt
Chuck Palahniuk - Kigalin sunnuntait
Kien Nguyen - Syrjitty
Ismail Kadare -Kivisen kaupungin kronikka


ei voi muuta sanoo kuin ohhoh todella koskettavia kirjoja ja on avannu mun silmät aikapaljon uuteen uskoon miten on mahdollista että tommoista on voitu antaa tapahtuu pitkin maailmaa Ruandan kansamurha mikä on käsittämäntöntä et vuosi on ollu 1994!!.. ja Kiina..Tiananmenin aukion tapahtumat.. huoh.. Kienin elämäntarina... jne jne.. *sydän*



ja kevyempänä lukemisena niin tässä on tullu nyt luettuu tietenkin suurena fanina
Harry Potter - Ja feeniksin kilta *plur*
eli uusin Harry joka ilmesty viikko sitten suomenkielesenä... *jiihaa*
Avatar
#198 • • Injektio Guest
Tom Clancyn tiiliskiven kokoiset kirjat on pop *piis* *possu*
Hansu

Posts: 481

#199 • • Hansu

Cassu:
Mario Puzon kirja, Omerta - Vaikenemisen laki, oli tosi mahtava luku elämys



Puzo *super*
Varasin just ton Omertan kirjastosta, samaten ”Viimeisen donin” (The Last Don). Tähän mennessä olen lukenut häneltä vain Mamma Lucian (The Fortunate Pilgrim) ja Kummisedän (The Godfather), mutta olivat kyllä molemmat Elämyksiä isolla E:llä. Loistava kirjailija, ei voi muuta sanoa! Suosittelen lämpimästi.
La Petite

Posts: 1,160

#200 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Kyllä kirjat kolahtaa...

...luen englanninkielistä scifi-kirjallisuutta...

-olen siis virallisesti nerd *blush*

*iihhih*

--
Rem tene, verba seqventur