Työpaikasta valitusta

336 posts, 17 pages, 121,157 views

ninscu

#301 • • ninscu candydelic

niomic, 1.4.2009 01:22:

Älähän nyt vielä vaivu epätoivoon ^___^ Lupparilla on varpaat ristissä et saat nää muutettua kuntoon. Mites muuten jos pomot tarjoaa kylmää, ni voitko yrittää sumblia noita työkaveriesi kanssa?

Juu ei täs viel ihan epätoivossa olla :) Jos pomot sanoo ei niin en oikein pysty kenenkään kans vaihtamaan lomaviikkoja, kun kukaan ei oikein lämmennyt ajatuksesta vaihtaa alkukesään lomaa :/

--
.. grooving with the eternal now ..

Vendela

#302 • • Vendela e-ra2co
Mä sain kuukausi sitten kenkää. En muka ollut tarpeeks pätevä hommaan, mutta tosiasiassahan se johtui siitä, että olin viikon sairaslomalla poskiontelotulehduksen takia (oon tuolla aiemmin jauhanu ihan liiankin kanssa.) No, oli vielä niin mulkku pomo että oli sit päättäny laittaa arvioinnin työtodistukseen, vaikken ollu edes pyytänyt: "Työtaito: Tyydyttävä. Käytös: Tyydyttävä"

Toi työtaito nyt on kans ihan huuhaata, mut enemmän ihmetyttää toi käytös: Tyydyttävä? Erinomaisen saavuttais luultavasti sillä, et nuolis persettä minkä ehtii, tinkis omista ihmisoikeuksista vain, että herra pääpomo sais kuvetta kukkaroon ja suostuis vielä oleen palkattomalla sairaslomallakin. Fuck that! Taitaa vissiin kyllä nousta helposti pissa päähän johtotehtävissä olevilla ihmisillä? Se mm. sano mulle halveksuen puhelimessa (ku vaadin mun sairaslomarahoja ja se jäi keskustelussa alakynteen), että oon "v*tun lässyttävä työntekijä". Kantsis pikkusen ehkä arvostaa niitä työntekijöitä niin kauan, ku niitä vielä on! En ymmärrä kuinka joku jaksaa alistua työskenteleen tommoselle!

Huvintavinta tässä on se, että se oli tossa irtisanomispaperissa allekirjoitus & nimenselvennyskohtaankohtaan kirjottanu nimensä iha ala-astelaisen tekemältä näyttävillä tikkukirjaimilla, ja kirjottanu sukunimensä vielä väärin! Jaa että minä oon muka tyydyttävä töissäni mutta jäbä ei jumalauta osaa kirjottaa edes omaa nimeään oikein. Onneks mulla on vähän epävirallisempikin työtodistus, ni ei tarvi tota mahdollisille tuleville työnantajille näytellä.

No ei mitää, sossukesä rokrok ja nyt onki kyllä loman paikka kaiken ton paskan jälkeen.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

#303 • • REivaaja Guest

sativa, 5.4.2009 23:19:
Mä sain kuukausi sitten kenkää. En muka ollut tarpeeks pätevä hommaan, mutta tosiasiassahan se johtui siitä, että olin viikon sairaslomalla poskiontelotulehduksen takia (oon tuolla aiemmin jauhanu ihan liiankin kanssa.) No, oli vielä niin mulkku pomo että oli sit päättäny laittaa arvioinnin työtodistukseen, vaikken ollu edes pyytänyt: "Työtaito: Tyydyttävä. Käytös: Tyydyttävä"

Toi työtaito nyt on kans ihan huuhaata, mut enemmän ihmetyttää toi käytös: Tyydyttävä? Erinomaisen saavuttais luultavasti sillä, et nuolis persettä minkä ehtii, tinkis omista ihmisoikeuksista vain, että herra pääpomo sais kuvetta kukkaroon ja suostuis vielä oleen palkattomalla sairaslomallakin. Fuck that! Taitaa vissiin kyllä nousta helposti pissa päähän johtotehtävissä olevilla ihmisillä? Se mm. sano mulle halveksuen puhelimessa (ku vaadin mun sairaslomarahoja ja se jäi keskustelussa alakynteen), että oon "v*tun lässyttävä työntekijä". Kantsis pikkusen ehkä arvostaa niitä työntekijöitä niin kauan, ku niitä vielä on! En ymmärrä kuinka joku jaksaa alistua työskenteleen tommoselle!

Huvintavinta tässä on se, että se oli tossa irtisanomispaperissa allekirjoitus & nimenselvennyskohtaankohtaan kirjottanu nimensä iha ala-astelaisen tekemältä näyttävillä tikkukirjaimilla, ja kirjottanu sukunimensä vielä väärin! Jaa että minä oon muka tyydyttävä töissäni mutta jäbä ei jumalauta osaa kirjottaa edes omaa nimeään oikein. Onneks mulla on vähän epävirallisempikin työtodistus, ni ei tarvi tota mahdollisille tuleville työnantajille näytellä.

No ei mitää, sossukesä rokrok ja nyt onki kyllä loman paikka kaiken ton paskan jälkeen.

Eiku pyydä uus. Ei se saa laittaa siihen mitään arvioita.
Vendela

#304 • • Vendela e-ra2co

REivaaja, 5.4.2009 23:26:
---

---

Joo, mulla on itseasiassa jo. Se eka nääs teki semmosen, missä ei - sattuneesta syystä - ollu irtisanomisen syytä ollenkaan mutta se ei kelvannu työkkäriin.

--

#305 • • niomic Guest

REivaaja, 5.4.2009 23:26:

Toi on kyl vähän vaikee alue. Jenkeissä homma toimii about silleen, et jos on vaan huonoa palautetta, niin sitä ei kai yleensä anneta ollenkaan. Siitä tosin tulee semmoinen käytänne, että jos sulla ei ole hyvää palautetta edellisestä duunista, ni se tulee esille siitä ettet näytä arviotas tulevassa paikassas tai että on referensseissä pitkä aukko :)

Mut hoivausmaa tää, minkäs voi :) On siinä toki hyvät puolensakin.
Minnalilla

#306 • • Minnalilla
paska lafka... *poks*

--
tilulileii!

Homegrove

#307 • • Homegrove Further
Liian kuuma ja kesätyöntekijät on miehiä.

--
Forward thinking house music

Lyylikki

#308 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Wolverine, 1.4.2009 21:07:
...loppupeleissähän asia on niin että työnantajalla on täysi oikeus laittaa sut lomille silloin kun sille itelle parhaiten sopii, vaikka ripottelisi päivän per viikko. Tätähän ei käytännössä koskaan tapahdu koska jotain moraalia näillä pomoilla vielä on...

Quottailen vähän vanhaa postausta, mutta pisti silmään tuolta.

No ei se nyt ihan noinkaan ole, että kaikki lomat voisi ripotella ihan miten haluaa. Ainakin, jos sulla on täydet kesälomat, niin siitä pitää pitää kesälomakaudella vähintään 2 viikkoa lomaa yhteenputkeen. Ja tämä myös tehty ihan sen takia, että ne jotka haluavat ripotella lomiansa pitkin ja poikin (allekirjoittanut mukaanlukien) pitäisivät edes sen yhden pidemmän pätkän.

Muuten työnantajalla on toki oikeus määrätä työntekijä lomalle lomakauden puitteissa (touko-syyskuu).

Homegrove, 25.6.2009 11:46:
Liian kuuma ja kesätyöntekijät on miehiä.

Liian kuuma ja kesätyöntekijät on naisia *hmph*
Ja tylsääki on.
isfnbojbbssn

#309 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
Manpower päätti siirtyä uuteen "bonus schemeen"
ja nyt saankin bonuksia luvatun 1000€ sijasta vain
500€.. mut ei se vielä mitään, koska yli kaksi vuotta
täällä kärsineet työntekijät saattaa menettää jopa
2000€!

haistakaa nyt paska.. mut eipä näköjään tarvi kitua
täälläkään enää toista talvee! *dissaa*

--
dasinoaisnvs

evvk

#311 • • evvk
Kesällä on melkein pakkolomalla.
evvk

#312 • • Edited evvk

Replying to Työpaikasta valitusta:

? Se mm. sano mulle halveksuen puhelimessa (ku vaadin mun sairaslomarahoja ja se jäi keskustelussa alakynteen), että oon "v*tun lässyttävä työntekijä".

Mitäs yrittäjä saa? Yrittäjä ei saa mitään sairaslomarahoja kuin pitkän omavastuun jälkeen jotain rahaa KELAsta. Yrittäjän palkan maksaa asiakas jos maksaa, ja sitten pitäs työn tekijöille maksella vaikka mitä ettei liitto ala valittaa. Työntekijä kun valittaa liittoon että työn antaja ei maksa palkkoja niin yrittäjä saa paskaa niskaan ja työntekijä hyötyy. Yrittäjä kun mene ruikuttaan liittoon et ei ole maksavia asiakkaita niin nauretaan vain päin namaa.

Normi työn tekijäkin saa rahaa KELAsta jos määrätään sairaslomalle mutta siinä on sen verran pitkä omavastuu, että pitäisi olla monta kk sairaana.

Yrittäjän pahin heikkous on se, että ei saa työttömnyyskorvausta vaikka tulot olisi 0 ja jos firma ei oikein kunnolla pelitä niin ei voi pitää lomaa ikinä tai oikeastaan silloin se menee lomailuksi oikein kunnolla jos ei paljon tilauksia tule.
evvk

#314 • • Edited evvk

mini_mi, 30.6.2009 16:44:
---
mark hamilton, 30.6.2009 16:09:
Yrittäjän pahin heikkous on se, että ei saa työttömnyyskorvausta vaikka tulot olisi 0 ja jos firma ei oikein kunnolla pelitä niin ei voi pitää lomaa ikinä tai oikeastaan silloin se menee lomailuksi oikein kunnolla jos ei paljon tilauksia tule.

---

Siinä vaiheessa olisi syytä todeta firma kannattamattomaksi ja lopettaa. Sittenhän sitä olisi oikeutettu ansiopäivärahaan, mikäli edellytykset täyttyvät: http://www.yrittajat.fi/fi-FI/yrittajaihmisena/yrittajansosiaaliturvaopas/tyottomyysturva/

Juu.. tai myy osuutensa firmasta jollekkin hullulle. Oy:n etu on se että sen voi myydä mutta se taas on toinen juttu ostaako joku sen.
Osuusknta muotoisessa firmassa on se etu, että kun se on tasaomisteinen niin 7 omistajalla tai enemmällä osuus firmasta jää alle 15 % ja tällöin kukaan ei ole juridisesti yrittäjä ja työmarkkinatukeen on oikeus. Osuusknta taas ei toisi bisneksissä ole kovin uskottava monesta syystä.
Normaalisti kun yritystoiminnan lakkauttaa niin karenssi on n. 1 vk - 4 kk riippuen onko mitään omaisuutta jonka voi myydä.

Näköjään työttömyyskassasta yrittäjän on melko helppo saada ansiosidonnaista verratuna KELAn vastaavaan.
Vendela

#316 • • Edited Vendela e-ra2co

nuance, 30.6.2009 15:57:
---
"Työtaito: Tyydyttävä. Käytös: Tyydyttävä"

---

käytös? mikä sä olitkaan ammatiltas, ehdonalaisvanki?

Haha! High Five.

Yks naurettava juttu kans oli, että siellä pidettiin kerran PAKOLLINEN palaveri. Kysyin, että saako siitä palkkaa, niin EI. Sattu oleen vielä mun vapaapäivänä, joten en PÄÄSSYT meneen sinne (työ työnä). Kyllä oli kaikki niin hapanta naamaa seuraavan viikon. "Kyllä työntekijä X:kin oli siellä vaikka oli kipeä!" No, hänen oma mokansa jos on niin tyhmä, että menee töihin saamatta palkkaa (Pomo kohteli meitä kaikkia ala-arvoisesti). *hihu*

Joo, mä tiedän että nää mun kirjotukset tänne on tosi asenteellisia, mutta kyllä mä otin tuolla kaiken paskan asiallisesti niskaan enkä ollut milläänlailla hankala. Nyt vaan on tullut niin katkeraksi, kun ollut 3kk rahattomana kun työkkärissä on ruuhkaa.

--

nuance

#317 • • nuance cov ops, combat, sunrise

sativa, 30.6.2009 19:44:
Joo, mä tiedän että nää mun kirjotukset tänne on tosi asenteellisia, mutta kyllä mä otin tuolla kaiken paskan asiallisesti niskaan enkä ollut milläänlailla hankala. Nyt vaan on tullut niin katkeraksi, kun ollut 3kk rahattomana kun työkkärissä on ruuhkaa.

pitää ollakin asenteellista jos työnantaja ei osaa käyttäytyä.
isfnbojbbssn

#318 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

kimonoid, 30.6.2009 14:19:
Manpower päätti siirtyä uuteen "bonus schemeen"
ja nyt saankin bonuksia luvatun 1000€ sijasta vain
500€.. mut ei se vielä mitään, koska yli kaksi vuotta
täällä kärsineet työntekijät saattaa menettää jopa
2000€!

haistakaa nyt paska.. mut eipä näköjään tarvi kitua
täälläkään enää toista talvee! *dissaa*

+ saatiin just tietää, että tää mun uus tiimi integroidaan
osaksi helpdeskiä -> joudun siis taas ottamaan puheluita.

vittu oikeesti! *poks*

--
dasinoaisnvs

ninscu

#319 • • ninscu candydelic
Noniiiiiin tänään oli tiedotustilaisuus jossa meille kerrottiin että ens viikol aloitetaan.... *trätätätätätätätätätä* .. YT-NEUVOTTELUT! Eihän niistä edellisistä ollutkaan vasta ku vähä reipas puol vuotta.

--
.. grooving with the eternal now ..

#320 • • Edited Vihta Guest

Kuinka pitkä työrupeama sulla oli ko. yrityksessä?
Jos oli lyhyt keissi niin sit voit paiskaa suoraan vaikka
roskiin koko työtodistuksen. Eihän tollasella mitään tee.
Toi on tosi vittumaista tollainen jos sattuu koeajalla
sairastumaan :(

Edit: Niin ja uuden pyysitkin :)