Mä ihan aidosti pidän kyllä työstäni
(vaikka ette sitä aina uskoisikaan! ), mutta silti tässä lafkassa on ihan käsittämättömän paljon asioita, jotka on päin vittua.
Esimerkki 1: Mun työhön kuuluu paljon määrärahaseurantaa, -suunnittelua yms. Ongelmaa vaan vaikeuttaa suunnattomasti se, että tiedot ei koskaan löydy yhdestä paikasta, vaan joudun käyttämään vähintään kolmea eri järjestelmää kartoittaakseni kokonaistilanteen. Yhdestä järjestelmästä löytyy päätöstiedot ja myönnetyt määrärahat ja sopimusvaltuudet. Toisesta löytyy määrärahasuunnittelu tuleville vuosille ja kolmannesta itse määrärahojen seuranta. Neljättä käytetään tilastointiin ja siitä raportointiin. On se nyt v*ttu kumma ettei saada tehtyä järjestelmää, josta voisin itse, ilman että tarvitsee soittaa toiselle puolelle taloa, katsoa paljonko hankkeeseen x on kulunut rahaa ja mitä oon suunnitellu vuodelle 2011. Tietänkään myöskään kaikkea ohjeistusta ei ole kerätty yhteen paikkaan vaan se pitää haalia tsiljoonasta eri mestasta eikä siltikään löydy!
Esimerkki 2: Meillä on Helsingissä 10 deskiä tyhjänä mutta 20 ns. seniorivirkamiestä, joille ei löydy (heitä miellyttäviä) tehtäviä. Nyt näille tyhjille paikoille palkataan määräaikaisia työntekijöitä paskalla palkalla, koska seniorivirkamiehet eivät niitä hommia suostu tekemään. Samanaikaisesti on henkilöstönvähennyspaineita tuottavuusohjelman mukaisesti.
Jepjep.
Voisin myös valittaa siitä, että sähköposteja jaetaan päin vittua ja mulla menee päivässä puolesta tunnista tuntiin turhien meilien deletoimiseen. Tehokasta!