.LABYRINTH // LASERPOINT 18.4.2009 @ Helsinki

947 posts, 48 pages, 249,504 views

remotion

Posts: 5,283

#421 • • remotion nostatus guru

Axu-T, 16.4.2009 08:32:
Itselleni BT edustaa niin maaimankaikkeuden parasta tuottajaa, inspiroivaa musiikin uudistajaa, kuin myös esiintyjänä uuden vuosituhannen deejiitä. Hän on yhtälailla biittinikkari kuin bittinikkari, visionääri ja niiden tekijä. On ihan heti vaikea keksiä toinen joka menisi yhtä sulavasti Westbamin lanseeraamaan kerhoon Wizards Of Sonic.



Jopas on suitsutusta, IMO, ihan hyviä biisejä tehnyt muutaman, mutta niin on moni muukin.
Tuntus että tälläkaverilla on kova tarve nostaa itseään jollekin jalustalle tuolla klassisella koulutuksella etc soopalla, joka on sadoilla tuhansilla muillakin artisteilla ollut.

En disauta, ja oikeastaan jopa ainut yhtään kiinnostava artisti tuolla on juurikin BT, mutta ei se mikään jumala silti ole. I M H O PLUR.
C-Hill

Posts: 1,141

#422 • • Edited C-Hill Syna / Deck Jagger

Axu-T, 16.4.2009 08:32:
---
Uskoisin että DJ sanasta luopumisella Brian Transeau kuitenkin pyrkii vetämään eron todellisen livemixailun ja rajoittuneen kahden raidan biittimixailun välillä.

Jotenkin itselle termi deejii tarkoittaa enemmänkin tallennetun musiikin esittäjää.


Tämä olisi riittänyt. Itsekin tarkoitan lähinnä sitä, että BT ei ole (AINOASTAAN) DJ. Hän ei ole ikinä vetänyt "normaali" dj-keikkaa, eli biittimiksaillut parilla levarilla / cd-soittimella biisejä toisiinsa. Performanssissa on aina ollut mukana joko syntikoita, läppäri tai jotain muuta.

Käsität nyt kyllä mut ihan väärin, jos luulet, että kritisoin BT:tä tyyliin "vittu se mikään DJ oo". Kuulun kastiin, joiden mielestä BT:n kutsuminen DJ:ksi on understatement. Jätkä on niin paljon muutakin.

Ja voit olla varma siitä, että mulle ei olisi tarvinnut BT:n meriittejä luetella - on tullut seurattua erittäin tarkasti miehen uraa. Eikä toi 10 Years In The Life ole DJ-miksauslevy yhtään sen enempää kuin vaikkapa Movement in Still Lifen eurooppa-julkaisu tai Emotional Technology, jotka nekin olivat miksattu saumattomasti.

Mutta peace nyt vaan, molemmat näytetään olevan faneja, joten paskaaks täs vääntämään, right?

EDIT : Niin ja en mä ole mikään Serato / Ableton-kriitikko. Itekin käytän Abletonia Synan keikoilla.
Minnalilla

Posts: 418

#423 • • Minnalilla
aikataulut hitto..

--
tilulileii!

OlliS

Posts: 3,999

#424 • • OlliS Further

remotion
Tuntus että tälläkaverilla on kova tarve nostaa itseään jollekin jalustalle tuolla klassisella koulutuksella etc soopalla, joka on sadoilla tuhansilla muillakin artisteilla ollut.


LOL!

Tuskinpa hänen tarvitsee itseään jalustalle nostaa, musiikki puhuu puolestaan. Klassinen koulutus on muuten kaikkea muuta kuin soopaa ja ei liene sattuma, että monella erittäin arvostetulla tuottajalla ja muusikolla on juuri klassinen pohja. Klassinen musiikki ja elektroninen musiikki yleisestikin ovat varsin lähellä toisiaan parhaimmillaan.
remotion

Posts: 5,283

#428 • • remotion nostatus guru

OlliS, 16.4.2009 12:57:
Klassinen musiikki ja elektroninen musiikki yleisestikin ovat varsin lähellä toisiaan parhaimmillaan.



shit, no?


Klassinen koulutus on muuten kaikkea muuta kuin soopaa ja ei liene sattuma, että monella erittäin arvostetulla tuottajalla ja muusikolla on juuri klassinen pohja.



jonka takia otinkin esille sen miksi ihmeessä sitä BT:n kohdalla glorifioidaan niinku ois ainut ihminen joka on kävellyt kuussa kultahampaat suussa. ;) mutta tämä oli vaan mun mielipide asiasta.
OlliS

Posts: 3,999

#429 • • OlliS Further

remotion
jonka takia otinkin esille sen miksi ihmeessä sitä BT:n kohdalla glorifioidaan niinku ois ainut ihminen joka on kävellyt kuussa kultahampaat suussa. ;) mutta tämä oli vaan mun mielipide asiasta.


Ehkä johtuu siitä, että BT on ollut ja todennäköisesti tulee olemaan suunnannäyttäjä ja pioneeri, mitä tulee elektroniseen musiikkiin. Ja mielestäni on säveltäjänä renessanssi- ja barokkikausien klassisten huippusäveltäjien luokkaa.

Ilmeisesti itse et tätä näkemystä jaa, joten lienee sen enempää turhaa kiistellä.

Argumentoititapasi on suhteellisen provosoivaa ja muita alentavaa, se ei välttämättä aina ole se järkevin ja rakentavin vaihtoehto :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#430 • • hrdkvr KURGO
hei hei hei jsut huomasin että pietari on line-upissa!

Onko tiedossa doom settiä?

Jos on niin novin pelkästään sitä tulla kattomaan

--
-keep it hard-

UnityF

Posts: 15,721

#431 • • UnityF joo just se
*plur* Onpas hyvät soittoaikataulut *aplodit*

Pitääpä olla heti kasin aikaa jo paikalla *joo*

Ei enää montaa tuntii... *tanssittel*
Jake

Posts: 792

#432 • • Edited Jake saloUG
Millos se Suomen pääkaupungin bussi ohittaa Salon Piihovin?
et muistaa olla paikalla.
remotion

Posts: 5,283

#433 • • remotion nostatus guru

OlliS, 16.4.2009 13:45:
---
remotion
jonka takia otinkin esille sen miksi ihmeessä sitä BT:n kohdalla glorifioidaan niinku ois ainut ihminen joka on kävellyt kuussa kultahampaat suussa. ;) mutta tämä oli vaan mun mielipide asiasta.

---

Ehkä johtuu siitä, että BT on ollut ja todennäköisesti tulee olemaan suunnannäyttäjä ja pioneeri, mitä tulee elektroniseen musiikkiin. Ja mielestäni on säveltäjänä renessanssi- ja barokkikausien klassisten huippusäveltäjien luokkaa.

Ilmeisesti itse et tätä näkemystä jaa, joten lienee sen enempää turhaa kiistellä.

Argumentoititapasi on suhteellisen provosoivaa ja muita alentavaa, se ei välttämättä aina ole se järkevin ja rakentavin vaihtoehto :)



No sanotaan sillä tavalla että oon ostanu tonne 2 kaverillekin liput, että mulla on 110€ kiinni pelkissä lipuissa, että kyllä mä sitä BT:tä kohtuu paljon taidan haluta nähdä, ja kavereillekin sen mahdollistaan tässätapauksessa. Levyhyllystä myöskin löytyy BT:n albumeita jotka ovat kestäneet ajan hammasta täysin, mutta, silti, ihminen se vaan on ja on niitä yhtäkovia pioneereja ja säveltäjiä näissä genreissä muitakin Rolf Maier Bode esimerkiksi.

Argumentoin hyökkäävästi, sorit siitä. Kemuis nähään! *ökkö*
remotion

Posts: 5,283

#435 • • remotion nostatus guru

hrdkvr, 16.4.2009 13:53:
hei hei hei jsut huomasin että pietari on line-upissa!

Onko tiedossa doom settiä?

Jos on niin novin pelkästään sitä tulla kattomaan



Joo tämä kyllä kiinnostaa, itellä eka keikka täysikäsenä oli lähes 10v sitten club labyrintheissä joissa pietari soitti kaikista tykeimmän setin, mutta kohtahan tuo nähdään mitä se soittaa! :)
djputte

Posts: 578

#436 • • Edited djputte Techmu

C-Hill, 16.4.2009 12:40:
---
Axu-T, 16.4.2009 08:32:
---
Uskoisin että DJ sanasta luopumisella Brian Transeau kuitenkin pyrkii vetämään eron todellisen livemixailun ja rajoittuneen kahden raidan biittimixailun välillä.

Jotenkin itselle termi deejii tarkoittaa enemmänkin tallennetun musiikin esittäjää.

---

Tämä olisi riittänyt. Itsekin tarkoitan lähinnä sitä, että BT ei ole (AINOASTAAN) DJ. Hän ei ole ikinä vetänyt "normaali" dj-keikkaa, eli biittimiksaillut parilla levarilla / cd-soittimella biisejä toisiinsa. Performanssissa on aina ollut mukana joko syntikoita, läppäri tai jotain muuta.



Joo, tässä ymmärryksessä itsekin olen, eli mies ei olisi "perinteistä" dj-keikkaa (eli soitetaan vain biisejä sellaisenaan levyltä) koskaan tehnyt ja tätä hain edellisellä kommentillani.

Se, missä menee raja dj-keikan ja live-keikan välillä, niin tästähän voidaan keskustella vaikka kuinka pitkään. Ja mikä on liveä elektronisessa musiikissa yleensäkään. Mutta tätä keskustelua voisi jatkaa jossain toisessa topicissa, tai ehkä vielä mukavammin ensi lauantaina Kaapelilla parin oluen kera ;)
Jahas

Posts: 1,435

#437 • • Jahas
Oiskohan kukaan lähdössä tänne henkilöautolla Tampereelta? Tarvisin kyytiä takaisin päin pippaloiden jälkeen. Maksan osuuteni bensoista ja oon hiljaa.
dj upi

Posts: 1,835

#438 • • dj upi
48h 1,5min
Peterock

Posts: 30

#439 • • Peterock
Liput taskussa, vihdoinki. o/ WOU! Ei jaksais odottaa! o/
nuance

Posts: 1,963

#440 • • nuance cov ops, combat, sunrise
tykistö ladattu.