Kynsien hoitaminen ja merkitys

59 posts, 3 pages, 21,705 views

siveys

Posts: 2,492

#41 • • siveys lovely

Zeratul, 29.8.2008 11:21:
Meneeks jo sarjaan Newsflash!:
1) Sä et oo gootti/rokkari tai mitään muutakaan jonka kynteen imo sopii ees kaukaisesti mikään väri.


Oot säkin kyllä yks ****n lokeroaivo. Mun tyylini on kuule cllear cut funky-business ja siihen sopii erittä hyvin vakosamettisen pikkutakin värinen kynsilakka.

2) Pitkistä kynsistä on varsin vähän käytännöllistä hyötyä (saa vapaasti esittää vastalauseita), sullaki työnkuvaan kuuluu runsas koneella näpyttely jossa pitkät kynnet on tiellä jatkuvasti.


Eipä oo toistaiseksi menoa haitannut. Ja listaan kuule heti kaikki mun kynsieni käytännölliset hyödyt kun sä oot listannu ne sun muotoilluista pulisomgeista! ;)
Zeratul

Posts: 1,170

#42 • • Zeratul Captain miserable

siveys, 29.8.2008 12:30:
---
Zeratul, 29.8.2008 11:21:
Meneeks jo sarjaan Newsflash!:
1) Sä et oo gootti/rokkari tai mitään muutakaan jonka kynteen imo sopii ees kaukaisesti mikään väri.

---

Oot säkin kyllä yks ****n lokeroaivo. Mun tyylini on kuule cllear cut funky-business ja siihen sopii erittä hyvin vakosamettisen pikkutakin värinen kynsilakka.


Voisin vannoa ettei sun vakosamettinen pikkutakki ollu violetti. Mitä seuraavaks, lenkkarit sopii ihan hyvin mustan puvun kanssa jos värit vaan matchaa?

2) Pitkistä kynsistä on varsin vähän käytännöllistä hyötyä (saa vapaasti esittää vastalauseita), sullaki työnkuvaan kuuluu runsas koneella näpyttely jossa pitkät kynnet on tiellä jatkuvasti.

---
Eipä oo toistaiseksi menoa haitannut. Ja listaan kuule heti kaikki mun kynsieni käytännölliset hyödyt kun sä oot listannu ne sun muotoilluista pulisomgeista! ;)


Got me there :D En tohon osaa sanoo muuta ku et mun karvankasvulla satunnaisesta siistimisestä on huomattavasti vähemmän vaivaa ku jatkuvasta sileeks ajamisesta olis. *joo*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

sapeli

Posts: 11,768

#43 • • sapeli jokukukamikä?
Noiden kynsien käytännöllisyydestä vielä, oikeastaan ainoa juttu missä näistä on koskaan ollut haittaa on jos pitää painaa jotain pieniä, litteitä nappeja mitä ei voi painaa esim. tuolla etusormen ekalla nivelellä sormi koukussa, ja niitä on aika harvassa. Itsekin kirjoitan PALJON tietokoneella ja on ollut yli sentin pituiset kynnetkin joskus, olen soittanut pianoa, jne...

Ok, joskus tiukkojen solmujen avaaminen on riskaabelia, mutta toisaalta yhtä usein pitkät kynnet mahdollistaa niiden avaamisen paremmin kuin kynnettömillä nakkisormilla.

Tottumuskysymyksiä pitkälti! Mulla on aina eniten vaikeuksia silloin kun oon just leikannut kynnet lyhyiks (noin 1kk tai 2kk välein) kun sormet ei meinaa millään mennä oikealle kohtaa näppiksellä ja turhaudun kun en saa rapsutettua vaikkapa korvaa jos kutittaa. *nauru*

Plus mun kokemuksen mukaan pitkät kynnet on helpompi pitää puhtaina - ainakin omalla kohdalla - koska näissä pistää pahemmin silmään jos kynnen alla on jotain, ja se on helppo ottaa toisella kynnellä sieltä pois! *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Amuck

Posts: 2,396

#44 • • Amuck dub-i-dub

Kon-tiki, 28.8.2008 15:46:
...tai sitten kyseessä on lobotomian vielä totaalisempi muoto eli <oksu> varpaiden rakennekynnet <oksu>


! :DDD Ei mun tullut mieleenkään että ne olisivat tekokynnet. :D Ihastuttavaa!


josbe, 29.8.2008 12:01:
---
2la, 28.8.2008 15:06:
Ihan totta, mitä niiden naisten päässä liikkuu jotka maalaavat varpaankynsien päähän valkoisen raidan? Näyttää siltä kuin kynsiä ei olisi leikattu pariin kuukauteen, ja päälle vedetty kiiltävä lakka vielä korostaa kuivia ja kärsineitä varpaita.
---
Voisin kyllä veikata, että sellaiset, jotka vaivautuvat tekemään/hankkimaan ranskalaisen varpaisiinsa, pitävät myös huolta siitä, etteivät varpaat ole kuivat ja kärsineet.


Niin se on varmaan totta. Ehkä ne näkemäni varpaat olivat vaan hiukan hiekkaisia tms. Tai sitten he kuvittelevat että kerran kuussa kun hoidattaa niin ei tarvitse itse pinnistellä. ;) En siis kiinnitä juurikaan huomiota ihmisten varpaisiin, joten kovin kattavia analyyseja en pysty aiheesta mitenkään tähän hätään tekemään.

Mitä ihmeen eroa siinä on, että pitää varpaan kynsistään huolta verrattuna siihen, että pitää kynsistään huolta? Ei niitten "naisten päässä" varmaan sen kummempaa "liiku" kuin että haluavat olla huoliteltuja.


Joo kyllä mä huolenpidon ymmärrän, näin tottumattoman silmään vaan se näyttää liian pitkältä varpaankynneltä mikä taas mun mielessäni yhdistyy nimenomaan huoltapitämättömyyteen.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Dneya

Posts: 1,464

#45 • • Dneya Sizkolizko.
Mie näin yks päivä sellasella vanhemmalla japanilais-herralla vihreää kimallekynsilakkaa.
Jouduin kyl vähän pidättelemään naurua tän havainnon tehtyäni. *nauru*

--
The greatest hazard in life is to risk nothing.

siveys

Posts: 2,492

#46 • • siveys lovely

Zeratul, 29.8.2008 12:40:
Voisin vannoa ettei sun vakosamettinen pikkutakki ollu violetti. Mitä seuraavaks, lenkkarit sopii ihan hyvin mustan puvun kanssa jos värit vaan matchaa?


Miten violetti tähän asiaan liittyy? Mulla oli mustaa kynsilakkaa ja musta vakosamettinen pikkutakki. Sua varmaan hämäsi se mun pinkki kravatti :D
Avatar
#47 • • Muussika Guest
Hahaa, mikä turhuuksien topikki, sopii meikäläiselle. :D

Tosin, meikäläinen ei taida kynsien osalta edustaa maksimilla turhamaisuudellani. Pidän kyllä sinänsä huolta kynsistäni, viilailen ja lakkailen silloin kun siihen on mahdollisuus, mutta mun työssä ei saa käyttää kynsilakkaa kun tehdään siellä päivittäin safkaa. Lakkailut jää siis hyvin vähiin. Lisäksi mä harrastan seinäkiipeilyä, jossa kynsillä ei saa olla yhtään pituutta. Aina kun oon lähdössä kiipeilemään, viilaan kynnet ihan ihan lyhyiksi. Siinä ei paljon neiteillä kun roikutaan seinällä, mustelmia ja naarmuja tulee ja kädet kuivaa magnesiumista. *hih*

Meikä tykkää omista kynsistä, musta lyhyetkin kynnet on nätit, kun niitä ei pureskele ja pitää huolta perushoidosta. Mulla on kuitenkin atooppinen iho, ja duunissa kädet kuivaa pahasti, eikä toi seinäkiipeilykään tee kauheen gutaa. Välillä kädet on ihan ookoo ja välillä tosi pahassa kunnossa, vaikka kuinka rasvaisi ja hoitaisi. En jaksa ressata liikoja kuitenkaan, kunhan saan lapset ja muut hommat hoidettua näillä käsillä niin oon häpi. :)

Kädet on ihmisen toiset kasvot, ja mun käsistä sit varmaan näkee sen, että teen paljon hommia käsilläni. :) (Kuulostipa muutes kaksimieliseltä :D)
hane

Posts: 242

#48 • • hane
Kateeks käy kauniskätisiä ja rakennekyntisiä joilla on viihteliäisyyttä hoitaakin niitä. Musta kynnet on hankalat; keräävät alleen aivan liikaa kaikenlaista likaa, nukkaa ja muuta mönjää. Ei saa hyvää otetta mistään, koliseevat...saati sit pitkät kynnet ja piilolinssien käsittely. ei onnistu ainakaan tämmöseltä mämmikouralta. Ja kun ei jaksa panostaa, tottunut pitää omia käsiä työvälineinä joita ei tartte varoa. Mut siltä ne kädet sitten näyttääkin, ei niitä hirveesti tee mieli esitellä *hymy* Normi kosteusvoide käsille ja mieto lakka kynnessä riittää, jos se niissä edes kaks päivää pysyis rapisematta pois...

--
- Luulotauti paranee tiedolla -

Zeratul

Posts: 1,170

#49 • • Zeratul Captain miserable

siveys, 29.8.2008 20:13:
Miten violetti tähän asiaan liittyy? Mulla oli mustaa kynsilakkaa ja musta vakosamettinen pikkutakki. Sua varmaan hämäsi se mun pinkki kravatti :D


Ei se mun vika oo jos satun olee värisokee. :(

Unohdit (tahallas, moukka!) kertoo mitää hyötyy sulle on niistä pitkistä kynsistä. *grr*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#50 • • Aziz Combat Fighter

siveys, 28.8.2008 14:43:
Hei rakkaat!

Olen tässä viime aikoina jäänyt koukkuun kynsiviilaan ja porttiteorian mukaisesti olen jo ehtinyt kokeilemaan hieman kynsilakkaakin. En ole kuitenkaan vielä ihan valmis myöntämään tämän olevan minulle ongelma muussa muodossa kuin seuraavassa:

Miten oikeakätisenä saa kätevimmin viilattua oikean käden kynnet? Pitääkö sitä vaan opetella heiluttelemaan vasenta kättä vakaasti vai voiko viilauksen hoitaa jotenkin mielekkäällä tavalla pitäien viilaa paikallaan ja liikutellen oikeaa jättä sitä vasten?

Lisäksi samalla aloitella keskustelua ja kysellä, että käytättekö te kynsiä viilatessanne jotain tukea, vai hoituuko homma ihan vapaalla kädellä? Ovatko kaupasta saatavat lasiviilat hyviä vai kannattaako pysyttäytyä noissa "kertakäyttöisissä" halpisversioissa? Mikä merkki on paras? Onko kynsien lakkaamisessa jotain erityisiä jippoja, joilla lakan saa pysymään tai tasoittumaan paremmin? Mitä manikyyrit maksavat ja mitä siihen kuuluu? Kannattaako käydä ammattilaisen luona vai repiä itse ilo irti kynsiensä kanssa näpertämisestä? Mitä erilaisia kivoja tapoja/malleja on muotoilla ja lakata kyntensä - ja mitkä ovat omat suosikkinne? Ja kuinka paljon teillä menee rahaa ja aikaa kynsiinne?

Tämän lisäksi voisi myös vähän kuulostella ihmisten mielipiteitä ja ennakkoluuloja kynsiään hoitavista miehistä ja naisista. Saatko kynsistään huolehtimisesta heti ilmapään tai ylimielisen metroseksuaalin maineen? Miten erilaiset kynnet vaikuttavat ihmisitä saamaanne ensivaikutelmaan? Onko tietynlaisilla kynsillä merkittävä rooli seksuaalisuudessanne? Milloin kynnet ovat mielestäsi oleellinen osa asukokonaisuutta tai roolia? Mitä kynnet merkitsevät sinulle?



mitä vittua
Tytti

Posts: 126

#51 • • Tytti
Johtuen hiusten sijaan kynsiin kohdistuneesta keratiinikasaumasta, harvat on karvat päänahassa, mutta kuollut kudos sormenpäiden jatkeina kukoistaa :) Käytännössä niille täytyy näyttää viilaa vain satunnaisesti, ja saksiakin yleensä vasta siinä vaiheessa, kun ulokkeet hipoo senttiä. Joskus lukioikäisenä kynsiä tuli lakkailtua ja koristeltua ketjuin enemmänkin, mutta nykyään varsinainen hoito on hyvin mielivaltaista.

Sen sijaan vasemmassa nimettömässä on keikkunut hopeisia ketjunpätkiä vuodesta 2002 - ollen irti kynnestä vain, kun kynttä täytyy lyhentää ja pyöräyttää kirurginveitsellä uusi reikä korulle. Monille ketjun käytännöllisyyttä ihmetelleelle kerrottakoon, että sen kanssa tiskaa käsin, tekee kultasepän hommia, pinoaa halkopinoa ja mitä kaikkea sitä nyt tekisi ilman korua.

Paikkansa sormistossa ketju on löytänyt ajan myötä, mihin on vaikuttanut mm. vasemman nimettömän symboliikka - ketju on minulle jatkuva muistutus tärkeistä, onnelliseksi tekevistä asioista ja niihin sitoutumisesta. Lisäksi se toimii modernina rukousnauhana sekä stressileluna :)

Aijoo, kerran Koneistossa tuli tanssittua niin, että lopputulos oli viikon sisälle irronnut varpaankynsi..
Quakey

Posts: 692

#52 • • Edited Quakey
kynsii ei oo tullu viilattuu varmaa kuukautee :D nyt ei tarvis tekokynsii jos halloweenina pukeutuis noita-akaks

ne on oikeest nyt nii pitkät ettei ainakaa mitää solmui saa enää auki
Tanjiz

Posts: 370

#53 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Rakennekynnet rulez *pepsodent*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

-Kerttu-

Posts: 4,542

#54 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
AARGH! olen aina unelmoinut kauniista kynsistä.. mut mut..

Mä puren ja revin kynsiä ja nahkoja ympäriltä..*igor* Kosaan en ole ollut mikään todellinen järsijä, et kynnet olis totaalisen purtu, mut siis lyhyet nää on. Pahempi ongelma taitaa olla toi nahkojen repiminen. Mun kynnet on myös erittäin hauraita, siis ihan paperia. Joskus olen saanut kynnet kasvamaan, mut heti kun kynnet on parin millin pituiset ne katkeaa tai lohkeaa. Kynnenkovettajia olen yrittänyt käyttää, mut mulla ei kynnen öljyisyyden takia pysy mitkään lakat ja kovettajat kynsissä paria päivää pidempään, vaan lähtee liuskoina irti itsestään.

Olen yrittänyt löytää apua ongelmaan niin kynnelistä kuin rakennekynsistäkin. Valitettavasti kaiken huonon onnen lisäksi mun kynnet on liian öljyiset. Eli mulla ei pysy minkäänlaiset rakennekynnet (ei geeli eikä akryyli) yli viikkoa. Yleensä jo ekan päivän aikana tippuu ainakin yksi kynsi ja viikon jälkeen on jäljellä korkeintaan pari kynttä..Eli ei siis toimi mulle Ja on siis tyydyttävä näihin töppö kynsiin, kun en tunnu pääsevän mitenkään eroon tosta kynsien pureskelusta!

*igor*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Metz^^

Posts: 264

#55 • • Metz^^
Rakennekynsi kierteeseen ei kannata lähteä ja tekokynnetkin jättää oman kynnen pinnan kovin karheaksi, tottakai oma kynsi vaikuttaa siihen mikä on paras keino pitää ne siistinä ja tyylikkäänä.

Itellä aidot ja pitkät kynnet joihin vetäsen ranskalaisen manikyyrin itse, vaikka amatööri olen niin harjoittelu tekee mestarin :P

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

¡ Previous post a couple of years ago !
Amuck

Posts: 2,396

#56 • • Amuck dub-i-dub
Moi! Aattelin vaan päivittää että mulla on yhä ne uskolliset Fiskarsin kynssakset, ja lisäksi olen saanut äidiltä lasiviilan :) Siinä on smaragdikin!

Edellisen katkaisin vahingossa, kuivatessani. Pöhelö.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

m1kk3

Posts: 5,560

#57 • • m1kk3 no-life
prkl mulla on kahet leikkurit ja molemmat hukassa. Viimeks joutu vetämään sivuleikkureilla :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Kolera

Posts: 4,256

#58 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Replying to Kynsien hoitaminen ja merkitys:

prkl mulla on kahet leikkurit ja molemmat hukassa. Viimeks joutu vetämään sivuleikkureilla :D



saa olla aikamoiset kotkan kynnet et onnistuu sivareilla leikkaaminen =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

m1kk3

Posts: 5,560

#59 • • m1kk3 no-life

Replying to Kynsien hoitaminen ja merkitys:


---
prkl mulla on kahet leikkurit ja molemmat hukassa. Viimeks joutu vetämään sivuleikkureilla :D
---


saa olla aikamoiset kotkan kynnet et onnistuu sivareilla leikkaaminen =P


No mut ne oli varpaankynnet, sormien kynnet hoituu pureskelemalla :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti